Elektrifikace dopravy

Nezařaditelné
Uživatelský avatar
kybos
Příspěvky: 2783
Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
Lokalita: Šternberk
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Bydliště: v údolí mezi kopci

Elektrifikace dopravy

Příspěvek od kybos »

V Číně mají docela svižné tempo elektrifikace dopravy (1900 nově nasazených elektrobusů týdně). Takové tempo bych si u nás nedokázal ani představit.
https://elektro.tzb-info.cz/elektromoto ... u-prumyslu
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
kodl69
Příspěvky: 7659
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikace dopravy

Příspěvek od kodl69 »

ne, 1118 týdně, 5900 za 5 týdnů. I tak je to extrém, oproti našim výrobcům, co si s tím jenom tak "hrají".
Podle mě je čistej elektrobus špatně, správná cesta je elektrobus kombinovanej s trolejbusem - není problém když někde "spadnó glajze" a nemusí to být zadrátovaný všude, stačí třeba centrum a konečný zastávky.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
kybos
Příspěvky: 2783
Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
Lokalita: Šternberk
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Bydliště: v údolí mezi kopci

Re: Elektrifikace dopravy

Příspěvek od kybos »

2 kodl69:
Píšou doslova "Podle agentury Bloomber New Energy Finance (BNEF) v čínských městech přibyde 9500 bezemisních autobusů – ekvivalent celé londýnské hromadné dopravy – každých 5 týdnů."
Pokud podělím 9500 pěti dostanu 1900 bezemisních autobusů za týden. Ale tady nejde o drobné, jde tady o řády...
Kolikpak se asi u nás vyrobí za týden autobusů?
U nás byla rekordní výroba 87 autobusů týdně.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Elektrifikace dopravy

Příspěvek od brumlaj »

kodl69 píše:
....... Podle mě je čistej elektrobus špatně, správná cesta je elektrobus kombinovanej s trolejbusem ....
A co tak nechat rozhodnutí která cesta je správně na odběrateli? Proč nutit obce tahat dráty vzduchem? Za mne čím víc akumulátorů se vyrobí tím bude možná cena nižší a tedy můj prospěch.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
kodl69
Příspěvky: 7659
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikace dopravy

Příspěvek od kodl69 »

Jasně, proto píšu "podle mě" a ne "jediný správný řešení je" :lol:
Jeden můj známej dělá na vývoji podobnejch hraček, a ve městě, kde je aspoň minimum trolejí pro trolejbusy, je to nejjednodušší nasadit na linky, kde se aspoň kouskem překrývají s těma trolejbusovejma, což se samozřejmě nemusí vždycky podařit, viz "okružní" autobus v Brně č. 44, kde je to snad jenom 100m, to by na dobití na dalších 23km jistě nestačilo.
Ve Švédsku se budují troleje do silnice, https://auto.idnes.cz/svedsko-nabijeni- ... tomoto_fdv to by taky mohlo být řešení, aspoň na trasách, kde se jezdí pořád dokola, třeba letiště - centrum... To u nás nehrozí, tady chybí i ty silnice, natožpak troleje. V kvalitě silniční sítě už nás předběhly i některý africký země. https://autobible.euro.cz/kvalita-cesky ... ii-polsku/
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek