Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Olověné baterie, údržba, servis, dobíjení, rady, tipy, návody ...
Jiri
Příspěvky: 56
Registrován: ned bře 06, 2011 7:16 am

Re: Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Nový příspěvek od Jiri »

Teda hledím, chtěl jsem se na FG-Forte v brzské době obrátit a něco od nich koupit. Takže raději jinam. V celé tady této debatě mi chybí nějaké shrnutí. Kolik cca jednotlivé druhy baterií stojí a jejich vlastnosti. Pokud by to někdo shrnul do wiki bylo by to super. Dík
avatar
Příspěvky: 485
Registrován: ned kvě 08, 2011 10:16 am

Re: Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Nový příspěvek od avatar »

u FG-Forte to vypada ze jsou pouze prodejci udelaji cenu a prodavaji. Ale jak jde o reklamace tak nemaji kontakty... Tim padem reklamace odmitaji...


Unas v CR je toto normalni na zapade si toto prodejce nedovoli protoze konci a jde sedet.... V UK je toto vecinou nemyslitelne protoze tam staci zavolat nco jako je u nas COI a vecinou do tydne je vyreseno...

u nas je takova ta radoby demokracie a pravo ..... holt jací lidi ve state takova vlada
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Nový příspěvek od mypower.cz »

bylo by dobre vychytat firmy, ktere se dokazou o zakaznika uzivajiciho komponenty pro FVE postarat. Mam za to ze bude pribyvat lidi, kteri budou energeticky zavisli sami na sobe a v pripade ze trebas brutalne klesne kapacita v bateriich az nezvykle rychle, tak ze firma zareaguje. Ono trebas podnikat bez el.en. v oboru IT jde tezko, nicmene elektriku si dokazu zaridit, to je ted po zkusenostech to nejmensi. Ja ocekaval ze kdyz je tam napsano poprodejni servis tak ze se mnou bude nekdo komunikovat. Stejna zalezitost jako bych byl pripojen k EONu, vypadla mistni trafostanice a nikdo z eonu by to neresil. U FVE mam aspon moznost kdyz se na me firma vysere, tak si to resit sam, tzn jit si koupit nove baterie jinde a zase zkusit. U eonu mam pravda maximalne tak moznost nadavat do telefonu at to nekdo rychle resi pac nemam elektriku v baraku a trafostanici ve vlastnictvi EONu tezko vlastnimi silami vymenim, kdezto ty baterie a panely i regulatory i kabely vlastnimi silami vymenit lze. To mi prijde u FVE docela vyhoda, ze si to clovek muze resit sam a necekat nez pohnou zadkama nekde :) Takovy clovek na EONu kdyz se na neho EON vykasle jako FGForte na me, tak stejne mu nezbyde nez koupit centralu, a stejne pak i ty panely... :D

Psal jsem na FG dotaz jak to resit v pripade ze si tam baterie nechaji na testy, protoze nemam pripojku k DS a tak bez baterii to znamena, ze jsem pres noc bez elektriky. Jestli treba by byla mozna nejaka nahrada za tu dobu, protoze ostrovni FVE bez baterii je jaksi na kosoctverec. Chtelo by to mozna vychytat firmy, ktere se dokazou o zakaznika postarat a na ty se proste prioritne obracet. Kdybych mel nejaky zakladni kapital a cas na to, tak bych takovou firmu s chuti zalozil, ale tohle neni nic jednoducheho a verim ze takovych firem, ktere se dokazi o zakaznika postarat, protoze vi ze se na ne zase pak obrati, je spousta, jen mozna jsou schovane a nebo maji spokojenych zakazniku dostatek a nepotrebujou se ani velice rozsirovat.. kdo vi .. Mozna vytvorit tady téma s hodnocenim pristupu firem zabyvajicich se prodejem a servisem komponent tykajicich se FVE by nebyl na skodu.. ale zase aby se to nejak nezvrhlo.. co ja vim :)
avatar
Příspěvky: 485
Registrován: ned kvě 08, 2011 10:16 am

Re: Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Nový příspěvek od avatar »

Co vim tak na forech se dela vecinou blacklist a whitelist firem.

uvadi se tam pak komunikace mezi danym problemem. A jak se firma zachovala. pak se uvedou majitele firem aby kdyz si udelaji jinou firmu zmeni nazev tak aby bylo stale jasne kdo to je. Coz v rejstriku jde zjistit.

