Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Benzinové, naftové, LPG a jiné elektrocentrály, alternátory poháněné parou, stirglingův motor, atd.
-
- Příspěvky: 7659
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Možná i na míň, i ty levný z ali fungujou. Je to skoro až moc citlivý, měl jsem takovej na stole, dveře na škvírku, jenom aby nezaklaply a venku nastartovaný auto, a během minuty alarm... dtektor za 5USD baterky v tom vydrží tak dva roky...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 1745
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
nemel jsem cas cist to cele, tak sry jestli uz to nekdo psal...mypower.cz píše:je to mazec jako sviň (samec od svině) Ja se pokusim sehnat tu malou centralku a pak to zmerim.. Nekde ji vybartruji za neco .. nebo nevim .. toto je taky pruser s penezama tadyhle ta spotreba.
doporucuji vyzkouset Heron DGI 20 SP. Dle mojich zkusenosti je spotreba nizsi ale polovicni asi ne. Pouzivame ji na dobijeni baterek a 24V / 300Ah zvladne na jednu nadrz s prehledem (i se ztratou na nabijecce a nejakou dobu ve floatu) ale presne mereni nemam.
-
- Příspěvky: 534
- Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
vysledok testu Kipor ig3000 : zatazenie 40-60% nechal som pustene 2x podlahove kurenie a nejake svetlo, obcas konvica a pod. , 10l benzinu dalo 10mh a 10kwh a este zostalo nieco v nadrzi 1-1,5l.
1l =1kwh =1.15€....ako zaloha v pohode, ked dorobim prerabku na zemny plyn/pb dam vediet
1l =1kwh =1.15€....ako zaloha v pohode, ked dorobim prerabku na zemny plyn/pb dam vediet
[6x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, 10x 1kwh 18650 bloky, total 15kwh, rashberyy pi4, ICC, zaloha kipor 3kw elektrocentrala
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
1kWh/cca.30kč je drba. Pres predelani na plyn bude tusim 12-17kc/kWh , pokud vyjde lepe budes rad )).
-
- Příspěvky: 2025
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
To je dan za to,že vyrábíš jen elekřinu a teplo,kterého je víc nevyužiješ,pokud bys ho použil a započítal,tak by to vyšlo jinak,sice ne levněji než ds ale přece jen líp.Pokud se používá tepelné čerpadlo,bylo by možná účelné použít teplo ke zvýšení ůčinnosti.matobabetak píše:vysledok testu Kipor ig3000 : zatazenie 40-60% nechal som pustene 2x podlahove kurenie a nejake svetlo, obcas konvica a pod. , 10l benzinu dalo 10mh a 10kwh a este zostalo nieco v nadrzi 1-1,5l.
1l =1kwh =1.15€....ako zaloha v pohode, ked dorobim prerabku na zemny plyn/pb dam vediet
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
-
- Příspěvky: 2025
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
To je dan za to,že vyrábíš jen elekřinu a teplo,kterého je víc nevyužiješ,pokud bys ho použil a započítal,tak by to vyšlo jinak,sice ne levněji než ds ale přece jen líp.Pokud se používá tepelné čerpadlo,bylo by možná účelné použít teplo ke zvýšení ůčinnosti.matobabetak píše:vysledok testu Kipor ig3000 : zatazenie 40-60% nechal som pustene 2x podlahove kurenie a nejake svetlo, obcas konvica a pod. , 10l benzinu dalo 10mh a 10kwh a este zostalo nieco v nadrzi 1-1,5l.
1l =1kwh =1.15€....ako zaloha v pohode, ked dorobim prerabku na zemny plyn/pb dam vediet
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Kolik toho ročně plánuješ spálit, aby se vyplatilo to předělávat na LPG?
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
LPG vozů co jdou do šrotu je celkem dost. Takže vyplatilo je pouze o tom kolik máš volného času. Ostatní je za pár korun.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 39
- Registrován: stř bře 26, 2014 10:34 am
Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Jako výkonný doplněk mé hybridní FV používám agregát Kipor KDE 6700.
Zkušenosti z provozu:
- cena 38000,-
- pořízen 2012 v provozu doteď bez GO, což na číňana považuji za vynikající výsledek...
- od novoty do teď natočeno 6200 motohodin.
- Diesel s mechanickým čerpadlem a přímým vstřikem, jednoválec, chlazení vzduchem, hluk 90db - 1m..., wattův odstředivý regulátor otáček (3000) nastavitelný. Celý gen. je kapotovaný a u mne navíc umístěn ve velkém boxu s nuceným chlazením.
- naměřená dlouhodobá spotřeba nafty 1l(850g) na 1kW/h - nová 0,68l - 1kW/h a pak postupná degradace.
- spotřeba oleje cca 1l na 1000 motohodin.
