E-kolo
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 1403
- Registrován: pon zář 12, 2011 11:32 am
E-kolo
Zdravím,
co vy na to? http://ekolo.cz/uphill-city-d144. Máte s tím někdo nějaké zkušenosti? Názory?
Díky
co vy na to? http://ekolo.cz/uphill-city-d144. Máte s tím někdo nějaké zkušenosti? Názory?
Díky
Inteligentní ostrov - www.vati.cz
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: stř srp 24, 2011 8:58 pm
Re: E-kolo
Syn ma elektrokolo 2 roky. Pôvodný kvalitný horský bicykel rozšírený o elektromotor v prednom kolese. Jediná nevýhoda je zvýšenie hmotnosti. Jazdí na ňom aj tvrdé terény a je s touto koncepciou veľmi spokojný. Jeho kamarát /63 ročný dôchodca/ má motor vpredu aj vzadu a po meste obieha autá....
-
- Příspěvky: 44
- Registrován: pát bře 30, 2012 4:32 pm
Re: E-kolo EVBIKE
Mě zaujala nabídka setů EVBIKE - http://www.evbike.cz/ viděl jsem to u známého a celkem mně to nadchlo.
-
- Příspěvky: 1403
- Registrován: pon zář 12, 2011 11:32 am
Re: E-kolo
Ano, to může být alternativa pro někoho, kdo už kolo má. Není můj případ, moje poslední kolo byla Ukrajina Agogs je české kolo, sice z čínských komponent (to možná ale už všechny bez ohledu na značku), mělo by patřit mezi střední třídu, takže nic na jedno použití, ale žádný luxus. A ten model Uphill už není městské kolo, je to bytelnější MTB, jen s výbavou i na silnice - přesně pro mě. Baterka sice slabší, ale do kopce z obchodu by mi měla umět pomoci
Inteligentní ostrov - www.vati.cz
-
- Příspěvky: 999
- Registrován: čtv črc 28, 2011 12:01 pm
Re: E-kolo
Já myslím, že pokud není člověk invalidní či jinak vážně nemocný, měl by používat kolo běžné, bez elektrického pohonu. Zvýšení tlaku při šlapání do kopců je velice důležité pro udržení pružnosti kardiovaskulárního systému. Váha e-kola je dvojnásobná a tak část energie padne jen na pohyb vlastního systému. Ve chvíli, kdy elektřina dojde je kolo zbytečně těžké. To nemluvím o řádově vyšší složitosti systému, poruchovosti a těžší a dražší opravě. Investice do kola typu "Author Basic" mě přijde mnohem smysluplnější a několikanásobně nižší.
Chápu že je to dobrá přestupní stanice z auta na kolo, ale já doporučuji do vody skočit rovnýma nohama a ne se plácat někde u břehu.
Chápu že je to dobrá přestupní stanice z auta na kolo, ale já doporučuji do vody skočit rovnýma nohama a ne se plácat někde u břehu.
-
- Příspěvky: 1403
- Registrován: pon zář 12, 2011 11:32 am
Re: E-kolo
Tuhle myšlenku jsem zavrhla v okamžiku, kdy jsem měla návštěvu relativně zběhlé cyklistky na jejím čananém bicyklu. Zdejší 4 km stoupání neměla šanci vystoupat. Věřte dramo, to je možná i důvod, proč tu mnoho lidí kolo nepoužívá, ty kopce jsou bez speciální kondice nesjízdné. Jít pěšky s nákupem a ještě tlačit kolo není to, co bych vyhledávala.
Inteligentní ostrov - www.vati.cz
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Re: E-kolo
Vcera jsem rikal JiriKovi kdyz u me byl na kafe, ze taky se mi moc nezda ta hmotnost kola 20kg. A on: Hele moje manzelka jezdi na kole a kdyz vezme na kolo dite, tak to kolo s ditetem ma taky o 20 kilo vic takze ono kdyz nam do kopce pomuze elektromotor, tak to neni k zahozeni. Z kopce a po rovine tech 20 kilo se tak nejak ztrati, z kopce uz tim tuplem. Ale jako jasne.. cim lehci kolo, tim samozrejme lepe
Ma to rekuperaci ?
Ma to rekuperaci ?
-
- Příspěvky: 1403
- Registrován: pon zář 12, 2011 11:32 am
Re: E-kolo
Rekuperaci to nemá. Existuje jediný seriózní výrobce rekuperace pro e-kola, jinak je to spíš trik číňanů. Mohu-li tedy věřit tuzemskému spoluzakladateli kultury ekol.
