Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Pri malom počte článkov by mohlo byť riešením snímanie teploty a na základe toho aktivovaná ochrana. Vadný alebo preťažovaný článok sa bude prejavovať postupne narastajúcou teplotou a nie skokovou zmenou.
Pri veľkom počte článkov je problém kontrolovať lokálne teplotu, ale zase by mohla byť indikátorom neobvyklá zmena napätia v paralelnej sekcii.
Obidva spôsoby sú určite použité v BMS ( nutné povedať kompaktných ) NB zdrojov a asi aj v baterkách na e-biku. Tak ako na to vo veľkom power wall ?
Pri veľkom počte článkov je problém kontrolovať lokálne teplotu, ale zase by mohla byť indikátorom neobvyklá zmena napätia v paralelnej sekcii.
Obidva spôsoby sú určite použité v BMS ( nutné povedať kompaktných ) NB zdrojov a asi aj v baterkách na e-biku. Tak ako na to vo veľkom power wall ?
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 1194
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Na velkém PowerWall nejsou žádné články přetěžované nejsou, možná vadné (opotřebované se taky nezahřívají, prostě se nezúčastní skladování energie). Na e-bike tam může být jinak a v nářadí už to neplatí vůbec. S pojistkami na jednotlivé články jsem to myslel do PowerWall, na kolo ani do nářadí je nedoručuju.
Když se s článkem něco stane, ty ostatní ho musí nějak odpojit, BMS se to možná ani nedozví, že se jeden přehřívá nebo zkratoval. 79 článků přepálí pojistku v jednom, a celá baterie funguje dál, aniž bychom něco zjistili, pokud nevyužíváme maximální kapacitu (protože chceme aby nám vydrželi tisíce cyklů) tak jedna 80P bude využívána po přepálení o celých 1.25% více než ostatní v sérii (7P např.).
Proto musí být drátek/pojistka na co nejmenší proud.
Příklad 60P7S, 30 A max: pojistky dimenzovat na 0.5 - 1 A. Vodiče mezi články mít izolaci nemusí, izolace je potřebná pouze na minus a plus celé baterie, dle norem, to znamená, vyhoví jakýkoliv vodič pro elektroinstalace. Pro vodiče mezi články platí stejné průřezy jako pro vodiče mezi baterií a měničem, dimenzovat na 30A minimálně. Měl by být dostatečného průřezu, maximální co se vejde zapojit do měniče. 6mm2 bude OK. Na baterii 6mm2, mezi baterii a měnič raději 16mm2.
Větší odpor ze společného místa (sběrnice na 80P) do jednotlivých článků není na škodu. Pomáhá rozložit zatěžovací proudy rovnoměrně. V případě kdy budu mít 80P svařeno silnými pásky, a propojené do 14S to budu mít vždy na horním konci, Horní články se budou při větším odběru zatěžovat více než ty spodní a nebude docházet k rovnoměrnému opotřebení. Mohlo by se stát, že horních pár článků zničím rychle. Musí to být vyvážené, a ten pojistkový drát je podle mě dobrý pomocník. HBPowerWall teď dělá nějaké zkoušky přímo s pojistkami, ještě jsem ty videa neviděl...
Odesláno z mého SM-G920F pomocí Tapatalk
Když se s článkem něco stane, ty ostatní ho musí nějak odpojit, BMS se to možná ani nedozví, že se jeden přehřívá nebo zkratoval. 79 článků přepálí pojistku v jednom, a celá baterie funguje dál, aniž bychom něco zjistili, pokud nevyužíváme maximální kapacitu (protože chceme aby nám vydrželi tisíce cyklů) tak jedna 80P bude využívána po přepálení o celých 1.25% více než ostatní v sérii (7P např.).
Proto musí být drátek/pojistka na co nejmenší proud.
Příklad 60P7S, 30 A max: pojistky dimenzovat na 0.5 - 1 A. Vodiče mezi články mít izolaci nemusí, izolace je potřebná pouze na minus a plus celé baterie, dle norem, to znamená, vyhoví jakýkoliv vodič pro elektroinstalace. Pro vodiče mezi články platí stejné průřezy jako pro vodiče mezi baterií a měničem, dimenzovat na 30A minimálně. Měl by být dostatečného průřezu, maximální co se vejde zapojit do měniče. 6mm2 bude OK. Na baterii 6mm2, mezi baterii a měnič raději 16mm2.
Větší odpor ze společného místa (sběrnice na 80P) do jednotlivých článků není na škodu. Pomáhá rozložit zatěžovací proudy rovnoměrně. V případě kdy budu mít 80P svařeno silnými pásky, a propojené do 14S to budu mít vždy na horním konci, Horní články se budou při větším odběru zatěžovat více než ty spodní a nebude docházet k rovnoměrnému opotřebení. Mohlo by se stát, že horních pár článků zničím rychle. Musí to být vyvážené, a ten pojistkový drát je podle mě dobrý pomocník. HBPowerWall teď dělá nějaké zkoušky přímo s pojistkami, ještě jsem ty videa neviděl...
Odesláno z mého SM-G920F pomocí Tapatalk
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Pýtal som sa z pohľadu spájania nerovnakých článkov ( vnútorný odpor, kapacita ) najrôznejšieho pôvodu a s nerovnakými krivkami vybíjania.
" ...(opotřebované se taky nezahřívají, prostě se nezúčastní skladování energie)...
Potom by sa mi zdalo výhodné zlučovať články s najpodobnejšími vlastnosťami v jednotlivých skupinách paralelne aj za cenu rozdielnych napätí každej skupiny zapojenej potom do série S. Kapacitu doladiť počtom článkov. Predpokladám, že práve slabšia skupina by sa v tomto zapojení zahrievať mohla.
" ...(opotřebované se taky nezahřívají, prostě se nezúčastní skladování energie)...
Potom by sa mi zdalo výhodné zlučovať články s najpodobnejšími vlastnosťami v jednotlivých skupinách paralelne aj za cenu rozdielnych napätí každej skupiny zapojenej potom do série S. Kapacitu doladiť počtom článkov. Predpokladám, že práve slabšia skupina by sa v tomto zapojení zahrievať mohla.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Ked som mal zlozenych prvych 112 ks..tak sa zahrievali po par hodinach.. teraz mam 280 ks a uz sa nezahrievaju..takze zataz hra asi velku ulohu v zahrievani...vtedy bol odber ccs 0.2 C teraz je menej ako 0.1 C
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 1194
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Přesně tak, nesmí se zahřívat. Buď je to malou kapacitou, nebo je někde chyba. Když si dáte tu práci s vybalancováním na začátku, je velká šance, že to dlouho nebude potřebovat BMS s balancérem. Věřte mi, vyplatí se to udělat co nejlépe od začátku.
Odesláno z mého SM-G920F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G920F pomocí Tapatalk
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Ja to mam pripojene cca 2 mesiace a taky stav napatia na vetvach ako bol na zaciatku je aj dnes..aj vtedy to bolo rozhodene o 3-4 stotiny volta a to iste aj dnes ..bez balancera..koncia nabijanie pri 4.08V..po pridani dalsich 1.4kWh to prestavim na max 4 volty na clanok...dufam v dlhorocnu funkcnost. Ak by sa to rozchazalo pridam k najslabsej vetve jeden clanok.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Ano, dimenzovat ho na 30A.trud píše:Z jedneho clanku potecie max 0.5A pri 4V ale kolko potecie tym zbernym vodicom stredom?..dimenzovat ho na 30 A
kde na tom vodiči bude 28V? na začátku a konci vodiče? to z něj bude celkem slušné topné tělesotrud píše:a 28V
stejná odpověď otázkou - kde na onom vodiči naměříš, nebo chceš naměřit 4V?trud píše:alebo na 4V
Ano na těch 30A dimenzuj vodičtrud píše:a 30 A.
proud v obvodu který se nedělí teče ve všech bodech stejný, 30A. 28V napětí aku je pro vodič irelevantní, vodič o něm vůbec neví a nemá důvod se o něj zajímat.trud píše:V jednej vetve je 60 clankov a je ich 7. Nie je my jasne ako tam preteka prud..ale myslim ze 30A a 28V je spravne.
začni opačně. Definuj si maximální přípustné oteplení vodiče, nebo maximální ztráty které jsi ochoten na onom připustit a poté to již bude několik trojčlenek.trud píše:Teda na tych 30cm staci 6 mm2 ?
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Taky jsem nad tím takto kdysi přemýšlel. Snažil jsem se počítat ztráty na vodiči a podobně. Chtěl jsem používat pásovinu že statorového vinutí startéru apod. Zvítězil zdravý selský rozum. 6mm2 sběrnice pro 2x12článků pro každá pól. Při 30A činí vykonová ztráta kolem 1,2 W bez ohledu na napětí jaké zadám do kalkulátoru úbytku napětí. Takhle nedimenzují vývody baterií ani výrobci, co jsem viděl. Doporučuji aplikaci ElectroDroid pro Android, Výborná věc pro výpočty všeho možného v elektrotechnice.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Brumlaj..boze... Vdaka..teraz mi zaplo..uplne zle som sa zamyslal. ..
volente dik za typ..dobra appka
volente dik za typ..dobra appka
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Pridavam dake foto, spajkujem dalsich 140ks ...
52Ah-- 3,7V v jednom bloku...
52Ah-- 3,7V v jednom bloku...
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Každý se občas zacyklíme, to je život. Od toho zde diskutujeme, abychom přetínali kruhytrud píše:..uplne zle som sa zamyslal. .......
Mám pocit, že pořád nedbáš na radu abys kladný pól vyvedl na jednu stranu akupaku a záporný na opačnou. Z fotek vyplývá (dle ok), že je máš oba vyvedeny na jedné straně akupaku. Délka průchodu proudu (v milimetrech) by měla být stejná pro průchod proudu od jednoho konce připojovacího vodiče kterýmkoli článkem akupaku až na konec druhého vodiče kterým odvádíš opačný pól. Takto jak to máš nafoceno budeš více zatěžovat články u vývodu z paku (budou cyklovány hlouběji, poteče jimi větší proud.....budou mikrocyklovány....) a články na opačném konci se budou flákat.trud píše:Pridavam dake foto, .....
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
"...propojené do 14S to budu mít vždy na horním konci, Horní články se budou při větším odběru zatěžovat více než ty spodní a nebude docházet k rovnoměrnému opotřebení...."
Mal som včera dojem, ze josse hovorí tiež o takom prípade.
Mal som včera dojem, ze josse hovorí tiež o takom prípade.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Bohuzial bude to blok o 60 clankoch a bude stat na tej spodnej hrane..takze vyvody hore. A to co popisujete, ako aj prehrievanie som pozoroval len ked som mal clankov len 112..teraz ich mam 280 a uz sa nehreju vobec..bude ich dokonca 420..prave pajkujem dalsich 140 ks...zataz bude cca 0.05 C a prud z panelov max 30 A ..ani to asi nie..lebo nie su orientovane rovnakym smerom..takze realne mozno 25A max aj to len pri slnecnom dni a par hodin max. Takze max 25A do cca 160 Ah baterky....takze 0.15 C. Uz teraz sa nehreju..a bude ich o 140 ks viac..a ako sa poznam ..nie je to koniec..
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 7659
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
No a co při vybíjení? stačí jenom varná konvice, čerpadlo a třeba dvě plotýnky na sporáku, a je to 100A jak nic...
jestli je ten drát CY6, tak tam už jsou značný úbytky i při proudech okolo 30A. Potom se při krátkodobé zátěži nejvíc vybijí ty první články od vývodů, a po skončení odběru se do nich bude "přesouvat" energie z těch ostatních.
Nevím, co brání propojení těch článků na spodní straně, nahoře by mohly být vývody jenom pro měření a balancery. Navíc těm 18650 je fakt jedno, v jaké jsou poloze.
jestli je ten drát CY6, tak tam už jsou značný úbytky i při proudech okolo 30A. Potom se při krátkodobé zátěži nejvíc vybijí ty první články od vývodů, a po skončení odběru se do nich bude "přesouvat" energie z těch ostatních.
