E-kolo
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 978
- Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Re: E-kolo
Tak jsem hledal až jsem našel, je to nějaký adaptér k 10let starému scanneru HP. Má dát 5V při 2A. Účinnost při napájení 80V má kolem 65proc. Na ten nejsilnější mod LED s 80V už nestačí(dá jen 1,3A), ale i tak to stačí, stejně se na ten třetí mod už hodně přehřívá ta dioda(asi nějaký transil nebo zenerka,bylo na ní 5V) se silnejma nohama u výstupu.rob.brno píše:Kodl: dík,zkusím ještě prohledat domácí zásoby jestli nenajdu nějaký ten spínaný sítový adapter - bylo by to bez práce:-)
Je při DC napájení k něčemu ten vstupní filtr(kond,tlumivky,elyt za Graetzem)?
Nejraději bych to is Graetzem(pod elytem) všecko dal pryč.
-
- Příspěvky: 7723
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-kolo
ten filtr tam nech, když už ruší elektronika motoru bez omezení, tak aspoň světlo nemusí dělat bordel kilometr okolo, i elektrolyt, je v něm zásoba energie pro pulzy, můžeš odstranit jenom ten usměrňovač, ale jako ochrana proti přepólování je taky dost dobrej... Ta dioda je pravděpodobně usměrňovací. Spíš mě děsí ten spálenej plošňák okolo výstupních obvodů, a celkově je vidět že je to takový pečený... Diodě můžeš pomoct připájením kousků měděnýho plechu k nožičkám. Ale jak to vidím, tenhle zdroj s tebou už dlouho nebude... Předpokládám brzkou smrt kvůli dlouhodobýmu přehřívání elektrolytů, ty budou na hranici životnosti jestli ne už po smrti. Jsou i nějaký součástky zespodu desky nebo je tohle celý? Nějak tam nevidím optočlen pro zpětnou vazbu.(možná tam žádná není)
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 7723
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-kolo
65 procent je bída. S tím HV a trochu rozumnou cívkou jseš na 85-90 procentech bez velkýho vybírání ostatních komponent (fet na malý Rdson a malý Qgs, Qgd, diody na malej úbytek a rychlost)
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 978
- Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Re: E-kolo
Ta účinnost je jako celek ještě horší, protože i to světlo má v sobě nějaký step down(z 5 na 3V), takže to možná bude i jen kolem 50proc. Ale je to pro mě hotové řešení s minimem práce a zachová se i ovládání toho světla ve 3modech tím tlačítkem na světle. Ty 2-3W za hodinu navíc díky horší účinnosti udělají snížení dojezdu cca o 200m, takže mě to nepálí:-)kodl69 píše:65 procent je bída. S tím HV a trochu rozumnou cívkou jseš na 85-90 procentech bez velkýho vybírání ostatních komponent (fet na malý Rdson a malý Qgs, Qgd, diody na malej úbytek a rychlost)
To tvoje řešení se mi líbí a určitě je někde časem použiju, ale ted se mi nechce počítat(tvoji tabulce jsem moc neporozuměl) a namotávat tlumivku(i když staré PC zdroje nějaké mám).
OK, změřím ty dva velký elyty(kapacitu,ESR) a příp.vyměním. Na diodu napájím "chladiče". Ze spodu plošnáku nic není, tenkrát snad ještě SMD ani nebyly. Graetz nahradím jednou diodou, abych měl kde plošnák provrtat a přichytit jej i druhým šroubem.
Ten opálenej plošnák je ve skutečnosti jakási barva nebo kalafuna a optočlen je pod tou čepičkou výstupního elytu. Co jsem to srovnával s těmi měniči z ebaye, tak na mě konstrukce toho zdroje dělá celkem dobrý dojem:
- graetz místo obyč diody
- trand na chladiči
- 3 trandy v zapojení
-
- Příspěvky: 7723
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-kolo
tabulka je jednoduchá, je to jenom čtyřikrát vedle sebe. Zvolíš kmitočet, zadáš jmen. napětí LED, jmenovité nap. napětí, jmenovitý proud a v šedé části máš indukčnosti pro odpovídající zvlnění proudu LED a hodnoty dvou odporů co potřebuješ.
Čtyřikrát je to proto, aby byly vidět rozdíly když něco změníš. Ty hodnoty min a max nic nedělají, jsou třeba pro zadání do dalšího sloupce, už ani nevím, co jsem s tím zamýšlel. Dole jsou ty výpočty cívky jenom orientačně, mini ring core calculator ti to spočítá přesně, jenom je mu potřeba nevěřit maximální možný průměr drátu, počítá s vinutím v jedné vrstvě. Pokud je tvoje led na 3,3V 2A tak vychází 120- 250uH podle zvlnění při 90kHz, tj Rt 257kOhm, Rs 0,39 Ohm. toť celá věda. Na toroidu z PC zdroje (žlutá/bílá) o průměru 27mm je to cca 52 závitů, viděl bych to tak na 1mm drát. Hlavně je potřeba všechno zalít, zalepit, zalakovat, vibrace dokážou věci...
Pokud budeš používat ten HV9861, tak stmívání jde řešit jenom krátkodobým přerušováním napájení, u 9801 můžeš stmívat analogově, pwm, jak ti libo, dokonce se to tím i vypne se spotřebou cca 1mA, používám to takhle u vstupního světla.
Čtyřikrát je to proto, aby byly vidět rozdíly když něco změníš. Ty hodnoty min a max nic nedělají, jsou třeba pro zadání do dalšího sloupce, už ani nevím, co jsem s tím zamýšlel. Dole jsou ty výpočty cívky jenom orientačně, mini ring core calculator ti to spočítá přesně, jenom je mu potřeba nevěřit maximální možný průměr drátu, počítá s vinutím v jedné vrstvě. Pokud je tvoje led na 3,3V 2A tak vychází 120- 250uH podle zvlnění při 90kHz, tj Rt 257kOhm, Rs 0,39 Ohm. toť celá věda. Na toroidu z PC zdroje (žlutá/bílá) o průměru 27mm je to cca 52 závitů, viděl bych to tak na 1mm drát. Hlavně je potřeba všechno zalít, zalepit, zalakovat, vibrace dokážou věci...
Pokud budeš používat ten HV9861, tak stmívání jde řešit jenom krátkodobým přerušováním napájení, u 9801 můžeš stmívat analogově, pwm, jak ti libo, dokonce se to tím i vypne se spotřebou cca 1mA, používám to takhle u vstupního světla.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 95
- Registrován: pát čer 26, 2015 1:10 pm
Re: E-kolo
Konečně mi přišel z Alíku po 2 měsícich LCD k sinusovce kde je konečně funkční rekuperace a už nemusím tolik hoblovat špalíky. Dnes jsem testnul a je to super.
E-bike TREK MTB made by já. Magicpie - poslední model ext. řj 1000W 48V/11,6 Ah pláště cesťáky. Zvažuji časem sinusovku řj. Zatím mazec cena.
-
- Příspěvky: 978
- Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Re: E-kolo
Co se dá tím LCD vše nastavit?
-
- Příspěvky: 95
- Registrován: pát čer 26, 2015 1:10 pm
Re: E-kolo
Lze programovat http://www.google.cz/url?sa=t&source=we ... fJ4KiV1NpA
Špatný manuál, seženu správny
Špatný manuál, seženu správny
E-bike TREK MTB made by já. Magicpie - poslední model ext. řj 1000W 48V/11,6 Ah pláště cesťáky. Zvažuji časem sinusovku řj. Zatím mazec cena.
-
- Příspěvky: 2607
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: E-kolo
K mému příspěvku okolo e-kola.
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... =20#p19945
Po nějaké době jsem vzdal stálé reklamace okolo nabíječek 12V/1,8A, zapojil a vložil jsem jsem opravenou nabíječku 48V/2A vedle aku do košíku natrojkolo, které nyní jaksi nezbývá věřit, že funguje jak má.
No, ... v podstatě po dennodenním používání kola. ...
Včera poprvé vyměněny dvě baterie za 12V/18A. Byly změřeny všechny 12V baterie po dojetí před nabitím a tak jsem dvě slabé okolo 6V místo cca12V při zatížení vyměnil. Do léta. To by mělo být kolo trvale odstaveno s díky, že dobře v podstatě dosloužilo a bude se pokračovat s dopravou dítka na skůtru.
Výtah z objednávky:
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... =20#p19945
Po nějaké době jsem vzdal stálé reklamace okolo nabíječek 12V/1,8A, zapojil a vložil jsem jsem opravenou nabíječku 48V/2A vedle aku do košíku natrojkolo, které nyní jaksi nezbývá věřit, že funguje jak má.
No, ... v podstatě po dennodenním používání kola. ...
Včera poprvé vyměněny dvě baterie za 12V/18A. Byly změřeny všechny 12V baterie po dojetí před nabitím a tak jsem dvě slabé okolo 6V místo cca12V při zatížení vyměnil. Do léta. To by mělo být kolo trvale odstaveno s díky, že dobře v podstatě dosloužilo a bude se pokračovat s dopravou dítka na skůtru.
Výtah z objednávky:
Takže olovo není špatné pro ekolo, vycházím-li z předpokladu okamžitého dobíjení a udržování nabíječem po jízdě a zvolení vyšší kapacity než je nabízeno jako baterie pro kolo. Pod těch 17 -20Ah bych ekolo nevybavoval. Těm běžným 10Ah bateriím co obchodníci nabízí jako skvělé řešení nevěřím, žeby nějak dobře posloužily, třebas už jen vzhledem k zatížení propojů mezi články atp. 10Ah baterie jsou podle mne hodně málo.Datum objednávky: Neděle, 19 Červen 2011
1 Nabíječka pro olověné akumulátory 48V, 2A Product1011 1 390 CZK 1 390 CZK
1 Akumulátor ACCU Plus - Pb 48V, 17Ah aku005 2 939 CZK 2 939 CZK
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 1777
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: E-kolo
problem olova je kratka zivotnost. Postavil jsem 3-kolku na autobateriich (36V/45Ah) Dojezd pres 100km. Po roce 50km... baterky jsem vzdy po dojeti nabil. Obvykle jsem nenajel vice jak 25km... ten najezd 100km byl jen prvni testovaci.
Ale na druhou stranu baterky tam porad jsou - ujede to stale vice nez ma na trikolce kamarad (36V/10Ah lifepo) a stalo to 1/4 te ceny.
Ale na druhou stranu baterky tam porad jsou - ujede to stale vice nez ma na trikolce kamarad (36V/10Ah lifepo) a stalo to 1/4 te ceny.
-
- Příspěvky: 2607
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: E-kolo
Ty zaplavené autobaterie mají desky vpodstatě letmo podložené a visí volně, používají se plastové kapsy jako separátory. AGM si myslím, že jsou více těsné kvůli tormu rounu a ty elektrody se asi méně rozpadají těmi otřesy. Nevýhodou olova je u kola především správná volba a kompromis ve váze. Tyto co byly měly 20kg, což se dá, 40Ah jsou vpodstatě jednou tolik. Takže na e-kolu necelých 5 let a dvě ze čtyř jsou stále tvrdé a fungují.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 1204
- Registrován: pon srp 31, 2015 11:36 am
- Bydliště: Okolie Popradu SR
Re: E-kolo
No začala nam sezona a Ja som konečne po 5 mesiacoch nabehol na svojho tatoša.
Ale začnem najskôr z predstavenim svojho bajku pre zopakovanie.
Bajk važi skoro 40kg,je na nom magicpie2 motor,20Ah 48v Life baterka stara dačo okolo 7 rokov a 30A riadiaca jednotka.
Motor po miernej oprave ložiska funguje suprovo,baterka ide,ale spravim kapacitny test teraz dakedy jak bude čas,lebo som pri druhom nabijani a niekolko hodin už balancuje članky(viem to podla ventilatora a teraz posledne bzučiaceho zvuku trandakov).Po premerani som zistil,že 2 članky su z napätim hore oproti ostatnym.Presne nepoviem,lebo som to mal otvorene v robote a tu nemam poriadny merak,ale odhad je skoro 0,25v pri zapnutom nabijani.
Posledny jarny test 2 roky do zadu ukazal kapacitu tesne pod 20Ah teda skoro 1KWh.
Ale začnem najskôr z predstavenim svojho bajku pre zopakovanie.
Bajk važi skoro 40kg,je na nom magicpie2 motor,20Ah 48v Life baterka stara dačo okolo 7 rokov a 30A riadiaca jednotka.
Motor po miernej oprave ložiska funguje suprovo,baterka ide,ale spravim kapacitny test teraz dakedy jak bude čas,lebo som pri druhom nabijani a niekolko hodin už balancuje članky(viem to podla ventilatora a teraz posledne bzučiaceho zvuku trandakov).Po premerani som zistil,že 2 članky su z napätim hore oproti ostatnym.Presne nepoviem,lebo som to mal otvorene v robote a tu nemam poriadny merak,ale odhad je skoro 0,25v pri zapnutom nabijani.
Posledny jarny test 2 roky do zadu ukazal kapacitu tesne pod 20Ah teda skoro 1KWh.
