stavba obytnaku - hybridni ostrov
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: ned čer 21, 2015 2:14 pm
stavba obytnaku - hybridni ostrov
Dobry den, po nekolikadenním procitani mypower stranek jsem se neudrzel a po hodne dlouhy dobe se pridal k nejakymu foru, tim chci rict, ze me zde propírany veci zaujaly natolik, ze sem prestal dokonce i parit hry na tabletovi abych mel cas si to tu procitat...samozrejme vecer, kdyz uz mam vsechno hotovo
a ted k veci: Mam sen: se svou rodinou-zena a dve deti- vypadnout pres zimu za teplem nejlíp do severni afriky nasim 40 let starym veteranem s drevenou alkovnou a vahou 7,5 tuny. Od zacatku jsem vedel, ze budu potrebovat solarni panel k dobijeni baterek a nijak sem to neresil (koupim nakou sadu, namontuju a hotovo), jenomze mam tedka nak vic volnyho casu nez sem predpokladal a pustil sem se z gruntu do rekonstrukce obytny nastavby a tim bude spojeny i novy rozvod elektriny a rad bych dal s vasi pomoci dohromady funkcni HYBRIDNI MOBILNI OSTROV pro pohodovou prodlouzenou dovcu...
Zde jsou uvedené spotrebice ktere chceme mit s sebou
absorbcni lednicka 100w
led tv (monitor) 25w
2notase 200w
repraky ?
trouba 1300w
odstavnovac 240w
pumpa ?
macerator ve wc?
vnitrni osvetleni?
pak klasika telefony, tablety,fotak, nabijecky...
a tresnicka na dortu je moje el naradi, ktere chci pro mozne opravy sebou (flexa, vrtacka, kompresor, bruska...
tak a tedka mi jde o to zda je mozne tyto spotrebice uzivit ze dvou 260w panelu. Auto je na 12v. Moje predstava je aspon tak 400-500 Ah baterky, regulator si vybrat netroufnu, dale pak nejaky sikovny menic. jinak nastavba klidne muze asi bezet i na jinej proud nez 12v
Jsem uplne na zacatku se skvelou solarni energii tak prosim o trpelivost a pokud budete chtit pomoct pri skladani tohoto hybrida dohromady vas prosim se pokud možno drzet aspon trochu pri zemi co se financni narocnosti tyce.
Diky za kazdy napad. J.
a ted k veci: Mam sen: se svou rodinou-zena a dve deti- vypadnout pres zimu za teplem nejlíp do severni afriky nasim 40 let starym veteranem s drevenou alkovnou a vahou 7,5 tuny. Od zacatku jsem vedel, ze budu potrebovat solarni panel k dobijeni baterek a nijak sem to neresil (koupim nakou sadu, namontuju a hotovo), jenomze mam tedka nak vic volnyho casu nez sem predpokladal a pustil sem se z gruntu do rekonstrukce obytny nastavby a tim bude spojeny i novy rozvod elektriny a rad bych dal s vasi pomoci dohromady funkcni HYBRIDNI MOBILNI OSTROV pro pohodovou prodlouzenou dovcu...
Zde jsou uvedené spotrebice ktere chceme mit s sebou
absorbcni lednicka 100w
led tv (monitor) 25w
2notase 200w
repraky ?
trouba 1300w
odstavnovac 240w
pumpa ?
macerator ve wc?
vnitrni osvetleni?
pak klasika telefony, tablety,fotak, nabijecky...
a tresnicka na dortu je moje el naradi, ktere chci pro mozne opravy sebou (flexa, vrtacka, kompresor, bruska...
tak a tedka mi jde o to zda je mozne tyto spotrebice uzivit ze dvou 260w panelu. Auto je na 12v. Moje predstava je aspon tak 400-500 Ah baterky, regulator si vybrat netroufnu, dale pak nejaky sikovny menic. jinak nastavba klidne muze asi bezet i na jinej proud nez 12v
Jsem uplne na zacatku se skvelou solarni energii tak prosim o trpelivost a pokud budete chtit pomoct pri skladani tohoto hybrida dohromady vas prosim se pokud možno drzet aspon trochu pri zemi co se financni narocnosti tyce.
Diky za kazdy napad. J.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: stavba obytnaku - hybridni ostrov
No panely to utáhnou neutáhnou, v tomto případě bude záležet na dobře dimenzovaných bateriích. A jak moc se bude elektřina používat.
Když budu chtít hodinu péct, tak budu muset 2,5 hodiny dobíjet. A to je jen hrubý výpočet bezestrát a při ideálním nasvícení panelů a bez zapnutých žádných dalších spotřebičů. Takže spíš na hodinu pečení dobíjet tak 3-4 hodiny.
Ale z mého pohledu bude největší žrout ta lednička.
Nářadí bych neřešil, tam postačí jen dobře dimenzovaný měnič, protože jejich běh bude vyjímečný. Jo a přidal bych tam malou svářečku
Copak je to za auto? A ty 2 panely je maximum co tam lze dát?
Když budu chtít hodinu péct, tak budu muset 2,5 hodiny dobíjet. A to je jen hrubý výpočet bezestrát a při ideálním nasvícení panelů a bez zapnutých žádných dalších spotřebičů. Takže spíš na hodinu pečení dobíjet tak 3-4 hodiny.
Ale z mého pohledu bude největší žrout ta lednička.
Nářadí bych neřešil, tam postačí jen dobře dimenzovaný měnič, protože jejich běh bude vyjímečný. Jo a přidal bych tam malou svářečku
Copak je to za auto? A ty 2 panely je maximum co tam lze dát?
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: stavba obytnaku - hybridni ostrov
Neviem, z akého dôvodu ste nazvali Váš obytnák hybridným ostrovom, ale budiž. Mimo kempu to bude jasný ostrov, v kempe môžete využiť výhody prípojky na 230 a v prípade núdze dobiť batérie, teda nabíjačka na 230 V sa hodí. Chladničku by som volil radšej kompresorovú, tá je úspornejšia. Elektrická rúra 1300 W je zbytočne silná, hľadal som nejakú vhodnú do obytnáku a môžem odporučiť Tristar 800 W - typové označenie z pamäti neviem. Je dostupná v českom internetovom obchode. Prajem Vám úspešnú prestavbu a veľa radosti z výsledku !!!
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 7723
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: stavba obytnaku - hybridni ostrov
já vidím největší problém v té africe... Auto bude asi AVIE, můj tip.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 26
- Registrován: čtv pro 11, 2014 1:03 pm
Re: stavba obytnaku - hybridni ostrov
optimalizoval bych spotrebu tim, ze bych vymenil lednicku za kompresorovou a troubu za plynovou, tim odpadnou dva nejvetsi zrouti a cely system se nebude muset dimenzovat na takovou spotrebu...
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: stavba obytnaku - hybridni ostrov
Absorbční lednice by měla snad běhat i na plyn, ne? Hodně záleží jak je plyn v africe dostupný. Ale určitě bych se snažil vaření a pečení řešit plynem. 10kg bomba je ideální.
A když už bych se s tím stavěl, tak bych vůbec neváhal do motoru zastavět další alternátor asi 24V se samostatným okruhem jen pro napájení nadstavby. Když by bylo nejhůř, tak vždy je možnost nechat běžet motor. Nebo nouzově dobíjet přes nějakou malou centrálu.
A když už bych se s tím stavěl, tak bych vůbec neváhal do motoru zastavět další alternátor asi 24V se samostatným okruhem jen pro napájení nadstavby. Když by bylo nejhůř, tak vždy je možnost nechat běžet motor. Nebo nouzově dobíjet přes nějakou malou centrálu.
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: ned čer 21, 2015 2:14 pm
Re: stavba obytnaku - hybridni ostrov
zacnu lednickou , myslel sem absorbcni lednici na 12/220/plyn. Pojede vetsinu casu na plyn, jen pri idealnich podminkach by mela bejt z baterek http://www.ebay.de/itm/WAECO-Combicool- ... 20fdec88d7 , samozrejme mame 2 plynovy 10kg bomby pro varic a lednici
dale ta trouba je tam dana hlavne na prilepsenou v idealnich podminkach napr. na susenky pro deti nbo na kuře... Samozrejme ve vyjmecnych pripadech
Jinak mnozstvi panelu pocitam urcite ty 2 pro ktery mam urceny misto uz tedka pri stavbe, je mozny, ze se naky dalsi misto aspon jeste pro jeden najde (nebo 2 mensi).
S tim hybridnim ostrovem se omlouvam (az najdu edit tak to prepisu). Sem myslel, ze hybridni ostrovni system je system, kterej pouziva baterky na uskladneni energie a dal z nich pousti pres menic 220 pro dalsi spotrebice. Ostrovnim systemem sem bral system kdy jedou spotrebice na 12v...
Jinak mala elektrocentrala samozrejme pojede s nama , svarecka, no nakej malej invertor tam asi taky bude -
auto je mb laf710 je to auto dobrovolnejch hasicu se shozenou hasicskou casti. dvojkabina, Alkovna je rám z jeklu a zbytek protivodni překližka. To tedka shazuju a bude mit na povrchu duralovej plech pro lepsi odolnost proti vode...
https://www.flickr.com/photos/stoneatel ... /lightbox/ - tkhle to bude vypadat, je to 4x4
diky za prispevky, jen tak dal...
dale ta trouba je tam dana hlavne na prilepsenou v idealnich podminkach napr. na susenky pro deti nbo na kuře... Samozrejme ve vyjmecnych pripadech
Jinak mnozstvi panelu pocitam urcite ty 2 pro ktery mam urceny misto uz tedka pri stavbe, je mozny, ze se naky dalsi misto aspon jeste pro jeden najde (nebo 2 mensi).
