FVE pro nabíjení elektromobilu
Hybridní elektrárny připojené do rozvodné sítě pro rodinné domy a bytové zástavby s možností plynulého řízení toku energie, popis, technické detaily, celkový výkon, fotografie.
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: čtv led 16, 2014 8:47 am
FVE pro nabíjení elektromobilu
Tak jsem oslavil 100 kWh a ID Kortas mě motivoval, abych se podělil o svůj exotický systém i na tomhle fóru. Je postavený ze zbytků z jiných projektů a zejména z výprodejových položek od i4wifi. Je to podobný punk, jako Kortasovo 6kWp Sedlčany, ale jako funkční pracovní studie mi slouží zatím super.
Primárním účelem tohohle projektu je šetřit spotřebu elektromobilu, a hlavně se něco naučit, vyzkoušet si a otestovat. Ta Mazda na fotce je na elektriku a na jednu cestu z práce Praha-HK si vezme dálničním tempem 20 kWh. Takže si umíte představit, že spotřeba objektu mě zase tolik netrápí a přišlo mi logičtější začít u auta.
Zatím mám 7,7 kWh LiFePO4 úložiště na 48V postavené z článků z druhé ruky. Pro "přelívání" do auta by to samozřejmě chtělo minimálně stejně velikou baterii, jako je v autě. Většina článků jsou 4x40Ah Winstony paralelně, tzn. 160Ah každý článek. Bohužel jsem 40Ah článků nedal dokupy dostatek a tak dva z nich jsou 2x90Ah winstony paralelně a jeden jsou tři šedesátky.
Baterky jsem dal do dřevěné bedny, resp. dvou, protože se mi to nějak nečekaně těsně nevešlo. Stejně tak se mě do bedny už nevešla izolace, takže jsem zvědav, co se bude dít v zimě.
Baterku monitoruju BMS123 OFFGRID od i4wifi. Bohužel bez odkazu, BMS už se neprodává, dneska už má nástupce. Ochranu proti přebití vůbec nevyužívám a spoléhám na MPPT regulátor, ale ochranu proti podbití ano. BMS123 OFFGRID má 100A capable relé, které přímo ovládá. Tzn. při 2.75V/čl. mě relé odpojí mikroinvertory od baterie. Chtělo by to nějakou failsafe, kdyby BMS jednoho dne to relé nerozpojila, protože mikroinvertor jinak pojede až do cca. 20V vstupního napětí, když ho nic nezastaví Ale zatím nemám důvod tomu nevěřit.
Moc jsem se s tím před instalací nebalancoval, takže mám radost, že se potvrdilo, že 1A balancovací proud je dostatečný i pro 160Ah články. Ze začátku jsem z baterky víc jak 5 kWh nedostal, ale s každým nabíjením se to rovnalo až na současných 6.9 kWh, což mi na takový punk jako ty baterky jsou přijde o.k.
Baterku vybíjim do sítě šesticí mikroinvertorů. Na foto jsou vidět první 4 ks, začínal jsem s méně. Výstup z mikroinvertorů měřím jednofázovým wattmetrem, stejně jako vstup do chargeru Mazdy, monitoruje mě to SDS Micro Din E. Tzn. pro kompletní bezobslužnost mám v plánu skript "když je spotřeba na Wattmetru Mazda > max. výstup mikroinvertorů, tak sepni relé připojující mikroinvertory do sítě." Ale zatím to klikám ručně a říkám tomu testovací provoz
Baterii dobíjim 4x 250Wp monokrystal panely přes i4wifi výprodejové MPPT. Chtělo by to panelů zásadně víc, ale to je hudba budoucnosti.
S vrtulí to nějak moc vážně nesmyslím. Vypadá to na tom sloupu hezky, ale je vám jasné, že v zástavbě se to moc často netočí. Jde o Swea 750W generátor s výstupem do sítě, což funguje bombasticky a jde to dokonce konfigurovat, v jakých otáčkách to vrtuli zatíží a jak moc, případně jde upravit i charakteristiku zatěžování. Ještě ten vítr by to chtělo.
No a nakonec jak takové nabíjení vypadá na grafu. Je vidět, že na uživení elektromobilu by to můj systém chtělo mnohonásobně zvětšit. Takhle to je spíš pro pocit, že to celý nenabíjim ze sítě.
Primárním účelem tohohle projektu je šetřit spotřebu elektromobilu, a hlavně se něco naučit, vyzkoušet si a otestovat. Ta Mazda na fotce je na elektriku a na jednu cestu z práce Praha-HK si vezme dálničním tempem 20 kWh. Takže si umíte představit, že spotřeba objektu mě zase tolik netrápí a přišlo mi logičtější začít u auta.
Zatím mám 7,7 kWh LiFePO4 úložiště na 48V postavené z článků z druhé ruky. Pro "přelívání" do auta by to samozřejmě chtělo minimálně stejně velikou baterii, jako je v autě. Většina článků jsou 4x40Ah Winstony paralelně, tzn. 160Ah každý článek. Bohužel jsem 40Ah článků nedal dokupy dostatek a tak dva z nich jsou 2x90Ah winstony paralelně a jeden jsou tři šedesátky.
Baterky jsem dal do dřevěné bedny, resp. dvou, protože se mi to nějak nečekaně těsně nevešlo. Stejně tak se mě do bedny už nevešla izolace, takže jsem zvědav, co se bude dít v zimě.
Baterku monitoruju BMS123 OFFGRID od i4wifi. Bohužel bez odkazu, BMS už se neprodává, dneska už má nástupce. Ochranu proti přebití vůbec nevyužívám a spoléhám na MPPT regulátor, ale ochranu proti podbití ano. BMS123 OFFGRID má 100A capable relé, které přímo ovládá. Tzn. při 2.75V/čl. mě relé odpojí mikroinvertory od baterie. Chtělo by to nějakou failsafe, kdyby BMS jednoho dne to relé nerozpojila, protože mikroinvertor jinak pojede až do cca. 20V vstupního napětí, když ho nic nezastaví Ale zatím nemám důvod tomu nevěřit.
Moc jsem se s tím před instalací nebalancoval, takže mám radost, že se potvrdilo, že 1A balancovací proud je dostatečný i pro 160Ah články. Ze začátku jsem z baterky víc jak 5 kWh nedostal, ale s každým nabíjením se to rovnalo až na současných 6.9 kWh, což mi na takový punk jako ty baterky jsou přijde o.k.
Baterku vybíjim do sítě šesticí mikroinvertorů. Na foto jsou vidět první 4 ks, začínal jsem s méně. Výstup z mikroinvertorů měřím jednofázovým wattmetrem, stejně jako vstup do chargeru Mazdy, monitoruje mě to SDS Micro Din E. Tzn. pro kompletní bezobslužnost mám v plánu skript "když je spotřeba na Wattmetru Mazda > max. výstup mikroinvertorů, tak sepni relé připojující mikroinvertory do sítě." Ale zatím to klikám ručně a říkám tomu testovací provoz
Baterii dobíjim 4x 250Wp monokrystal panely přes i4wifi výprodejové MPPT. Chtělo by to panelů zásadně víc, ale to je hudba budoucnosti.
S vrtulí to nějak moc vážně nesmyslím. Vypadá to na tom sloupu hezky, ale je vám jasné, že v zástavbě se to moc často netočí. Jde o Swea 750W generátor s výstupem do sítě, což funguje bombasticky a jde to dokonce konfigurovat, v jakých otáčkách to vrtuli zatíží a jak moc, případně jde upravit i charakteristiku zatěžování. Ještě ten vítr by to chtělo.
No a nakonec jak takové nabíjení vypadá na grafu. Je vidět, že na uživení elektromobilu by to můj systém chtělo mnohonásobně zvětšit. Takhle to je spíš pro pocit, že to celý nenabíjim ze sítě.
-
- Příspěvky: 3301
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: FVE pro nabíjení elektromobilu
Mohl bys napsat neco malo o tom aute? Dle fotek to vypada uzasne ale aspon ja mam problem prelouskat toliko anglictiny.
Hlavne by me zajimala legislativni stranka veci ... samozrejme i technicky veci
Hlavne by me zajimala legislativni stranka veci ... samozrejme i technicky veci
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: čtv led 16, 2014 8:47 am
Re: FVE pro nabíjení elektromobilu
Hele po stránkách legalizace je to škoda se rozepisovat. Záleží na konkrétním technikovi tvýho příslušnýho dopravního inspektorátu, zda se s tebou bude chtít párat, anebo nebude. Bohužel mají právo žádat cokoli, a to i nad rámec požadavků 56/2001 Sb. pro individuální přestavbu již zaregistrovaného automobilu. Pokud budeš mít štěstí, tak tě s přestavbou vyžene technik na zkušebny "jenom" s brzdama, elektromagnetickou kompatibilitou, hlukem a obecným předpisem EHK100 v rozsahu individuální přestavby. Každá zkouška stojí cca. 25 - 30 tisíc Kč. Hluk jde u E.V. odpustit. Na zkušebnách jsou rozumný lidi, který na rozdíl od těch na úřadech chtějí pomoct. No a když budeš mít smůlu, tak od tebe bude technik na dopravce do zblbnutí vyžadovat homologace všech použitých komponentů, a to že jejich schválení ztratilo platnost v okamžiku aplikace do tvojí konkrétní instalace mu nevysvětlíš. Už to mám za sebou s jiným autem, Mazdu tahle procedura ještě čeká.PavelR píše:Mohl bys napsat neco malo o tom aute? Dle fotek to vypada uzasne ale aspon ja mam problem prelouskat toliko anglictiny.
Hlavne by me zajimala legislativni stranka veci ... samozrejme i technicky veci
Technicky je to 30kWh LiFePO4 (98x100Ah v serii) v Mazdě RX-8 s DC motorem Kostov-Balkancar napojeným na původní převodovku.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 3 Odpovědi
- 816 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ResHacker
-
- 0 Odpovědi
- 405 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od proasnet
-
-
Nová metoda má umožnit nabíjení elektromobilů za jízdy
od karelkilian » » v Magazín MyPower.CZ
Nová metoda má umožnit nabíjení elektromobilů za jízdy
- 29 Odpovědi
- 2867 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Soban
-
-
- 14 Odpovědi
- 3896 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Dagus
-
- 33 Odpovědi
- 3803 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od abrams