Mimochodem, taky se mi to nezdá Tyhle sešupy tady na Vysočině by mohly vyrobit megawatty
Mimochodem, taky se mi to nezdá Tyhle sešupy tady na Vysočině by mohly vyrobit megawatty
Inteligentní ostrov - www.vati.cz
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: stř srp 24, 2011 8:58 pm
Re: E-kolo
Rekuperácia u kola je nevhodná. Vychádza to z nízkej hmotnosti tohoto dopravného prostriedku.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Re: E-kolo
i v pripade ze na kole sedi clovek a jede z kopce a tudiz potrebuje brzdit? To mame takovych 100 kilo... I tohle je nedostatecne?Antonio píše:Rekuperácia u kola je nevhodná. Vychádza to z nízkej hmotnosti tohoto dopravného prostriedku.
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: stř srp 24, 2011 8:58 pm
Re: E-kolo
Mám elektroskutra, takže som sa rekuperáciou trochu zaujímal. To čo som si prešiel ma presvedčilo, že rekuperácia by bola efektívna od cca 200kg....jednoducho povedané : bez rekuperácie dojdem ďalej ako s rekuperáciou . Bez rekuperácie/brzdenie/ sa mi spočítajú voľnobežné dojazdy. Tie sú väčšie ako z energie vyrobenej rekuperáciou. Ďalej je tu aj problém s veľkými prúdovými špičkami a ich reálnym využitím....
-
- Příspěvky: 2579
- Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
- Bydliště: Třinec
Re: E-kolo
Tady píšou že rekuperace je volitelná. Záleží jak moc se zmáčkne brzda, když jen trochu tak se rekuperuje a když moc tak se brzdí:
http://www.auto88.cz/forum/showpost.php ... stcount=31
Kdo chce brzdí a kdo nechce tak rekuperuje a prý spokojenost:
http://www.auto88.cz/forum/showpost.php ... stcount=27
Osobně bych rekuperaci chtěl, protože bych také ulehčil brzdám, sjíždím dlouhé kopce s nákladem a kotoučovky se dost rozpalují
http://www.auto88.cz/forum/showpost.php ... stcount=31
Kdo chce brzdí a kdo nechce tak rekuperuje a prý spokojenost:
http://www.auto88.cz/forum/showpost.php ... stcount=27
Osobně bych rekuperaci chtěl, protože bych také ulehčil brzdám, sjíždím dlouhé kopce s nákladem a kotoučovky se dost rozpalují
Chci elektrárnu s licencí a s prodejem přebytků nebo komunitní výměnou energie: ANO
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: pát kvě 06, 2011 8:22 pm
Re: E-kolo
Měl jsem půjčené elektrokolo skládačka Barack od ekolo.cz asi na 3 dny.
+ Kopce jsem vyjel,tak rychle jak nikdy.
- Z kopců a po rovině jsem byl pomalejší, než se starým favoritem-pomalé převody.
- PAS,pedál asistence přidává cca 50%,po dosažení max rychlosti asi 21-25km/hod přestává,
působilo to na mne dojmem,že musím šlapt rychleji a rychleji až přestane el podpora.
Závěr:30 km v kopcích Posázaví jsem ujel stejně rychle jako na normálním kole
Ale jiná rychlejší typa bez PAS to by bylo,ale taky stálo...
+ Kopce jsem vyjel,tak rychle jak nikdy.
- Z kopců a po rovině jsem byl pomalejší, než se starým favoritem-pomalé převody.
- PAS,pedál asistence přidává cca 50%,po dosažení max rychlosti asi 21-25km/hod přestává,
působilo to na mne dojmem,že musím šlapt rychleji a rychleji až přestane el podpora.
Závěr:30 km v kopcích Posázaví jsem ujel stejně rychle jako na normálním kole
Ale jiná rychlejší typa bez PAS to by bylo,ale taky stálo...
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: pát kvě 06, 2011 8:22 pm
Re: E-kolo
Jako 6 letý elektromobilista k REKUPERACI:
Z kopce lze využít cca 1/3 energie.
KOLO:Spíše Ne-složitější,těžší tj hmotnější,malý přínos,nestojí za komplikace
SKůTR:V kopcovitém terénu doporučeníhodné
Auto:100%
Z kopce lze využít cca 1/3 energie.
KOLO:Spíše Ne-složitější,těžší tj hmotnější,malý přínos,nestojí za komplikace
SKůTR:V kopcovitém terénu doporučeníhodné
Auto:100%
-
- Příspěvky: 1027
- Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
- Bydliště: 345m n.m. v Chřibech
Re: E-kolo
Mno, elektrokolo mě zajímá z toho důvodu, že do práce mám 15-17km. Dolů kopcem, pak relativně rovina. Takže budiž. Ale zpět to je kilometr 12% stoupák, potom dalších pět nepříjemně táhlých. A protože po příjezdu domů potřebuju být funkční a né ležet hodinu a půl jako Fantocci, silně zvažuju tu elektriku. Aby mi pomohla do kopce. Nic víc. Benzín je odporně drahý. Ale na onom kole v záhlaví vlákna se mi nelíbí baterka za sedlovkou, je mi to od pohledu takové-nehezké. Volil bych spíš přední náhon a baterku místo flašky. Celé to váží 7kg vč. baterky. Ale zatím jen zvažuju a zvažuju a kecám a kecám... Otočit klíčkem a vijó jest velmi pohodlné...
