Opel Ampera za 480tis
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: čtv led 16, 2014 5:57 pm
Opel Ampera za 480tis
Je libo Ampera za 480 000 Kč?
http://auto.bazos.cz/inzerat/56971514/O ... jezdem.php
http://auto.bazos.cz/inzerat/56971514/O ... jezdem.php
-
- Příspěvky: 465
- Registrován: úte dub 10, 2012 10:42 pm
- Lokalita: Mělník
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8550
- Kapacita baterie [kWh]: 32
- Bydliště: MistyMountain
Re: Opel Ampera za 480tis
Mit ty prachy, tak do hoto jdu hned jen me napada, co vydrzi ty baterky a za kolik je vymena ...
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: čtv led 16, 2014 5:57 pm
Re: Opel Ampera za 480tis
Zrovna u Ampery bych se životnosti baterie nebál. Třeba o managementu baterie co je v Ampeře se může většině elektromobilů jen zdát.. Navíc u Ampery probíhají nabíjecí/vybíjecí cykly pro lithiové články v ideálním rozmezí cca 30-85% kapacity baterie, takže životnost by měla být min okolo 500tis čistě elektrických km a to už dneska ani žádné auto nenajede.. Na druhou stranu, kdyby se dalo využít celých 16 kWh co Ampera má, tak by zas ujela přes 100 km čistě na elektriku a ne "pouze" okolo 70ti...
-
- Příspěvky: 3422
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Opel Ampera za 480tis
Těch 16kW tam jde dostat po skončení prvního nabíjení,podmínkou je pauza a pak nové nabíjení.Četl jsem to před týdnem,když jsem narazil na modrou varijantu za podobnou cenu s více km.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: čtv led 16, 2014 5:57 pm
Re: Opel Ampera za 480tis
Co si máme představit pod tím, že "16kwh tam jde dostat"? A co máte přesně na mysli tím prvním nabíjením? Nabíjení poté co vůz sjede z výrobní linky nebo i poté? Nabiju, nechám hodinku "odpočinout" a zas připojím do zásuvky? Nějak to nechápu...
-
- Příspěvky: 3422
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Opel Ampera za 480tis
Při napojení nabíječky auta se baterije dobíjejí jen na 85%-14kWh.Po ukončení a vytažení dáte nabíječku znova do zásuvky a dobije se na 100% 16kWh. Popisovali to testéři co ji měli v nějakém časopise na týden k dispozici.Netuším jak dlouhou pauzu dali mezi dvěma nabitími ? Nabíječka je v autě 16A na klasickou 230VAC zásuvku.Dojezd nabité baterky klasicky svižnou jízdou 20km,běžně 50km k 80lm se dostali velmi složitě(nové auto).Další problém s nulovou baterkou do kopce a spalovákem,jen omezená rychlost,v klidu na místě klidně 5000ot/min před přechodem pro chodce atd.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: čtv led 16, 2014 5:57 pm
Re: Opel Ampera za 480tis
Zajímavé
S Amperou jsem najezdil přes 30tis km, za tu dobu jsem měl průměrný dojezd na ele 65-70km (léto, zima, město i okresky) a věčně zapnutá aplikace MyGreenVolt zobrazující reálná data z OBDII zásuvky v autě mi nikdy neukázala více jak nějakých 3700 ot/min. Před přechody pro chodce okolo 1300 ot/min... A "pokus" s přidobitím do 16kwh se mi moc nezdá..
Neměli ti testeři nejaké jiné auto? nebo možná nějakej vadnej kousek, pokud to s těmi číslami mysleli opravdu vážně...
PS: ano, nabíjí se cca na 85%, ale ne z 0% (v reálu okolo 25%) a z vybita do nabita wattmeter neukáže víc jak 12 kWh.
S Amperou jsem najezdil přes 30tis km, za tu dobu jsem měl průměrný dojezd na ele 65-70km (léto, zima, město i okresky) a věčně zapnutá aplikace MyGreenVolt zobrazující reálná data z OBDII zásuvky v autě mi nikdy neukázala více jak nějakých 3700 ot/min. Před přechody pro chodce okolo 1300 ot/min... A "pokus" s přidobitím do 16kwh se mi moc nezdá..
Neměli ti testeři nejaké jiné auto? nebo možná nějakej vadnej kousek, pokud to s těmi číslami mysleli opravdu vážně...
PS: ano, nabíjí se cca na 85%, ale ne z 0% (v reálu okolo 25%) a z vybita do nabita wattmeter neukáže víc jak 12 kWh.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Opel Ampera za 480tis
Toto autíčko vypadá vymazleně. Takovej zlatej střed. Na baterky se nechá běžně jezdit do práce a když je potřeba jet někam dál tak se navrká spalovací motor. A hlavně se člověk nemusí bát, že mu zdechnou baterky 5 km před barákem. Taky bych do toho šel kdybych měl jen tak navíc půl mega
-
- Příspěvky: 3422
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Opel Ampera za 480tis
Byl to ročník 2012,jsou nějaké změny? To nabíjení ukazovali na nějakým indikátoru s 14-16 čárkama(ledky),14 to dobíjelo standartně.Netuším co to bylo za displej,jestli hlavní,nebo něco vedle,je to tam jak v kosmické lodi.Tak se rozpovídej se svou realitou.Popiš všechny režimy,jaká negativa jsou.Po 30tkm o ní musíš vědět vše.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 429
- Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am
Re: Opel Ampera za 480tis
Take jsem o Opelu premyslel,cena a navratnost me ale odradila-nakonec volba padla na tento typ:
http://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C ... 57758.html
Puvodni baterii
http://cdn.arstechnica.net/wp-content/u ... 40x427.jpg
201,6 V [168 NIMH clanku 1,2 V /6,5 Ah,vyuzitelna energie cca 0,7 KWh - z duvodu maximalni zivotnosti se nedobiji na max. a nevybiji se na min.-melke cykly nabijeni a vybijeni si ridi elektronika,dojezd na elektro cca 2 km] zkusim nabijet cca 2 kW DC/DC menicem z vyjimatelnych pridavnych 24V nebo 48 V lithiovych akumulatoru s kapacitou cca 5 KWh,dojezd pri uvazovanych castych priblizne 30 km trasach z poloviny po meste se zastavkami by takoveto pridavne akumulatory mely pokryt s minimalni spotrebou benzinu.
Priblizne jako takovato konverze na plug-in:
http://www.pluginsupply.com/products/
http://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C ... 57758.html
Puvodni baterii
http://cdn.arstechnica.net/wp-content/u ... 40x427.jpg
201,6 V [168 NIMH clanku 1,2 V /6,5 Ah,vyuzitelna energie cca 0,7 KWh - z duvodu maximalni zivotnosti se nedobiji na max. a nevybiji se na min.-melke cykly nabijeni a vybijeni si ridi elektronika,dojezd na elektro cca 2 km] zkusim nabijet cca 2 kW DC/DC menicem z vyjimatelnych pridavnych 24V nebo 48 V lithiovych akumulatoru s kapacitou cca 5 KWh,dojezd pri uvazovanych castych priblizne 30 km trasach z poloviny po meste se zastavkami by takoveto pridavne akumulatory mely pokryt s minimalni spotrebou benzinu.
Priblizne jako takovato konverze na plug-in:
http://www.pluginsupply.com/products/
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: čtv led 16, 2014 5:57 pm
Re: Opel Ampera za 480tis
Mohu se zeptat, na kolik cca vyjde taková přestavba Priusu?
Mám pocit, že ve výsledku to bude stát podobně jako tato mírně jetá (a upřímně hezčí a vymazlenější) Ampera...
Mám pocit, že ve výsledku to bude stát podobně jako tato mírně jetá (a upřímně hezčí a vymazlenější) Ampera...
-
- Příspěvky: 429
- Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am
Re: Opel Ampera za 480tis
Odhad 40 000,- Kc + vlastni prace.
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
-
- Příspěvky: 3422
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Opel Ampera za 480tis
Priusů je kopa,ale ani jeden plug-in,všechny synergy drive,což je nahouby.Máš ověřené to přidání baterek jen tak přez měnič?Ta dvojitá podlaha je tam jak stvořená pro vestavbu komplet akupaku s řádnou dobíječkou a výhřevem a ventilací.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: čtv led 16, 2014 5:57 pm
Re: Opel Ampera za 480tis
40tis Kč máte jenom za ty baterky ne (5 kwh?)?
Také jsem se o podobný upgrade zajímal, ale jenom o bateriích to není... A pokud mají externí (přidané) baterie "nabíjet" původní malinkou nimh baterii a defacto pouze na ní pak jet, tak nevěřim, že vydrží moc km...
Také jsem se o podobný upgrade zajímal, ale jenom o bateriích to není... A pokud mají externí (přidané) baterie "nabíjet" původní malinkou nimh baterii a defacto pouze na ní pak jet, tak nevěřim, že vydrží moc km...
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: čtv led 16, 2014 5:57 pm
Re: Opel Ampera za 480tis
O sériový indikátor se jistě nejednalo, mno..marko250 píše:Byl to ročník 2012,jsou nějaké změny? To nabíjení ukazovali na nějakým indikátoru s 14-16 čárkama(ledky),14 to dobíjelo standartně.Netuším co to bylo za displej,jestli hlavní,nebo něco vedle,je to tam jak v kosmické lodi.Tak se rozpovídej se svou realitou.Popiš všechny režimy,jaká negativa jsou.Po 30tkm o ní musíš vědět vše.
O svých zkušenostech s Amperou teď píšu článek na Hybrid.cz, tak pak dám kdyžtak vědět..
-
- Příspěvky: 429
- Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am
Re: Opel Ampera za 480tis
Baterie 5 kWh cca 33 000,- Kc,zbytek ostatni soucastky.Neni uvazovana souvisla 30 km jizda pouze na akumulatory-jizda z kopce,brzdeni,prestavka na nakup...huncik píše:40tis Kč máte jenom za ty baterky ne (5 kwh?)?
Také jsem se o podobný upgrade zajímal, ale jenom o bateriích to není... A pokud mají externí (přidané) baterie "nabíjet" původní malinkou nimh baterii a defacto pouze na ní pak jet, tak nevěřim, že vydrží moc km...
Ano,tak nejak by to melo dopadnout.marko250 píše:Ta dvojitá podlaha je tam jak stvořená pro vestavbu komplet akupaku s řádnou dobíječkou a výhřevem a ventilací.
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: čtv led 16, 2014 5:57 pm
Re: Opel Ampera za 480tis
petrs píše:Baterie 5 kWh cca 33 000,- Kc,zbytek ostatni soucastky.Neni uvazovana souvisla 30 km jizda pouze na akumulatory-jizda z kopce,brzdeni,prestavka na nakup...huncik píše:40tis Kč máte jenom za ty baterky ne (5 kwh?)?
Také jsem se o podobný upgrade zajímal, ale jenom o bateriích to není... A pokud mají externí (přidané) baterie "nabíjet" původní malinkou nimh baterii a defacto pouze na ní pak jet, tak nevěřim, že vydrží moc km...
Ano,tak nejak by to melo dopadnout.marko250 píše:Ta dvojitá podlaha je tam jak stvořená pro vestavbu komplet akupaku s řádnou dobíječkou a výhřevem a ventilací.
A do 7tis Kč se vejde měnič, BMS, nabíječka apod.?
-
- Příspěvky: 429
- Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am
Re: Opel Ampera za 480tis
Protoze vesmes nebudou nove,budou levne.Nabijecku 50A,24 V mam uz 15 let,o nabijeni zejmena v lete se navic postara uz fungujici FVE 2,3 kWp -upotrebi se prebytky.
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: čtv led 16, 2014 5:57 pm
Re: Opel Ampera za 480tis
Tak to pak jo.. Ale pro "běžného uživatele" vyjde jen taková 5kwh přestavba na 100tis Kč. A aby to dávalo nějaký smysl, tak by to chtělo aspoň tak 10kwh.petrs píše:Protoze vesmes nebudou nove,budou levne.Nabijecku 50A,24 V mam uz 15 let,o nabijeni zejmena v lete se navic postara uz fungujici FVE 2,3 kWp -upotrebi se prebytky.
A nějaká BMS bude nutností..
Pro zajímavost, je nějak vymyšlené, aby pak ten Prius pořád nepřepínal na benzín při každém "větším" sešlápnutí plynu a při rychlostech nad cca 50km/h?
-
- Příspěvky: 429
- Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am
Re: Opel Ampera za 480tis
Skola jizdy s lehkou nohou... Po nepatrne svazujici se dalnici jsem jel pouze na elektromotor s nabitou baterii stalou rychlosti 120 km/h cca 2 km-pokud elektronika vyhodnoti baterii jako plne nabitou,da se v normalnim modu jet za vhodnych podminek i takovouto rychlosti-proto to stale dobijeni pres menic
Cisty elektromod funguje pouze do cca 50 km/h,intenzita rozjezdu je opet zavisla na nabiti baterie...
P.S.Udajne je mozne donutit Prius k provozu ciste na elektro osalenim indikatoru paliva-na prazdnou nadrz zaradi automaticky elektromod i nad 50 km/h.
Cisty elektromod funguje pouze do cca 50 km/h,intenzita rozjezdu je opet zavisla na nabiti baterie...
P.S.Udajne je mozne donutit Prius k provozu ciste na elektro osalenim indikatoru paliva-na prazdnou nadrz zaradi automaticky elektromod i nad 50 km/h.
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...