Kvalita olovenych autobaterii
Olověné baterie, údržba, servis, dobíjení, rady, tipy, návody ...
-
- Příspěvky: 3333
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Kvalita olovenych autobaterii
tak pred tu horici zarovku by stacila dioda az dve a bylo by.
JiriK tak s tim tranzitem si me prekvapil zmerim to jezdim s nim
JiriK tak s tim tranzitem si me prekvapil zmerim to jezdim s nim
-
- Příspěvky: 1027
- Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
- Bydliště: 345m n.m. v Chřibech
Re: Kvalita olovenych autobaterii
...dokonce se prodává (i v autorizovaných servisech!!!) propojka k hlavním světlům, jejíž součástí je odporový drát, aby ty žárovky nehořely. Extra pro fabie. Vytáhneš konektor ze žárovky, spojíš s propojkou, jejíž druhý konec nasadíš na žárovku. Svítí to trochu míň a žárovky nehoří čtyřikrát do roka. Je to originální příslušenství Škoda.
K tomu Tranzitu- tvrdil mi to mechoš u Fordů v Loukách... A týkat se to má Tranzitů co už jsou předokolky. Takže cca. od 2002.
K tomu Tranzitu- tvrdil mi to mechoš u Fordů v Loukách... A týkat se to má Tranzitů co už jsou předokolky. Takže cca. od 2002.
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
-
- Příspěvky: 3333
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Kvalita olovenych autobaterii
muj tranzit je predokolka a rok 2008 takze to zmerim ..... jinak ted s novou baterkou to v -15ti tocilo jak v leteJiříK píše:...dokonce se prodává (i v autorizovaných servisech!!!) propojka k hlavním světlům, jejíž součástí je odporový drát, aby ty žárovky nehořely. Extra pro fabie. Vytáhneš konektor ze žárovky, spojíš s propojkou, jejíž druhý konec nasadíš na žárovku. Svítí to trochu míň a žárovky nehoří čtyřikrát do roka. Je to originální příslušenství Škoda.
K tomu Tranzitu- tvrdil mi to mechoš u Fordů v Loukách... A týkat se to má Tranzitů co už jsou předokolky. Takže cca. od 2002.
snad to chvili zas vydrzi.
z autorizovanych servisu jsem trosku na rozpacich ten predavaci technik by me klidne nauctoval 2000 navic za praci kterou oni udelali spatne a jeste k tomu me lhal kdybych se neozval tak me obere ... teda firmu ale tady jde o princip
-
- Příspěvky: 98
- Registrován: stř srp 17, 2011 11:25 am
Re: Kvalita olovenych autobaterii
To taky není docela pravda, o float režimu se dá mluvit, pokud je baterie nabitá. Pokud je ale vybitá startováním, klesá přímo úměrně její odpor a roste dobíjecí proud, takže v praxi může do vybité baterie dobíjecí soustavou s napětím 14V proudit i proud o hodnotě odpovídající 30% kapacity, který zase s tím, jak se baterie dobíjí klesá vlivem vzrůstajícího odporu až na hodnoty toho float režimu - okolo 2-4A. Alternátor je na udržení napětí dostatečně dimenzován, i když krmí ostatní spotřebiče. Je schopen dodávat i proud okolo 50A, takže při výpočtu bilancí, co do baterie jde a co se z ní bere netřeba uvažovat ostatní spotřebiče.matej píše:Regulátor nabíjení v autě nabíjí v podstatě jenom ve "float" režimu, tj. 13,5 - 13,8 V. Ale na plné nabití floatem, vybitá baterka potřebuje cca 15-20 hodin.
A i při relativně dlouhém 5.vteřin trvajícím stratování a odběru 300A je z 40Ah baterie odčerpáno jen 1% kapacity.
-
- Příspěvky: 365
- Registrován: stř zář 07, 2011 10:09 pm
Re: Kvalita olovenych autobaterii
Ono to presne tak nie je. Ak tomu niekto verí, nech si skúsi 99x takto naštartovať a zhasnúť. Či to chytí aj ten stý krát Kapacita autobatérií sa väčšinou udáva pri C20. To znamená, že po dobu 20 hodín dodáva určitý prúd (1/20 z kapacity). No ak jej odber zvýšite, klesá aj množstvo využitelnej energie. Je na to tzv. Peukertov exponent a má hodnotu od 1,00 do 1,5. Viacej trebárs tu: http://www.vonwentzel.net/Battery/00.Glossary/Martin píše:...A i při relativně dlouhém 5.vteřin trvajícím stratování a odběru 300A je z 40Ah baterie odčerpáno jen 1% kapacity.
-
- Příspěvky: 98
- Registrován: stř srp 17, 2011 11:25 am
Re: Kvalita olovenych autobaterii
Ano to je pravda, na to jsem zapoměl.
-
- Příspěvky: 161
- Registrován: ned led 15, 2012 11:31 pm
- Bydliště: Slavkov
Re: Kvalita olovenych autobaterii
Běžně vydrží originální baterie u aut z koncernu kolem 8let. Nejsou i vyjímky 11let. Pokud by v našich podmínkách nemrzlo tak ta životnost bude vyšší. Baterie do prvovýroby koncernu dodává Varta. Ale pokud se originální baterie vymění třeba za vartu výdrž max 6let. Moje zkušenost ze servisu. Katastrofa jsou Bannerky moc reklamací. A noname ani memluvím.
-
- Příspěvky: 98
- Registrován: stř srp 17, 2011 11:25 am
Re: Kvalita olovenych autobaterii
Tak jsem se dnes se špatným svědomím odhodlal jít do sklepa a změřit napětí baterie, která už tam leží ladem od poloviny listopadu, jelikož je můj ostrovní systém na zimu demontovaný a nepoužívaný. Obával jsem se, že tam nějak strádá, tak jsem ji chtěl dovléct domů a nabít, aby nedošlo k obávané sulfataci, ale nebylo třeba. Napětí po třech měsících je na hodnotě 12,74 V. Připomínám, že mám tuto baterii.Zatím jsem tedy s kvalitou Pb baterie spokojen, na to, co musela v létě vytrpět, se drží statečně. Uvidíme další roky.
-
- Příspěvky: 26
- Registrován: pát bře 02, 2012 5:23 pm
Re: Kvalita olovenych autobaterii
Nabíjecí napětí nad 14V mohu jenom potvrdit, dneska standardně i 14,8V (asi nejběžněji Ford), pokud se naměří pod 14V dlouho jezdit nebudete, při dnešním denním svícení. Na vyšší nabíjecí napětí jsou stavěny i baterie, jako první to byla technologie legování stříbrem a Varta Blue a Silver. Pokud takovou baterku dáte do Favorita, nebude to pravděpodobně fungovat dobře, baterie nebude správně nabíjena. Jinak na H7 se dělají (je to orginál VW takže žádná bastlírna) omezovače napětí, je to de facto odporový drát s paticí pro H7 tím dojde trochu ke snížení napětí na žárovce a ta pak nepraská. Samo že dojde také trochu ke snížení svítivosti, ale je to homologované (my to máme za 195,- pro jednu žárovku).
Co se týká životnosti baterií.... čím dříve umřou tím lépe ne vážně, je to prostě auto a kus od kusu, ale průměrně je to pořád 4-5 let, snad nejlepší co víme jsou Opely, kde originální baterie lidi mění i po 10 letech. Celkem často výrobce uvede na trh auto, kde baterka nestačí, takže pak v 2,5l motoru je 45Ah baterie atd, nebo 1,9 diesel od vW má 60 nebo 74A...co asi vydrží déle?
Troufnul bych si polemizovat na téma, zda olovo je špatný nebo ne. Je to technologie levná, funkční a prověřená. A dělají se baterie dobré a špatné, často si lidi kupují baterie s mřížkovýma elektordama do systému, kde baterie bude denně vybita. Protože výrobci deklarují nesmysly a matou lidi. Do něčeho takového potřebujete baterii, kde výrobce udá životnost 1200 cyklů (minimálně 80%procentních). Tedy PzS technologii.
Ještě bych dodal, pokud baterii chcete uskladnit, tak nabít a uložit na chladné místo, klidně tam může i mrznout. Čím větší zima tím lépe (no zase tam nemusí být -50°C). Baterie v chladu pomaleji stárnou mají menší samovybíjení. Co jim ublíží zdaleka nejvíc je, v případě aut, letní hic a pod kapotou 70°C, nebo uložení "za kamny" přes zimu. Nezmiňuju se o to, že baterii minimálně odpojit od jakéhokoli systému (pokud to tedy není uržovací nabíječ).
Co se týká životnosti baterií.... čím dříve umřou tím lépe ne vážně, je to prostě auto a kus od kusu, ale průměrně je to pořád 4-5 let, snad nejlepší co víme jsou Opely, kde originální baterie lidi mění i po 10 letech. Celkem často výrobce uvede na trh auto, kde baterka nestačí, takže pak v 2,5l motoru je 45Ah baterie atd, nebo 1,9 diesel od vW má 60 nebo 74A...co asi vydrží déle?
Troufnul bych si polemizovat na téma, zda olovo je špatný nebo ne. Je to technologie levná, funkční a prověřená. A dělají se baterie dobré a špatné, často si lidi kupují baterie s mřížkovýma elektordama do systému, kde baterie bude denně vybita. Protože výrobci deklarují nesmysly a matou lidi. Do něčeho takového potřebujete baterii, kde výrobce udá životnost 1200 cyklů (minimálně 80%procentních). Tedy PzS technologii.
Ještě bych dodal, pokud baterii chcete uskladnit, tak nabít a uložit na chladné místo, klidně tam může i mrznout. Čím větší zima tím lépe (no zase tam nemusí být -50°C). Baterie v chladu pomaleji stárnou mají menší samovybíjení. Co jim ublíží zdaleka nejvíc je, v případě aut, letní hic a pod kapotou 70°C, nebo uložení "za kamny" přes zimu. Nezmiňuju se o to, že baterii minimálně odpojit od jakéhokoli systému (pokud to tedy není uržovací nabíječ).
-
- Příspěvky: 3333
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Kvalita olovenych autobaterii
To Zbyněk Mulač: cenim si nazoru odbornika, ale v aute starem cca 3,5 roku najeto 140000km 2,2TDCi baterie 80ah jeste k tomu jak pisete ze ford ma vysoke dobijeci napeti tak z meho pohledu to je velke zklamani. Jeste ke vsemu je to dodavka a ta by mela celkkove byt stavena na to ze bude denne jezdit nalozena desitky a stovky km.
Jinak moje zkusenosti - renault megane 96 1,6 benzin baterka menena po 9ti letech ted hyundai santa fe 2,4 benzin 04 baterka 60 ah uz jsem ji tuto zimu musel nabijet ale zimu prezila a ted zase toci a verim ze do zimy to jeste zvladne. Bohuzel opet bezudrzbova a clovek si nemuze zkontrolovat elyt. coz me na modernich baterkach velmi irituje
Jinak moje zkusenosti - renault megane 96 1,6 benzin baterka menena po 9ti letech ted hyundai santa fe 2,4 benzin 04 baterka 60 ah uz jsem ji tuto zimu musel nabijet ale zimu prezila a ted zase toci a verim ze do zimy to jeste zvladne. Bohuzel opet bezudrzbova a clovek si nemuze zkontrolovat elyt. coz me na modernich baterkach velmi irituje
-
- Příspěvky: 826
- Registrován: čtv zář 01, 2011 6:30 pm
Re: Kvalita olovenych autobaterii
Proč by nemohl? Stačí strhnout nálepku ..PavelR píše:Bohuzel opet bezudrzbova a clovek si nemuze zkontrolovat elyt. coz me na modernich baterkach velmi irituje
Pravda a Láska zvítězí!.
-
- Příspěvky: 161
- Registrován: ned led 15, 2012 11:31 pm
- Bydliště: Slavkov
Re: Kvalita olovenych autobaterii
Z mého pohledu automechanika asi taky šáhnu pro olověné baterie určené do ostrovního systému.S louhem je velká otrava s výměnou elektrolitu atd. Olovo tu už nějaký pátek je . lifoPO je z mého pohledu strašně drahá a navíc nedotažená technologie. Pořád nekomu vybuchují ,hoří atd nech jsou to ntb,telefony.
Např olovo článek 2V 1220Ah za 13400Kč na 24V 160800Kč
V lifepo 3V 1000Ah za 33132Kč na 24V 265000Kč
Teď nastává otázka životnosti.
http://www.ohrej.se/baterie-hoppecke-8- ... 000101.php
http://www.i4wifi.cz/wb-lyp1000ahc-life ... d1886.html
Např olovo článek 2V 1220Ah za 13400Kč na 24V 160800Kč
V lifepo 3V 1000Ah za 33132Kč na 24V 265000Kč
Teď nastává otázka životnosti.
http://www.ohrej.se/baterie-hoppecke-8- ... 000101.php
http://www.i4wifi.cz/wb-lyp1000ahc-life ... d1886.html
-
- Příspěvky: 98
- Registrován: stř srp 17, 2011 11:25 am
Re: Kvalita olovenych autobaterii
Zajímavý článek o akumulátorech
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=379
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=379
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Kvalita olovenych autobaterii
Zdravím ,MilanK píše:Z mého pohledu automechanika asi taky šáhnu pro olověné baterie určené do ostrovního systému.S louhem je velká otrava s výměnou elektrolitu atd. Olovo tu už nějaký pátek je . lifoPO je z mého pohledu strašně drahá a navíc nedotažená technologie. Pořád nekomu vybuchují ,hoří atd nech jsou to ntb,telefony.
Např olovo článek 2V 1220Ah za 13400Kč na 24V 160800Kč
V lifepo 3V 1000Ah za 33132Kč na 24V 265000Kč
Teď nastává otázka životnosti.
http://www.ohrej.se/baterie-hoppecke-8- ... 000101.php
http://www.i4wifi.cz/wb-lyp1000ahc-life ... d1886.html
1. "lifoPO" neexistuje
2. nebezpečné jsou LiIon a LiPol :http://www.youtube.com/watch?v=ixIOEPns ... re=related
3. LiFePO4 jsou "zatím" to nejlepší a nejdostupnější na trhu : http://www.youtube.com/watch?v=DrUYJCdW4yw
4. v ostrovním solárním systému jsem vyzkoušel tři typy volověných aku - nepoužitélé .
To že se mi je "povedlo" zničit je chybou obsluhy , né chyba baterií .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 26
- Registrován: pát bře 02, 2012 5:23 pm
Re: Kvalita olovenych autobaterii
Pod některýma nálepkama na autobateriích jsou zátky pod jinýma ne a opravdu se do baterie dostat nedá. Baterie Varta Blue Dynamic a Silver Dynamic byly před uvedením na trh (a abych nekecal už je to asi 15let +-, nevím přesně ale je to hodně dlouho) testovány v Americe v taxicích, bylo zjištěno, že v horkém prostředí je tam elektrolytu na 10 let provozu. Problém s vyvařením baterie v důsledku přebíjení řešíme tak 1x do roka. Pro nás je spíše nevýhoda, že se do toho nedá sáhnout hustoměrem.
To abrams: píšete, že jste vyzkoušel tři typy olova, a že jsou nepoužitelné. Pačemu eto? Trubičkový elektrody jsou dost dobré pro manipulační techniku, čistící stroje prostě pro náročné aplikace, proč ne pro solar? Mě tedy napadá jediný důvod a to je ten, že může dojít k vybití a pak týden nezasvítí a baterie tak zůstanou týden...
To abrams: píšete, že jste vyzkoušel tři typy olova, a že jsou nepoužitelné. Pačemu eto? Trubičkový elektrody jsou dost dobré pro manipulační techniku, čistící stroje prostě pro náročné aplikace, proč ne pro solar? Mě tedy napadá jediný důvod a to je ten, že může dojít k vybití a pak týden nezasvítí a baterie tak zůstanou týden...
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Kvalita olovenych autobaterii
Zdravím ,
komentář je zde : https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=18&t=99#p868 .
Při vybíjení jsem nikdy nešel pod 12V při zátěži , pokud bylo dlouho zataženo (v zimním období) dobíjel sem nabíječkou
na cca 13V . Beztak šli do kopru . https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=18&t=137#p1316
Elektronům zdar
komentář je zde : https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=18&t=99#p868 .
Při vybíjení jsem nikdy nešel pod 12V při zátěži , pokud bylo dlouho zataženo (v zimním období) dobíjel sem nabíječkou
na cca 13V . Beztak šli do kopru . https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=18&t=137#p1316
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 193
- Registrován: pon říj 17, 2011 8:19 pm
- Bydliště: Praha
Re: Kvalita olovenych autobaterii
Já myslel, že je známý fakt, že olovo není na cyklický život dělané... a pokud má vydržet tak jako LiFePo, musí se z něj používat maximálně 20% DOD a to už se to naddimenzování prodraží.
Cykly vs hloubka vybití (DOD)
Cykly vs hloubka vybití (DOD)
czANSO.com - český amaterský balon na hranici vesmíru (první let dosáhl výšky 31 084 m! - fotky a videa z letu)
Malý fotovoltaický ostrovní systém v panelovém bytě - 62Wp handmade, LifeYPO4 40Ah/12V, sběrnice 12V (modem, router, LED)
Bitcoinman.cz představuje ฿ Bitcoin ฿ - decentralizovanou svobodnou elektronickou měnu, která je mimo dosah vlád a bank
Malý fotovoltaický ostrovní systém v panelovém bytě - 62Wp handmade, LifeYPO4 40Ah/12V, sběrnice 12V (modem, router, LED)
Bitcoinman.cz představuje ฿ Bitcoin ฿ - decentralizovanou svobodnou elektronickou měnu, která je mimo dosah vlád a bank
-
- Příspěvky: 826
- Registrován: čtv zář 01, 2011 6:30 pm
Re: Kvalita olovenych autobaterii
Jak které. OPzS články vydrží tisíce hlubokých cyklů ...
Rozdíl je ten, že se tam ještě používá poctivý antimon. Kdysy byly všechny baterky s antimonem a byly kvalitní. Jejich JEDINÁ nevýhoda byla, že potřebovali častěji doplňovat vodu. Pak automobilový průmysl začal požadovat bezúdržbové (přesto že auta pořád potřebovali vodu do ostřikovačů, do chladiče, olej ... ). Tak se stalo že výrobci baterek (kromě jiného) nahradili antimon vápníkem, který sice zajistí menší úbytek vody, ale přináší mnoho jiných neduhů. Je sice levnější, ale baterie vydrží kratší dobu a míň cyklů.
Rozdíl je ten, že se tam ještě používá poctivý antimon. Kdysy byly všechny baterky s antimonem a byly kvalitní. Jejich JEDINÁ nevýhoda byla, že potřebovali častěji doplňovat vodu. Pak automobilový průmysl začal požadovat bezúdržbové (přesto že auta pořád potřebovali vodu do ostřikovačů, do chladiče, olej ... ). Tak se stalo že výrobci baterek (kromě jiného) nahradili antimon vápníkem, který sice zajistí menší úbytek vody, ale přináší mnoho jiných neduhů. Je sice levnější, ale baterie vydrží kratší dobu a míň cyklů.
Pravda a Láska zvítězí!.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 10 Odpovědi
- 1019 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od příštipkář
-
- 65 Odpovědi
- 3517 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od glottis
-
- 4 Odpovědi
- 975 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rasto1
-
- 0 Odpovědi
- 89 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Soban
-
- 5 Odpovědi
- 1202 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Diablo1st