S tim hybridnim ostrovem se omlouvam (az najdu edit tak to prepisu). Sem myslel, ze hybridni ostrovni system je system, kterej pouziva baterky na uskladneni energie a dal z nich pousti pres menic 220 pro dalsi spotrebice. Ostrovnim systemem sem bral system kdy jedou spotrebice na 12v...
Jinak mala elektrocentrala samozrejme pojede s nama , svarecka, no nakej malej invertor tam asi taky bude -
auto je mb laf710 je to auto dobrovolnejch hasicu se shozenou hasicskou casti. dvojkabina, Alkovna je rám z jeklu a zbytek protivodni překližka. To tedka shazuju a bude mit na povrchu duralovej plech pro lepsi odolnost proti vode...
https://www.flickr.com/photos/stoneatel ... /lightbox/ - tkhle to bude vypadat, je to 4x4
diky za prispevky, jen tak dal...
-
- Příspěvky: 26
- Registrován: čtv pro 11, 2014 1:03 pm
Re: stavba obytnaku - hybridni ostrov
moc pekne! nemas nahodou modrou kabinu toho casu bez boxu??? to bys byl druhy v republice kdo ma tuhle karu ma...
abosorpcni lednice ma nejvyhodnejsi provoz na plyn, kdyz ji musis zivit elektrikou tak je to neskutecny zrout, protoze ma topne teleso, ktere jede furt. Kompresorova jede, jen kdyz potrebuje dotlakovat medium. Jinak co se spotreby plynu tyce, tak bych ti radil si nechat namontovat plynovou nadrz na LPG ( POZOR - musi mit upraveny ventil na odebirani plynne faze!!!), s trochu vetsi bych se nebal ze ti dva mesice nevydrzi, pokud pojedes jen lednici a vareni. Jak mas vymyslenou teplou vodu?
Pri nakupu invertoru si dej pozor viz. http://www.caravan24.cz/forum/viewthrea ... ost_146737
abosorpcni lednice ma nejvyhodnejsi provoz na plyn, kdyz ji musis zivit elektrikou tak je to neskutecny zrout, protoze ma topne teleso, ktere jede furt. Kompresorova jede, jen kdyz potrebuje dotlakovat medium. Jinak co se spotreby plynu tyce, tak bych ti radil si nechat namontovat plynovou nadrz na LPG ( POZOR - musi mit upraveny ventil na odebirani plynne faze!!!), s trochu vetsi bych se nebal ze ti dva mesice nevydrzi, pokud pojedes jen lednici a vareni. Jak mas vymyslenou teplou vodu?
Pri nakupu invertoru si dej pozor viz. http://www.caravan24.cz/forum/viewthrea ... ost_146737
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: stavba obytnaku - hybridni ostrov
No nabízí se možnost to celé postavit na 24V. Protože tak z levného regulátoru 20A dostanete až 480W kdežto na 12V při stejném výkonu budete muset mít o dost dražší regulátor už na 40A. Také bych se zamyslel nad možností mít další dva panely někde uskladněné (třeba pod těma na střeše) a v případě kempování je vyndat, upevnit na připravené úchyty a začít provozovat s tím, že by třeba sloužili jako taková markíza Se skoro 1 kWp se už nechá docela vyskakovat.
Teď je to o tom, jaké spotřebiče už máte na 12V a jaké lze pořídit na 24V. Už jen kvůli lednici tam bude muset být DC/DC měnič 24V/12V. Prostě co bude výhodnější finančně.
Kvůli flexe budete muset měnič naddimenzovat, aby zvládl rozběhový proud. Doporučil bych powerjack LF. Mám 5kW a takové věci zvládne levou zadní. Jestli by to dal i levnější 3kW nevím. Za tu cenu asi neexistuje robustněší měnič.
Jinak krásný meďák, závidím.
Teď je to o tom, jaké spotřebiče už máte na 12V a jaké lze pořídit na 24V. Už jen kvůli lednici tam bude muset být DC/DC měnič 24V/12V. Prostě co bude výhodnější finančně.
Kvůli flexe budete muset měnič naddimenzovat, aby zvládl rozběhový proud. Doporučil bych powerjack LF. Mám 5kW a takové věci zvládne levou zadní. Jestli by to dal i levnější 3kW nevím. Za tu cenu asi neexistuje robustněší měnič.
Jinak krásný meďák, závidím.
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: ned čer 21, 2015 2:14 pm
Re: stavba obytnaku - hybridni ostrov
peep:
dikec, tepla voda je pres 15l bojler Elgena, kterej jede na 220 - 660w. Pak je tam po predchozim majiteli vychytavka napojeni z chladici soustavy v motoru na vymenik v tom bojleru, takze kdyz se otevre termostat tak zacne tepla voda ohrivat i vymenik v bojleru a na sprchovani venku asi prenosna solarni sprcha. Mas nejakej typ na ten venti pro lpg?, je to naprosto bezny a bezpecny? precejenom v aute budou maly kaminka na drevo a hlavne 2 maly deti, takze bezpecnost na 1.miste... Je mi jasny ze se dvema 20l bombama to neni uplny pianko, doufam furt ze marocky plynari dokazou naplnit i cesky bomby.
Jeste me napada ze v nejhorsim bych musel udelat v nastavbe kutloch pro 33l bombu.
jeste k autu: sem myslel ze sme furt jediny kdo ho u nas ma. no tak to je super ze si tyhle medvedy lidi v cechach porizujou. Pro cestovani hlavne mimo evropu je to skvely auto co se dilu tyce. Ten s tou modrou kabinou patril nejspis k tzv. einsatz to sou auta z integrovanyho zachranyho systemu v nemecku. My mame ciste cervenyho hasicaka, ale barvu chci zmenit, doufam ze mi to testacni komisar dovoli...
ok tenhle invertor ne , dikec J
dikec, tepla voda je pres 15l bojler Elgena, kterej jede na 220 - 660w. Pak je tam po predchozim majiteli vychytavka napojeni z chladici soustavy v motoru na vymenik v tom bojleru, takze kdyz se otevre termostat tak zacne tepla voda ohrivat i vymenik v bojleru a na sprchovani venku asi prenosna solarni sprcha. Mas nejakej typ na ten venti pro lpg?, je to naprosto bezny a bezpecny? precejenom v aute budou maly kaminka na drevo a hlavne 2 maly deti, takze bezpecnost na 1.miste... Je mi jasny ze se dvema 20l bombama to neni uplny pianko, doufam furt ze marocky plynari dokazou naplnit i cesky bomby.
Jeste me napada ze v nejhorsim bych musel udelat v nastavbe kutloch pro 33l bombu.
jeste k autu: sem myslel ze sme furt jediny kdo ho u nas ma. no tak to je super ze si tyhle medvedy lidi v cechach porizujou. Pro cestovani hlavne mimo evropu je to skvely auto co se dilu tyce. Ten s tou modrou kabinou patril nejspis k tzv. einsatz to sou auta z integrovanyho zachranyho systemu v nemecku. My mame ciste cervenyho hasicaka, ale barvu chci zmenit, doufam ze mi to testacni komisar dovoli...
ok tenhle invertor ne , dikec J
-
- Příspěvky: 26
- Registrován: čtv pro 11, 2014 1:03 pm
Re: stavba obytnaku - hybridni ostrov
posli nejake foto auta!
Prestavuju MAN 14.272 na celorocni bydleni pro malou rodinu, takze uz mam par veci vyzkoumanych a rad bych se potesil takovym skvostem jako mas ty.
Ohrev teple vody je fajn. Doporucil bych ti prepojovac na dobijeni - kdyz mas autobaterie plne nabite, tak to prepne a dobiji se ti baterie v nastavbe, dobra vec kdyz popojizdis casteji. Je nutonost mit stejne napeti jak auta tak nastavby. Co se tyce spotrebicu na 12V, tak z ciny se daji koupit DC/DC konvertory za slusny peniz, jejich naddimenzovani je samozrejmosti (abys nejel na jejich hranici a pak se divil ze odchazeji). Sprchu venku vyresis odbockou s ventilem z vody v nastavbe.
Co se plynu, tak jsem myslel nadrze na LPG, co se pouzivaji na prestavby aut na plyn - maji homologaci na provoz na silnicich, tlakove zkousky a pojistne ventily, cokoliv jineho bych se bal namontovat. Problem je v tom, ze auta jezdi na kapalny LPG, takze trubka kterou to saje je otocena smerem ke dnu, aby to salo tekutou fazi, pri montazi musis ventil vyndat a ohnout trubku smerem nahoru, aby nasavala jen plynnou fazi nad hladinou tekuteho LPG.
Dal je na systemu napojeny klasicky redukcni ventil 30mBar, ktery redukuje tlak plynu na pouziti pro spotrebice. BTW. bych se vubec nebal pouziti klasickeho plynoveho sporaku s troubou(pretryskovaneho na PB), z druhe ruky se da koupit kolem 1000kc a mas to vyresene (mam to stejne). Dal si hlidej spotrebice jake maji trysky 50/30mbar, abys to mel sjednocene.
Prestavuju MAN 14.272 na celorocni bydleni pro malou rodinu, takze uz mam par veci vyzkoumanych a rad bych se potesil takovym skvostem jako mas ty.
Ohrev teple vody je fajn. Doporucil bych ti prepojovac na dobijeni - kdyz mas autobaterie plne nabite, tak to prepne a dobiji se ti baterie v nastavbe, dobra vec kdyz popojizdis casteji. Je nutonost mit stejne napeti jak auta tak nastavby. Co se tyce spotrebicu na 12V, tak z ciny se daji koupit DC/DC konvertory za slusny peniz, jejich naddimenzovani je samozrejmosti (abys nejel na jejich hranici a pak se divil ze odchazeji). Sprchu venku vyresis odbockou s ventilem z vody v nastavbe.
Co se plynu, tak jsem myslel nadrze na LPG, co se pouzivaji na prestavby aut na plyn - maji homologaci na provoz na silnicich, tlakove zkousky a pojistne ventily, cokoliv jineho bych se bal namontovat. Problem je v tom, ze auta jezdi na kapalny LPG, takze trubka kterou to saje je otocena smerem ke dnu, aby to salo tekutou fazi, pri montazi musis ventil vyndat a ohnout trubku smerem nahoru, aby nasavala jen plynnou fazi nad hladinou tekuteho LPG.
Dal je na systemu napojeny klasicky redukcni ventil 30mBar, ktery redukuje tlak plynu na pouziti pro spotrebice. BTW. bych se vubec nebal pouziti klasickeho plynoveho sporaku s troubou(pretryskovaneho na PB), z druhe ruky se da koupit kolem 1000kc a mas to vyresene (mam to stejne). Dal si hlidej spotrebice jake maji trysky 50/30mbar, abys to mel sjednocene.
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: ned čer 21, 2015 2:14 pm
Re: stavba obytnaku - hybridni ostrov
dracek: momentalne mam na 12v akorat vodni pumpu, kterou chci stejne vymenit, protoze dava jenom 6l/m , malou kompresorovou lednici (asi 20l) ktera nejspis taky pude z domu a zachod, kterej je teda dost dulezitej... Zbytek je na 220v.
K panelum: byl sem premerit zakladni plochu pro umisteni panelů a ta je:
rovina nahore na alkovne 225x160cm
dve sikminy 45st. z alkovny dopredu a dozadu. tzn. 2x 225x50cm
sou to pomerne nestandartni rozmery do kterejch mozna nebude uplne lehky najit panely, ale stale v to doufam
No a pak teda nejaky plochy na upgrade by sli nejspis z boku (markiza z panelu by byla luxusni ), tam pak jde hlavne o to uchyceni
Powerjack od Mateje sem procital a je krasnej, zkusim mu napsat co da ten 3kW
diky za pochvalu medveda, co neni muze jednou bejt zejo, v nemecku se daj sehnat celkem za dobrej peniz a s malo najetejma km napr. dobrovolny hasici nebo thw (nase auto ma 70000km)
K panelum: byl sem premerit zakladni plochu pro umisteni panelů a ta je:
rovina nahore na alkovne 225x160cm
dve sikminy 45st. z alkovny dopredu a dozadu. tzn. 2x 225x50cm
sou to pomerne nestandartni rozmery do kterejch mozna nebude uplne lehky najit panely, ale stale v to doufam
No a pak teda nejaky plochy na upgrade by sli nejspis z boku (markiza z panelu by byla luxusni ), tam pak jde hlavne o to uchyceni
Powerjack od Mateje sem procital a je krasnej, zkusim mu napsat co da ten 3kW
diky za pochvalu medveda, co neni muze jednou bejt zejo, v nemecku se daj sehnat celkem za dobrej peniz a s malo najetejma km napr. dobrovolny hasici nebo thw (nase auto ma 70000km)
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: stavba obytnaku - hybridni ostrov
peep: já bych teda cestou spojování palubních napětí nešel, ale jednoduše dobastlil další řemenici k motoru a uchycení pro další alternátor.
Mě osobně by se zamlouvala právě stavba na 24V už kvůli tomu regulátoru nabíjení a menším průžezům kabelů, takže další alternátor je dobrá volba, jinak by se musel ještě řešit další menič 12/24 kvůli dobíjení.
No panely kolem těch 250Wp mají většinou 1,6m na 1m. Takže dva by tam měli jít dát.
Panely na boku bylo první co mě napadlo, ale hned na to mě napadlo, že to je blbý proti nenechavcům. Lepší bude, když panely nebudou moc vidět.
Mě napadlo tam dát vodící lištu na konci s dorazem. A panely vlastně vytáhnout z pod těch napevno jako šuplík a po plném vytažení je přes nějakou vzpěrnou tyč (která by byla chovaná zespoda panelu) zapřít o bok auta jako klasickou markízu. Nejsem si jistej, jestli je to takto k pochopení. Musel bych to asi namalovat
Někde sem to viděl, ale nemůžu si vzpomenout kde. Šlo to vytahovat a chovalo se to jako ližina u šuplete a po úplném vytažení se to začlo chovat jako pant a šlo s tím hýbat nahoru a dolu.
No zastavět tam nádrž na LPG by bylo super, ale jen za předpokladu, že všude po cestě jsou dostupné čerpačky, takže možnosti připojení na 10gk flašku bych se nevzdával.
A pumpu bych neřešil a dal normální na 230V. Však taky pobeží jen jednou za čas, ne? Oni ty čerpadla na 12V jsou drahé a stejně stojí za prd.
Mě osobně by se zamlouvala právě stavba na 24V už kvůli tomu regulátoru nabíjení a menším průžezům kabelů, takže další alternátor je dobrá volba, jinak by se musel ještě řešit další menič 12/24 kvůli dobíjení.
No panely kolem těch 250Wp mají většinou 1,6m na 1m. Takže dva by tam měli jít dát.
Panely na boku bylo první co mě napadlo, ale hned na to mě napadlo, že to je blbý proti nenechavcům. Lepší bude, když panely nebudou moc vidět.
Mě napadlo tam dát vodící lištu na konci s dorazem. A panely vlastně vytáhnout z pod těch napevno jako šuplík a po plném vytažení je přes nějakou vzpěrnou tyč (která by byla chovaná zespoda panelu) zapřít o bok auta jako klasickou markízu. Nejsem si jistej, jestli je to takto k pochopení. Musel bych to asi namalovat
Někde sem to viděl, ale nemůžu si vzpomenout kde. Šlo to vytahovat a chovalo se to jako ližina u šuplete a po úplném vytažení se to začlo chovat jako pant a šlo s tím hýbat nahoru a dolu.
No zastavět tam nádrž na LPG by bylo super, ale jen za předpokladu, že všude po cestě jsou dostupné čerpačky, takže možnosti připojení na 10gk flašku bych se nevzdával.
A pumpu bych neřešil a dal normální na 230V. Však taky pobeží jen jednou za čas, ne? Oni ty čerpadla na 12V jsou drahé a stejně stojí za prd.
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: ned čer 21, 2015 2:14 pm
Re: stavba obytnaku - hybridni ostrov
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... ack#p43623 co rikate na tenhle menic, asi by do budouci sestavy mohl pasovat?
muzete mi zkusit doporucit nejakej regulator pro nej? slo by tohle?http://www.deramax.cz/solarni-regulator ... -displejem
peep: u tebe neni problem ani kdybys chtel 2 plynovy trouby s takovymhle kufrem
muzete mi zkusit doporucit nejakej regulator pro nej? slo by tohle?http://www.deramax.cz/solarni-regulator ... -displejem
peep: u tebe neni problem ani kdybys chtel 2 plynovy trouby s takovymhle kufrem
Naposledy upravil(a) jurassic dne stř čer 24, 2015 3:17 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: stavba obytnaku - hybridni ostrov
To je starší verze powerjacka tj vysokofrekvenční. Nově používají nízkofrekvenční robustnější. S tímhle nemám žádné zkušenosti.
Regulátor se vybírá podle panelů a napětí baterijí. Jaký budeš mít následně měnič je regulátoru jedno nebo spíš měniči je jedno jaký k němu dáš regulátor
Osobně bych šel do Epsolar 4215. Je to MPPT, takže dostane z panelů maximum. Proud do 40A takže teoreticky na 12V max 480Wp v panelech a na 24V zvládne panely o hodnotě 960Wp. Cena cca 6 tis.
Regulátor se vybírá podle panelů a napětí baterijí. Jaký budeš mít následně měnič je regulátoru jedno nebo spíš měniči je jedno jaký k němu dáš regulátor
Osobně bych šel do Epsolar 4215. Je to MPPT, takže dostane z panelů maximum. Proud do 40A takže teoreticky na 12V max 480Wp v panelech a na 24V zvládne panely o hodnotě 960Wp. Cena cca 6 tis.
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: ned čer 21, 2015 2:14 pm
Re: stavba obytnaku - hybridni ostrov
diky dracekvo tohle sem potreboval slyset
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: stavba obytnaku - hybridni ostrov
Do obytňáku odporúčam tento regulátor :
1/ Victron
2/ Victron
3/ Victron
4/ radšej nič.
Pre Afriku a letnú prevádzku jedine kompresorovú chladničku, plynu môže byť niekedy nedostatok.....
1/ Victron
2/ Victron
3/ Victron
4/ radšej nič.
Pre Afriku a letnú prevádzku jedine kompresorovú chladničku, plynu môže byť niekedy nedostatok.....
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 26
- Registrován: čtv pro 11, 2014 1:03 pm
Re: stavba obytnaku - hybridni ostrov
dracekvo: nakladak ma klasicky palubni napeti 24V, takze kdyz bude mit v nastavbe 24V tim lip, da sekoupit krabicka, ktera hlida nabiti baterek a v pripade nabiti startovacich baterii pri jizde je schopna pepnout okruhy a dobijet baterie v nastavbe. Rozhodne lepsi jak dobastlovat dalsi alternator do motoru
http://eshop.karavanypro.cz/baterie-a-p ... oru-odak-3
http://www.mulac.cz/propojovace-oddelov ... i-rele.htm
jurassic:
Nevidim duvod proc tam bastlit standardni vodarnu na 230V - navic ma jiny provozni tlak nez karavanova, kde se pohybujes kolem 1,5Atm - kdyz mas tenke trubky tak ti staci tech 7-9l/min, jinac bych si pripravil tazne zarizeni pro cisternu, protoze pri tlaku 8Atm ti to bude davat kolem 30l/min - takze jakou ze to planujes mit nadrz na vodu? a chces aby ti voda vystacila na jedno umyti nadobi, nebo na tyden?
vlkazajac: Pri montazi LPG nadrze se dava jeste jeden "alternativni" vstup pro lokalni PB lahve - ono nemci maji jinou, spanele taky, takze mit v soustave alternativni vstup se vzdycky hodi. To same plati i o vode.
http://eshop.karavanypro.cz/baterie-a-p ... oru-odak-3
http://www.mulac.cz/propojovace-oddelov ... i-rele.htm
jurassic:
Nevidim duvod proc tam bastlit standardni vodarnu na 230V - navic ma jiny provozni tlak nez karavanova, kde se pohybujes kolem 1,5Atm - kdyz mas tenke trubky tak ti staci tech 7-9l/min, jinac bych si pripravil tazne zarizeni pro cisternu, protoze pri tlaku 8Atm ti to bude davat kolem 30l/min - takze jakou ze to planujes mit nadrz na vodu? a chces aby ti voda vystacila na jedno umyti nadobi, nebo na tyden?
vlkazajac: Pri montazi LPG nadrze se dava jeste jeden "alternativni" vstup pro lokalni PB lahve - ono nemci maji jinou, spanele taky, takze mit v soustave alternativni vstup se vzdycky hodi. To same plati i o vode.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: stavba obytnaku - hybridni ostrov
No psal, že auto má na 12V. Proto sem psal, že když by mě nástavbu na 24V tak by nejjednodužší bylo dobastlit další altík. Záleží jaký má přístup ke strojnímu vybavení. Tak nějak počítám, že když se pouští do přestavby, tak takové možnosti mít bude.
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: ned čer 21, 2015 2:14 pm
Re: stavba obytnaku - hybridni ostrov
zdravim, tak kde zacit? muzu treba panelama at je to poporadě...
mono, poly, amorf., co sem koukal tak se davaj na obytnaky prevazne poly nebo kombinace mono+poly. vrsek alkovny ma rozmer 225x160cm.
poly panely sem nasel v rozmeru 164x98 a to sou teda 2 ks 250w tzn 500w a naka prace s rozsirenim konstrukce pro uchyceni navarenim jeklu na kazdy strane o 2cm + mezera mezi nima na nejaky prcky panely (ca 4x10w)
Nasel sem taky amorfni, ktery perfektne vychazej na vrsek alkovny v rozmeru 110x130 coz znamena krasny 4ks amorfu 120w ks tzn. 480w + dodelani nejakejch ramu asi, protoze prej amorfy nejsou v ramech ale jenom ciste ve skle
z horni plochy alkovny jdou dale 2 sikminy (jedna ke strese auta a druha k zadku auta) v rozmerech 225x50cm na ktere by sli na kazdou dat 3 monokrystaly po 50w tzn 3x50x2 coz je dalsich 300w, ale nikdy by nejspis nemohly bejt osviceny zaroven,
takze shrnuti panelu je jednoduse by se dalo namontovat dobre funkcnich 500w, kdybych to vyhrotil tak 840w.
uplne jeste nevzdavam vymyslet reseni uchyceni na boku auta nebo nejakej system vysuvu pro dalsich 250w, ale ty bych dal misto tech mensich takze by to davalo 750w...
Dalsi vecí jsou regulatory musim uznat ze se me oba libi a perfektne by do tyhle akce zapadaly. akorat nevim proc jedine victron (zaruka 5 let?). epsolar4215 se mi hodne libi nova verze viz. https://www.youtube.com/watch?v=eS-kaU0fKqY s prehlednym ovladanim a nastavovanim v cene. Jako laikovi mi mezi nima nepride nak vyraznej rozdil.victron vs. epsolar. Pisou akorat u victronu jeste, ze je urcen do narocnych podminek, coz v obytnaku sou hlavne stridani teplot a pusobeni vlhkosti, coz si myslim ze by melo bejt normalni v ruznejch chatach a boudach taky. krome ty teploty teda, kdy v aute muze bejt treba tech 50st., ale regulator se nejspis taky zahrejva kolem 50st? je to tak?