Vecinou to firmy nemaji moc radi protoze tim si vlasne na internetu odkragluji existenci. Staci pak napsat slova jako problem nereseni, nebo gauneri a pri vyhledavani v googlu to vyskoci i na nas blacklist.)))
JiříK
Příspěvky: 1027
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Re: Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Nový příspěvek od JiříK »

Filipe, jak jsi pokročil s reklamací FG FORTE ? :roll:
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Nový příspěvek od mypower.cz »

mrtvo, nebavi se se mnou :) serou oni na mě, seru já na ně :) koupim nove baterky pro BAT1, BAT1 bude mozna zachvili docasne na par dni uplne off, dneska jsem ji vubec ani nezatizil, protoze baterky, ktere po palbe od oskara vydrzi hodinu a chcipnou (viz grafy) jsou nevyuzitelne a v podstate je nepotrebuji, takze odedneska uz vlastne jedu jen na BAT2 (od vcerejska az doted) a tyto z BAT1 pujdou na "vedecke experimenty". Detaily o experimentech pozdeji :) Jsem si jisty, ze to bude hodne velky prinos pro vsechny, kdo maji olovo, ktere umrelo, pokud se experiment povede.

EDIT: hodinu pri proudu max 3A a 12V. Puvodni kapacita 200Ah.
JiříK
Příspěvky: 1027
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Re: Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Nový příspěvek od JiříK »

Čekal jsem, že tě pošlou do zádele. Mno, uvidíme, kolik vydrží Varta Hobby. Každopádně gelovky, co mám v garáži, fungují k plné spokojenosti už pár let. Každá je jinak stará, od jiného výrobce. Tak jsem zvědav, jak dlouho ještě budu spokojen...,.
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
JiříK
Příspěvky: 1027
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Re: Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Nový příspěvek od JiříK »

Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Nový příspěvek od mypower.cz »

Uživatelský avatar
tomas
Příspěvky: 2579
Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
Bydliště: Třinec

Re: Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Nový příspěvek od tomas »

U těchto článků s gumičkami na ventilcích, doporučuji překontrolovat ventilek, musí jít lehce profouknout. Jinak vyměnit gumičku (nejlépe by byla nějaká měkká silikonová, nebo ventilky vyměnit za novější typ), případně ventilky nedotahovat. Gumička pravděpodobně stářím ztuhne, článek si potom nemůže odfouknout a praskne. Novější verze článků mají už ventilky bez gumiček, jen takové plastové víčko, které vlastní váhou utěsňuje článek a při přetlaku se nadzvedne a odfoukne si. Nedotahování ventilků ale není moc dobré, protože do článku vniká CO2 a reaguje s NaOH. 2 NaOH + CO2 → Na2CO3 + H2O. Speciální olej na hladině elektrolytu by tomu měl zabránit. Více zde: http://vyuka.fel.zcu.cz/kae/NSA/Texty/A ... e_NiCd.pdf
Chci elektrárnu s licencí a s prodejem přebytků nebo komunitní výměnou energie: ANO
Chose
Příspěvky: 33
Registrován: stř zář 21, 2011 10:41 pm

Re: Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Nový příspěvek od Chose »

Když je nabízel na aukru tak uváděl ža mají průměrnou kapacitu 65 Ah. Myslíte že půjdou
ještě oživit?
Uživatelský avatar
Toul
Příspěvky: 322
Registrován: čtv dub 21, 2011 2:46 pm

Re: Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Nový příspěvek od Toul »

Bohužel oživit nepůjdou. Docela si s nimi vyhrál, roztřídil, několikrát nabil a vybil a pak výsledek napsal na obal článku. U některých prý i měnil elektrolyt, ale s nevalnym účinkem. Mluvil jsem s ním osobně.
kobe
Příspěvky: 19
Registrován: sob črc 07, 2012 5:19 pm

Re: Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Nový příspěvek od kobe »

Rád bych znal názor zkušenějších na ekonomickou smysluplnost výměny jednoho článku ve starší baterii.

Mám 9 let baterie odpovídající této: http://1alphasolar.eu/97,cz_hoppecke-6- ... ad-ac.html
Jeden 2V článek se loučí ( výrazně klesá kapacita, někde se v něm hromadí bubliny a ty vytlačují elektrolit nad maximum ).
Ostatní články jsou zatím bez problémů.
Myslíte, že je ekonomické ten špatný článek vyměnit za nový?
Nebo je vysoce pravděpodobné, že za chvíli odejdou další?
Výrobce uvádí životnost až 15 let.
Uživatelský avatar
tomas
Příspěvky: 2579
Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
Bydliště: Třinec

Re: Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Nový příspěvek od tomas »

kobe píše:
Myslíte, že je ekonomické ten špatný článek vyměnit za nový?
ano
kobe píše:
Nebo je vysoce pravděpodobné, že za chvíli odejdou další?
je to možné že odejde další. Ale máte jinou možnost?
Chci elektrárnu s licencí a s prodejem přebytků nebo komunitní výměnou energie: ANO
SJM
Příspěvky: 585
Registrován: pon dub 23, 2012 2:51 pm

Re: Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Nový příspěvek od SJM »

Někdo tady psal o možnosti úplného vybití a přepólování Pb článků s dobrým výsledkem, snad se jednalo o podobné čl.. Významný je samozřejmě důvod, proč článek odchází.
matej
Příspěvky: 826
Registrován: čtv zář 01, 2011 6:30 pm

Re: Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Nový příspěvek od matej »

To jsou v podstatě skoro ty samé články co mám já, jenom moje jsou Fiamm OPzS 490 "Low Antimony".
Podobný problém jsem neměl. A nevím jak to řešit. Je vidět v článku nějaké jiné neduhy? Rozpadávající se plotny?
Když po článku poklepete, bubliny se neuvolní? U mých vždy když poklepu tak pár jich vyplove, ale že by to nějak ovlivňovalo hladinu elektrolytu to jsem nezaznamenal , a kapacita je dobrá u všech článků.
V každém případě jeden článek v 9 let staré baterii bych neměnil ale snažil bych se ho nějak spravit. Možná by stálo za zkoušku článek přepólovat tj. opatrně a šetrně vybít na nulu a poté ihned nabít opačně ..
Předem však z vlastní zkušenosti sděluji že článek si, než se z nuly nabije na plné napětí opačné polarity, vezme takových 3-4x více Ah než je jeho kapacita. Navíc budete mít asi problém nabíjet článek s tak malým napětím. Já jsem přepólovával celou 24V baterii naráz a nabíjel jsem, znaje skutečnosti že panelům ani zkrat neublíží, třemi panely 220W paralelně tak že proud byl asi 20A. Když se napětí jakž-takž zvedlo na hodnotu přijatelnou pro síťový nabíječ, tak jsem ho připojil a získal tak dalších cca 10A.
Bude to hodně bublat, než se barvy elektrod vymění. Ale u mne to dopadlo OK.
Pravda a Láska zvítězí!.
kobe
Příspěvky: 19
Registrován: sob črc 07, 2012 5:19 pm

Re: Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Nový příspěvek od kobe »

Díky všem za názory.

Ten článek je opravdu divný, nejprve jsem myslel, že mi tam někdo dolil více destilky.
To jsem ale bezpečně vyloučil.
Protože voda němůže sama vzniknout, je velká bublina někde uvnitř jediným rozumným vysvětlením.
Článek jsem odpojil a pořádně s ním zatřásl, hodně bublin se uvolnilo, stále ale ne všechny.
Asi tam vznikla nějaká kapsa.

Kapacitu jsem přesně neměřil.
Pokles oproti ostatním článkům je ale vidět na rozdílu v napětí během vybíjení.
Na vadném kusu jde dolů rychleji.

Ještě si s tím trochu budu hrát. Zda koupit nový článek stále váhám.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek