Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Obecná diskuze na téma soběstačnost s využitím alternativních zdrojů energie, jejich využití v běžném životě, potravinová soběstačnost atd.
- fugas
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
- Reputace: 383
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Ano Abramsi.Tomu se říká umět se srozumitelně vyžvejknout
Díky ![Handshake :handshake2:](./images/smilies/handshake2.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Handshake :handshake2:](./images/smilies/handshake2.gif)
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
- dracekvo
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
- Reputace: 155
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Já myslel, že výkon motoru kW a kroutícího momentu je udaná hodnota, co naměřím na výstupu hřídele z motoru. Nebo se pletu?
-
- Příspěvky: 4136
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Reputace: 686
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Na výstupu hřídele a platí mezi nimi a otáčkami motoru zhruba vztah
P[kW] = Mk[Nm] * n [1/min] / 9549
P[kW] = Mk[Nm] * n [1/min] / 9549
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
- fugas
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
- Reputace: 383
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Pochopil jsem to tak že Abrams měl spíš na mysli poměr cena/výkon.
Tedy že ve chvíli maximálního výkonu elektromobilu který je k dispozici téměř okamžitě bude mít spalovák trojnásobný příkon a zdaleka ještě nebude vykazovat deklarované hodnoty výkonu protože je k němu teprve na půl cesty.
Tedy že ve chvíli maximálního výkonu elektromobilu který je k dispozici téměř okamžitě bude mít spalovák trojnásobný příkon a zdaleka ještě nebude vykazovat deklarované hodnoty výkonu protože je k němu teprve na půl cesty.
Naposledy upravil(a) fugas dne stř lis 09, 2016 1:42 pm, celkem upraveno 1 x.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
- abrams
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Reputace: 427
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Zdravím ,dracekvo píše:Já myslel, že výkon motoru kW a kroutícího momentu je udaná hodnota, co naměřím na výstupu hřídele z motoru. Nebo se pletu?
nepleteš se , jsi jako my všichi obelháván ropnou lobby
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Před x lety jsem četl článek o porornávání e-Golfu s jeho smradlavým sourozencem , jejich jízdní dynamika byla až na pár aspektů totožná . Co bylo nejzajímavější a veskutečnosti přesně vypovídající pravdu bylo chování při souběžné jízdě obou porovnávaných vozidel do táhlého kopce , e-Golf jel na 95% výkonu , čmoud brácha vedle něj po sešlápnutí pedálu plynu na podlahu nevyrazil ohromujícím zrychlením díky 3x vyššímu udávanému výkonu motoru , ale pouze pozvolna dobíval každý centimetr vedení
![Uh :uh:](./images/smilies/uh.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![... ::facepalm::](./images/smilies/facepalm.gif)
De to vidět i z druhé strany , čmoud s motorem 55kW na hřídeli by měl spotřebu kolem 18l/100km ...
![Uaaa :eek2:](./images/smilies/eek.png)
Elektronům zdar
![Slunce *sun*](./images/smilies/sun.png)
Naposledy upravil(a) abrams dne stř lis 09, 2016 1:45 pm, celkem upraveno 1 x.
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič 48MWh+ , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Chibi v textu vyhrazeny
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
- abrams
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Reputace: 427
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Přesněji poměr příkon/výkonfugas píše:Pochopil jsem to tak že Abrams měl spíš na mysli poměr cena/výkon.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič 48MWh+ , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Chibi v textu vyhrazeny
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
- fugas
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
- Reputace: 383
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Koukám že jsem se doplnil přesně ve stejné chvíli
I když z hlediska ekonomiky provozu to vyjde na stejno.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
- dracekvo
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
- Reputace: 155
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Ale on by tu spotřebu měl těch cca 18l na sto. Možná i víc. Však těch 55kW je jen v určitých otáčkách a na plný plyn.
Abych dostal např. z citigo 1.0mpi těch 55kW, tak bych motor musel drtit na plnej plyn a na 6 tis otáček. Při běžné jízdě mezi 2 až 3 otáček z něho dostanu maxímálně 30kW. A teprve na 3 tis začíná maximální točivý moment. Kdežto elektromotor má ten průběh úplně jinej.
Viz graf.
![Obrázek](http://skoda-apps.azurewebsites.net/apps/modules/module-comparison/img/modul-graph-citigo.jpg)
Ale potom přímo měřitelnej výkon na dyno brzdě, tj výkon co se dostane na kola je nižší. Jsou tam ztráty v převodovce, diferákách, dále pak na motoru jsou navěšený další věci jako altík, vodní pumpa atd....
To že zkoušeli do kopce elektromobil a spalovák a spalovák mu nemohl ujet záleží na tom jak to testovali. Pokud mu nepodřadil, tak je to jasný, protože na nižší otáčky z toho motoru prostě ten výkon nedostal.
Ale to už silně odbočujem.
Abych dostal např. z citigo 1.0mpi těch 55kW, tak bych motor musel drtit na plnej plyn a na 6 tis otáček. Při běžné jízdě mezi 2 až 3 otáček z něho dostanu maxímálně 30kW. A teprve na 3 tis začíná maximální točivý moment. Kdežto elektromotor má ten průběh úplně jinej.
Viz graf.
![Obrázek](http://skoda-apps.azurewebsites.net/apps/modules/module-comparison/img/modul-graph-citigo.jpg)
Ale potom přímo měřitelnej výkon na dyno brzdě, tj výkon co se dostane na kola je nižší. Jsou tam ztráty v převodovce, diferákách, dále pak na motoru jsou navěšený další věci jako altík, vodní pumpa atd....
To že zkoušeli do kopce elektromobil a spalovák a spalovák mu nemohl ujet záleží na tom jak to testovali. Pokud mu nepodřadil, tak je to jasný, protože na nižší otáčky z toho motoru prostě ten výkon nedostal.
Ale to už silně odbočujem.
-
- Příspěvky: 7787
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Reputace: 950
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
to Dracekvo: pozor, on to byl fuckwagen, a ony ty jejich motory nejdou ani odspodu, ani v otáčkách, ani benzín, a nový TDI už taky ne. Ty auta mají charakter vhodnej pro důchodce a blondýny, ne pro řidiče - ale to je trend všech automobilek poslední doby, aby byli lidi nasraní že to musí řídit, a rádi to přenechali automatu.
Kvízová otázka: kolik kW je potřeba k tomu, aby jel autobus po rovině ustálenou rychlostí 80km/h?
Dobrej řidič ví, kde jsou koně pro případ potřeby schovaní a umí je využít všechny dostupný. To, že elektrika pěkně táhne od nuly nezpochybňuju, sám mám vyzkoušeno, ale aby se to trochu pohybovalo mimo obec a dalo se předjíždět, tak je těch 70-100kW na 1.5t hmotnosti potřeba. A ten maximální výkon motoru u všech svých dopravních prostředků běžně využívám, sice krátkodobě, ale využívám. Nerad bych se vracel k něčemu jako š105, ale zase lepší než jít pěšky, když hromadná doprava prakticky neexistuje nebo je nepoužitelná. V praxi mi nejvíc vyhovuje 100Hp u stroje s hmotností 450Kg včetně řidiče, a snesl bych ještě víc. S jídlem roste chuť.
Věřím tomu, že bych dokázal "utavit" i teslu S...
Kvízová otázka: kolik kW je potřeba k tomu, aby jel autobus po rovině ustálenou rychlostí 80km/h?
Dobrej řidič ví, kde jsou koně pro případ potřeby schovaní a umí je využít všechny dostupný. To, že elektrika pěkně táhne od nuly nezpochybňuju, sám mám vyzkoušeno, ale aby se to trochu pohybovalo mimo obec a dalo se předjíždět, tak je těch 70-100kW na 1.5t hmotnosti potřeba. A ten maximální výkon motoru u všech svých dopravních prostředků běžně využívám, sice krátkodobě, ale využívám. Nerad bych se vracel k něčemu jako š105, ale zase lepší než jít pěšky, když hromadná doprava prakticky neexistuje nebo je nepoužitelná. V praxi mi nejvíc vyhovuje 100Hp u stroje s hmotností 450Kg včetně řidiče, a snesl bych ještě víc. S jídlem roste chuť.
Věřím tomu, že bych dokázal "utavit" i teslu S...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: ned říj 15, 2017 8:53 pm
- Reputace: 1
- Lokalita: okoli Brno
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Rok se s rokem sesel - nejake novinky? Neco pozitivniho? Neco co treba zacalo vadit? Co by ztezovalo pocit z dobreho zivotniho stylu?
Na zaver pak jeste neco vice positivniho? Je to bez ironie, vazne by nektere urcite zajimalo jak se to po roce usadilo a jak to funguje. Proste pro/proti po dalsim roce.
Diky!
Na zaver pak jeste neco vice positivniho? Je to bez ironie, vazne by nektere urcite zajimalo jak se to po roce usadilo a jak to funguje. Proste pro/proti po dalsim roce.
Diky!
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 268 Odpovědi
- 27504 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od vodar
-
-
Měnič SERMATEC - zkušenosti z provozu
od Tititato » » v Hybridní elektrárny
Měnič SERMATEC - zkušenosti z provozu
- 9 Odpovědi
- 4749 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Beny
-
-
- 8 Odpovědi
- 1144 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od bereda20
-
-
úprava starého panelu: přemostění vadných článků
od luky » » v Vady panelů
úprava starého panelu: přemostění vadných článků
- 1 Odpovědi
- 616 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Kostěj
-
-
- 2 Odpovědi
- 824 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mirekcafa
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], Neticle [Bot] a 0 hostů