Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od fugas »

Takže jsem pořídil dárce orgánů.Je ho docela škoda, ale stál dlouho v Praze u chodníku a sem tam se stal obětí opilců, či nezkušeného řidiče.Spodek je bohužel napaden korozí.Takže mi dá motor a Sagembox s funkční nabíječkou.Snad budu zase chvíli jezdit :D
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 550
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od ResHacker »

Tak to gratuluju, hlavně že aspoň nějak ještě poslouží ;) Já pořád jen jezdím a jezdím a jen řeším drobný závady jako zatékání do kufru přes zadní světlo, přestala jít vývěva (bylo to urezlým dodělávaným kabelem - už funguje), odešlé čerpadýlko ostřiků - vyměněno, nefunkční spínač stahovačky oken - opravený (stačilo rozebrat a očistit kontakty) a teď řeším spínačku - v té origo praskla pružina a přestala se vracet. Za jinou origo se mi nechce dávat 1800 no a neorigo zase není kompatibilní s tím origo klíčkem, abych jen přeházel stavítka...No prostě samé srandy, ale naštěstí řešitelné - je to jen o čase :) Pak se teda docela netěším na výměnu uhlíků, koukal jsem, že zespodu je dostupný pouze jeden, to se asi musí sundat celý horní box s bateriemi?? No uvidíme, uhlíky jsou zatim OK....
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od fugas »

Díky ;)
Kdybys něco potřeboval, mám tu ještě benzínové Saxo.Brzy pojede na poslední cestu.Tak dej kdyžtak vědět.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 550
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od ResHacker »

No heleď jestli ti to nic neudělá, tak ta spínačka by mě asi pomohla ;)
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
kodl69
Příspěvky: 7659
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od kodl69 »

To res hacker - když čtu ty odejítý "drobnosti" -tak to je celkem síla. Asi by to chtělo přikročit k tomu jako k veteránu - rozebrat do šroubku, všecko co jenom trochu vypadá podezřele vyměnit a pak zase složit dohromady.
Já dal na vrakáč téměř kompletně funkční auto, když odešel motorek ostřikovače a týden na to motorek v zámku pravejch zadních dveří a pak ještě těsnění ve vodní pumpě -nic neřešitelnýho, ale pochopil jsem, že to začalo a už to neskončí, ale auto mělo v té chvíli 27 let a neumřelo na korozi...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od fugas »

ResHacker píše:
No heleď jestli ti to nic neudělá, tak ta spínačka by mě asi pomohla ;)
Jo ta tam bude...
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od fugas »

kodl69 píše:
To res hacker - když čtu ty odejítý "drobnosti" -tak to je celkem síla. Asi by to chtělo přikročit k tomu jako k veteránu - rozebrat do šroubku, všecko co jenom trochu vypadá podezřele vyměnit a pak zase složit dohromady.
Já dal na vrakáč téměř kompletně funkční auto, když odešel motorek ostřikovače a týden na to motorek v zámku pravejch zadních dveří a pak ještě těsnění ve vodní pumpě -nic neřešitelnýho, ale pochopil jsem, že to začalo a už to neskončí, ale auto mělo v té chvíli 27 let a neumřelo na korozi...
Tyhle veterány doporučuji držet na živu.Pomalu do těch let už přicházejí auta po roce 2000 a věř že co je síla, zakusíš teprve s nimi :) Pokud to dřív neshnije.Na každý prd jednotka a všechny komunikují a ještě na základě shodného VIN, který každý neumí v náhradním dílu přepsat.Nový díl stojí jako auto a bez diagnostiky s tím nehneš.
Když mi volala švagrová, že auto stáhlo okna, svítí a nereaguje na klíček... býval bych dělal radši deset vodních pump.Sehnat jednotku 1000Kč, přepsat epromku-koupit programátor 1500 a hodiny na fŕech.Pořád mnohem levnější než servis, ale toho s*aní!A vodní pumpu to má taky, ale pěkně schovanou, vzhledem k přítomnosti řady naprosto zbytečných součástek a žere to stejně nebo víc než ten veterán.Je to o úhlu pohledu.Pokud nemůžeš co pět let vyměnit auto za funglovku, tak s modernějším autem nic nevyhraješ.Proto radši tuhle línou potvoru, než třeba C-Zero.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
kodl69
Příspěvky: 7659
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od kodl69 »

To bylo pracovní auto, veterány si hýčkám, jezdím s nima jenom když je pěkně. P.S. V Anglii, u firmy Burton power ti udělají klasický auto i z novýho focuse, všecko vytrhají, dají páčku na blinkry a vypínač na světla, jediná řídící jednotka je na motor, pokud nechceš karbecy. Ale stojí to víc než nový auto a má to pak jenom průkaz závodního vozidla...
Další auto, novější, uhynulo na korozi. Když si vezmu postupně od nejstaršího věk smrti pracovního auta, tak je to 30, 25, 18 a jestli to současný dožije víc než 10 netuším. Pak asi dojde na každodenní používání veteránů.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od fugas »

Takže Sagembox se jeví být odladěn k LiFePo.Tudíš uživatelsky přívětivé eutíčko s dojezdem 150-160km.Dnes jen 127km-držel jsem to u tlamy :D Teď to jenom učesat a už se Oto svezeš ;) Šlo to pomalu ,ale výsledky se dostavují.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 2298
Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od ota »

