Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Jo, momentálně asi ty 2, jsou pěkně černý, ale zeshora - hned pod tím krytem na plnění destilky. Baterky v tom malém a největším boxu tyhle symptomy vubec nemaj.... Trošku černýho pozoruju i na jiných kusech z tohoto packu, tak je asi naházim nahoru, aby se kdyžtak pak daly snadno vyměnit...
No a jinak gratuluju k Leafovi, já si teď bohužel na další podobný hračky mužu na hezkých pár let nechat zajít chuť
No a jinak gratuluju k Leafovi, já si teď bohužel na další podobný hračky mužu na hezkých pár let nechat zajít chuť
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
pánové, voni nám snad vodpustěj dálniční výpalné
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 3409
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
No logiku ve vztahu k nákladům do silnice to teda nemá.Ale fajn inspirace k EV,jen to je zase jako s dotovanou FVE.Až jich bude hodně,tak jim najednou z osobáků nikdo nezaplatí a zbydou jen náklady.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 7659
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
nebojte se, silniční daň pro všechny už se připravuje...https://www.penize.cz/silnicni-dan/3067 ... ktromobily sice to není nová zpráva, ale tohle určitě nezapadne, stejně jako NTS.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 2298
- Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
- Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Navíc, v okamžiku kdy bude km nájezd elektroaut představovat cca 5% všech vozidel, vznikne propad daňových příjmů ze spotřební daně z uhlovodíkových paliv. Tento propad budou státy kompenzovat buď navýšením spotř.daně ze spalováků a nebo softwarovým elektroměrem v autě, který bude odesílat informace správci daně, který vyměří daň z provozu elektromobilu.
Tady nejde o žádnou ekologii ale jen o peníze.
Tady nejde o žádnou ekologii ale jen o peníze.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
A jakou logiku mělo převedení Místecké ze silnice I. třídy po cca. 25 letech provozu bez jakékoli úpravy na plně placenou dálnici? Přitom jinde po republice kolem měst je osvobození..... Čistě důvod jak donutit celý region platit výpalné. Jak se do lesa volá, tak vyběhne hajnej.marko250 píše:No logiku ve vztahu k nákladům do silnice to teda nemá.Ale fajn inspirace k EV,jen to je zase jako s dotovanou FVE.Až jich bude hodně,tak jim najednou z osobáků nikdo nezaplatí a zbydou jen náklady.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Co by jste vybrali?
Citroen Saxo s lifepo https://auto.bazos.cz/inzerat/86995856/ ... mision.php
nebo C-zero? https://www.sauto.cz/osobni/detail/peug ... oFrom=list
Účel je každej den jezdit do práce 44 km. Celoročně.
Takže co koroze u saxa? Má mít pozink, ale kdo ví jak kvalitní.
Jak moc bude velkej rozdíl v jízdě do kopce mezi těmahle autama.
Na saxu se mi líbí jednoduchost. Domaopravitelnost a nejspíš kvalitní BMS, možnost nabíjení 1,5kW (mohl bych v klidu nabíjet z elekrárny) a hlavně má tažný. Což u e-aut asi bude rarita a mě by se tažný moc líbilo.
Naprotitomu C-zero je novější konstrukce. Jistě bude mít lepší antikorozní ochranu. Zato se asi nebude moc dobře opravovat v domácích podmínkách.
Citroen Saxo s lifepo https://auto.bazos.cz/inzerat/86995856/ ... mision.php
nebo C-zero? https://www.sauto.cz/osobni/detail/peug ... oFrom=list
Účel je každej den jezdit do práce 44 km. Celoročně.
Takže co koroze u saxa? Má mít pozink, ale kdo ví jak kvalitní.
Jak moc bude velkej rozdíl v jízdě do kopce mezi těmahle autama.
Na saxu se mi líbí jednoduchost. Domaopravitelnost a nejspíš kvalitní BMS, možnost nabíjení 1,5kW (mohl bych v klidu nabíjet z elekrárny) a hlavně má tažný. Což u e-aut asi bude rarita a mě by se tažný moc líbilo.
Naprotitomu C-zero je novější konstrukce. Jistě bude mít lepší antikorozní ochranu. Zato se asi nebude moc dobře opravovat v domácích podmínkách.
-
- Příspěvky: 75
- Registrován: úte kvě 17, 2016 4:04 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Saxo mam, o kvalitu pozinku bych se nebal. Jestli ses smirenej s vykonem motoru. S taznym si to teda nedovedu predstavit Pokud mas do prace kopce nebude te to dlouho bavit Ja bych sel do iona. I kdyz tech 88 bude na hrane. V pripade saxa baterky aspon 160Ah.
-
- Příspěvky: 3409
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Saxo větší,náhradní díly běžné všude,ale třidvéř a baterky na tvrdo dodělané,topení bufík. C-zero modernější a pětidvéř,origo baterka s managmentem,méně místa.Po el .stránce neopravíš ani jedno,když se podělají,po spotřební stránce obě stejně,u C-zera možná trochu dražší spotřebák,ale né o moc.Víc bych se zaměřil na stav baterek,než na korozi,ta se dá ošetřit levně.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Kopce mám. Bydlím na vysočině
Jakejch 88 bude na hraně? Důkladný test dojezdu asi bude nutnost. Je to hlavní část auta.
Mě se ten novější líbí víc. Hlavně kvůli novějšímu motoru. Ale nejsem si jistej, jestli tam není nějakej konstrukční problém.
A taky netuším jaká tam bude možnost opravy baterek. U saxa člověk najde špatný článek a prostě ho vymění.
Jak to má tenhle pažou. Kde a jaké baterky jsou poskovávané, těžko říct.
Jakejch 88 bude na hraně? Důkladný test dojezdu asi bude nutnost. Je to hlavní část auta.
Mě se ten novější líbí víc. Hlavně kvůli novějšímu motoru. Ale nejsem si jistej, jestli tam není nějakej konstrukční problém.
A taky netuším jaká tam bude možnost opravy baterek. U saxa člověk najde špatný článek a prostě ho vymění.
Jak to má tenhle pažou. Kde a jaké baterky jsou poskovávané, těžko říct.
Naposledy upravil(a) dracekvo dne čtv bře 22, 2018 7:41 am, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 75
- Registrován: úte kvě 17, 2016 4:04 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
To saxo me hlavne pripada predrazeny. Nevim co tam teda za upravy je, ale 220 tis je dost.. U saxa s vymenou vadnyho clanku bez problemu.
No tak to bych myslenky na saxo nechal zajit. Podle dojezdu v tom bude 100Ah tom v inzerate a to pres zimu urcite 90km neda nejakou normalnejsi rychlosti. Proste 11kw motor nemuze bejt zazrak nikdy.
No tak to bych myslenky na saxo nechal zajit. Podle dojezdu v tom bude 100Ah tom v inzerate a to pres zimu urcite 90km neda nejakou normalnejsi rychlosti. Proste 11kw motor nemuze bejt zazrak nikdy.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Jo to mě taky. Samozřejmě bych jednal o ceně. Uživatel ho dle hledání na google chtěl prodat už před rokem a zřejmě neuspěl.
Neznáte někoho, kdo má delší dobu I-on, nebo jeho variantu?
Neznáte někoho, kdo má delší dobu I-on, nebo jeho variantu?
-
- Příspěvky: 75
- Registrován: úte kvě 17, 2016 4:04 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Hledej na hybrid.cz je nejaka reportaz z dovoleny Ionem. Ten ma tusim dva. Ja nepomuzu koupil jsem Leafa.
-
- Příspěvky: 75
- Registrován: úte kvě 17, 2016 4:04 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Aha ty to máš 44 celkem, tak to by mělo bejt v pohodě. No doporučuji sehnat někoho se 106/Saxem a projet se. Dynamika jízdy bude stejná ať tam dáš baterky jakýkoliv. Pak uvidíš. Já jsem kousek od Berouna to máš asi daleko, mám v tom staré NiCd.
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Ahoj Jardo, jen se zeptám, kolik už jsi na těch starých NiCd nalítal? Jak máš auto dlouho, kolik ujelo po koupi a kolik teď? Dneska se chystám zase testovat další část baterek, ale snad ty 2 KO a jedna s kapacitou asi 60% bude konečnej stav .....
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Příspěvky: 75
- Registrován: úte kvě 17, 2016 4:04 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Ahoj,
no mám to cca rok a půl. Najeto cca 10tis. Ale z původních baterek s kterejma jsem to koupil tam zbyly 2. Zbytek všemožně sehnaný. Teď přes zimu nejezdím. Okolo nuly mám dojezd cca 35Km, takže stejně tam jsou nějaké slabší články.
no mám to cca rok a půl. Najeto cca 10tis. Ale z původních baterek s kterejma jsem to koupil tam zbyly 2. Zbytek všemožně sehnaný. Teď přes zimu nejezdím. Okolo nuly mám dojezd cca 35Km, takže stejně tam jsou nějaké slabší články.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
A nedelalo se tech peugeotu a sax vic druhu? Sem koukal do nemecka a tam nejaky maj psano 20kW. To uz by mohlo jezdit do kopcu trosku normalne.
