Elektrocentrála na řepkový olej
Benzinové, naftové, LPG a jiné elektrocentrály, alternátory poháněné parou, stirglingův motor, atd.
-
- Příspěvky: 999
- Registrován: čtv črc 28, 2011 12:01 pm
Elektrocentrála na řepkový olej
Koukal jsem, že se dají sehnat elektrocentrály na naftu, např. odhlučněná http://www.profi-elektrocentraly.cz/dg6000se a olej z fritéz jde sehant z kuchyní... Teď jde o to, zda by to k sobě pasovalo... Něco o přestavbě je třeba zde: http://www.rostlinnyolej.cz/cs/rostlinn ... -a-na.html
-
- Příspěvky: 98
- Registrován: stř srp 17, 2011 11:25 am
Re: Elektrocentrála na řepkový olej
Záleží, jaký je tam motor - přímý vstřik (DI), a pak jestli je tam normální čerpadlo, nebo čerpadlo-tryska (PD), common rail (CR). U té centrály bych to typoval na obyčejný motor s předkomůrkou - nevím jak jsou přísné emisní normy u elektrocentrál. Takže by to na směs oleje a nafty běžet mělo, problém by mohl nastat při startu v mrazech, ale tomu lze u elektrocentrály zabránit. Každopádně čistý olej bych tam nelil, aspoň 70:30 s naftou.
Přestavba spočíva vlastně jen v montáži předehřívače paliva - je to takový výměník, palivo je tam ohříváno chladicí kapalinou. Pokud by ale centrála stála ve vytápěné místnosti, tak by tam snad nemuselo být ani to.
Přestavba spočíva vlastně jen v montáži předehřívače paliva - je to takový výměník, palivo je tam ohříváno chladicí kapalinou. Pokud by ale centrála stála ve vytápěné místnosti, tak by tam snad nemuselo být ani to.
-
- Příspěvky: 999
- Registrován: čtv črc 28, 2011 12:01 pm
Re: Elektrocentrála na řepkový olej
Pro mě by bylo zajímavé, jen kdyby to jelo na čistý řepkový olej tj. bez přidání nafty. Udržet v teple by to podle mě neměl být problém...Martin píše:Záleží, jaký je tam motor - přímý vstřik (DI), a pak jestli je tam normální čerpadlo, nebo čerpadlo-tryska (PD), common rail (CR). U té centrály bych to typoval na obyčejný motor s předkomůrkou - nevím jak jsou přísné emisní normy u elektrocentrál. Takže by to na směs oleje a nafty běžet mělo, problém by mohl nastat při startu v mrazech, ale tomu lze u elektrocentrály zabránit. Každopádně čistý olej bych tam nelil, aspoň 70:30 s naftou.
Přestavba spočíva vlastně jen v montáži předehřívače paliva - je to takový výměník, palivo je tam ohříváno chladicí kapalinou. Pokud by ale centrála stála ve vytápěné místnosti, tak by tam snad nemuselo být ani to.
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: pát dub 22, 2011 11:50 am
Re: Elektrocentrála na řepkový olej
To drama: Dělal jste někdy něco na pánvičce?
Pokud ano, tak si jistě vzpomentete, jak se pak těžké ji vyčistit.
Můžete si to představit na tomto příkladě, že neumyjete pánvičku po žádném smažení.
Asi víte, jak to časem dopadne
Proto je tam důležitá ta nafta.
Pokud ano, tak si jistě vzpomentete, jak se pak těžké ji vyčistit.
Můžete si to představit na tomto příkladě, že neumyjete pánvičku po žádném smažení.
Asi víte, jak to časem dopadne
Proto je tam důležitá ta nafta.
-
- Příspěvky: 999
- Registrován: čtv črc 28, 2011 12:01 pm
Re: Elektrocentrála na řepkový olej
Ale pokud se nepletu, tak auta na 100% fritovací olej jezdí. Možná také, že kdyby se na pánvi ohříval pouze olej a nic se do něj nepřidávalo (řízek), tak by to dopadlo jinak.
-
- Příspěvky: 98
- Registrován: stř srp 17, 2011 11:25 am
Re: Elektrocentrála na řepkový olej
Pokud nějaký dobrodruh opravdu jezdí na čistý olej, pravděpodobně dlouho jezdit nebude. Taky pravděpodobně jezdí denně, nebo stojí maximálně tři dny. To přirovnání s pánvičkou je ceklem trefné. Co udělá olej naprskaný na sporáku, pokud ho tam necháte více jak 3 dny zaschnout asi taky víte - stane se z něj celkem pevná hmota. Připomínám, že ocelová jehla ve vstřikovači má minimální vůli - jen několik tisícin milimetru, ale musí se v ní volně pohybovat a její kuželová špička musí dokonale těsnit v kuželové dosedací ploše ve vstřikovači. Takže v případě elektrocentrály spálený olej zanese jehly vstřikovačů tím svinstvem, pak tam zaschne a vstřikovače už pak netěsní a palivo nerozprašují, ale spíš z nich tak jakoby uchcává, což má za následek zvýšenou spotřebu, nižší výkon a eventuelně propálenou díru v pístu. Takže jedině směs, nebo ještě lépe co třetí nádrž čistou naftu. Ideálně čistou naftu pořád:|
-
- Příspěvky: 999
- Registrován: čtv črc 28, 2011 12:01 pm
Re: Elektrocentrála na řepkový olej
Takových lidí, kteří jezdí jen na řepkový olej je mnoho. U auta se znečištění řeší startem na naftu a propláchnutím naftou při vypnutí motoru. Ale jezdí jen na olej. Uvádí se, že opotřebení vstřikovacího čerpadla je nižší, neboť rostlinný olej má lepší mazací schopnost než nafta a chod motoru je klidnější a tišší než při pohonu naftou.
-
- Příspěvky: 999
- Registrován: čtv črc 28, 2011 12:01 pm
Re: Elektrocentrála na řepkový olej
Tato sada http://www.rostlinnyolej.cz/cs/konverze ... ova-4.html vypadá, že se jezdí opravdu na čistý olej a nic jiného. Čili má teorie není možná až tak neschůdná, jak uvádíte.
-
- Příspěvky: 98
- Registrován: stř srp 17, 2011 11:25 am
Re: Elektrocentrála na řepkový olej
Pokud hodláte startovat na naftu a před zhasnutím nechat běžet chvíli na naftu a motor v centrále je klasika s čerpadlem a předkomůrkou, tak nevidím problém
-
- Příspěvky: 2579
- Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
- Bydliště: Třinec
Re: Elektrocentrála na řepkový olej
Škoda že ze není na trhu malá centrála s vodním chlazením (zatím se mi ji nepodařilo najít) tak aby ohřívala i vodu. Taková menší kogenerační jednotka na zimní provoz, případně i na zemní plyn.
Pro oleje, dřevo atd.. je lepší motor s vnějším spalováním např. Stirling http://www.genoastirling.com/engine-available.php
http://www.uwemoch.de/
nebo parní stroj (tlakový hrnec na kamna a už se to točí ) : http://parostroje.wz.cz/16.jpg případně TEG http://www.termofor.ru/prod1.php?id=27 , nebo pro olej spalovací mikroturbína.
Pro oleje, dřevo atd.. je lepší motor s vnějším spalováním např. Stirling http://www.genoastirling.com/engine-available.php
http://www.uwemoch.de/
nebo parní stroj (tlakový hrnec na kamna a už se to točí ) : http://parostroje.wz.cz/16.jpg případně TEG http://www.termofor.ru/prod1.php?id=27 , nebo pro olej spalovací mikroturbína.
Chci elektrárnu s licencí a s prodejem přebytků nebo komunitní výměnou energie: ANO
-
- Příspěvky: 98
- Registrován: stř srp 17, 2011 11:25 am
Re: Elektrocentrála na řepkový olej
Nebo ta Efoyka na metyl, ta je navíc úplně tichá a bez emisí, můžete ji mít třeba v obýváku a zapíná se sama při poklesu napětí. A Cenově je na tom podobně, jako ta elektrocentrála:
http://www.karavanyplus.cz/efoy/
http://www.karavan.cz/efoy-prelozeny-faq.html
http://www.karavanyplus.cz/efoy/
http://www.karavan.cz/efoy-prelozeny-faq.html
-
- Příspěvky: 999
- Registrován: čtv črc 28, 2011 12:01 pm
Re: Elektrocentrála na řepkový olej
Také jsem hledal a nenašel, ale teplovzdušné vytápění by z nich šlo udělat. Zvláště z těch, co fungují na plyn. Ty by také šlo pohánět bioplynem, ale to jsem tu už psal. Zajímavě vypadá tato kogenerační jednotka:tomas píše:Škoda že ze není na trhu malá centrála s vodním chlazením (zatím se mi ji nepodařilo najít) tak aby ohřívala i vodu. Taková menší kogenerační jednotka na zimní provoz, případně i na zemní plyn.
http://world.honda.com/news/2011/p11052 ... index.html
Když pominu cenu, tak to jsou všechno prototypy. Nehledě na to, že pro Stirlingův motor je třeba tak 750 stupňů, čili to implikuje přímé zabudování do kamen.tomas píše:Pro oleje, dřevo atd.. je lepší motor s vnějším spalováním např. Stirling http://www.genoastirling.com/engine-available.php
http://www.uwemoch.de/
nebo parní stroj (tlakový hrnec na kamna a už se to točí ) : http://parostroje.wz.cz/16.jpg
TEGy jsou zajímavá cesta, ale zase drahá a možná i malinko komplikovaná, pokud jde o chlazení. Nicméně jde to, viz http://www.sobestacnost.cz/modules.php? ... sc&start=0 příspěvek od Merlina. 2kW z TEGu je bomba.tomas píše:případně TEG http://www.termofor.ru/prod1.php?id=27 , nebo pro olej spalovací mikroturbína.