K pridani altiku: podivam se na to co by to obnaselo, ale pride mi jednodussi koupit malou elektrocentralu a dedka nezdimat o uz tak malej vykon cca 100 koni s prumernou spotrebou kolem 18-20l na 100km, aby se pak nezvedla spotreba o dalsi 3l treba...
naka krabicka na prepinani baterek bude potreba na 100pro takze dikec peepe za tip, pumpu sem myslel akorat silnejsi(13-15l) hlavne kvuli sprchovani. Nadrz na PB mam konecne vybranou akorat este zvolit objem viz. http://www.ebay.de/itm/Wohnmobil-Gastan ... 1772496198 , je to i se stopventilem při 80 procentnim naplneni... a vychazi to cenove mnohem lip nez alugas a jiny plnici bomby na PB, nikde v cechach podle me nenajdu nikoho, kdo by me ze stary lpg nadrze pro auta udelal nadrz na PB na vareni do obytnaku a mohl v klidu spat. Vcera sem projizdel fora pro karavanare naky temata tam byly prave o nemoznosti legalni prestavby i noveho LPG tanku. Ale ten strach z toho je jenom proto, ze tomu uplne nerozumim a plyn je plyn
jinak samozrejme diky moc za pripominky
mono, poly, amorf., co sem koukal tak se davaj na obytnaky prevazne poly nebo kombinace mono+poly. vrsek alkovny ma rozmer 225x160cm.
poly panely sem nasel v rozmeru 164x98 a to sou teda 2 ks 250w tzn 500w a naka prace s rozsirenim konstrukce pro uchyceni navarenim jeklu na kazdy strane o 2cm + mezera mezi nima na nejaky prcky panely (ca 4x10w)
Nasel sem taky amorfni, ktery perfektne vychazej na vrsek alkovny v rozmeru 110x130 coz znamena krasny 4ks amorfu 120w ks tzn. 480w + dodelani nejakejch ramu asi, protoze prej amorfy nejsou v ramech ale jenom ciste ve skle
z horni plochy alkovny jdou dale 2 sikminy (jedna ke strese auta a druha k zadku auta) v rozmerech 225x50cm na ktere by sli na kazdou dat 3 monokrystaly po 50w tzn 3x50x2 coz je dalsich 300w, ale nikdy by nejspis nemohly bejt osviceny zaroven,
takze shrnuti panelu je jednoduse by se dalo namontovat dobre funkcnich 500w, kdybych to vyhrotil tak 840w.
uplne jeste nevzdavam vymyslet reseni uchyceni na boku auta nebo nejakej system vysuvu pro dalsich 250w, ale ty bych dal misto tech mensich takze by to davalo 750w...
Dalsi vecí jsou regulatory musim uznat ze se me oba libi a perfektne by do tyhle akce zapadaly. akorat nevim proc jedine victron (zaruka 5 let?). epsolar4215 se mi hodne libi nova verze viz. https://www.youtube.com/watch?v=eS-kaU0fKqY s prehlednym ovladanim a nastavovanim v cene. Jako laikovi mi mezi nima nepride nak vyraznej rozdil.victron vs. epsolar. Pisou akorat u victronu jeste, ze je urcen do narocnych podminek, coz v obytnaku sou hlavne stridani teplot a pusobeni vlhkosti, coz si myslim ze by melo bejt normalni v ruznejch chatach a boudach taky. krome ty teploty teda, kdy v aute muze bejt treba tech 50st., ale regulator se nejspis taky zahrejva kolem 50st? je to tak?
K pridani altiku: podivam se na to co by to obnaselo, ale pride mi jednodussi koupit malou elektrocentralu a dedka nezdimat o uz tak malej vykon cca 100 koni s prumernou spotrebou kolem 18-20l na 100km, aby se pak nezvedla spotreba o dalsi 3l treba...
naka krabicka na prepinani baterek bude potreba na 100pro takze dikec peepe za tip, pumpu sem myslel akorat silnejsi(13-15l) hlavne kvuli sprchovani. Nadrz na PB mam konecne vybranou akorat este zvolit objem viz. http://www.ebay.de/itm/Wohnmobil-Gastan ... 1772496198 , je to i se stopventilem při 80 procentnim naplneni... a vychazi to cenove mnohem lip nez alugas a jiny plnici bomby na PB, nikde v cechach podle me nenajdu nikoho, kdo by me ze stary lpg nadrze pro auta udelal nadrz na PB na vareni do obytnaku a mohl v klidu spat. Vcera sem projizdel fora pro karavanare naky temata tam byly prave o nemoznosti legalni prestavby i noveho LPG tanku. Ale ten strach z toho je jenom proto, ze tomu uplne nerozumim a plyn je plyn
jinak samozrejme diky moc za pripominky
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 203 Odpovědi
- 14551 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Forrest
-
- 305 Odpovědi
- 20084 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od macherko1
-
- 3 Odpovědi
- 2245 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Matess
-
- 50 Odpovědi
- 4928 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od hurvayz
-
- 24 Odpovědi
- 3109 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rva