LiFeYPO4 akumulátory
LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
-
- Příspěvky: 44
- Registrován: pát bře 30, 2012 4:32 pm
Re: LiFeYPO4 akumulátory - prvotní nabíjení
Dostal jsem od technika z i4wifi typ na tento nabíječ baterií: http://www.ev-power.eu/Charges-Single-C ... =HAV201206 Prý je to ideální pro počáteční nabití LiFePo4: spojit všechny baterie paralelně a pak je nechat několik desítek hodin (nebo i dní) paralelně nabíjet.
-
- Příspěvky: 766
- Registrován: ned lis 13, 2011 5:52 pm
- Bydliště: SK
Re: LiFeYPO4 akumulátory - prvotní nabíjení
Ja so na prvotné nabitie osem kusov 90A life tiež použil 6A modelársky nabíjač.Má v sebe elektroniku ktorá stráži nastavené hodnoty.Nabíjal som ale len po jednom článku a to asi celý týždeň.Tu ide o to aby nebola prekročené max.napetie batérie a články zostali nabité na rovnakom napetí.Toto si myslím je použitelné,alebo požičať nabíjač od kamaráta modelára.havran píše:Dostal jsem od technika z i4wifi typ na tento nabíječ baterií: http://www.ev-power.eu/Charges-Single-C ... =HAV201206 Prý je to ideální pro počáteční nabití LiFePo4: spojit všechny baterie paralelně a pak je nechat několik desítek hodin (nebo i dní) paralelně nabíjet.
-
- Příspěvky: 438
- Registrován: sob čer 02, 2012 8:22 pm
- Bydliště: 580m n.m. na Vysočině
Re: LiFeYPO4 akumulátory
nemyslím si že by ten GWL Charger 3.6V/6A byl vhodný na inicializační nabíjení LiFePO4. Má ukončující napětí 3.65V a průměrný proud 4A. Tímhle článek na 4V/4.1/4.2V nikdy nedostaneš, nehledě na to že 4 články 200 Ah by se s tím nabíjely asi týden
2x Tristar / 26kWh v lithiu / 7,3kWp na střeše / 2xXTM-4000 / >38MWh / start 05/2012 s 440Wp.
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: LiFeYPO4 akumulátory
Zdravím ,
také mám 200Ah články , první nabíjení jsem dělal po čtyřech v sérii proudem 20A dokud některý nedosáhl 4,0V , pak
je nabíjel jednotlivě modelářskou nab. proudem 5A (víc neumí) . Stejný postup na druhou sérii . Do některého článku
se vešlo 95Ah , ale další si vzal 130Ah , celý proces trval asi 2,5 dne (v noci nic , protože u toho nebyla kontrola - spal
jsem) . Minulý týden jsem dělal kontrolní balancování (trvalo to 3 dny ) od 5Ah do 32Ah jen model. nab.
Za nějaký čes to udělám znovu , až se trochu víc rozcvičí a taky pro jistotu .
Elektronům zdar
také mám 200Ah články , první nabíjení jsem dělal po čtyřech v sérii proudem 20A dokud některý nedosáhl 4,0V , pak
je nabíjel jednotlivě modelářskou nab. proudem 5A (víc neumí) . Stejný postup na druhou sérii . Do některého článku
se vešlo 95Ah , ale další si vzal 130Ah , celý proces trval asi 2,5 dne (v noci nic , protože u toho nebyla kontrola - spal
jsem) . Minulý týden jsem dělal kontrolní balancování (trvalo to 3 dny ) od 5Ah do 32Ah jen model. nab.
Za nějaký čes to udělám znovu , až se trochu víc rozcvičí a taky pro jistotu .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 766
- Registrován: ned lis 13, 2011 5:52 pm
- Bydliště: SK
Re: LiFeYPO4 akumulátory
Zdravím.abrams píše:Zdravím ,
také mám 200Ah články , první nabíjení jsem dělal po čtyřech v sérii proudem 20A dokud některý nedosáhl 4,0V , pak
je nabíjel jednotlivě modelářskou nab. proudem 5A (víc neumí) . Stejný postup na druhou sérii . Do některého článku
se vešlo 95Ah , ale další si vzal 130Ah , celý proces trval asi 2,5 dne (v noci nic , protože u toho nebyla kontrola - spal
jsem) . Minulý týden jsem dělal kontrolní balancování (trvalo to 3 dny ) od 5Ah do 32Ah jen model. nab.
Za nějaký čes to udělám znovu , až se trochu víc rozcvičí a taky pro jistotu .
Elektronům zdar
Nabíjal si programom life alebo lipo?4,2V
-
- Příspěvky: 1060
- Registrován: úte led 24, 2012 8:55 am
- Lokalita: Okolí Uherského Brodu
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
LiFeYPO4 akumulátory formatovaní
Dobrý den
šlo by formátovat accu nabíjením přez Tristar MPPT...priznám se, že takovou nabíječku zatím nemám....
šlo by formátovat accu nabíjením přez Tristar MPPT...priznám se, že takovou nabíječku zatím nemám....
kdo si hraje nezlobí
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: stř srp 24, 2011 8:58 pm
Re: LiFeYPO4 akumulátory
Pokiaľ je k dispozícii potrebný výkon PV panelov a patrične nastavíš parametre TS MPPT tak by to malo ísť...
-
- Příspěvky: 1060
- Registrován: úte led 24, 2012 8:55 am
- Lokalita: Okolí Uherského Brodu
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: LiFeYPO4 akumulátory
jde mi o to zda formátování musí být kontinuální, nebo lze na noc přerušit...
kdo si hraje nezlobí
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: LiFeYPO4 akumulátory
Zdravím ,
to první nabíjení by se mělo provést řádně podle pokynů prodejce . Také nemám k dispozici xxA nabíječku co by uměla
4V , ale dá se to udělat . Když jsem zjišťoval stav mých LiFe po extrémním přebití , k vybíjení celého (13V ) aku
sloužil Grid-tie měnič dokud napětí nějakého článku nekleslo na 2,5V - ostatní články sem vybíjel pomocí odporového
drátu přes Wattmetry a naměřené hodnoty pak zapsal . Nabíjení probíhalo obdobně , prvně 20A nabiječkou dokud
napětí některého článku nedosáhlo 4,1V a ostatní pak jednotlivě pomocí autonabíječky (6/12v @ 2/8A) režimem
6V/2A dávala cca 7A , ale musel jsem hlídat napětí . Jemné dobití na 4,1V pomocí model. nab. .
Takhle jsem si "hrál" skoro 10 dní povedlo se oživit alespoň dva aku (13V 80Ah) , a pár článků po
cca 60Ah . Zbilých 5 aku bylo na odpis .
Ve Vašem případě by to šlo udělat (podle možností) nabít aku pomocí TS MPPT do plného provozního nabití a pak
spojit jednotlivé články (nemohu najít zda máte články nebo 13V monobloky) paralerně a nabíjet vhodnou autonabíječkou jako 6V baterii a hlídat napětí aku a přehřívání aku . Jakmile by napětí aku kosáhlo 4,1V tak nabíjení
ukončit . Napětí 4,1V je dúležité dosáhnout , aby se celý akumulátor probudil a oživil .
Přerušehní nabíjecího procesu by nemělo vůbec vadit ... já to také dělám (netroufnu si už nedohlížet ... v noci spím) .
Elektronům zdar
to první nabíjení by se mělo provést řádně podle pokynů prodejce . Také nemám k dispozici xxA nabíječku co by uměla
4V , ale dá se to udělat . Když jsem zjišťoval stav mých LiFe po extrémním přebití , k vybíjení celého (13V ) aku
sloužil Grid-tie měnič dokud napětí nějakého článku nekleslo na 2,5V - ostatní články sem vybíjel pomocí odporového
drátu přes Wattmetry a naměřené hodnoty pak zapsal . Nabíjení probíhalo obdobně , prvně 20A nabiječkou dokud
napětí některého článku nedosáhlo 4,1V a ostatní pak jednotlivě pomocí autonabíječky (6/12v @ 2/8A) režimem
6V/2A dávala cca 7A , ale musel jsem hlídat napětí . Jemné dobití na 4,1V pomocí model. nab. .
Takhle jsem si "hrál" skoro 10 dní povedlo se oživit alespoň dva aku (13V 80Ah) , a pár článků po
cca 60Ah . Zbilých 5 aku bylo na odpis .
Ve Vašem případě by to šlo udělat (podle možností) nabít aku pomocí TS MPPT do plného provozního nabití a pak
spojit jednotlivé články (nemohu najít zda máte články nebo 13V monobloky) paralerně a nabíjet vhodnou autonabíječkou jako 6V baterii a hlídat napětí aku a přehřívání aku . Jakmile by napětí aku kosáhlo 4,1V tak nabíjení
ukončit . Napětí 4,1V je dúležité dosáhnout , aby se celý akumulátor probudil a oživil .