Nevím, co brání propojení těch článků na spodní straně, nahoře by mohly být vývody jenom pro měření a balancery. Navíc těm 18650 je fakt jedno, v jaké jsou poloze.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Ved som to písal vybíjanie tak 0,05C...teda 1/3 z nabíjania ....povedzme max 10A...ale prevažne do 6-7A...žiadna kanvica ani platnička ..Je to obyvačka ostrov...teda svetla, router, TV ,tv box a satelit..Takže žiadne krkolomné odbery ...a do baterky max tak 25A aj to len chvílu..každý panel je otočený inak.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 7659
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Ale s jídlem roste chuť, a proč to neudělat hned dobře. 1kW konvici si mohou k ostrovnímu měniči připojit i moje děti v domečku na hraní, kde je baterka cca 13s 20Ah...(ale konvice a měnič jsou skutečný
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 721
- Registrován: ned úno 05, 2017 7:21 pm
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Prosim ta, preco si sa rozhodol prave pre tieto clanky? Planujem nakup clankov a zatial spekulujem ktore kupit.trud píše:Nkon.nl..su to samsung 26J..pri nakupe v stovkach ks. Ide cena pod 2 eura za kus..konkretne nad 500 ks myslim 1.86eura.
Tiez som nad nimi rozmyslal ale odradza ma nizsi cycle life - 300 cyklov 70% kapacity. Dakujem za odpoved.
**********
•MPP Solar PIP-5048MK•3.69kWp•18kWh LiFePo4•
•MPP Solar PIP-5048MK•3.69kWp•18kWh LiFePo4•
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Ta životnost 300-500 cyklov je udávaná pri nabíjaní 4.2V a vybiti 2.7-2.8V..keď nabijes len na 4-4.05V a vybijes do 3.2-3.3V životnosť bude cez 1000+ cyklov...nizsie napätie a nepretažovat...vydrzia roky.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 721
- Registrován: ned úno 05, 2017 7:21 pm
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Takze parametre clanku moc netreba riesit? skor sa zamerat na dobry pomer cena/kapacita?
prislo mi ze ak clanky s udavanymi 300 cyklami vydrzia roky tak clanky s 500 cyklami vydrzia roky + 40%.
ci?
prislo mi ze ak clanky s udavanymi 300 cyklami vydrzia roky tak clanky s 500 cyklami vydrzia roky + 40%.
ci?
**********
•MPP Solar PIP-5048MK•3.69kWp•18kWh LiFePo4•
•MPP Solar PIP-5048MK•3.69kWp•18kWh LiFePo4•
-
- Příspěvky: 1194
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Všechny typy li ion vydrží stejné počty cyklů když se jim zmenší rozsah napětí a zatěžovací proud bude minimální. Neznamená to +1000, znamená to třeba 1000, nebo 2000, podle zatěžování.
Nezdravé zatěžování je jak proud > 0.05 CA, tak napětí nad 4.1 V, tak napětí pod 3.3 V. Je jedno jaké napětí a počty cyklů jsou napsané v datových listech. Každý výrobce má jinou metodu jak umožnit využít kapacitu pod 3.3 V, nad 4.1 V, všechny tyto metody snižují cyklovatelnost.
Konkrétní situace mých recyklovaných 18650: Začal jsem přemeřovat moje články. Ještě někdy v březnu jich bylo málo, proud velký, úbytek kapacity například (Sanyo červené s modrým kolečkem) z 1400 na 800 mAh během 8 měsíců (pravděpodobně během prvních 2 měsíců, zbylých 6 měsíců menší proud). Původní kapacita například 2600 mAh. Ale když už jich bylo dost, to jest proud malý, za 6 měsíců, úbytek kapacity neměřitelný (v rámci chyby na oranžovém LG) nemám poznamenáno kdy jsem které články nasadil, dokážu poznat, že určité typy se mi dostali do ruky poprvé v ... A podle toho dokážu odhadovat jak dlouho byly zapojené. Oba případy článků výše jsou značně opotřebované, zapojil jsem je když už měli kapacitu na cca 55%.Taky jsem měnil během roku značně jejich využití. Někdy v létě jsem měl dost článků na to abych mohl v NT nabíjet když nesvítí dost a nemám skoro žádnou spotřebu v VT. Typický odběr je v mém případě dnes (84P) 0.08CA (aktuální nikoliv výrobní), typické nabíjení (v listopadu až panely skoro nenabíjí, takže síť) 0.17CA (aktuální nikoliv výrobní) a opotřebení za 360 různě hlubokých cyklů nedokážu změřit. Nabíjím 2x za den + trocha občas z panelů odpolední cyklus není do plna, noční je do 4.1 V. Odpoledne mívají nejčastěji 3.7 V před nabíjením. Špičkové odběry < 0.4CA.
U některých typů převažuje zvětšení vnitřního odporu, u jiných převažuje snížení plochy elektrod. Zvětšení vnitřního odporu nám tolik nevadí, protože je provozujeme na malých proudech, pak jejich využitelná kapacita je větší než naměřená!
Doufám že to je trochu srozumitelné a poučné... Ten proud a napětí jsou naprosto klíčové pro dlouhou životnost, informace v datových listech jsou pro nás solárníky naprosto k ničemu!
Odesláno z mého SM-G920F pomocí Tapatalk
Nezdravé zatěžování je jak proud > 0.05 CA, tak napětí nad 4.1 V, tak napětí pod 3.3 V. Je jedno jaké napětí a počty cyklů jsou napsané v datových listech. Každý výrobce má jinou metodu jak umožnit využít kapacitu pod 3.3 V, nad 4.1 V, všechny tyto metody snižují cyklovatelnost.
Konkrétní situace mých recyklovaných 18650: Začal jsem přemeřovat moje články. Ještě někdy v březnu jich bylo málo, proud velký, úbytek kapacity například (Sanyo červené s modrým kolečkem) z 1400 na 800 mAh během 8 měsíců (pravděpodobně během prvních 2 měsíců, zbylých 6 měsíců menší proud). Původní kapacita například 2600 mAh. Ale když už jich bylo dost, to jest proud malý, za 6 měsíců, úbytek kapacity neměřitelný (v rámci chyby na oranžovém LG) nemám poznamenáno kdy jsem které články nasadil, dokážu poznat, že určité typy se mi dostali do ruky poprvé v ... A podle toho dokážu odhadovat jak dlouho byly zapojené. Oba případy článků výše jsou značně opotřebované, zapojil jsem je když už měli kapacitu na cca 55%.Taky jsem měnil během roku značně jejich využití. Někdy v létě jsem měl dost článků na to abych mohl v NT nabíjet když nesvítí dost a nemám skoro žádnou spotřebu v VT. Typický odběr je v mém případě dnes (84P) 0.08CA (aktuální nikoliv výrobní), typické nabíjení (v listopadu až panely skoro nenabíjí, takže síť) 0.17CA (aktuální nikoliv výrobní) a opotřebení za 360 různě hlubokých cyklů nedokážu změřit. Nabíjím 2x za den + trocha občas z panelů odpolední cyklus není do plna, noční je do 4.1 V. Odpoledne mívají nejčastěji 3.7 V před nabíjením. Špičkové odběry < 0.4CA.
U některých typů převažuje zvětšení vnitřního odporu, u jiných převažuje snížení plochy elektrod. Zvětšení vnitřního odporu nám tolik nevadí, protože je provozujeme na malých proudech, pak jejich využitelná kapacita je větší než naměřená!
Doufám že to je trochu srozumitelné a poučné... Ten proud a napětí jsou naprosto klíčové pro dlouhou životnost, informace v datových listech jsou pro nás solárníky naprosto k ničemu!
Odesláno z mého SM-G920F pomocí Tapatalk
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
Stavba aku z použitých 18650 lion článků
od vla » » v LiFe*
Stavba aku z použitých 18650 lion článků
- 9 Odpovědi
- 5427 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od vlkazajac
-
-
- 0 Odpovědi
- 452 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Joskob
-
- 1 Odpovědi
- 397 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rottenkiwi
-
- 11 Odpovědi
- 868 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mihlit
-
- 9 Odpovědi
- 1617 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Skrat