-
- Příspěvky: 75
- Registrován: úte kvě 17, 2016 4:04 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Nene, maj psanej 11 a špičkovej 20kw - ani to nepoznáš. Fakt se to chce projet a uvidíš. My to měli prioritně na dojíždění na vlak a to bylo ok. Po rovině fajn, kopec smrt. I když s těma LiFe to můžeš furt drtit v červeným tzn. max výkon jen ti budou rychlejc ubejvat uhlíky, který se měněj celkem jednoduše. Vyjdou cca na 2tisíce a normálně by se měli měnit myslím každejch 50tis.
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Co se týče uhlíků, tam se dá relativně snadno odmontovat spodní kryt, kde se dostaneš k jednomu - je na něm i dirka, kudy lítá ven opotřebovaný uhlik Pak co jsem to hodil na hever je tam i další kryt z boku (tuším zepředu, teď si to přesně nepamatuju), ale jestli krz něho půjdou vyměnit i ty zbylé 3 zatím netuším. Ale jak píše Jarda, snad to neni nějak moc složitá záležitost, když jde o relativně spotřební zboží.
@Jarda: Taky jsem nalítal za asi rok cca 10tis a tyhle 2 bloky, resp asi jen článek v každým odešel, šlo to dost náhle.... by mě celkem zajímala mechanika takový závady, v NiCd jsem nováček. Jinak ostatní baterky, co jsem tak zatim měřil jsou až v neuvěřitelně dobrý kondici. Celej 6V blok má okolo 5-10mOhm. Tak doufám, že jich nebudu muset měnit moc a otázka teda taky, jak dobrý seženu... Jo a mam jeden blok se změřenou kapacitou asi 2/3 - čili cca 66Ah, pravděpodobně se jej budu zbavovat...
@Jarda: Taky jsem nalítal za asi rok cca 10tis a tyhle 2 bloky, resp asi jen článek v každým odešel, šlo to dost náhle.... by mě celkem zajímala mechanika takový závady, v NiCd jsem nováček. Jinak ostatní baterky, co jsem tak zatim měřil jsou až v neuvěřitelně dobrý kondici. Celej 6V blok má okolo 5-10mOhm. Tak doufám, že jich nebudu muset měnit moc a otázka teda taky, jak dobrý seženu... Jo a mam jeden blok se změřenou kapacitou asi 2/3 - čili cca 66Ah, pravděpodobně se jej budu zbavovat...
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Příspěvky: 75
- Registrován: úte kvě 17, 2016 4:04 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
No já jsem v tom nováček taky. Pokus omyl. Články si pořádně nedovedu změřit. Spíš orientačně. Prostě nabiju 10A do plynování chvilku přebíjím, poté vybíjím 10A a srovnávám co ukazujou. Odpor jsem neměřil.ResHacker píše:Co se týče uhlíků, tam se dá relativně snadno odmontovat spodní kryt, kde se dostaneš k jednomu - je na něm i dirka, kudy lítá ven opotřebovaný uhlik Pak co jsem to hodil na hever je tam i další kryt z boku (tuším zepředu, teď si to přesně nepamatuju), ale jestli krz něho půjdou vyměnit i ty zbylé 3 zatím netuším. Ale jak píše Jarda, snad to neni nějak moc složitá záležitost, když jde o relativně spotřební zboží.
@Jarda: Taky jsem nalítal za asi rok cca 10tis a tyhle 2 bloky, resp asi jen článek v každým odešel, šlo to dost náhle.... by mě celkem zajímala mechanika takový závady, v NiCd jsem nováček. Jinak ostatní baterky, co jsem tak zatim měřil jsou až v neuvěřitelně dobrý kondici. Celej 6V blok má okolo 5-10mOhm. Tak doufám, že jich nebudu muset měnit moc a otázka teda taky, jak dobrý seženu... Jo a mam jeden blok se změřenou kapacitou asi 2/3 - čili cca 66Ah, pravděpodobně se jej budu zbavovat...
No jak se to stane kdo ví... Většinou odcházej při dolejvání vody kdy se víc přebíjej tzn. zahřejvaj. Ted bych z práce kecal ale 10A z nich nedostanu víc jak 80Ah, dva vím že jsou slabší. Tzn. při odběru v autě budou mít ještě míň. Zatížit 100A je neumím
Jak je měříš?
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
od fugas » » v Soběstačnost
Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
- 49 Odpovědi
- 5614 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od fve
-
-
- 43 Odpovědi
- 4828 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
- 33 Odpovědi
- 3805 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od abrams
-
- 2 Odpovědi
- 796 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mirekcafa
-
- 132 Odpovědi
- 9696 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mypower.cz