-
- Příspěvky: 999
- Registrován: čtv črc 28, 2011 12:01 pm
Re: Elektrocentrála na řepkový olej
Výhoda řepkového oleje je ta, že jej člověk může sehnat z restaurací vlastně zdarma. Metanol vyrábět je trochu nebezpečné, ale možná by jej šlo získat tam kde se pálí. Otázka je jak jej vyčistit od etanolu v domácích podmínkách. Jinak to vychází 69 korun na kWh jen v metanolu.Martin píše:Nebo ta Efoyka na metyl, ta je navíc úplně tichá a bez emisí, můžete ji mít třeba v obýváku a zapíná se sama při poklesu napětí. A Cenově je na tom podobně, jako ta elektrocentrála:
http://www.karavanyplus.cz/efoy/
http://www.karavan.cz/efoy-prelozeny-faq.html
-
- Příspěvky: 101
- Registrován: sob bře 12, 2011 9:26 pm
Re: Elektrocentrála na řepkový olej
Znate nekdo "Experiment Kolonie"? V druhe serii (ktera jede aktualne na prime) jedou dieselovy trakturek na olej vyskvareny z tuku prasete.
Dalsi co me napada je, jak moc se da do klasickeho benzinoveho motoru pridat oleje? Bude to asi smrdet, ale pokud spravne chapu zakon zachovani energie tak by i ten olej/tuk mel shoret a nejakou energii odevzdat...
OT: v prvni serii provozujou centralu na drevoplyn. Akorat mi to prijde trocha pritazene za vlast pac ten motor vypada jak dvoutakt a drevoplyn asi moc nema mazaci schopnosti...
Dalsi co me napada je, jak moc se da do klasickeho benzinoveho motoru pridat oleje? Bude to asi smrdet, ale pokud spravne chapu zakon zachovani energie tak by i ten olej/tuk mel shoret a nejakou energii odevzdat...
OT: v prvni serii provozujou centralu na drevoplyn. Akorat mi to prijde trocha pritazene za vlast pac ten motor vypada jak dvoutakt a drevoplyn asi moc nema mazaci schopnosti...
-
- Příspěvky: 3333
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektrocentrála na řepkový olej
Dalsi co me napada je, jak moc se da do klasickeho benzinoveho motoru pridat oleje? Bude to asi smrdet, ale pokud spravne chapu zakon zachovani energie tak by i ten olej/tuk mel shoret a nejakou energii odevzdat...
Do benzinoveho si myslim ze to neni dobrej napad. podle me to bude kourit a snizi se vykon.karbon na svickach a hotovo
Kamarad jezdi se starym toledem 1,9D bez turba. - jakykoliv olej z kuchyne i pouzity, rezny olej z brusek, prevodovy olej motorovy olej, rikal ze chce zkusit i trafo olej prej se tak priblizi k elektromobilu
Do benzinoveho si myslim ze to neni dobrej napad. podle me to bude kourit a snizi se vykon.karbon na svickach a hotovo
Kamarad jezdi se starym toledem 1,9D bez turba. - jakykoliv olej z kuchyne i pouzity, rezny olej z brusek, prevodovy olej motorovy olej, rikal ze chce zkusit i trafo olej prej se tak priblizi k elektromobilu
-
- Příspěvky: 101
- Registrován: sob bře 12, 2011 9:26 pm
Re: Elektrocentrála na řepkový olej
Trafoolej neskutecne smrdi a jestli ma nekdo pocit, ze fritovaci olej je po spaleni karcinogeni, tak trafo olej, to je doslova zabijak!
btw.: a co naopak, pridat do oleje benzin? Tusim, ze Loprais se nechal slyset, ze kdyz jeli Dakar a dosla jim nafta, tak uvazovali, ze vemou naftu od thovcu, ale jejich nafta byla redena piskem a pripominala spis kasi a ze nemeli odvahu to pouzit. Nakonec zredili motorovy olej co sebou meli s benzinem a nejak dojeli...