Mix panelov podľa potreby zapojene -9,2kWp papierovo +-5,6kW skutočnych;
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
-
- Příspěvky: 141
- Registrován: pon bře 05, 2012 10:33 pm
Re: E-kolo
Tak pokus s dojezdem jsem zopakoval loni 7.8.2016 ...čili po 3 letech od posledního pokusu no a výsledkyHarry píše:Tak jsem v létě udělal výkonnostní test svého e.kola pro třech sezónách provozu:
nastavení pokusu: Testování kapacity baterie - podmínky reálného provozu - 4.8.2013
kolo mezitím najelo dalších 4000 km
zatížení kola:
jezdec 85.7kg (nikdo zdravý holt samovolně nehubne)
batoh s pitím, jídlem a servis vecmi 4 kg
jezdec slapal dle mozností, nic extrémního
pohon měl v době měření najeto asi 7000 km a cca 500 dobíjecích cyklů při DOD 30 proc
celková délka trasy 44.1 km (testování jsem končil jako minule při napětí cca 50 V)
průměrná rychlost 31 km/h (více jsem to hnal než v 2013
čas jízdy 1:35 hod
teplota vzduchu při testu kolem 24 °C
napětí na akumulátoru v průběh cesty
vzdálenost(km) napětí (V)
0.0 56.50
11.0 52.30
13.6 52.30
26.4 52.20
34.3 52.00
41.5 51.00
44.1 50.00
po zakončení trasy kolo pořád ještě jelo a zbytková kapacita byla tak cca 10 proc
Dobití po dojetí (kolo nebylo zcela vybito)
El. stav před dobíjením 8182.17
El. stav po dobíjení 8182.79
Ze sítě odebráno 0.62 kWh
Do akumulátoru dodáno 0.56 kWh Při účinnosti 90%
tomu tedy odpovídá energetická náročnost:
Energetická náročnost (čistá energie z aku) 12.7 Wh/km
Energetická náročnost (energie ze sítě) 14.1 Wh/km
Průměrný výkon motoru 367 W (kolo jsem hnal trochu více než v roce 2013)
závěr:
e-kolo po sedmé sezóně pořád jezdí jak drak, ale začíná být patrný pokles kapacita aku. Za 3 roky mezi testy se snížila kapacita na 87 proc kapacity v roce 2013. Nicméně i při velmi pohodlné a rychlé jízdě je dojezd kola pořád někde mezi 45 a 50 km. Takže zatím super. Doufám, že kolo ještě tak tři roky vydrží. Zatím je celkově najeto 7980 km a těch 10 tisíc na tom snad dám. Invetice do přestavby se již plně vrátil a těď už je skoro našetřeno nové e-kolo. Dá se tedy říci, že e-kolo dává smysl , jak techniky, tak i ekonomicky.
-
- Příspěvky: 277
- Registrován: pon zář 12, 2011 2:25 pm
- Bydliště: Kvasice
Re: E-kolo
Jestli jsi naměřil 12.7 Wh/km, tak je to desetina spotřeby proti elektroautům, které mají spotřebu velmi zhruba kolem 12 kWh/100 km, tedy 120 Wh/km. Auta mají prostě 10x větší hmotnost a jejich větší cestovní rychlosti ve spotřebě vynahradí jejich aerodynamický tvar. Zajímavé.
Měnič Xantrex XW6048; 0,5 baterie Tesla Model 3 (40 kWh)
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-kolo
Ještě bych doplnil, že u svého elektroskútru s 24s 40Ah LifePo s 6kW motorem jsem měl spotřebu na km okolo 35Wh, s elektromobilem P106 to vychází od 15-20kWh/100km podle toho, kolik Ah přebiju, což je "promrhaná" energie, je ale prý potřeba na údržbu a obnovu kapacity aku...
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Příspěvky: 141
- Registrován: pon bře 05, 2012 10:33 pm
Re: E-kolo
tak jsem to asi zakřiknul....minulý pátek jsem si při kontrole svého e-kola všimnul, že se mi v zadní části nějak podivně vyboulil akumulátor. Není to moc, ale to prohnutí/vyboulení nevěstí asi nic dobrého.Harry píše:
závěr:
e-kolo po sedmé sezóně pořád jezdí jak drak, ale začíná být patrný pokles kapacita aku. Za 3 roky mezi testy se snížila kapacita na 87 proc kapacity v roce 2013. Nicméně i při velmi pohodlné a rychlé jízdě je dojezd kola pořád někde mezi 45 a 50 km. Takže zatím super. Doufám, že kolo ještě tak tři roky vydrží. Zatím je celkově najeto 7980 km a těch 10 tisíc na tom snad dám. Invetice do přestavby se již plně vrátil a těď už je skoro našetřeno nové e-kolo. Dá se tedy říci, že e-kolo dává smysl , jak techniky, tak i ekonomicky.
Co myslíte, čím to může být? Přebitím?
Akumulátor je LiFePO4 48V/12Ah a jeho kondice byla měřena minulý rok viz výše. Kolo jinak normálně jezdí,ale nevím jestli můžu nechat aku normálně dobíjet bez dozoru, aby se něco nestalo.
-
- Příspěvky: 7723
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-kolo
Tak to se s tebou loučí, vývin plynů vlivem přebití nebo přehřátí při odběru. Měl jsem takhle nafouknutej článek A123 20Ah, ale do poslední chvíle v něm byla nějaká elektrika.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 1204
- Registrován: pon srp 31, 2015 11:36 am
- Bydliště: Okolie Popradu SR
Re: E-kolo
No ak ho nafuklo,tak nabijačka,alebo BMSka to prebija.Ale 7 rokov je celkom slušne.
Ja mam to iste.Začala 7 sezona,ale prvy rok,čo som nechal mrznuť baterku a BMSku v hospodarskej budove.Nemal som to spraviť,lebo od začiatku sezony štrajkuje baterka.BMSka odpaja ako sa jej zachce.Raz z baterky dostanem 1,5Ah ,po reštarte ale idem dalej.Inokedy to cvakne po 3Ah,7Ah,.....,raz som testoval a 5x to odpojilo,ale z baterky som dostal 12Ah,no nechcelo sa Mi toľko kružiť ,tak som to vzdal.Baterku nenafukuje a tak som usudil,že mraz musel niečo dochriamať na BMSke.Musim to otestovať,ale zatial nemam času. Sem tam idem na nom zopar desiatok km,ale neda sa na to spolahnuť.
Ja mam to iste.Začala 7 sezona,ale prvy rok,čo som nechal mrznuť baterku a BMSku v hospodarskej budove.Nemal som to spraviť,lebo od začiatku sezony štrajkuje baterka.BMSka odpaja ako sa jej zachce.Raz z baterky dostanem 1,5Ah ,po reštarte ale idem dalej.Inokedy to cvakne po 3Ah,7Ah,.....,raz som testoval a 5x to odpojilo,ale z baterky som dostal 12Ah,no nechcelo sa Mi toľko kružiť ,tak som to vzdal.Baterku nenafukuje a tak som usudil,že mraz musel niečo dochriamať na BMSke.Musim to otestovať,ale zatial nemam času. Sem tam idem na nom zopar desiatok km,ale neda sa na to spolahnuť.
Mix panelov podľa potreby zapojene -9,2kWp papierovo +-5,6kW skutočnych;
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
-
- Příspěvky: 141
- Registrován: pon bře 05, 2012 10:33 pm
Re: E-kolo
A sakra tak už je mi to asi jasné....toho nafouknutí jsem si všimnul v pátek 18.8. ...bylo fakt vedro (teploměr v tachometru ukazoval 37 C - svítilo na něj slunce), jel jsem cca 22 km na jeden zátah a kolo jsem v závěru cesty dost hnal na plný výkon = cca 20A na 48V z aku 12Ah. Pak jsem dojel a byl pěkně teplý (cca 40C) a mírně nafouklý v té zadní části.kodl69 píše:Tak to se s tebou loučí, vývin plynů vlivem přebití nebo přehřátí při odběru. Měl jsem takhle nafouknutej článek A123 20Ah, ale do poslední chvíle v něm byla nějaká elektrika.
Takže jsem ho asi usmažil.... přitom jsem si dával pořád tak pozor na chlazení.... ...no ale snad to bude ještě nějak fungovat.
-
- Příspěvky: 3422
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: E-kolo
Měl bych na zdejší elektro guru dotaz na zhotovení "půliče impulsu" ze senzoru otáček.Typická zalitá cívka v plastu na rámu kola a kolem ní běhá magnet upevněný na špici.Potřebuji mezikus nasazený za tento snímač(na kabelu) do velikosti malé krabičky zápalek vodě-otřeso-odolný(zaliju to epoxidem).
Laicky řečeno impuls sejmutý origo cívkou doputuje do této krabičky a opustí ji dál, až při druhém impulsu této cívky.Nemám tušení co to generuje,ještě jej nemám doma.Minimalizace je podstatná,pokud možno bez zdroje.Napadá někoho něco?
Laicky řečeno impuls sejmutý origo cívkou doputuje do této krabičky a opustí ji dál, až při druhém impulsu této cívky.Nemám tušení co to generuje,ještě jej nemám doma.Minimalizace je podstatná,pokud možno bez zdroje.Napadá někoho něco?
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 4 Odpovědi
- 1333 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Matess