Blahopřeji.
Ja jsem elektrický Saxo teď taky malém koupil ale pak mi žena vysvětlila ze ho vlastně nechci ... :-(
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
Uživatelský avatar
youda
Příspěvky: 3074
Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od youda »

Jasne ze ne Oto. Ty chces prece Rimac, stejne jako ja ;)
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od fugas »

:D Mam rad ,ze se v tom da povrtat.Ale jinak ,svezl jsem se s Fiatem a mohu doporucit.Tedy pokud mate pud sebezachovy :D
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 2298
Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od ota »

Chci něco jednoduchého co se dá opravit doma a bude jezdit ještě za 15 let. A to je pravě to Saxo.
Vždycky mě někdo naloží do Tesly a ukazuje zrychlení. Je sice to super, jako v tryskáči. Jenže pak si vzpomenu že Tesla má řídící jednotku i pro kliku dveří a nadšení mě přejde. Auto plný kurvítek. Jakákoliv porucha nebo ťukanec stojí raketu.
Život se má zjednodušovat a ne se obklopovat věcma co žerou můj čas.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
Mikel
Schválený prodejce
Příspěvky: 970
Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od Mikel »

Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2774
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,

také toužím po Eutě , stejně jak píše Ota , jedině poctivá kovářská práce , žádnýho chytráka plnýho kurvítkovitejch píč*vin :hell: .

Elektronům zdar *sun*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
JonasPP
Příspěvky: 1204
Registrován: pon srp 31, 2015 11:36 am
Bydliště: Okolie Popradu SR

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od JonasPP »

Pozeram na tie otkazy de predavaju elektroauta a toho modreho saxika za 500€,alebo račej berlingo za 900€ pre jeho ložnu plochu chcem,poopravujem čo sa porucha,ale keby sa to dalo normalne prepisať u nas na slovensku bez tych byro potahovačiek.
Jak ratam,tak 100€ mesačne priemerne za rok dam za naftu (cena nafty ide hore,tak to zasa stupne),pri čom napriklad včera Mi išlo asi 11KWh do bojlera a mohol som to pustiť do auta.A to ma čaka asi 1,2KWp zrepasovať a dade na slnko položiť,teda bude ešte viacej energie naviac.
Teda ak zredukujem naftu na 50€ mesačne a solarko to zadotuje tak za rok,alebo 3 je investicia nazat.
Prevažne sa jazdi do 40km za deň,sem tam do 120km,de v polke cesty sa da bez problemu nabijať paru hodin a uplne zrietkavo dlhanske trasy,že je možna jazda iba na spalovaku.
Teda ani bateria nemusi splniť nadmerne očakavania. A super je to,že tieto auta nemaju elektroniku,ktora uplne kontroluje bateriu,teda môžem v aute nosiť 2KWh poskladanu Litiovu baterku z odpadu ako zalohu pre pripad nudze a kedykolvek ju pripojiť.
Mix panelov podľa potreby zapojene -9,2kWp papierovo +-5,6kW skutočnych;
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2774
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,
JonasPP píše:
A super je to,že tieto auta nemaju elektroniku,ktora uplne kontroluje bateriu,teda môžem v aute nosiť 2KWh poskladanu Litiovu baterku z odpadu ako zalohu pre pripad nudze a kedykolvek ju pripojiť.
Přeeesněěěě :D dojezdovej "kanystr" :yes: .

Elektronům zdar *sun*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Mikel
Schválený prodejce
Příspěvky: 970
Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od Mikel »

V ramci EU neni problem zadny dovoz a prihlaseni auta.
Staci privest, nechat udelat dovozovou STK a zajit na urad pro SPZ. 100% na SK to funguje stejne jako v CZ.
STK stoji cca 1600,- a prihlaseni asi 800,-. Cely proces trva 2-7dni podle uradu.
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od fugas »

Mimochodem páni ,kdyby někdo měl takové ty standard odporové balancery ,tak je beru.Ta chytrá věc co jsem koupil nrfunguje a ani nikdy nefungovala.Chytré balancery si dělají co chtějí.Jeden se rozhodnul že bude balancovat na 3.1V ,pak si to rozmyslel.Takže celou koncepci předělám k obrazu svému.Opět se ukazuje ,že v jednoduchosti je síla.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
youda
Příspěvky: 3074
Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od youda »

Chlapi,
máte pravdu, v jednoduchosti je síla! Obzvláště pokud se jedná o něco, co mi má šetřit peníze, nebo na čem má záviset moje živobytí či dokonce život sám. Osobně jsem trochu staromódní a když vidím ty dnešní inovace typu vše do cloudu, vše do mobilní apky, umělá inteligence, samořiditelná auta, tak jen kroutím hlavou. Když to tak půjde dál, tak za chvíli dopadneme jak v komixu Vzpoura mozků - pamatujete jej?

Na druhou stranu, ruku na srdce, život není jen o práci a o šetření.
Je potřeba mít nějakou zábavu, udělat si radost, zasmát se nebo si zasoutěžit. Když to vztáhnu na vozítka, tak do práce je skutečně ideální něco jednoduchého, nerozbitného, snadno opravitelného. A pokud si můžu dovolit druhé auto na volný čas, tak klidně sáhnu po kabrioletu, sportovnějším elektromobilu nebo dokonce po offroadu, abych si občas mohl vyrazit třeba na expedici do balkánských hor. ::rolleyes::
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek