Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Nevím jestli specialita.Ale v létě se baterky chladí a v zimě někdy přihřívají.Platí to pro Nicd.Jak jsem zjistil po konzultaci s Otou tak u novějších technologií tyto vymoženosti nejsou ,pokud se vejdeme do patřičných odebíraných proudů.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 3315
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
hmm googlil jsem ze i tesla ma vodou chlazeny motory. Skoda cekal jsem ze u eletromobilu se toto jednou provzdy vyresi. Bo kde je voda tam ten hlinik zakvete a proste to potece.
-
- Příspěvky: 2298
- Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
- Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Tesla je jiná kategorie, tam jsou výkony, které se prostě vzduchem uchladit nedají.
Ale u zdrojů z jiných elektromobilů jsem vodní chlazení neviděl.
Ale u zdrojů z jiných elektromobilů jsem vodní chlazení neviděl.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
-
- Příspěvky: 3315
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
To je dobre ze aspon u mene vykonnych aut je to vzduchem.
Pravda Tesla to je jina liga, no spis uplne jinej sport
Pravda Tesla to je jina liga, no spis uplne jinej sport
-
- Příspěvky: 930
- Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
BMW i3 má chlazení a ohřívání baterií vzduchem. V létě používá vyhrazený okruh klimy a v zimě tepelného čerpadla.
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Nechtělo se mi zakládat nové téma, tak to postnu sem. Řeším nabíjecí redukci z Mennekesu type 2 na Schuko (obyč zásuvku). Vím o schema na wiki a chci se jen zeptat, jak nejjednodušeji to jde zapojit, aby to fungovalo? Ideálně bez spínačů - prostě jen zapojit a můžu nabíjet. Fakt je, že rezistor 680Ohm mezi vodiči PP a PE už v konektoru zabudovaný je, takže jsem jen řešil odpůrek 880Ohm a diodu sériově mezi CP a PE. 880 jsem bohužel doma ihned nenašel, tak jsem to zkusil se 2ma 470Ohm rezistory v sérii, napevno přiletované bez spínače. Bohužel to takto nefunguje, nabíjecí stojan jen cvaká, jak to asi připojuje a odpojuje. V čem je problem? Je hodně důležitá hodnota právě oněch 880Ohm, nebo ten spínač? (Resp asi ne spínač jako takový, ale nějaká časová prodleva mezi zasunutim štekru a aktivací nabíjení...)... Díky za všechny rady, ideálně někdo, kdo to už bastlil a má praktické zkušenosti
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Příspěvky: 930
- Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Tohle fungovat nebude. Musí tam být aktivní prvek, spínač. Mennekes se vyznačuje tím, že se nesepne, dokud neobdrží signál o bezpečném připojení. Jsou tam potřeba střeva wallboxu. Bez něj to nerozchodíte.
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Střeva wallboxu? Asi uplně nerozumim - já se připojuju na veřejný stojan s Mennekesem a chtěl bych ho redukovat na Schuko. Zapojení je nějak takto: http://elweb.info/dokuwiki/doku.php?id=typ2-stecker ..ještě jsem narazil na trošku složitější verzi, kdy je s diodou v sérii nastálo odpor 2,7k a k němu se přes spínač připojuje další 1,3k a tim se zřejmě startuje nabíjení...paralelně dohromady to dá 880Ohm v sérii s diodou... Moje otázka je, zda je nutné tam mít odpory oba, nebo to stačí zapojit přesně podle postnutého schematu a zda je možné, že nějakých 940Ohm je už moc a proto mi to nefunguje. Díky!
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Příspěvky: 7659
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
němčina není moje silná stránka, ale stačí číst, odporem na vývod pp se nastaví max proud a tím druhým na CP se zapne nabíjení. Takže by to chtělo ty redukce dvě, na 16A a 32A, a do každé jiný odpor, viz tabulka. Kde se dá koupit typ II na panel? Že bych trochu doplnil nabíjecí stanici.
podle tohoto:https://de.wikipedia.org/wiki/IEC_62196 by navíc mezi CP a PE měl být odpor 2k7 jako detekce vozidla a přes vypínač další odpor aby to dohromady dalo těch 880 Ohm. Ale pravděpodobně by to mělo fungovat jenom s 880 Ohm s vypínačem.
podle tohoto:https://de.wikipedia.org/wiki/IEC_62196 by navíc mezi CP a PE měl být odpor 2k7 jako detekce vozidla a přes vypínač další odpor aby to dohromady dalo těch 880 Ohm. Ale pravděpodobně by to mělo fungovat jenom s 880 Ohm s vypínačem.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 930
- Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Sorry, nepochopil jsem. Myslel jsem, že zapojujete opačně.
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Vpohodě, nic se neděje...Jinak děkuji za názory, zkusím 880 Ohm s vypínačem a dám sem vědět
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Tak jsem to postavil jen s tím 880 Ohm odporem, diodou a vypínačem přesně podle schema na Wiki a nefunguje to. Po zapojení všeho a zapnutí vypínače se ve stojanu cyklicky jednou za asi sekundu sepne a ihned zase vypne nějaké relé.... Takže jediné, co ještě zbývá vyzkoušet je odpor 2,7 nastálo a ten 1,3 pro spínání paralelně....
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Psal jsem o kabelu p. Vegrovi, který ho prý používá pouze se dvěma odpory (200Ohm mezi PP a PE + 880 mezi CP a PE) a samozřejmě diodou - vše prý naprosto bez problémů. Měl prý ale problém, když tam místo obyč diody naletoval zenerku, tak jí ještě zkusim raději vyměnit a uvidíme, postnu výsledek.
Jinak s auten nalítáno od koupě za 2 měsíce provozu přes 2 tisíce, nemužu si ho vynachválit. Webasto záhadně začalo pracovat, ale přisuzuju to tomu oteplení, stejně půjde na rozborku a čištění.. Jinak je to spolehlivé vozítko, se stoupající venkovní teplotou pomalu stoupá i dojezd, jsem zvědavej na léto... Baterky to ale bude chtít do budoucna zaizolovat.
Jinak s auten nalítáno od koupě za 2 měsíce provozu přes 2 tisíce, nemužu si ho vynachválit. Webasto záhadně začalo pracovat, ale přisuzuju to tomu oteplení, stejně půjde na rozborku a čištění.. Jinak je to spolehlivé vozítko, se stoupající venkovní teplotou pomalu stoupá i dojezd, jsem zvědavej na léto... Baterky to ale bude chtít do budoucna zaizolovat.
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Takže kabel nakonec finálně funkční, chyba byla opravdu v tom, že jsem tam měl zenerku. Vyměnil jsem za 1N4007 a vše krásně funguje.
Pro ty, co chtějí kabelovou redukci z Mennekesu na běžnou Euro zásuvku - doporučuji kabel od Michala Kapice (eskutr.cz) za cca 1000Kč, pak už stačí vše poskládat dle schema: http://elweb.info/dokuwiki/lib/exe/fetc ... p2_cee.png - vypínač dle p. Vegra není nutný, ale já ho tam už měl, tak jsem to znovu nepředělával.
S dotazy klidně na mě.
Pro ty, co chtějí kabelovou redukci z Mennekesu na běžnou Euro zásuvku - doporučuji kabel od Michala Kapice (eskutr.cz) za cca 1000Kč, pak už stačí vše poskládat dle schema: http://elweb.info/dokuwiki/lib/exe/fetc ... p2_cee.png - vypínač dle p. Vegra není nutný, ale já ho tam už měl, tak jsem to znovu nepředělával.
S dotazy klidně na mě.
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Příspěvky: 7659
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
já bych spíš potřeboval ten druhej konec, tj co má být v nabíjecí stanici a kde koupit zásuvku..
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Přesně o tomhle konci + asi 4m kabelu k tomu tu mluvim Je to samec Mennekes typ II. ale jen s jednou fází + samozřejmě N, PE a ten CP kabel... Rezistor volby proudu už je tam vestavěný.
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Mám dotaz: Má tu někdo zkušenosti s doplněním destilky do NiCD baterek tohoto auta? Stačí jen na ty plnící trny nasadit hadičku a dolévat, dokud to nepoteče tím přetokem, nebo je na to potřeba nějaká sofistikovanější metoda + vyšší tlak atd.. ?
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Příspěvky: 56
- Registrován: ned bře 20, 2016 9:40 am
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Nasadit jenom hadičku nejde, tam jsou rychlospojky, takže jestli nemáte protikus tak jedině sundat hadičky a dát trichtíř.
Jinak bez tlaku, jenom samospád a hlavně před tím nabýt baterku do plna.
Jinak bez tlaku, jenom samospád a hlavně před tím nabýt baterku do plna.
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
Takže v té rychlospojce je asi nějaký ventil, který odjistí až správný protikus? Každopádně přímo do té hadičky to bude asi nejsnazší. Z manuálu k autu jsem pochopil, že každá vede k jednomu bloku baterek a přetoky jsou přímou baterek... Čili plním, dokud neslyším někde crčet vodu? Jinak asi jednoduše nezjistím, že mám plno... Díky moc za info!
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Příspěvky: 75
- Registrován: úte kvě 17, 2016 4:04 pm
Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
No.. nejdřív je potřeba baterky přebít aby vystoupal elektrolyt - to uděláš jen diagnostikou. Pokud to neuděláš naředíš si je s největší pravděpodobností. Po nabití se přebíjí myslím 8 neba 10A asi 5 hodin. Ten konektor na to dolejvání je na vysokozdvižnej vozejk, jde asi za 300 koupit, nebo to můžeš nějak zatlačit - nevím nezkoušel jsem. Potom to pomalinku dolejváš (čůrkem) - pokud by byl proud velkej tak si zas ten elyt vyplavíš destilkou a když uvidíš že ti to začne vytejkat z podauta přehodíš to na další ventil.ResHacker píše:Takže v té rychlospojce je asi nějaký ventil, který odjistí až správný protikus? Každopádně přímo do té hadičky to bude asi nejsnazší. Z manuálu k autu jsem pochopil, že každá vede k jednomu bloku baterek a přetoky jsou přímou baterek... Čili plním, dokud neslyším někde crčet vodu? Jinak asi jednoduše nezjistím, že mám plno... Díky moc za info!
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
od fugas » » v Soběstačnost
Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
- 49 Odpovědi
- 5614 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od fve
-
-
- 43 Odpovědi
- 4828 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
- 33 Odpovědi
- 3805 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od abrams
-
- 2 Odpovědi
- 796 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mirekcafa
-
- 132 Odpovědi
- 9696 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mypower.cz