Přerušehní nabíjecího procesu by nemělo vůbec vadit ... já to také dělám (netroufnu si už nedohlížet ... v noci spím) .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 1060
- Registrován: úte led 24, 2012 8:55 am
- Lokalita: Okolí Uherského Brodu
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: LiFeYPO4 akumulátory
tak jo ..díkz za rady..pokusím se těch 16 ks 200ah článků nezkurvit...
kdo si hraje nezlobí
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
-
- Příspěvky: 193
- Registrován: pon říj 17, 2011 8:19 pm
- Bydliště: Praha
Re: LiFeYPO4 akumulátory
Přerušení nabíjení určitě nevadí.
Ale co jsem zjistil já, tak není nutné dosahnout zrovna 4.1V, plné nabití lze dosahnout i při 3.6 nebo 3.8V
Důležité je vědět, jakým algoritmem se plného dobití dosahuje. Jedná se o nabíjení stylem constant-current / constant-voltage.
Nejprve se konstantním proudem postupně zvedá napětí až do zvolené hranice, což může být 3.6, 3.8 nebo klidně 4V a poté co se dosahne této hodnoty se postupně pomalu začne snižovat nabíjecí proud tak, aby článek udržoval tu danou hodnotu napětí.
( viz. můj článek http://pavelrichter.net/2012/04/sestave ... -nabijeni/ )
Ale co jsem zjistil já, tak není nutné dosahnout zrovna 4.1V, plné nabití lze dosahnout i při 3.6 nebo 3.8V
Důležité je vědět, jakým algoritmem se plného dobití dosahuje. Jedná se o nabíjení stylem constant-current / constant-voltage.
Nejprve se konstantním proudem postupně zvedá napětí až do zvolené hranice, což může být 3.6, 3.8 nebo klidně 4V a poté co se dosahne této hodnoty se postupně pomalu začne snižovat nabíjecí proud tak, aby článek udržoval tu danou hodnotu napětí.
( viz. můj článek http://pavelrichter.net/2012/04/sestave ... -nabijeni/ )
czANSO.com - český amaterský balon na hranici vesmíru (první let dosáhl výšky 31 084 m! - fotky a videa z letu)
Malý fotovoltaický ostrovní systém v panelovém bytě - 62Wp handmade, LifeYPO4 40Ah/12V, sběrnice 12V (modem, router, LED)
Bitcoinman.cz představuje ฿ Bitcoin ฿ - decentralizovanou svobodnou elektronickou měnu, která je mimo dosah vlád a bank
Malý fotovoltaický ostrovní systém v panelovém bytě - 62Wp handmade, LifeYPO4 40Ah/12V, sběrnice 12V (modem, router, LED)
Bitcoinman.cz představuje ฿ Bitcoin ฿ - decentralizovanou svobodnou elektronickou měnu, která je mimo dosah vlád a bank
-
- Příspěvky: 125
- Registrován: ned srp 12, 2012 2:40 pm
LiFeYPO4 konfigurátor baterií
Zde je odkaz na excelový konfigurátor LiFeYPO4 baterií.
Počítá veškeré potřebné hodnoty pro dimenzování výsledné baterie.
Možná má jeden nedostatek, mohl počítat výslednou cenu za kompletní baterii /tzn. včetně spojek a balancéru/.
http://www.auto88.cz/_pdf/GWL-BatteryCa ... -Cells.xls
Počítá veškeré potřebné hodnoty pro dimenzování výsledné baterie.
Možná má jeden nedostatek, mohl počítat výslednou cenu za kompletní baterii /tzn. včetně spojek a balancéru/.
http://www.auto88.cz/_pdf/GWL-BatteryCa ... -Cells.xls
-
- Příspěvky: 978
- Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Re: LiFeYPO4 konfigurátor baterií
NA http://eskutr.cz/cs/29-baterie-clanky-l ... eypo-lipo- jsem našel zajímavější ceny oproti i4wifi.Jardat píše:Zde je odkaz na excelový konfigurátor LiFeYPO4 baterií.
Počítá veškeré potřebné hodnoty pro dimenzování výsledné baterie.
Možná má jeden nedostatek, mohl počítat výslednou cenu za kompletní baterii /tzn. včetně spojek a balancéru/.
http://www.auto88.cz/_pdf/GWL-BatteryCa ... -Cells.xls
-
- Příspěvky: 125
- Registrován: ned srp 12, 2012 2:40 pm
Re: LiFeYPO4 akumulátory
Jsou levnější zhruba o 10 procent. A to se počitá.
-
- Příspěvky: 365
- Registrován: stř zář 07, 2011 10:09 pm
Re: LiFeYPO4 akumulátory
A majú aj zľavu pri väčšom odbere ako i4wifi? Nie že by ma to nejako silno zaujímalo(už mám nakúpené), no ostatným by to mohlo pomôcť. Zadal som požiadavku aj Poliakom na 3xe-electric-cars.com, no ich cena nebola zďaleka taká ako na i4wifi. K tomu 400USD za dopravu, 23 percent DPH a za príplatok 600USD, by boli schopný poslať tovar do 4-5 týždňov. Inak 7-10 týždňov . To by som si ich asi z Číny peši priniesol skôr .Jardat píše:Jsou levnější zhruba o 10 procent. A to se počitá.
Prajem všetkým veľa slnka.
-
- Příspěvky: 365
- Registrován: stř zář 07, 2011 10:09 pm
Re: LiFeYPO4 akumulátory
Ahojte!
Tak som sa konečne stal tento týždeň majitelom LIFEYPO4.
Práve robím inicializačné nabíjanie. Zobral som si komp do garáže, lebo je to dosť frmol usledovať koncové napätie batérie. Dlho som nevedel, ako ho vôbec budem robiť. Bál som sa toho, že pri tom strávim asi mesiac. Hlavne podľa popisu tu na fóre, som čakal nekonečný príbeh. No asi to nebude až také tragické:
Batérie prišli
--v pondelok a jediné, čo som spravil, bolo premiestnenie na ich (dúfam dlhoročné) pôsobisko. Bol som si kúpiť skrutky, lebo namiesto skrutiek M12, mi poslali sadu asi na silnejšie batérie M14.
--v utorok som priniesol niekoľko výkonových transformátorov, diód a podobných vecí, s ktorými by nebol problém zvárať ropovod. Inak som nič iné nespravil.
--v stredu, som začal nabíjať. Keďže mám batérie o trošku väčšej kapacite (1000Ah 24V), som sa rozhodol pre nabíjanie nie práve štandartné. Ak by som nabíjal podľa najlepšieho scenáru (paralerne) naraz, musel by som mať zdroj nepredstavitelného prúdu. Mal by som takto vyskladanú barériu 3,2V 8000Ah. Neviem si predstaviť, ako dlho by som to nabíjal modelárskou nabíjačkou. Tak som sa rozhodol použiť to, čo mám. Mám menič s nabíjačkou (60A) a samozrejme FVE, kde sú dva regulátory po 80A. O 15:00, som zapojil batérie do série (tak ako budú normálne fungovať) a pripojil som ich na FVE. Tie vytlačili len 75-80A, tak som zapol dobíjanie aj zo siete. Pri 120A, som sa bál že sa to veľmi rýchlo nabije (asi skúsenosti s olovom ). No o chvíľu počasie zredukovalo nabíjanie na 80A a pomaly prúd klesal. Po 4 hodinách, som natlačil do batérií z pôvodných 3,2V/článok, asi 3,25V. V priemere možno 80A, 4 hodiny . To je 320Ah, ale do každého článku! Ešte raz. Ak by boli paralerne, potreboval by som 8x viac času, pri tom istom prúde a zdroj s nie práve štandartným napätím. Samozrejmá bola stála kontrola a meranie jednotlivých článkov! Po ukončení nabíjania, som jednotlivé články spojil paralerne na vyrovnanie... ...a išiel som spať s dušičkou, že som nič nepokazil.
--vo štvrtok opäť po fajronte, som prepojil batérie do série a pripojil FVE a nabíjač. Počasie už nebolo také aktívne, ako včera, no i tak som nabíjal v priemere asi 65A 3,5 hodiny. Večer opäť prepojiť na "balancovanie". Takto to zostalo asi 37hodín, lebo v piatok som prišiel až v noci.
