Sono Sion: první solární elektromobil
Novinky, zajímavosti, věda a technika v oblasti solární energie.
-
- Příspěvky: 155
- Registrován: úte pro 11, 2018 1:22 pm
Sono Sion: první solární elektromobil
Dobrý den všem!
Protože je tu pátek, připravili jsme pro Vás další článek k zamyšlení a případné diskuzi. Tentokrát se podíváme k našim severním sousedům.
Karel Kilián
Sono Sion: první solární elektromobil
Elektromobily zaznamenávají postupně se zvyšující zájem zákazníků. K jejich největším nevýhodám aktuálně patří vysoké ceny a nutnost řešit dostupnost nabíjecí stanice (zejména pokud nemůžete nabíjet doma). Výraznější propad cen nelze v dohledném horizontu očekávat, ale bez nabíječky se možná obejdete. Automobilka Sono Motors totiž chystá elektromobil, nabíjený sluneční energií.
Firma se sídlem v Mnichově minulý týden oznámila, že hodlá zahájit výrobu automobilu Sono Sion ve druhé polovině roku 2020. Plně elektrická auta bude montovat v závodech National Electric Vehicle ve švédském městě Trollhättan.
Solární elektromobil s velkými plány
Společnost má se svým solárním elektromobilem velké plány. Cena pětimístného pětidvéřového vozu má začínat na 25 500 eurech, tedy v přepočtu na 655 000 korunách, což v tomto segmentu působí tak trochu jako zjevení.
Dostatek energie má zajišťovat akumulátor s kapacitou 35 kWh. Udávaný dojezd na jedno nabití je 250 kilometrů, což je spíše lehce podprůměrná hodnota. Baterie lze nabíjet stejnosměrnou nabíječkou s výkonem 50 kilowattů, přičemž na rychlonabíječce trvá nabití na 80 % jen půl hodiny. Auto lze nabíjet také z běžné domácí zásuvky.
Pokud se orientujete v solární energetice, už od začátku je vám patrně jasné, že panely na vozidle určitě nestačí na plnohodnotné nabíjení, a to ani přestože na karosérii napočítáme celkem 248 článků. To je samozřejmě pravda - slouží jen jako vedlejší zdroj energie a během jasného letního dne mohou dobít akumulátory na dojezd kolem 35 kilometrů.
To na první pohled nepůsobí zrovna impozantně, ale stačí si uvědomit, že řada zákazníků najede například do práce a z práce denně do dvaceti kilometrů. Tím pádem se na tyto cesty mohou obejít bez nutnosti připojovat auto k jakékoli nabíječce - bude totiž zcela soběstačné. Značnou roli v nabíjení ze solárů ale samozřejmě hraje počasí i roční období.
Pojede se ve velkém stylu
Sono Motors hodlá vyrábět 43 tisíc aut ročně ve dvousměnném provozu. Pro srovnání: americká Tesla zvládá vyrábět kolem tisíce vozů Model S týdně, takže co do počtu budou oba výrobci přibližně stejně výkonní.
Tesla a Sono Motors se podobají také v zaměření na využívání obnovitelných zdrojů ve výrobě. Sono má v plánu využívat v montážním závodě výhradně čistou energii. Tesla, která v současné době buduje obrovský výrobní závod v poušti v Nevadě, má podobné cíle a svou továrnu vybavila solárními panely.
„Záleží nám na Zemi, globálním klimatu a na dopadu, který bude mít Sono Motors a Sion na této planetě. Proto je váš Sion standardně uhlíkově neutrální. Abychom omezili naše a vaše stopy na minimum, vykompenzujeme všechny nevyhnutelné emise CO₂,“ uvádí firma na oficiálních stránkách.
Sion hodlá zaujmout zákazníky celou řadou unikátních vlastností, jako je systém filtrace vzduchu na bázi mechu. Nabízí také obousměrné nabíjení biSono s běžnou zásuvkou pro domácnost, která může napájet elektrická zařízení s odběrem až do 3,7 kilowattů.
Auto se soláry
Technické parametry vozu odpovídají jeho určení pro převážně městský provoz. Není to tedy žádný „trhač asfaltu“, ale spíše „solidní pracant“. Třífázový synchronní motor nabízí výkon až 120 kilowattů a točivý moment 290 Nm. Vůz s ním dokáže jet maximální rychlostí 140 km/h a z nuly na stovku se rozjede za devět sekund.
Sono Sion je koncipován jako rodinný vůz, který nabízí dostatečný komfort pro všechny cestující a velký zavazadlový prostor pro víkendové nákupy. Interiér byl navržen tak, aby byl co nejúhlednější a současně nejpřímočařejší. Součástí informačního systému je desetipalcový dotykový displej. Vůz je dlouhý 4,29 metrů, široký 1,56 metru a vysoký 1,67 metru.
Solární panely jsou na elektromobilech neobvyklým prvkem. Například generální ředitel společnosti Tesla Elon Musk je odmítl jako „ne tak užitečné“. Nástup Sono Sion by mohl v praxi ukázat, zda se v tomto směru mýlil.
Automobilka také hodlá nabídnout své elektromobily v rámci car sharingu. Kromě toho dá majitelům možnost poskytovat spolujízdu přes mobilní aplikaci případným zájemcům, což je další krok, kterým se snaží přispět k lepšímu životnímu prostředí na naší planetě.
Co říkáte na solární elektromobil Sono Sion? Dali byste mu šanci?
Zdroje: sonomotors.com, sonomotors.com, inverse.com.
Protože je tu pátek, připravili jsme pro Vás další článek k zamyšlení a případné diskuzi. Tentokrát se podíváme k našim severním sousedům.
Karel Kilián
Sono Sion: první solární elektromobil
Elektromobily zaznamenávají postupně se zvyšující zájem zákazníků. K jejich největším nevýhodám aktuálně patří vysoké ceny a nutnost řešit dostupnost nabíjecí stanice (zejména pokud nemůžete nabíjet doma). Výraznější propad cen nelze v dohledném horizontu očekávat, ale bez nabíječky se možná obejdete. Automobilka Sono Motors totiž chystá elektromobil, nabíjený sluneční energií.
Firma se sídlem v Mnichově minulý týden oznámila, že hodlá zahájit výrobu automobilu Sono Sion ve druhé polovině roku 2020. Plně elektrická auta bude montovat v závodech National Electric Vehicle ve švédském městě Trollhättan.
Solární elektromobil s velkými plány
Společnost má se svým solárním elektromobilem velké plány. Cena pětimístného pětidvéřového vozu má začínat na 25 500 eurech, tedy v přepočtu na 655 000 korunách, což v tomto segmentu působí tak trochu jako zjevení.
Dostatek energie má zajišťovat akumulátor s kapacitou 35 kWh. Udávaný dojezd na jedno nabití je 250 kilometrů, což je spíše lehce podprůměrná hodnota. Baterie lze nabíjet stejnosměrnou nabíječkou s výkonem 50 kilowattů, přičemž na rychlonabíječce trvá nabití na 80 % jen půl hodiny. Auto lze nabíjet také z běžné domácí zásuvky.
Pokud se orientujete v solární energetice, už od začátku je vám patrně jasné, že panely na vozidle určitě nestačí na plnohodnotné nabíjení, a to ani přestože na karosérii napočítáme celkem 248 článků. To je samozřejmě pravda - slouží jen jako vedlejší zdroj energie a během jasného letního dne mohou dobít akumulátory na dojezd kolem 35 kilometrů.
To na první pohled nepůsobí zrovna impozantně, ale stačí si uvědomit, že řada zákazníků najede například do práce a z práce denně do dvaceti kilometrů. Tím pádem se na tyto cesty mohou obejít bez nutnosti připojovat auto k jakékoli nabíječce - bude totiž zcela soběstačné. Značnou roli v nabíjení ze solárů ale samozřejmě hraje počasí i roční období.
Pojede se ve velkém stylu
Sono Motors hodlá vyrábět 43 tisíc aut ročně ve dvousměnném provozu. Pro srovnání: americká Tesla zvládá vyrábět kolem tisíce vozů Model S týdně, takže co do počtu budou oba výrobci přibližně stejně výkonní.