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
-
- Příspěvky: 1403
- Registrován: pon zář 12, 2011 11:32 am
Re: E-kolo
jojo, to je přesně ono. Já bych to užila na nákupy 4 km. Dolů z kopce, zpět pak jen do kopce, z toho poslední kilometr strmé stoupání. Pěšky má člověk co dělat. Není to daleko, ale spoustu benzinu takhle prožeru jen tak na zahřátí motoru a zpět pak do toho kopce na dvojku, to úplně slyším, jak tam ten drahý benzín čůrkem teče. Na to kolo myslím už dlouho, ale poslední týdny mi ceny benzínu skutečně urychlují rozhodování...
Inteligentní ostrov - www.vati.cz
-
- Příspěvky: 60
- Registrován: pon lis 07, 2011 3:06 pm
Re: E-kolo
Co jsem potkal prodejce, tak vás ochotně nechají se projet. Zvlášť v prudkém kopci, jako máte domů, bych si to kolo ověřil.
Ještě by bylo dobré, kdyby se někdo ozval s dlouhodobější zkušeností s LiPol baterkami.
Známému jsme koupili přestavbový set http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1 ... rx-Edition
a na Authoru Classic to skutečně po rovině jezdí přes 40km/h. Šlapáním už zrychlit moc nejde. Zato do prudšího kopce je přišlapování potřeba, aby se udrželo aspoň 15km/h, jinak motor moc netahne.
Jsou na tom Li-Ion baterky 48V/12Ah, téměř každodení jízda 2x10km kopcovitý terén. Po roce jsou hrubým odhadem jezdce na 75-95% původní kapacity.
Ještě by bylo dobré, kdyby se někdo ozval s dlouhodobější zkušeností s LiPol baterkami.
Známému jsme koupili přestavbový set http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1 ... rx-Edition
a na Authoru Classic to skutečně po rovině jezdí přes 40km/h. Šlapáním už zrychlit moc nejde. Zato do prudšího kopce je přišlapování potřeba, aby se udrželo aspoň 15km/h, jinak motor moc netahne.
Jsou na tom Li-Ion baterky 48V/12Ah, téměř každodení jízda 2x10km kopcovitý terén. Po roce jsou hrubým odhadem jezdce na 75-95% původní kapacity.
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-kolo
Zdravím.. Dávám si teď dohromady GWL Scootyho komplet přestavěného na 6kW výkonu v 13" zadním ráfku, rekuperaci, baterie 24x 40Ah LiFePo. Dojezd by měl být max 100km, se svým stylem jízdy počítám tak se 70km...K nabíjení sem si objednal 30A nabíječku, takže 20km cesty do Prahy dobiju za 15-20min. Jinak dobíjet budu samozřejmě i ze své ostrovní FVE. Dojmy z použití rekuperace pak sdělím, osobně už jsem měl možnost se na přesně takto přestavěném skútru project a je to něco úžasnýho, svižnější jak běžný 125 4T skútr =)
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: stř říj 05, 2011 4:31 pm
Re: E-kolo
o víkendu jsem zpovídal nového majitele. Po zakoupení podobného kola najel 100 km na jedno nabití, je to trochu šetřílek, tak asi mocně přišlapával. Baterie li-pol. Jeho každodenní trasa je 6 km a zpět. Převýšení cca 150 metrů. Takže to asi funguje.
-
- Příspěvky: 465
- Registrován: úte dub 10, 2012 10:42 pm
- Lokalita: Mělník
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8550
- Kapacita baterie [kWh]: 32
- Bydliště: MistyMountain
Re: E-kolo
Ja to mam do prace do 10km, tedy denne do 20km, takze spis nez o predelani kola na ekolo premyslim o necem jednodusim a skladnejsim ... Chodit pesky casove nevychazi a na kole nemuzu - neni se kde prevleknout a spocenej do open-space proste nemuzu ... Takze ... bud segway ci tri kolka ...
Lovim po netu info ... Nebude to zrovna zadarmo a nebude ani trivialni umistit baterky ... Ale uz vim, ze bude treba alespon 40Ah a minimalne 300W motory (nechci do prace jet hodinu - to uz bych mohl jit pesky)
http://www.tlb.org/scooter.html
Lovim po netu info ... Nebude to zrovna zadarmo a nebude ani trivialni umistit baterky ... Ale uz vim, ze bude treba alespon 40Ah a minimalne 300W motory (nechci do prace jet hodinu - to uz bych mohl jit pesky)
http://www.tlb.org/scooter.html
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 4 Odpovědi
- 1333 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Matess