Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
Zdravím ve spolek.
Provádím přestavbu mého EV z NiCd na LiFePo4.Takže bych se s těmi ,které to zajímá rád podělil o dojmy z akce.V úvodu nejprve upozornění pro ty ,kteří jezdí na NiCd a baterky ještě neviděli.Přes dobrozdání původních majitelů baterky vyndejte a zkontrolujte.V mém případě došlo k havárii dvou článků v zadním boxu a to z důvodu přiškrcené hadičky doplňování vody.Dále rozsáhlá oxidace kontaktů a jeden povolený vývod ,pěkně vypálený z osmičky na desítku díru.Prostě ten ,kdo měl baterky venku ,neodvedl nejlepší práci.Během doplňování se tyto dva články nedoplnily rovnoměrně s ostatními ,což z venku nijak nepoznáte.Takže voda neustále ubývala a vodík přibýval až jednoho dne bylo málo vody ,moc vodíku a moc teplo.Články doslova explodovaly.Moje rozhodnutí pak padlo na Lithium.
Použil jsem 42 článků 160Ah.24 článků do zadního boxu ,10 do předního a 8 článků je třeba dostat do motorového prostoru.První rozčarování přišlo ,když jsem zjistil že se na výšku nevejdou do původních boxů.Boxy je tedy třeba upravit a udělat nástavce pod víko.Zadní box se po úpravě tak tak vejde zpět do auta.Ve předu je to horší.Je nutné získat 2,5cm místa nad boxem a originál je tam asi tak 2,5mm.Výztuha na níž je přišroubován Sagembox ,bufík a akumulátor 12V tedy musí nahoru.Pod víko motorového prostoru se pak s drobnými úpravami naštěstí vše vejde ,tedy včetně posledních 8 článků.Hmotnost auta byla použitím Lithia snížena o cca 60kg a je to znát
První testovací jízda byla uskutečněna včera večer a druhá dnes ráno.Jsem vybaven diagnostickým nástrojem Lexia3 ,který teď vozím sebou ,abych měl přehled o napětí a proudech ,jelikož monitoring ještě nemám nainstalován.Nominální napětí je 136V.Po ujetí 40km baterky stále drží napětí v klidu 138V.Během jízdy s odběrem do 90A se napětí pohybuje 130V+.Není zdaleka ještě vše hotovo ,ale moje dojmy jsou pro zatím nepřekonatelné
Dále mě čeká přeprogramování Sagemboxu ,tedy hodnot vestavěné nabíječky ,instalace balancerů a monitoringu.Tomu všemu se budu věnovat co nejdříve.
Všem kdo mi pomohli ,ať už sehnat některé nezbytné věci (baterky třeba ) ,nebo formou "vědět jak" ,samozřejmě patří můj obrovský dík.To bych ale s dovolením nechal na konec
Provádím přestavbu mého EV z NiCd na LiFePo4.Takže bych se s těmi ,které to zajímá rád podělil o dojmy z akce.V úvodu nejprve upozornění pro ty ,kteří jezdí na NiCd a baterky ještě neviděli.Přes dobrozdání původních majitelů baterky vyndejte a zkontrolujte.V mém případě došlo k havárii dvou článků v zadním boxu a to z důvodu přiškrcené hadičky doplňování vody.Dále rozsáhlá oxidace kontaktů a jeden povolený vývod ,pěkně vypálený z osmičky na desítku díru.Prostě ten ,kdo měl baterky venku ,neodvedl nejlepší práci.Během doplňování se tyto dva články nedoplnily rovnoměrně s ostatními ,což z venku nijak nepoznáte.Takže voda neustále ubývala a vodík přibýval až jednoho dne bylo málo vody ,moc vodíku a moc teplo.Články doslova explodovaly.Moje rozhodnutí pak padlo na Lithium.
Použil jsem 42 článků 160Ah.24 článků do zadního boxu ,10 do předního a 8 článků je třeba dostat do motorového prostoru.První rozčarování přišlo ,když jsem zjistil že se na výšku nevejdou do původních boxů.Boxy je tedy třeba upravit a udělat nástavce pod víko.Zadní box se po úpravě tak tak vejde zpět do auta.Ve předu je to horší.Je nutné získat 2,5cm místa nad boxem a originál je tam asi tak 2,5mm.Výztuha na níž je přišroubován Sagembox ,bufík a akumulátor 12V tedy musí nahoru.Pod víko motorového prostoru se pak s drobnými úpravami naštěstí vše vejde ,tedy včetně posledních 8 článků.Hmotnost auta byla použitím Lithia snížena o cca 60kg a je to znát
První testovací jízda byla uskutečněna včera večer a druhá dnes ráno.Jsem vybaven diagnostickým nástrojem Lexia3 ,který teď vozím sebou ,abych měl přehled o napětí a proudech ,jelikož monitoring ještě nemám nainstalován.Nominální napětí je 136V.Po ujetí 40km baterky stále drží napětí v klidu 138V.Během jízdy s odběrem do 90A se napětí pohybuje 130V+.Není zdaleka ještě vše hotovo ,ale moje dojmy jsou pro zatím nepřekonatelné
Dále mě čeká přeprogramování Sagemboxu ,tedy hodnot vestavěné nabíječky ,instalace balancerů a monitoringu.Tomu všemu se budu věnovat co nejdříve.
Všem kdo mi pomohli ,ať už sehnat některé nezbytné věci (baterky třeba ) ,nebo formou "vědět jak" ,samozřejmě patří můj obrovský dík.To bych ale s dovolením nechal na konec
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
Super počin a velká gratulace k Lithiu... koukám kapacita cca 21kWh, to už musí i něco najet, odhadoval bych to tak na min 160-180km. Jak jsi nakonec splašil baterky, byla nějaká množstevní sleva? Když koukám na současné ceny, jsou určitě vyšší, než když jsem své první LiFePO před lety kupoval, ale za to muže dolar no..
Co provedeš se starými NiCD? Nějaké rezervní by se mi určitě hodily Já se chystám vodu doplnit teď na jaře, už mám od posledního plnění nalítáno asi 3600km, články bych taky asi rád zkonroloval, když to tu čtu... Jinak já teda ještě jezdim se starýma, jsou podle mě ve slušným stavu, když ujedu těch teď asi 70km, tak to zatím řešit nebudu, prašulky chci teď nacpat spíše do FVE. Každopádně se pak poděl klidně i o fotky, zapojení, jaký battery management system jsi použil atd.
No a na závěr, ať ti lithium dělá jen radost a Pežotek jezdí!!
Co provedeš se starými NiCD? Nějaké rezervní by se mi určitě hodily Já se chystám vodu doplnit teď na jaře, už mám od posledního plnění nalítáno asi 3600km, články bych taky asi rád zkonroloval, když to tu čtu... Jinak já teda ještě jezdim se starýma, jsou podle mě ve slušným stavu, když ujedu těch teď asi 70km, tak to zatím řešit nebudu, prašulky chci teď nacpat spíše do FVE. Každopádně se pak poděl klidně i o fotky, zapojení, jaký battery management system jsi použil atd.
No a na závěr, ať ti lithium dělá jen radost a Pežotek jezdí!!
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Příspěvky: 3409
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
Takže pružiny jsi řešit nemusel?
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
Zdravím ,
šikovnej člověk si dokáže poradit , oto větší je pak z výsledku radost i škleb .
Elektronům zdar
šikovnej člověk si dokáže poradit , oto větší je pak z výsledku radost i škleb .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
Baterky mám od Oty.Takže díky Oto za celkovou podporuJak jsi nakonec splašil baterky, byla nějaká množstevní sleva?
Moje idea je ,že půjdou do elektrárny.Ale uvidíme...Co provedeš se starými NiCD? Nějaké rezervní by se mi určitě hodily
Díky.Sám jsem zvědav.Dle prvních dojmů to bude hodně dobréNo a na závěr, ať ti lithium dělá jen radost a Pežotek jezdí!!
Rozdíl ve hmotnosti je 60kg.To je pěkná holka na sedadle spolujezdce (tedy samozřejmě dle vkusu každého soudruha ).Takže jsem se s tím nijak nezabýval.Takže pružiny jsi řešit nemusel?
Díky Abramsi ,ale zatím mě raději nepřechvalZdravím ,
šikovnej člověk si dokáže poradit , oto větší je pak z výsledku radost i škleb
EDIT: Fotky dodám.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
O tomhle upgradu jsem taky dost uvažoval, ale trošku mě odrazuje taková investice do zastaralého DC a navíc málo výkonného řešení tohoto e-auta... ale to už si musí každý zvážit sám. Co uhliky, už jsi řešil, popř. kde jsi nakoupil?
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
Uhlíky jsem neřešil.Ale rozhodně se na ně podívám.Investice to samozřejmě je.Záleží na úhlu pohledu.Zastaralý ,málo výkonný a DC určitě ano.Ale také jednoduchý ,doma opravitelný ,zcela nezávislý na servisu ,další provoz po mechanické i elektrické stránce finančně naprosto zanedbatelný.Po výměně baterek už vím čím jezdím.Takže soběstačnost je na tom poměrně dost zajímavá.
Navíc za ty peníze pořídím spalovací auto ,které bude chtít tankovat a další údržbu ,která se mě teď netýká.K tomu půjde hezky každý rok o 20kKč dolů.Zatím co mě se za pět let nezanedbatelná část investice vrátí ,spalovák mě bude vysávat ,abych ho pak prodal za třetinu nákupní hodnoty.
To už ale bylo diskutováno mnohokrát a jak jsem napsal ,záleží to na úhlu pohledu
Navíc za ty peníze pořídím spalovací auto ,které bude chtít tankovat a další údržbu ,která se mě teď netýká.K tomu půjde hezky každý rok o 20kKč dolů.Zatím co mě se za pět let nezanedbatelná část investice vrátí ,spalovák mě bude vysávat ,abych ho pak prodal za třetinu nákupní hodnoty.
To už ale bylo diskutováno mnohokrát a jak jsem napsal ,záleží to na úhlu pohledu
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
No...nezbejvá, než souhlasit... já už bych spalováka nechtěl, kdyžtak půjčovna. Protože to málo dlouhejch cest, co podnikám snad ani nemá cenu řešit vlastním. Vedle elektráčka mám teda ještě jako zálohu spalovací Corsu, kterou občas využívá přítelkyně, když potřebujeme jet každý jinam, nebo na delší cesty, ale jinak je po nástupu elektráka málo využívaná.
Pežotek mi jasně dokazuje, že i s dojezdem 70km se dá v Praze relativně vpohodě vyžít, pokud tedy mám kde nabíjet. Chápu argument, že pro člověka panelákovýho (což je i můj případ) bez pěšího dosahu nabíjení to smysl už moc nemá (já naštěstí nabíjím hned přes ulici v OC).
Co se týká úspor: S autem ke dnešku jezdím přesně 3 měsíce a za tu dobu jsem s ním najezdil asi 3600km. Cestuji převážně po Praze do práce z práce + občasný výlet za Prahu (např. v Radotíně se dá taky krásně nabíjet). Náklady jsou 550 na měsíc s daní, tedy za 3 měsíce 1650. U dieselovýho spalováka stejný kilometry najedu za 5500 a to je ještě poměrně úsporný auto s minimem údržby podobně jako elektrák. Elektrák má navíc o dost levnější povinný a zanedbatelnou údržbu. Zase něco málo propálím na benzínu do Webasta v zimních měsících, v létě ne. Za mě tedy úspora +-1000Kč měsíčně, pokud mi ČEZ nezdraží. Ikdyž je takle návratnost docela dlouhá, pořád jsemty peníze dal 100x radši do elektromobilu, než arabskýmu šejkovi, do ropnýho průmyslu a tomuhle nenažranýmu státu v podobě spotřební daně a DPH, za mě tedy naprostá spokojenost!!!
Ta jednoduchost a to vše se mi na něm taktéž moc líbí - i přítelkyně, která zpočátku absolutně nechápala, co to kupuju za "předraženej vrak" uznala jeho přínosy a jezdí s ním moc ráda. Takže pokud bude chuť a NiCD budou zlobit, třeba je taky časem za Lithium vyměním, uvidíme..
P.S: Každopádně jak nějaký uhliky (maj bejt tušim 4 kusy) seženeš, dej prosim vědět, přidal bych se s objednávkou
Pežotek mi jasně dokazuje, že i s dojezdem 70km se dá v Praze relativně vpohodě vyžít, pokud tedy mám kde nabíjet. Chápu argument, že pro člověka panelákovýho (což je i můj případ) bez pěšího dosahu nabíjení to smysl už moc nemá (já naštěstí nabíjím hned přes ulici v OC).
Co se týká úspor: S autem ke dnešku jezdím přesně 3 měsíce a za tu dobu jsem s ním najezdil asi 3600km. Cestuji převážně po Praze do práce z práce + občasný výlet za Prahu (např. v Radotíně se dá taky krásně nabíjet). Náklady jsou 550 na měsíc s daní, tedy za 3 měsíce 1650. U dieselovýho spalováka stejný kilometry najedu za 5500 a to je ještě poměrně úsporný auto s minimem údržby podobně jako elektrák. Elektrák má navíc o dost levnější povinný a zanedbatelnou údržbu. Zase něco málo propálím na benzínu do Webasta v zimních měsících, v létě ne. Za mě tedy úspora +-1000Kč měsíčně, pokud mi ČEZ nezdraží. Ikdyž je takle návratnost docela dlouhá, pořád jsemty peníze dal 100x radši do elektromobilu, než arabskýmu šejkovi, do ropnýho průmyslu a tomuhle nenažranýmu státu v podobě spotřební daně a DPH, za mě tedy naprostá spokojenost!!!
Ta jednoduchost a to vše se mi na něm taktéž moc líbí - i přítelkyně, která zpočátku absolutně nechápala, co to kupuju za "předraženej vrak" uznala jeho přínosy a jezdí s ním moc ráda. Takže pokud bude chuť a NiCD budou zlobit, třeba je taky časem za Lithium vyměním, uvidíme..
P.S: Každopádně jak nějaký uhliky (maj bejt tušim 4 kusy) seženeš, dej prosim vědět, přidal bych se s objednávkou
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
Ahoj.
Nastal problém ,který v rámci možností řeším po kouskách.Nabíječka odmítá nabíjet.Myslel jsem že se prostě upekla jak vytekla voda.Ale jednak bylo tenkrát deset pod nulou a za druhé má nabíječka ochranu.Všechny tepelně namáhané výkonové prvky jsem změřil a jsou OK.Teplotu po připojení na diag. normálně ukazuje a je hluboko pod teplotou omezení.
Mohl by jsi prosím ResHacker pro mě něco udělat?Mám totiž podezření že klidové napětí 136V LiFePo je pro nabíječku dostatečně vysoké ,než aby zahájila proces nabíjení.Auto si zatím myslí že má stále NiCd a chápe ten stav jako 1,36V/článek.Když strčím auto do sítě ,tak se kontrolka nabíjení rozbliká a procentuální ukazatel začne ukazovat.Ale nabíječka nebere ze sítě žádný proud.Po pár sekundách nabíjení standardně ukončí.Potřeboval bych vědět ,jestli když k plně nabitému autu opět připojíš síťový kabel ,tak začne aspoň na chvíli brát proud ze sítě.Nebo jestli si to řídící jednotka jen osahá a proud vůbec brát nezačne.Stačí k tomu ten levný měřák do zásuvky ze superhyper ,jestli ho máš.
Moc by mi to pomohlo v bádání.
Díky.
Nastal problém ,který v rámci možností řeším po kouskách.Nabíječka odmítá nabíjet.Myslel jsem že se prostě upekla jak vytekla voda.Ale jednak bylo tenkrát deset pod nulou a za druhé má nabíječka ochranu.Všechny tepelně namáhané výkonové prvky jsem změřil a jsou OK.Teplotu po připojení na diag. normálně ukazuje a je hluboko pod teplotou omezení.
Mohl by jsi prosím ResHacker pro mě něco udělat?Mám totiž podezření že klidové napětí 136V LiFePo je pro nabíječku dostatečně vysoké ,než aby zahájila proces nabíjení.Auto si zatím myslí že má stále NiCd a chápe ten stav jako 1,36V/článek.Když strčím auto do sítě ,tak se kontrolka nabíjení rozbliká a procentuální ukazatel začne ukazovat.Ale nabíječka nebere ze sítě žádný proud.Po pár sekundách nabíjení standardně ukončí.Potřeboval bych vědět ,jestli když k plně nabitému autu opět připojíš síťový kabel ,tak začne aspoň na chvíli brát proud ze sítě.Nebo jestli si to řídící jednotka jen osahá a proud vůbec brát nezačne.Stačí k tomu ten levný měřák do zásuvky ze superhyper ,jestli ho máš.
Moc by mi to pomohlo v bádání.
Díky.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
Ahoj,
máš to pěkný a tichá závist. Taky bych chtěl e-auto
Akorát bolístkou těhle starejch aut bude koroze, pokud se začnou používat celej rok. Takže by to chtělo nezanedbat kvalitní nástřik spodku a ošetření dutin.
Když už bych se pouštěl do tak velké přestavby, tak bych asi začal tím, že bych kastli komplet odstrojil a každou součást na nápravě samostatně nalakoval. U tak jednoduchého autíčka to musí bej radost
máš to pěkný a tichá závist. Taky bych chtěl e-auto
Akorát bolístkou těhle starejch aut bude koroze, pokud se začnou používat celej rok. Takže by to chtělo nezanedbat kvalitní nástřik spodku a ošetření dutin.
Když už bych se pouštěl do tak velké přestavby, tak bych asi začal tím, že bych kastli komplet odstrojil a každou součást na nápravě samostatně nalakoval. U tak jednoduchého autíčka to musí bej radost
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
Jo i s origo NiCD je to super poježděníčko, můžu potvrdit Jinak mám na laku pár kosmetických vad (předchozí majitelé autíčko pěkně omlátili místama až na plech), k tomu jsem jezdil celou zimu a koroze žádná - kastle je pozink. Nicméně plánuji též udělat větší letní údržbu s ošetřením dutin apod., autíčko si to určitě zaslouží...
@Fugas: Jasně, vyzkouším, jako bonus ti můžu i změřit napětí při pokusu - mám ho vyvedení v tunelu pro kontrolní měření. Ale s nějvětší pravděpodobností je to, jak říkáš - napětí příliš vysoké. Každopádně zvaž ještě jestli nekontaktovat Jardu Végra, má tohoto Pežotka taky pěkně nacpanýho Lithiem...
Ještě se zeptám, jak máš dořešený battery management VS origo nabíječka, on ti to prostě hlídá a pokud napětí na některém článku naroste na vypínací mez, ukončí - resp. přeruší nabíjení? Jinak origo procentmetr asi moc použitelný nebude, jestliže počítá s kapacitou NiCD, ne? Řídí se proudem a ne napětím..
@Fugas: Jasně, vyzkouším, jako bonus ti můžu i změřit napětí při pokusu - mám ho vyvedení v tunelu pro kontrolní měření. Ale s nějvětší pravděpodobností je to, jak říkáš - napětí příliš vysoké. Každopádně zvaž ještě jestli nekontaktovat Jardu Végra, má tohoto Pežotka taky pěkně nacpanýho Lithiem...
Ještě se zeptám, jak máš dořešený battery management VS origo nabíječka, on ti to prostě hlídá a pokud napětí na některém článku naroste na vypínací mez, ukončí - resp. přeruší nabíjení? Jinak origo procentmetr asi moc použitelný nebude, jestliže počítá s kapacitou NiCD, ne? Řídí se proudem a ne napětím..
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
Ten vehement jde komplet přeprogramovat.Vlastně všechno co to auto dělá se dá přispůsobit k obrazu svému.Nabíječka bude makat pro Lithium a BMS to posichruje bistabilním relé na přívodu 220VAC.BMS zatím nemám.Prodejce sliboval týden a včera to byly tři ,tak už to snad bude.
http://eskutr.cz/cs/bms-systemy/545-int ... otka-.html
http://eskutr.cz/cs/bms-systemy/545-int ... otka-.html
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 7670
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
Tos ho mohl klidně kontaktovat i tady na fóru... Ona je to manufakturní výroba, takže se dá předpokládat, že toho moc skladem nedrží. Mám tyhle balancery a je to ok. Jenom doporučuju doplnit chladiče a další výkonový tranzistory pro zvýšení balančního proudu.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
To je v pohodě Pochopil jsem z kontextu že je to manufaktura.Vzhledem k tomu ,že mám zatím dost jiných bojů ,tak mě to nijak extrémně nebrzdí.Ale slíbil jsem týden zevlování na heveru a vše je jinak.Obávám se že na chladiče nebude prostor.Uvažoval jsem že tam aspoň zajistím proud vzduchu.Snad se mi podaří přeprogramovat jednotku v autě ,aby snížila ke konci proud a bude to v pohodě.Zatím se jí ale moc nechce.Vloudil jsem se na francouzské fórum ,kde mi snad poradí.Na Rouře je jen jedno video a je dost strohé.kodl69 píše:Tos ho mohl klidně kontaktovat i tady na fóru... Ona je to manufakturní výroba, takže se dá předpokládat, že toho moc skladem nedrží. Mám tyhle balancery a je to ok. Jenom doporučuju doplnit chladiče a další výkonový tranzistory pro zvýšení balančního proudu.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2298
- Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
- Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
Na to nabíjení bych si dal extrémní pozor. Máš 32 článků v sérii.
Musí byl velmi dobre sbalancované.
Pokud bude jeden článek více nabitý, tak ti při konci nabíjení ten cľanek vystřelí napětí nahoru klidně na 5V.
Musí byl velmi dobre sbalancované.
Pokud bude jeden článek více nabitý, tak ti při konci nabíjení ten cľanek vystřelí napětí nahoru klidně na 5V.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
Ahoj.
To by právě měla pohlídat ta BMS.Ale nezkušen lithiem předpokládám ,že když ke konci nabíjení hodně snížím proud ,mělo by se to ubalancovat v pohodě.
To by právě měla pohlídat ta BMS.Ale nezkušen lithiem předpokládám ,že když ke konci nabíjení hodně snížím proud ,mělo by se to ubalancovat v pohodě.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2298
- Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
- Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
No pravě ze to proud nesníží.
Představ si ze jeden cľanek bude mit o 0,05V více. Potom ty ostatní budou mit dohromady o 2,1V méně a ten jeden článek upečou.
Představ si ze jeden cľanek bude mit o 0,05V více. Potom ty ostatní budou mit dohromady o 2,1V méně a ten jeden článek upečou.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
-
- Příspěvky: 7670
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
Ta BMS to vypne, když jeden článek uteče nad nastavenou hranici, z "fabriky" 3.6V. Takže havárie nehrozí. Spíš by bylo zajímavý začít balancovat trochu dynamicky, tj dřív, než je pozdě, prostě začít balancovat na 3.4V, a držet to, dokud na tomhle napětí nebude třeba polovina článků, a pak povolit na 3.45V. Pokud vím, tak BMS má PWM ( nebo 0-5V) výstup pro řízení nabíjení, ale tohle nevyužívám .
Já mám na každým balanceru přidanej kus klempířskýho CU plechu cca 5x10cm, a na každým je přidaný ještě jedno BD, takže balancuju cca 3A. Plech je ohnutej nahoru nebo dolů podél článku, a i tak jde teplota chladiče někdy přes 80°C (hlavně první balancování po zimě, ty modelářský voltmetry si přes zimu něco vezmou, asi bych se na ně měl vykašlat). Propoje balancerů (datový) a přídavnejch BD jsem dělal raděj drátama s teflonovou izolací, protože vydrží dost jak mechanicky, tak teplotně, do auta bych to viděl jako standart.
Já mám na každým balanceru přidanej kus klempířskýho CU plechu cca 5x10cm, a na každým je přidaný ještě jedno BD, takže balancuju cca 3A. Plech je ohnutej nahoru nebo dolů podél článku, a i tak jde teplota chladiče někdy přes 80°C (hlavně první balancování po zimě, ty modelářský voltmetry si přes zimu něco vezmou, asi bych se na ně měl vykašlat). Propoje balancerů (datový) a přídavnejch BD jsem dělal raděj drátama s teflonovou izolací, protože vydrží dost jak mechanicky, tak teplotně, do auta bych to viděl jako standart.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 2298
- Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
- Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
Jasně, BMS to vypne, pokud je připojená k instalaci, ale fugasova je zatím někde v manufaktuře, tak jsem cítil povinnost ho varovat.
Čím více článků, tím hůře se LFP balancuje. Teď přecházím na 48V a i drobné rozbalancování způsobí že jeden, dva články ujedou s napětím nahoru. To se mi na 24V nestávalo.
Čím více článků, tím hůře se LFP balancuje. Teď přecházím na 48V a i drobné rozbalancování způsobí že jeden, dva články ujedou s napětím nahoru. To se mi na 24V nestávalo.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
-
- Příspěvky: 1054
- Registrován: úte led 24, 2012 8:55 am
- Lokalita: Okolí Uherského Brodu
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
já mám dvě sady Lifepo4 400Ah spojené přez 200A pojistky
napětí se mi zvyšuje směrem k + polu....(zajímavé)
nabíjím na 3,36V (balancery od Mandy) to přes noc srovnají
napětí se mi zvyšuje směrem k + polu....(zajímavé)
nabíjím na 3,36V (balancery od Mandy) to přes noc srovnají
kdo si hraje nezlobí
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 45 Odpovědi
- 6171 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od tjencek
-
- 4 Odpovědi
- 902 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od luge
-
- 9 Odpovědi
- 2208 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od DanoP
-
- 5 Odpovědi
- 1440 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od martin2190
-
- 48 Odpovědi
- 4087 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od zbek