Tesla a Sono Motors se podobají také v zaměření na využívání obnovitelných zdrojů ve výrobě. Sono má v plánu využívat v montážním závodě výhradně čistou energii. Tesla, která v současné době buduje obrovský výrobní závod v poušti v Nevadě, má podobné cíle a svou továrnu vybavila solárními panely.
„Záleží nám na Zemi, globálním klimatu a na dopadu, který bude mít Sono Motors a Sion na této planetě. Proto je váš Sion standardně uhlíkově neutrální. Abychom omezili naše a vaše stopy na minimum, vykompenzujeme všechny nevyhnutelné emise CO₂,“ uvádí firma na oficiálních stránkách.
Sion hodlá zaujmout zákazníky celou řadou unikátních vlastností, jako je systém filtrace vzduchu na bázi mechu. Nabízí také obousměrné nabíjení biSono s běžnou zásuvkou pro domácnost, která může napájet elektrická zařízení s odběrem až do 3,7 kilowattů.
Auto se soláry
Technické parametry vozu odpovídají jeho určení pro převážně městský provoz. Není to tedy žádný „trhač asfaltu“, ale spíše „solidní pracant“. Třífázový synchronní motor nabízí výkon až 120 kilowattů a točivý moment 290 Nm. Vůz s ním dokáže jet maximální rychlostí 140 km/h a z nuly na stovku se rozjede za devět sekund.
Sono Sion je koncipován jako rodinný vůz, který nabízí dostatečný komfort pro všechny cestující a velký zavazadlový prostor pro víkendové nákupy. Interiér byl navržen tak, aby byl co nejúhlednější a současně nejpřímočařejší. Součástí informačního systému je desetipalcový dotykový displej. Vůz je dlouhý 4,29 metrů, široký 1,56 metru a vysoký 1,67 metru.
Solární panely jsou na elektromobilech neobvyklým prvkem. Například generální ředitel společnosti Tesla Elon Musk je odmítl jako „ne tak užitečné“. Nástup Sono Sion by mohl v praxi ukázat, zda se v tomto směru mýlil.
Automobilka také hodlá nabídnout své elektromobily v rámci car sharingu. Kromě toho dá majitelům možnost poskytovat spolujízdu přes mobilní aplikaci případným zájemcům, což je další krok, kterým se snaží přispět k lepšímu životnímu prostředí na naší planetě.
Co říkáte na solární elektromobil Sono Sion? Dali byste mu šanci?
Zdroje: sonomotors.com, sonomotors.com, inverse.com.
-
- Příspěvky: 930
- Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
Tesla vyrábí zhruba 5000 Modelů 3 týdně. A k tomu 2000 Modelů X a S. To jen pro upřesnění.
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
Tesla robí 5300 per week priemerne a 8000 max. / Model 3 /
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 3409
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
Nadšení majitele z FV článků na karoserii přejde při první kolizi,byť malé.Vlastně si ani nedovedu představit,jak mají ošéfovaný zkrat z nich,nehledě na objednání nového dílu v barvě,protože to lakovat nepude,ta EVA bude přez celou plochu.Barvu možná vyrobí jen jednu,ať se to nekomplikuje .Ale i tak bude cena takových dveří,blatníku astronomická.Kolik na to auto naskládali 1kWp celkově ?
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
Zdravim, u tesly bez FV clanku v karoserii asi bude stacit lehce narvat podvozek o nejaky poradny sutr ci patnik a cena bude taky asi nemala za vymenu celeho panelu baterii v podvozku umistenych, rozhodne vetsi nez (obvykly) urvany vyfuk, nebo treba olejova vana u spalovaku. Ja myslim ze takove auto se kupuje ne na to abych ho nekde romlatil, ale na jine ucely. Treba pojizdky ve meste, parkovani treba na hlidanem parkovisti, soukromem parkovisti firmy, soukromem parkovistatku u baraku atd. Kdyz to nekdo nekomu tukne, tak na to je zas asi pojistka. Samozrejme muzeme diskutovat o tom ze to nikdo nepojisti, ale to asi nebylo smyslem clanku hledat negativa.marko250 píše:Nadšení majitele z FV článků na karoserii přejde při první kolizi,byť malé.Vlastně si ani nedovedu představit,jak mají ošéfovaný zkrat z nich,nehledě na objednání nového dílu v barvě,protože to lakovat nepude,ta EVA bude přez celou plochu.Barvu možná vyrobí jen jednu,ať se to nekomplikuje .Ale i tak bude cena takových dveří,blatníku astronomická.Kolik na to auto naskládali 1kWp celkově ?