btw2.: cetl jsme prispevek nejakeho magora, ktery nepochopil co je to E85 a prilival to do nafty a odesly mu vstriky v jeho Oktavce 1.9D
btw.: a co naopak, pridat do oleje benzin? Tusim, ze Loprais se nechal slyset, ze kdyz jeli Dakar a dosla jim nafta, tak uvazovali, ze vemou naftu od thovcu, ale jejich nafta byla redena piskem a pripominala spis kasi a ze nemeli odvahu to pouzit. Nakonec zredili motorovy olej co sebou meli s benzinem a nejak dojeli...
btw2.: cetl jsme prispevek nejakeho magora, ktery nepochopil co je to E85 a prilival to do nafty a odesly mu vstriky v jeho Oktavce 1.9D
-
- Příspěvky: 3333
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektrocentrála na řepkový olej
tak ten trafo olej mu rozmluvim to by ho ukamenovali. S tim fritakem ---videl jsem chlapika takto "tankovat" primo na parkovisti supermarketu
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: pon led 23, 2012 8:58 am
Re: Elektrocentrála na řepkový olej
To Tomas: výfuk na elektrocentrále je horký dost, stačilo by kolem něj namotat pár závitů měděné trubky, nalít do ní vodu a spojit jí s nádobkou, kde bude dalších pár závitů měděné trubky - tu bude výměník na olej, který půjde rovnou do čerpadla
Jinak před pár lety jsem jezdil na řepkový olej s renaultem Nevada 2.1 TD. Měl jsem tam dodělaný výměník na olej ( asi 10 závitů, průměr výměníku byl asi 10 cm. Jezdilo to perfektně, Zajel jsem s tím do Říma a zpět za 4.9, ale s tím, že jsem taky hodně najezdil po městě, jinak by byla spotřeba 4,7. Měl jsem taky udělanou druhou nádržku pro start a vypnutí motoru přepínanou elekrtovantilama co se používají u LPG. Jediný problém byl v tom, že jsem ten výměník měl před filtrem, který měl sice od výroby předehřev vodou, ale pro rostlinný olej to bylo málo a taky než došel přes čerpadlo do motoru tak už to nebylo ono, trošku to mělo nepravidelný chod na volnoběhu, ale jinak to jezdilo fakt super a tá vůně jak z friťáku. Se startem jsem měl proto problémy, že jsem neměl zvlášť filtr pro olej a naftu( studený start) a tím pádem filtr nebyl zahřáty na takovou teplotu jak by měl být a při studených startech se asi přicpával a tím pádem špatně startoval ikdyž byl vypnutý na naftu a taký na ní startoval. Koupil jsem toho renaulta za 3 tis, tak mi nevadilo experimentovat. Dnes už bych to udělal pořádně a taky bych věděl kde jsou slabiny. Kdyby byl použitý olej k sehnání bylo by to super, dneska nepoužitý stojí stejně nebo je dražší než nafta. Tehdy jsem taky přemýšlel o ježdění na kafilérní tuk, ale nevím, jestli by ho šlo normálně koupit.
Jinak před pár lety jsem jezdil na řepkový olej s renaultem Nevada 2.1 TD. Měl jsem tam dodělaný výměník na olej ( asi 10 závitů, průměr výměníku byl asi 10 cm. Jezdilo to perfektně, Zajel jsem s tím do Říma a zpět za 4.9, ale s tím, že jsem taky hodně najezdil po městě, jinak by byla spotřeba 4,7. Měl jsem taky udělanou druhou nádržku pro start a vypnutí motoru přepínanou elekrtovantilama co se používají u LPG. Jediný problém byl v tom, že jsem ten výměník měl před filtrem, který měl sice od výroby předehřev vodou, ale pro rostlinný olej to bylo málo a taky než došel přes čerpadlo do motoru tak už to nebylo ono, trošku to mělo nepravidelný chod na volnoběhu, ale jinak to jezdilo fakt super a tá vůně jak z friťáku. Se startem jsem měl proto problémy, že jsem neměl zvlášť filtr pro olej a naftu( studený start) a tím pádem filtr nebyl zahřáty na takovou teplotu jak by měl být a při studených startech se asi přicpával a tím pádem špatně startoval ikdyž byl vypnutý na naftu a taký na ní startoval. Koupil jsem toho renaulta za 3 tis, tak mi nevadilo experimentovat. Dnes už bych to udělal pořádně a taky bych věděl kde jsou slabiny. Kdyby byl použitý olej k sehnání bylo by to super, dneska nepoužitý stojí stejně nebo je dražší než nafta. Tehdy jsem taky přemýšlel o ježdění na kafilérní tuk, ale nevím, jestli by ho šlo normálně koupit.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 7 Odpovědi
- 1065 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ACDC
-
- 29 Odpovědi
- 1780 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kuli
-
- 0 Odpovědi
- 644 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od delta
-
- 7 Odpovědi
- 779 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ElektroEzs
-
- 48 Odpovědi
- 8492 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od JackD