Postřehy: jako jeví se to docela použitelné ale,
- 1000 hodin. Odešel kondík v AVR a tím nenabuzeno... (Pro mě žádný problém. Vyměněné a facha dál)
- po cca 1500 startech se opotřebovala kluzná ložiska startéru. Vlivem prasklého krytu chlazení se pravděpodobně ložiska přehřívala horkým vzduchem, což postupně vysušilo mazací tuk... Ložiska byla suchá a všude šupinky kovu... Rotor se vzpříčil v uložení a nedosahoval spouštěcích otáček. Startér je klasický, bez redukční převodovky, vyžaduje velký proud a baterii minimálně 80Ah/800A. Dodaná 30Ah sranda je pro dlouhodobý provoz k nepoužitelná. (Starter vyměněn, kryt opraven, dodaná baterie Bars 140Ah/1000A a doteď klid).
- 2000 hodin. Odešlo nabíjení start. baterie. Opravil jsem. Pouze studený spoj. Vyměněno za normální autonabíječku s inteligencí na 230V. Od té doby klid a vždy nabito. Alternátor odpojen...
- 2200 hodin. Prasklá vstřikovací trubka. Nahrazena kvalitnější z Tatry 815. Při náhradě pozor na délku a vnitřní průměr trubky, není to jedno! Od té doby klid...
- 3000 hodin prasklé 3 silentbloky držící soustrojí v rámu a následně urvaný výfukový svod vibracemi (zavařeno a silentbloky vyměněny za silenty motoru škoda 120).
- 3200 hodin. Opět prasklý výfuk vlivem špatně dotaženého spoje. (zavařeno)
- 3500 motohodin. Odešlel digitální monitorovací display (neopraveno, protože to jede i bez toho, navíc na něj stejně není vidět... Musí se to však trochu přepojit, aby fungovaly ochranné prvky pro motor).
- 4000 hodin. Vstřikování potřebuje doseřídit vlivem opotřebení...
- 4200 hodin. Prasklá hadice přívodu paliva stářím. Všude nafta, ale bez požáru (je to relativně bezpečné palivo). Nádrž umístěna preventivně do exteriéru mimo box...
- Zatím, pominu-li pomalu rozpadající se kapotáž, tak už bez závad.
Specifické postřehy:
- vydrží docela dost široký rozsah provozních teplot a je snadno opravitelný. Má však celou řadu nectností. Nejhorší je hluk, což jde poměrně snadno vyřešit zástavbou, neboť všechny potřebné vstupy i výstupy jsou vcelku dobře uspořádány.
- při teplotách nad 30°C se bez dodatečného chlazení přehřívá olej až na 120°C dlouhodobě i mimo box. (I za chodu volně venku ve stínu a bez zatížení)... Vyžaduje tedy velmi kvalitní olej a dodatečné chlazení...(Osobně používám Mogul 15W/40 pro tepelně vysoce zatížené kamiony a zemědělské stroje). Nutná je jeho častá výměna, protože v cestě je jen hrubý filtr typu kovová síťka. Osobně provádím výměnu po 400 hodinách.
- Je citlivý na teplotu nasávaného zduchu. Líbí se mu v zimě teplejší vzduch než 0°C. Nemá totiž žádné žhavení ani předehřev. Nicméně i při -12°C naskočí, ale chvíli trvá, než má vyrovnaný běh a houpe. Připojení k síti je tedy dobré vykonat se zpožděním a až po ustálení chodu (cca za 2 minuty). Pomáhá předehřát palivo, pak je start i náběh v mrazech bezproblémový.
- Je citlivý a to velmi na kvalitu paliva. Pokud je v palivu i jen minimum vody motor vynechává a v extrémním případě zhasne. Motor také nemá podávací palivové čerpadlo a doprava paliva je řešena gravitací přes papírový filtr. Po zhruba 1000 hodinách se filtr zanese a palivo neteče dostatečným objemem k čerpadlu. Palivový okruh má vracečku pro přebytečné palivo a celkem to při provozu obíhá. Je to pozorovatelné okem. Takže požadavek na dobrou propustnost filtru je pro bezproblémový chod naprosto zásadní.
Závěrem? Samotné soustrojí (holý motor a generátor) se mi jeví jako vcelku kvalitní, ale přidané komponenty už jsou ošizené a tím pádem je centrála docela poruchová. Pro bezproblémový dlouhodobý provoz potřebuje prakticky neustálý dohled a kontrolu. Jak se něco zanedbá, tak brzy odejde něco zásadního a oprava pak už není tak finančně zajímavá, zvláště když si ji neuděláte sami. Pokud ale nepotřebujete servisní středisko a opravíte si vše sami, tak se nemusíte bát koupit pouze motor a generátor a to někam šikovně zastavět. Za vcelku přijatelnou finanční investici s přihlédnutím k podávánemu výkonu a jednoduchosti provedení, jde podle mého názoru o dobrou záložní mašinu, která pomůže s přijatelnou spotřebou paliva vykrýt dny bez slunce. Osobně při chodu agregátu ještě dobíjím baterie, abych dosáhl lepšího provozního zatížení. Výkon motoru je regulován množstvím vstřikovaného paliva při konstantních otáčkách v návaznosti na odebíraný kroutící moment. Výborné pro spotřebu paliva, ale při zatížení kolísá výstupní frekvence proudu v závislosti na odebíraném výkonu. V mém případě 50 - 55Hz.
- 55Hz při 0% zatížení a 50Hz při 75% zatížení. Když byla nová, tak frekvence kolísala jen o 3Hz. Postupem času a opotřebením součástek se rozptyl zvyšuje a je tak nutnost doseřídit předvstřik a množství vstřikovaného paliva...
- po 5000 hodinách pak už vcelku pálí olej a začíná hlavně studená smrdět... Blíží se její konec. Schválně jestli dá 8000 motohodin. Uvidíme...
Agregát používáme primárně na pohon čerpadla z vrtu (1200W), pračku (2000W), vysavač (1000W), kompresor(2200W), svářečku (1500W), ruční nářadí nad 1000W a žena má mandl (2500W). Agregát má maximální výkon 5500W při 3000rpm. Vše ostatní jede na FV. FV na to sice má instalovaný výkon, ale soustrojí zatím vychází na provoz levněji než patřičný bateriový pack a navíc je zcela nezávislý na OZE. Pokud to někomu pomůže budu rád. Na dotazy také rád odpovím.
ps: Jede to i na čistý rostlinný olej. Bylo s tím ale tolik problémů, že jsem se na další experimenty vkašlal.
Zkušenosti z provozu:
- cena 38000,-
- pořízen 2012 v provozu doteď bez GO, což na číňana považuji za vynikající výsledek...
- od novoty do teď natočeno 6200 motohodin.
- Diesel s mechanickým čerpadlem a přímým vstřikem, jednoválec, chlazení vzduchem, hluk 90db - 1m..., wattův odstředivý regulátor otáček (3000) nastavitelný. Celý gen. je kapotovaný a u mne navíc umístěn ve velkém boxu s nuceným chlazením.
- naměřená dlouhodobá spotřeba nafty 1l(850g) na 1kW/h - nová 0,68l - 1kW/h a pak postupná degradace.
- spotřeba oleje cca 1l na 1000 motohodin.
Postřehy: jako jeví se to docela použitelné ale,
- 1000 hodin. Odešel kondík v AVR a tím nenabuzeno... (Pro mě žádný problém. Vyměněné a facha dál)
- po cca 1500 startech se opotřebovala kluzná ložiska startéru. Vlivem prasklého krytu chlazení se pravděpodobně ložiska přehřívala horkým vzduchem, což postupně vysušilo mazací tuk... Ložiska byla suchá a všude šupinky kovu... Rotor se vzpříčil v uložení a nedosahoval spouštěcích otáček. Startér je klasický, bez redukční převodovky, vyžaduje velký proud a baterii minimálně 80Ah/800A. Dodaná 30Ah sranda je pro dlouhodobý provoz k nepoužitelná. (Starter vyměněn, kryt opraven, dodaná baterie Bars 140Ah/1000A a doteď klid).
- 2000 hodin. Odešlo nabíjení start. baterie. Opravil jsem. Pouze studený spoj. Vyměněno za normální autonabíječku s inteligencí na 230V. Od té doby klid a vždy nabito. Alternátor odpojen...
- 2200 hodin. Prasklá vstřikovací trubka. Nahrazena kvalitnější z Tatry 815. Při náhradě pozor na délku a vnitřní průměr trubky, není to jedno! Od té doby klid...
- 3000 hodin prasklé 3 silentbloky držící soustrojí v rámu a následně urvaný výfukový svod vibracemi (zavařeno a silentbloky vyměněny za silenty motoru škoda 120).
- 3200 hodin. Opět prasklý výfuk vlivem špatně dotaženého spoje. (zavařeno)
- 3500 motohodin. Odešlel digitální monitorovací display (neopraveno, protože to jede i bez toho, navíc na něj stejně není vidět... Musí se to však trochu přepojit, aby fungovaly ochranné prvky pro motor).
- 4000 hodin. Vstřikování potřebuje doseřídit vlivem opotřebení...
- 4200 hodin. Prasklá hadice přívodu paliva stářím. Všude nafta, ale bez požáru (je to relativně bezpečné palivo). Nádrž umístěna preventivně do exteriéru mimo box...
- Zatím, pominu-li pomalu rozpadající se kapotáž, tak už bez závad.