--v sobotu (dnes) som znovu prepojil do série a šup na FVE. Dnes do obeda bolo pekne a tak som nepripájal nabíjač. Prúd do batérií, kolísal podľa slnka a spotreby domu od 80A do asi 110A. Po obede, som zaznamenal nárast na batérii a o chvíľu som odpájal celý blok od zdroja, lebo na jednom článku sa napätie blížilo k cielovým 4V. Potom som priniesol zdroj z dielne a pripojil som ho na najviac nabitý článok. Nastavil som asi 7V a obmedzenie prúdu som minimalizoval (čiže naplno 2x5A). Napätie na zdroji kleslo skoro na úroveň batérie a prúd to bolo schopné tlačiť asi 11A. O necelú hodinku, bol článok na 4,0041V a prvý článok nabitý. Pred koncom nabíjania, to dosť rýchlo pribúdalo. Vzľadom na to, že nabíjam prúdom 11A, batériu o kapacite 1000Ah, čakal som dlhší dobeh nabíjania. Nasledovalo pripojenie druhého najviac nabitého článku na ten istý zdroj. Zo zostávajúcich 6-tich článkov, som vybral 4 najmenej nabitých a prepojil som ich na 12V. Pripojil som na ne autonabíjačku 12V 6A. Samozrejme neustála kontrola napätí jednotlivých článkov Po nabití druhého článku, som pripojil tretí, potom štvrtý článok. Potom som odpojil autonabíjačku a teraz dobíjam piaty kus. Zajtra by som chcel ukončiť nabíjanie aj ostatných kusov. Potom ich asi nechám "odstáť", aby kleslo napätie a prepojím ich na vyrovnanie asi na jeden deň. Po týchto operáciách, by asi malo stačiť prepojiť na 24V a užívať. Už sa teším
Toľko zatiaľ moje skúsenosti s lítiom.
Prajem všetkým veľa slnka.
Tak som sa konečne stal tento týždeň majitelom LIFEYPO4.
Práve robím inicializačné nabíjanie. Zobral som si komp do garáže, lebo je to dosť frmol usledovať koncové napätie batérie. Dlho som nevedel, ako ho vôbec budem robiť. Bál som sa toho, že pri tom strávim asi mesiac. Hlavne podľa popisu tu na fóre, som čakal nekonečný príbeh. No asi to nebude až také tragické:
Batérie prišli
--v pondelok a jediné, čo som spravil, bolo premiestnenie na ich (dúfam dlhoročné) pôsobisko. Bol som si kúpiť skrutky, lebo namiesto skrutiek M12, mi poslali sadu asi na silnejšie batérie M14.
--v utorok som priniesol niekoľko výkonových transformátorov, diód a podobných vecí, s ktorými by nebol problém zvárať ropovod. Inak som nič iné nespravil.
--v stredu, som začal nabíjať. Keďže mám batérie o trošku väčšej kapacite (1000Ah 24V), som sa rozhodol pre nabíjanie nie práve štandartné. Ak by som nabíjal podľa najlepšieho scenáru (paralerne) naraz, musel by som mať zdroj nepredstavitelného prúdu. Mal by som takto vyskladanú barériu 3,2V 8000Ah. Neviem si predstaviť, ako dlho by som to nabíjal modelárskou nabíjačkou. Tak som sa rozhodol použiť to, čo mám. Mám menič s nabíjačkou (60A) a samozrejme FVE, kde sú dva regulátory po 80A. O 15:00, som zapojil batérie do série (tak ako budú normálne fungovať) a pripojil som ich na FVE. Tie vytlačili len 75-80A, tak som zapol dobíjanie aj zo siete. Pri 120A, som sa bál že sa to veľmi rýchlo nabije (asi skúsenosti s olovom ). No o chvíľu počasie zredukovalo nabíjanie na 80A a pomaly prúd klesal. Po 4 hodinách, som natlačil do batérií z pôvodných 3,2V/článok, asi 3,25V. V priemere možno 80A, 4 hodiny . To je 320Ah, ale do každého článku! Ešte raz. Ak by boli paralerne, potreboval by som 8x viac času, pri tom istom prúde a zdroj s nie práve štandartným napätím. Samozrejmá bola stála kontrola a meranie jednotlivých článkov! Po ukončení nabíjania, som jednotlivé články spojil paralerne na vyrovnanie... ...a išiel som spať s dušičkou, že som nič nepokazil.
--vo štvrtok opäť po fajronte, som prepojil batérie do série a pripojil FVE a nabíjač. Počasie už nebolo také aktívne, ako včera, no i tak som nabíjal v priemere asi 65A 3,5 hodiny. Večer opäť prepojiť na "balancovanie". Takto to zostalo asi 37hodín, lebo v piatok som prišiel až v noci.