Proste automobilka k eutu pridala dalsi doplnkovy zdroj do karoserie. Neco jak karavanista, ktery da na karavan 3 FV panely. Nadseni prejde az mu to banda ozralejch v kempu v noci urve nebo rozmlati cihlama. Tak samozrejme to je blby, ale o tomhle to neni.
Ostatne urcite se bude dat firmy na detaily zeptat. Nevahejte a piste. Rozhodne to bude zajimat i ostatni. Automobilka vyrabejici tyhle euta stoprocentne mypower.cz necte a s jistotou zde nikdo z nich ne dotazy neodpovi, lec vubec nikomu neni braneno napsat mail a proste a jednoduse se zeptat primo u zdroje, jak to maji posefovany treba se zkratem fv clanku pri tukanci. Urcite takova informace bude uzitecna.
https://sonomotors.com/en/contact/
-
- Příspěvky: 698
- Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
K zamyšleni je to vždy, leč pokud znám podmínky, tak ony ceny jsou bez DPH, tudíž když k tomu připočtu onu daň, jsem u naprosto běžných cen automobilů této kategorie se značným rizikem velkých investic.karelkilian píše:další článek k zamyšlení a případné diskuzi.......v přepočtu na 655 000 korunách, což v tomto segmentu působí tak trochu jako zjevení.
Dovolím si zde uvést že Škoda hodlá již koncem roku prodávat Citigo E-PILOT za 420 000,-Kč včetně DPH, což již začíná být na to "domácí žvýkání" jakš takš přijatelné. (kapacita baterky 37,7 kWh, dojezd 270 km)
-
- Příspěvky: 3409
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
Jsou tam výlisy v jednotlivých dílech a v nich flexi zalepené články,střecha rovnou z flexi: https://www.youtube.com/watch?v=rixJOBM1nsc
1.2kWp,kufrové dno je dost vysoké.Super je oboustranný tok,ale bohužel jen s převodem na 230V AC ven z auta,prostě strčíš řetězovou pilu a řežeš v lese-hehe.
1.2kWp,kufrové dno je dost vysoké.Super je oboustranný tok,ale bohužel jen s převodem na 230V AC ven z auta,prostě strčíš řetězovou pilu a řežeš v lese-hehe.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
Více takových projektů a není co řešit. S cenou za 400 by jim utrhaly zákazníci ruky.
-
- Příspěvky: 3409
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
VW oznámil předkupní web pro ten jejich ID3,s 54kWh baterkou slibují 330km,což bude asi jen sen,ale s cenou 770tKč(asi holobyt,jak je zvykem) aspoň neuletěli oproti I-onq/Niro atd.Ten Sion vypadá užitkově panely/nepanely.
A taky vyšel vodíkový Hyundaj Nexo,ale za strohé dva míče a není kde ho plnit.
A taky vyšel vodíkový Hyundaj Nexo,ale za strohé dva míče a není kde ho plnit.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
Je tu nekdo kdo slozil zalohu na Sion?.(nebo nekdo kdo polozil tehdy zalohu na TM3???)
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
Já ne, ale elektromobilem prohnaným cestou zreálnění ceny k mému příjmu již přes rok jezdím. (myšleno koupě ojetého vozu) Koupě nového vozu pro mne bude reálná po ještě hodně dlouhé práci "revolučního odborového hnutí" jak zde bylo v souvislosti s elektrotechnickou kvalifikací zmíněno
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
Škoda že je zatím trh tak malej.
Starší elektromobily budou tak po roce 2020, ale pořád to bude prda. Já zatím ojetinu pro své použití nenašel.
Starší elektromobily budou tak po roce 2020, ale pořád to bude prda. Já zatím ojetinu pro své použití nenašel.
-
- Příspěvky: 1752
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
pro mě je to nezajímavé... potřebuji dojezd 350km na papíře aby to těch 250km dalo i v zimě a taky první potřebuji dům abych měl kde parkovat a nabíjet...
-
- Příspěvky: 3409
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
No zrovna kolem Šumperku jsou domy celkem za hubičku,není problém rozpadlina za 300tKč s 3000m2 pozemku.Za to není ani ta ojetina možná .
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
Argument 350km je zcestny, holt by jsi na 20min zastavil na pauzu a cajk. Do 200 v realu dle meho nazoru staci. Ale na to dojdou i ostatni. Staci se poptat Ionaku, ti by ti potvrdili, jen by byla dobra moznost rychlejsiho nabijeni aspon 50kW (jen na to delsi cestovani).Matess píše:pro mě je to nezajímavé... potřebuji dojezd 350km na papíře aby to těch 250km dalo i v zimě a taky první potřebuji dům abych měl kde parkovat a nabíjet...
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
Vozidla
Myslím, že nemá smysl lhát si do kapsy. Stávající nabídka elektromobilů je prostě nedostatečná. Neexistuje sekundární trh, tedy širší nabídka ojetin. A z nových elektromobilů jsou v současnosti na výběr jen dvě kategorie:
A) Předražená, malá nehezká vozítka. S nedostatečnou kapacitou baterie a pochybným dojezdem.
B) Předražená luxusní třída.
V nových vozech zcela postrádám střední segment, který by se dojezdem, designem a cenou vyrovnal obyčejným ropákům jako jsou třeba:
- Ford Mondeo
- Škoda Superb
- VW Passat
Prostě normální auto, ve kterým si člověk nebude připadat jako mimozemšťan.
Zavedené automobilky zklamaly úplně, evidentně naschvál. Proč BMW nedělá pětkovýho elektro-bavoráka? Nebo Volkswagen - proč nedělá elektro-passata? Ne, oni to prostě naschvál nacpou jen do nejnižšího a do nejvyššího segmentu. Takže si můžeme vybrat mezi i3 a i8 (což je stejně hybrid). Nebo mezi VW e-UP a Audi eTron. To je prostě záměr!
Asiati se tentokrát vytáhli a přišli aspoň s Hyundai Ioniq a Hyundai Kona. Pořád to sice není VW Prassák, ale cenově to vyjde podobně (cca 1 mil Kč). Někam to i dojede a když z toho člověk leze ven, tak se nemusí bát, že ho někdo pozná.
Z dražších aut (2+ mil Kč) je na výběr Audi eTron, Tesla S a Jaguar I-Pace. Bohužel, na mne jsou 2 mil Kč za auto moc. A kdybych ten rozpočet měl, tak se za něj dá pořídit mnohem lepší ropák, než tihle tři elektráci. Tady už je ten dojezd krapet lepší, ale za ty prachy je to teda bída.
Nabíječky
Argument, že není dostatek nabíjecích stanic už dnes beru jako lichý. Kdo se o to trochu zajímá, ví že na hlavních tazích se nějaká volná nabíječka vždycky najde. Velmi dobře to má vyřešené Tesla, která při plánování trasy rovnou ukazuje, kde se bude muset po cestě dobíjet, kolik je volných stojanů a s jakým SoC člověk dorazí do cíle. Jejich marketingový program pomalých AC nabíječek "Destination Charger", je také výborný tah.
Hodně škarohlídů si neuvědomuje, že typický elektromobilista nabíjí hlavně doma. Prostě přijede a cvakne auto do míchačkové zásuvky. Není tedy ve skutečnosti potřeba stavět tak hustou síť nabíječek, jako máme dnes síť benzínek. Motoristi si toto nedokážou uvědomit, protože benzín si nikdo z nich doma do nádrže netankuje.
Naopak, vysokorychlostní DC nabíjení, tedy CCS a SuperChargery nejsou určeny pro denní dobíjení, ale jen na přejezdy. Denní dobíjení na CCS zbytečně huntuje baterku.
Další kroky
Já si elektromobil jednou určitě pořídím. Bude to bazarovka, v ceně do 1 mil korun. Auto s líbivým designem, čtyřkolka,s dobrým zrychlením, aby to bylo zábavné svezení. Primárně mi nejde o to ušetřit za palivo a nebudu si ani nalhávat, že jsem kdovíjaký ekolog. Na elektromobilech se mi líbí dynamické zrychlení, svižná jízda a to, že si můžu vyrábět vlastní palivo pomocí solárů.
Věřím, že za pár let se elektromobilita rozšíří natolik, že se bazary postupně zaplní. Snad už tam v té době budou bazarovky s dojezdem okolo 500km. Nová auta už by v té době mohla mít dojezd 1000 km, luxusní i 2000 km. Až budou auta řídit děti, které dnes ještě chodí do školky, tak nastane úplný opak toho, co máme dnes - na dovolenou k moři se pojede elektromobilem, protože se budou bát, že ropák by tak daleko nedojel.
Myslím, že nemá smysl lhát si do kapsy. Stávající nabídka elektromobilů je prostě nedostatečná. Neexistuje sekundární trh, tedy širší nabídka ojetin. A z nových elektromobilů jsou v současnosti na výběr jen dvě kategorie:
A) Předražená, malá nehezká vozítka. S nedostatečnou kapacitou baterie a pochybným dojezdem.
B) Předražená luxusní třída.
V nových vozech zcela postrádám střední segment, který by se dojezdem, designem a cenou vyrovnal obyčejným ropákům jako jsou třeba:
- Ford Mondeo
- Škoda Superb
- VW Passat
Prostě normální auto, ve kterým si člověk nebude připadat jako mimozemšťan.
Zavedené automobilky zklamaly úplně, evidentně naschvál. Proč BMW nedělá pětkovýho elektro-bavoráka? Nebo Volkswagen - proč nedělá elektro-passata? Ne, oni to prostě naschvál nacpou jen do nejnižšího a do nejvyššího segmentu. Takže si můžeme vybrat mezi i3 a i8 (což je stejně hybrid). Nebo mezi VW e-UP a Audi eTron. To je prostě záměr!
Asiati se tentokrát vytáhli a přišli aspoň s Hyundai Ioniq a Hyundai Kona. Pořád to sice není VW Prassák, ale cenově to vyjde podobně (cca 1 mil Kč). Někam to i dojede a když z toho člověk leze ven, tak se nemusí bát, že ho někdo pozná.
Z dražších aut (2+ mil Kč) je na výběr Audi eTron, Tesla S a Jaguar I-Pace. Bohužel, na mne jsou 2 mil Kč za auto moc. A kdybych ten rozpočet měl, tak se za něj dá pořídit mnohem lepší ropák, než tihle tři elektráci. Tady už je ten dojezd krapet lepší, ale za ty prachy je to teda bída.
Nabíječky
Argument, že není dostatek nabíjecích stanic už dnes beru jako lichý. Kdo se o to trochu zajímá, ví že na hlavních tazích se nějaká volná nabíječka vždycky najde. Velmi dobře to má vyřešené Tesla, která při plánování trasy rovnou ukazuje, kde se bude muset po cestě dobíjet, kolik je volných stojanů a s jakým SoC člověk dorazí do cíle. Jejich marketingový program pomalých AC nabíječek "Destination Charger", je také výborný tah.
Hodně škarohlídů si neuvědomuje, že typický elektromobilista nabíjí hlavně doma. Prostě přijede a cvakne auto do míchačkové zásuvky. Není tedy ve skutečnosti potřeba stavět tak hustou síť nabíječek, jako máme dnes síť benzínek. Motoristi si toto nedokážou uvědomit, protože benzín si nikdo z nich doma do nádrže netankuje.
Naopak, vysokorychlostní DC nabíjení, tedy CCS a SuperChargery nejsou určeny pro denní dobíjení, ale jen na přejezdy. Denní dobíjení na CCS zbytečně huntuje baterku.
Další kroky
Já si elektromobil jednou určitě pořídím. Bude to bazarovka, v ceně do 1 mil korun. Auto s líbivým designem, čtyřkolka,s dobrým zrychlením, aby to bylo zábavné svezení. Primárně mi nejde o to ušetřit za palivo a nebudu si ani nalhávat, že jsem kdovíjaký ekolog. Na elektromobilech se mi líbí dynamické zrychlení, svižná jízda a to, že si můžu vyrábět vlastní palivo pomocí solárů.
Věřím, že za pár let se elektromobilita rozšíří natolik, že se bazary postupně zaplní. Snad už tam v té době budou bazarovky s dojezdem okolo 500km. Nová auta už by v té době mohla mít dojezd 1000 km, luxusní i 2000 km. Až budou auta řídit děti, které dnes ještě chodí do školky, tak nastane úplný opak toho, co máme dnes - na dovolenou k moři se pojede elektromobilem, protože se budou bát, že ropák by tak daleko nedojel.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
S poslednim si dovolim nesouhlasit a to v tom, ze deti co dnes chodi do skolky taky muzou utrit nos a vlastnit vuz nebudou, protoze to bude pronajem popr.neco jako sdilene taxiky.
Jelikoz na havarie, a zacpy je nejhorsi ten chybnej clanek mezi volantem a sedadlem.
Takhle muzeme za 15 let dopadnou vsichni ;-(((((
Jelikoz na havarie, a zacpy je nejhorsi ten chybnej clanek mezi volantem a sedadlem.
Takhle muzeme za 15 let dopadnou vsichni ;-(((((
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
Ano, to je taky varianta. Nechtěl jsem zrovna v tomto příspěvku sýčkovat, ale většinou mi tyhle černé scénáře přijdou na mysl jako první. A kolikrát už se ukázalo, že paranoia byla opravdu na místě...viz zákazy střelných zbraní v EU atd...
Takže jo, klidně to může dopadnout tak, že naše vnoučata už nebudou mít nárok na vlastnictví vozu...a koně jim asi zakážou taky, jelikož se nedají očipovat ani vypínat na dálku (jako elektromobily).
Takže jo, klidně to může dopadnout tak, že naše vnoučata už nebudou mít nárok na vlastnictví vozu...a koně jim asi zakážou taky, jelikož se nedají očipovat ani vypínat na dálku (jako elektromobily).
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
Koně mají z výfuku velký CO2 a ještě k tomu malej výkon.(1 kůň)
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
Dobrej postřeh, s tím jedním koněm
CO2 mi v tomto případě nevadí, protože se jedná o takové CO2, které vzniklo rozložením aktuální živé vegetace. Naopak vypouštění toho CO2, které se uložilo do uhlí před milionem let, je prasárna.
Nicméně pokud nám zakážou flinty a pak i auta, tak ty můžeš chodit pěšky a bránit se pěstma. Já budu raději jezdit na koni a střílet lukem nebo z praku
CO2 mi v tomto případě nevadí, protože se jedná o takové CO2, které vzniklo rozložením aktuální živé vegetace. Naopak vypouštění toho CO2, které se uložilo do uhlí před milionem let, je prasárna.
Nicméně pokud nám zakážou flinty a pak i auta, tak ty můžeš chodit pěšky a bránit se pěstma. Já budu raději jezdit na koni a střílet lukem nebo z praku
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
První solární elektrárna v Černobylu
od Teya » » v Magazín MyPower.CZ
První solární elektrárna v Černobylu
- 4 Odpovědi
- 1440 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kybos
-
-
-
první Solární ostrov - kdo si hraje, nezlobí
od M.Dragon » » v Elektroporadna
první Solární ostrov - kdo si hraje, nezlobí
- 8 Odpovědi
- 1751 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rva
-
-
-
První grafen-perovskitová solární elektrárna
od karelkilian » » v Magazín MyPower.CZ
První grafen-perovskitová solární elektrárna
- 6 Odpovědi
- 1689 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od jahodovák
-
-
- 68 Odpovědi
- 4376 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od PavelR
-
- 32 Odpovědi
- 2426 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od jahodovák