Specifické postřehy:
- vydrží docela dost široký rozsah provozních teplot a je snadno opravitelný. Má však celou řadu nectností. Nejhorší je hluk, což jde poměrně snadno vyřešit zástavbou, neboť všechny potřebné vstupy i výstupy jsou vcelku dobře uspořádány.
- při teplotách nad 30°C se bez dodatečného chlazení přehřívá olej až na 120°C dlouhodobě i mimo box. (I za chodu volně venku ve stínu a bez zatížení)... Vyžaduje tedy velmi kvalitní olej a dodatečné chlazení...(Osobně používám Mogul 15W/40 pro tepelně vysoce zatížené kamiony a zemědělské stroje). Nutná je jeho častá výměna, protože v cestě je jen hrubý filtr typu kovová síťka. Osobně provádím výměnu po 400 hodinách.
- Je citlivý na teplotu nasávaného zduchu. Líbí se mu v zimě teplejší vzduch než 0°C. Nemá totiž žádné žhavení ani předehřev. Nicméně i při -12°C naskočí, ale chvíli trvá, než má vyrovnaný běh a houpe. Připojení k síti je tedy dobré vykonat se zpožděním a až po ustálení chodu (cca za 2 minuty). Pomáhá předehřát palivo, pak je start i náběh v mrazech bezproblémový.
- Je citlivý a to velmi na kvalitu paliva. Pokud je v palivu i jen minimum vody motor vynechává a v extrémním případě zhasne. Motor také nemá podávací palivové čerpadlo a doprava paliva je řešena gravitací přes papírový filtr. Po zhruba 1000 hodinách se filtr zanese a palivo neteče dostatečným objemem k čerpadlu. Palivový okruh má vracečku pro přebytečné palivo a celkem to při provozu obíhá. Je to pozorovatelné okem. Takže požadavek na dobrou propustnost filtru je pro bezproblémový chod naprosto zásadní.
Závěrem? Samotné soustrojí (holý motor a generátor) se mi jeví jako vcelku kvalitní, ale přidané komponenty už jsou ošizené a tím pádem je centrála docela poruchová. Pro bezproblémový dlouhodobý provoz potřebuje prakticky neustálý dohled a kontrolu. Jak se něco zanedbá, tak brzy odejde něco zásadního a oprava pak už není tak finančně zajímavá, zvláště když si ji neuděláte sami. Pokud ale nepotřebujete servisní středisko a opravíte si vše sami, tak se nemusíte bát koupit pouze motor a generátor a to někam šikovně zastavět. Za vcelku přijatelnou finanční investici s přihlédnutím k podávánemu výkonu a jednoduchosti provedení, jde podle mého názoru o dobrou záložní mašinu, která pomůže s přijatelnou spotřebou paliva vykrýt dny bez slunce. Osobně při chodu agregátu ještě dobíjím baterie, abych dosáhl lepšího provozního zatížení. Výkon motoru je regulován množstvím vstřikovaného paliva při konstantních otáčkách v návaznosti na odebíraný kroutící moment. Výborné pro spotřebu paliva, ale při zatížení kolísá výstupní frekvence proudu v závislosti na odebíraném výkonu. V mém případě 50 - 55Hz.
- 55Hz při 0% zatížení a 50Hz při 75% zatížení. Když byla nová, tak frekvence kolísala jen o 3Hz. Postupem času a opotřebením součástek se rozptyl zvyšuje a je tak nutnost doseřídit předvstřik a množství vstřikovaného paliva...
- po 5000 hodinách pak už vcelku pálí olej a začíná hlavně studená smrdět... Blíží se její konec. Schválně jestli dá 8000 motohodin. Uvidíme...
Agregát používáme primárně na pohon čerpadla z vrtu (1200W), pračku (2000W), vysavač (1000W), kompresor(2200W), svářečku (1500W), ruční nářadí nad 1000W a žena má mandl (2500W). Agregát má maximální výkon 5500W při 3000rpm. Vše ostatní jede na FV. FV na to sice má instalovaný výkon, ale soustrojí zatím vychází na provoz levněji než patřičný bateriový pack a navíc je zcela nezávislý na OZE. Pokud to někomu pomůže budu rád. Na dotazy také rád odpovím.
ps: Jede to i na čistý rostlinný olej. Bylo s tím ale tolik problémů, že jsem se na další experimenty vkašlal.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 3 Odpovědi
- 515 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od lzahradil
-
- 10 Odpovědi
- 1402 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Soban
-
- 20 Odpovědi
- 2621 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od josse
-
- 21 Odpovědi
- 1114 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od betmen
-
-
Centrala s automatickym startem - zapojeni
od cubeec » » v Ostrovní elektrárny
Centrala s automatickym startem - zapojeni
- 3 Odpovědi
- 521 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od cipis
-