--v sobotu (dnes) som znovu prepojil do série a šup na FVE. Dnes do obeda bolo pekne a tak som nepripájal nabíjač. Prúd do batérií, kolísal podľa slnka a spotreby domu od 80A do asi 110A. Po obede, som zaznamenal nárast na batérii a o chvíľu som odpájal celý blok od zdroja, lebo na jednom článku sa napätie blížilo k cielovým 4V. Potom som priniesol zdroj z dielne a pripojil som ho na najviac nabitý článok. Nastavil som asi 7V a obmedzenie prúdu som minimalizoval (čiže naplno 2x5A). Napätie na zdroji kleslo skoro na úroveň batérie a prúd to bolo schopné tlačiť asi 11A. O necelú hodinku, bol článok na 4,0041V a prvý článok nabitý. Pred koncom nabíjania, to dosť rýchlo pribúdalo. Vzľadom na to, že nabíjam prúdom 11A, batériu o kapacite 1000Ah, čakal som dlhší dobeh nabíjania. Nasledovalo pripojenie druhého najviac nabitého článku na ten istý zdroj. Zo zostávajúcich 6-tich článkov, som vybral 4 najmenej nabitých a prepojil som ich na 12V. Pripojil som na ne autonabíjačku 12V 6A. Samozrejme neustála kontrola napätí jednotlivých článkov Po nabití druhého článku, som pripojil tretí, potom štvrtý článok. Potom som odpojil autonabíjačku a teraz dobíjam piaty kus. Zajtra by som chcel ukončiť nabíjanie aj ostatných kusov. Potom ich asi nechám "odstáť", aby kleslo napätie a prepojím ich na vyrovnanie asi na jeden deň. Po týchto operáciách, by asi malo stačiť prepojiť na 24V a užívať. Už sa teším
Toľko zatiaľ moje skúsenosti s lítiom.
Prajem všetkým veľa slnka.
-
- Příspěvky: 766
- Registrován: ned lis 13, 2011 5:52 pm
- Bydliště: SK
Re: LiFeYPO4 akumulátory
Gratulujem k novým batériám.
Aj ja som dnes dokončil dobíjanie nových life batéríí.Ešte nahodiť balancéry a celllog.
Nabíjal som každý 90A článok zvlášť 6 ampérovým nabíjačom aby som dodržal nabíjaciu charakteristiku pre líthium.Do každej zišlo po 30Ah 100Wh za 5 hodín na cielové napetie 4,2 volta.
Nech slúžia.
Aj ja som dnes dokončil dobíjanie nových life batéríí.Ešte nahodiť balancéry a celllog.
Nabíjal som každý 90A článok zvlášť 6 ampérovým nabíjačom aby som dodržal nabíjaciu charakteristiku pre líthium.Do každej zišlo po 30Ah 100Wh za 5 hodín na cielové napetie 4,2 volta.
Nech slúžia.
-
- Příspěvky: 365
- Registrován: stř zář 07, 2011 10:09 pm
Re: LiFeYPO4 akumulátory
Vďaka a podobne! Nie je 4,2V na hranici smrti?
-
- Příspěvky: 766
- Registrován: ned lis 13, 2011 5:52 pm
- Bydliště: SK
Re: LiFeYPO4 akumulátory
V návode k batériam čo som dostal z i4wifi píšu:Pred prvým použitím bezpodmienečne nutné nabiť na plnú kapacitu a to prúdom maximálne 1C na napeťovú úroveň max.4,25V pre jednotlivé články,alebo 17V pre 12V baterie.Toto som dodržal.Nabíjač po ukončení ukazoval 4,19-4,20V.bert píše:Vďaka a podobne! Nie je 4,2V na hranici smrti?
-
- Příspěvky: 766
- Registrován: ned lis 13, 2011 5:52 pm
- Bydliště: SK
Re: LiFeYPO4 akumulátory
Ešte jedna vec.Prvý pak starších článkov som cez deň nabil z FV na maximum ako mi pustili balancéry čiže 3,6V článok.Potom som balancéry odpojil a nabil aj tieto články nabíjačom aby boli všetky vyrovnané.Toto dobitie vlastne nabitých článkov trvalo pri každom len 2,5 minúty ,200mAh,1Wh kým to stúplo na 4,2V.Tak ako píšeš ku koncu to ide už napeťovo rýchlo hore.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 12 Odpovědi
- 1945 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od pitaa
-
- 9 Odpovědi
- 1513 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od casper
-
- 9 Odpovědi
- 1901 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od JiříK
-
- 31 Odpovědi
- 4977 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od blaskoi
-
- 9 Odpovědi
- 970 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od jccomputer