Renault Kangoo electri city
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 42
- Registrován: pát srp 24, 2012 10:12 pm
Renault Kangoo electri city
Zdravim vsechny nadsence elektromobilu. Pred mesicem jsem poridil tento VAN. Zkousel jsem Peugeot 106, Peugeot Partner, Citroen Berlingo, Renault Kangoo. Nakonec jsem koupil Kangoo, bohuzel je jen dvoumistny. Prostoru je zde hodne, hlavne pod predni kapotou. Po dlouhem rozmysleni jsem ho ale vzal, nebot denne jezdim 10-100 km, mesicne cca 1800-2500 km. Vetsinou sam s nejakym materialem. Pro rodinu pouzivam Subaru na LPG/E85/benzin, ma spotrebu min. 10 litru/100 km. Kangoo mel najeto 18563 km a je perfektne zachovaly. Baterie jsou ve stavu, ze ujedu bezpecne 75 km (zatim max 95 km lehka noha). Je zde instalovano 132V NiCd Saft 100Ah. Nabijeni cca 6-8 h / 240V / 10A. Po zkusenostech ze spalovaku jsem nechtel Francouze, coz se projevilo hned prvni den po nakupu - prestalo nabijeni 12V, diky cemuz se elektromobil stal ihned nepojizdnym. Oprava byla jednoducha, nahradil jsem problemovou cast elektroniky zdrojem Meanwell 240V/12V/480W. Casem jeste budu mozna resit, nicmene ted hlavne jezdim. Od nakupu Kangoo jsem nejel Subarem ani jednou. Protoze Kangoo ma stridavy motor, zadne uhliky a rekuperace je rychlejsi nez u Citroenu, soucasne volny prostor pod predni kapotou pro dalsi baterie, tak padla volba na nej. Krome ruznych francouzskych drobnosti (konstrukcnich) jsem maximalne spokojeny a elektromobil uz bude trvale vozem cislo 1.
Dobijim na NT nebo ze solarnich panelu. Nanestesti v dobe nejvetsiho vykonu FVE jsem mimo domov. Zde se nabizi vyuziti vymennych bateriovych packu, asi 3 x 48V / 90-100 A.
Pokud moc nespecham a uzivam si jizdu lze jet i se spotrebou 89Wh / km, nicmene prumer za celou historii auta je 14KWh / 100Km. Prvni tyden jsem mel cca 170Wh / km. Nyni jezdim kolem 120Wh / km. Vaha je kolem 1280Kg vcetne baterii.
Dalsi dostupne info na http://www.pile-au-methanol.com/roulez- ... t-2008.htm
Dobijim na NT nebo ze solarnich panelu. Nanestesti v dobe nejvetsiho vykonu FVE jsem mimo domov. Zde se nabizi vyuziti vymennych bateriovych packu, asi 3 x 48V / 90-100 A.
Pokud moc nespecham a uzivam si jizdu lze jet i se spotrebou 89Wh / km, nicmene prumer za celou historii auta je 14KWh / 100Km. Prvni tyden jsem mel cca 170Wh / km. Nyni jezdim kolem 120Wh / km. Vaha je kolem 1280Kg vcetne baterii.
Dalsi dostupne info na http://www.pile-au-methanol.com/roulez- ... t-2008.htm
7500Wp, system 48V, 5KW Victron, 3KW Victron, 20KWh NiCd, 10KWh LiFePo, DC/DC 48V/12V 1000W, 2x TSMPPT, 1x EPsolar. DC ukladani prebytku do bojleru, 2x elektromobil Kangoo. TC 9KW pres Victron na jaro a podzim ke zpracovani prebytku.
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Renault Kangoo electri city
Zdravím ,
gratuluji a přeji mnoho km s úsměvem od ucha k uchu . Snad se časem také budu vozit elektricky ... .
Elektronům zdar
gratuluji a přeji mnoho km s úsměvem od ucha k uchu . Snad se časem také budu vozit elektricky ... .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: pát kvě 06, 2011 8:22 pm
Re: Renault Kangoo electri city
Zdravim,blahopřeji ke koupi elektromobilu.Pouhý měsíc ježdění k vytvoření brilantní elektrojízdy jistě nestačí,ale pokroky jak popisujete jsou to pravé.Považuji spojení solární elektrárny a elektromobilu za ideální dvojici.Vyměnování akupacků hodnotím jako otravné spíše přelývat energii( Ztráty-kolik¨?).
Aneb chce to více aku příp více panelů nebo 2.elektromobil ...
Jinak:http://www.elektromobily-os.cz/akce/201 ... udejovice/
Šťastné kilometry a Solár proudu Zdar!
Aneb chce to více aku příp více panelů nebo 2.elektromobil ...
Jinak:http://www.elektromobily-os.cz/akce/201 ... udejovice/
Šťastné kilometry a Solár proudu Zdar!
-
- Příspěvky: 42
- Registrován: pát srp 24, 2012 10:12 pm
Re: Renault Kangoo electri city
Zdravim po case, takze zkusenosti s realnym vice jak dvou letym provozem. Protoze jsem puvodne chtel petimistny model, tak se mi ho povedlo sehnat v prubehu srpna 2013 v nemecku.
Nemecka firma od ktere jsem to kupil, pravdepodobne o zavade vedela, kazdopadne podelili se o naklady na opravu. Po oprave spojkoveho prevodniho mechanizmu jezdim od zari. Teda spise zena s detmi jezdi, ja si ponechal puvodni dvoumistne. Kdyz jsem zene sdelil ze necham obe, tak se ji to moc nelibilo. Ale reseni to je optimalni. Subaru ted doslova hnije doma.
Prodlouzil jsem u obou dojezd pomoci sady 160V/40Ah LiFePo a to jen proto, abych je otestoval a soucasne vyuzil stavajici NiCd system, ktery je stale funkci i po 13 letech.
BMS jsem po odzkouseni ruznych od nekolika vyrobcu byl nucen udelat svoje, ktere meri napeti a teploty kazdeho clanku, umozni logovat do PC a na TCP server a soucasne ovlada nabijeni a zobrazuje na LCD vse potrebne.
Jeste jsem udelal malou prodluzovaci sadu s menici DC/DC, kde je mozne pouzit aku od 24 V do 72 V. Menice dokazi dat vykon 3KW, pripadne 6KW pokud je dam paralelne.
Spotreba se stale dle palubniho pocitace drzi na 14KW/100Km uz mam podezreni ze to je spise fixni tovarni nemena hodnota, protoze po dvoluletem provozu s LiFePo by mela klesnout.
Najezdil jsem prumerne rocne kolem 25.000Km dohromady.
Servis zatim minimalni, pouze gumy. Pokud nepocitam LiFePo, menice, vlastni rychlonabijecku 27KW a par dalsich vylepseni.
Vysledek maximalni spokojenost a pohoda, perfektne prostorne, spolehlive, tiche, idealne vyuzite prebytky a soucasne pridavne bateriove sady vyuzivam ve sve FVE. Jen jsem musel vyresit kvalitni konektory na propojeni auta s domem. Preci jen proudy jsou zde vysoke.
160V sady jsou sice vyndavaci, nicmene vyndavam jen vyjimecne. Zato prodluzovaci sadu s menici pouzivam jen pro dlouhe trasy.
A ted negativa: v zakladni neupravene a nerozsirene verzi je pouziti fakt jen pro nadsence. Taky jsem jim byl par tydnu. Maximalni rychlost 135Km/h lze dosahnout a to pomerne snadno, ale spotreba znatelne naroste. Preci jen je to velka krabice. Dojezd pri normalni jizde dle predpisu pouze na puvodni aku 50 - 80Km dle stylu jizdy. Da se i 100Km ale to uz se moc nepodoba jizde.
Nejvetsi dojezd s komplet nalozenou rodinou na dovolenou a pridavnou sadou 150V/90Ah a klidnejsi jizdou pres ceske stredohori do decina 145Km a jeste to jelo.
Vaha samotneho auta je kolem 1200Kg i s 370Kg baterii. Motor 22Kw po zvyseni napeti a zapnuti turba dokaze cucnout az 40KW. Bez zvyseni napeti tak 35KW. Akcelerace v nizkych rychlostech dosti dobra, bez turba a s nalozenim uz to neni zadna slava, od 60Km/h se vsak projevuje dosti odpor vzduchu, predjizdet se da v pohode. Ale na dalnici do kopce a rychlosti kolem 90Km/h jiz resim jestli predjizdet, pri teto rychlosti ma asi elektronika jakysi proudovy limit, pokud presahnu 100Km/h tak se zase limit zvedne a zacne tahnout. Odpor vetru je jiz dost silny.
Po vyjeti baterie je nutne nabijet interni nabijeckou 3KW asi 6 - 7 hodin do nabiti a toto vydim jako zasadni omezeni elektromobilu. Rychlonabijeni je nutnost pokud clovek potrebuje denne jezdit vice nez 80Km na cestu. A i s rychlonabijenim v dnesnim pojeti to neni zadna slava 27KW nabijecka na 90% nabije tak za 40 minut. Dostupnost soucasnych stanic nabijeni kde je v nejlepsim pripade 400V/32A je nedostatecna.
64 A by bylo jiz o necem jinem. Je ale pravda ze vyuzivam elektromobil vice mene jako spalovak. Deni najezd do 400Km je bez problemu. Pokud tedy nabijeci stojan funguje jak ma a nikdo tam momentalne nenabiji !!!!
Nemecka firma od ktere jsem to kupil, pravdepodobne o zavade vedela, kazdopadne podelili se o naklady na opravu. Po oprave spojkoveho prevodniho mechanizmu jezdim od zari. Teda spise zena s detmi jezdi, ja si ponechal puvodni dvoumistne. Kdyz jsem zene sdelil ze necham obe, tak se ji to moc nelibilo. Ale reseni to je optimalni. Subaru ted doslova hnije doma.
Prodlouzil jsem u obou dojezd pomoci sady 160V/40Ah LiFePo a to jen proto, abych je otestoval a soucasne vyuzil stavajici NiCd system, ktery je stale funkci i po 13 letech.
BMS jsem po odzkouseni ruznych od nekolika vyrobcu byl nucen udelat svoje, ktere meri napeti a teploty kazdeho clanku, umozni logovat do PC a na TCP server a soucasne ovlada nabijeni a zobrazuje na LCD vse potrebne.
Jeste jsem udelal malou prodluzovaci sadu s menici DC/DC, kde je mozne pouzit aku od 24 V do 72 V. Menice dokazi dat vykon 3KW, pripadne 6KW pokud je dam paralelne.
Spotreba se stale dle palubniho pocitace drzi na 14KW/100Km uz mam podezreni ze to je spise fixni tovarni nemena hodnota, protoze po dvoluletem provozu s LiFePo by mela klesnout.
Najezdil jsem prumerne rocne kolem 25.000Km dohromady.
Servis zatim minimalni, pouze gumy. Pokud nepocitam LiFePo, menice, vlastni rychlonabijecku 27KW a par dalsich vylepseni.
Vysledek maximalni spokojenost a pohoda, perfektne prostorne, spolehlive, tiche, idealne vyuzite prebytky a soucasne pridavne bateriove sady vyuzivam ve sve FVE. Jen jsem musel vyresit kvalitni konektory na propojeni auta s domem. Preci jen proudy jsou zde vysoke.
160V sady jsou sice vyndavaci, nicmene vyndavam jen vyjimecne. Zato prodluzovaci sadu s menici pouzivam jen pro dlouhe trasy.
A ted negativa: v zakladni neupravene a nerozsirene verzi je pouziti fakt jen pro nadsence. Taky jsem jim byl par tydnu. Maximalni rychlost 135Km/h lze dosahnout a to pomerne snadno, ale spotreba znatelne naroste. Preci jen je to velka krabice. Dojezd pri normalni jizde dle predpisu pouze na puvodni aku 50 - 80Km dle stylu jizdy. Da se i 100Km ale to uz se moc nepodoba jizde.
Nejvetsi dojezd s komplet nalozenou rodinou na dovolenou a pridavnou sadou 150V/90Ah a klidnejsi jizdou pres ceske stredohori do decina 145Km a jeste to jelo.
Vaha samotneho auta je kolem 1200Kg i s 370Kg baterii. Motor 22Kw po zvyseni napeti a zapnuti turba dokaze cucnout az 40KW. Bez zvyseni napeti tak 35KW. Akcelerace v nizkych rychlostech dosti dobra, bez turba a s nalozenim uz to neni zadna slava, od 60Km/h se vsak projevuje dosti odpor vzduchu, predjizdet se da v pohode. Ale na dalnici do kopce a rychlosti kolem 90Km/h jiz resim jestli predjizdet, pri teto rychlosti ma asi elektronika jakysi proudovy limit, pokud presahnu 100Km/h tak se zase limit zvedne a zacne tahnout. Odpor vetru je jiz dost silny.
Po vyjeti baterie je nutne nabijet interni nabijeckou 3KW asi 6 - 7 hodin do nabiti a toto vydim jako zasadni omezeni elektromobilu. Rychlonabijeni je nutnost pokud clovek potrebuje denne jezdit vice nez 80Km na cestu. A i s rychlonabijenim v dnesnim pojeti to neni zadna slava 27KW nabijecka na 90% nabije tak za 40 minut. Dostupnost soucasnych stanic nabijeni kde je v nejlepsim pripade 400V/32A je nedostatecna.
64 A by bylo jiz o necem jinem. Je ale pravda ze vyuzivam elektromobil vice mene jako spalovak. Deni najezd do 400Km je bez problemu. Pokud tedy nabijeci stojan funguje jak ma a nikdo tam momentalne nenabiji !!!!
7500Wp, system 48V, 5KW Victron, 3KW Victron, 20KWh NiCd, 10KWh LiFePo, DC/DC 48V/12V 1000W, 2x TSMPPT, 1x EPsolar. DC ukladani prebytku do bojleru, 2x elektromobil Kangoo. TC 9KW pres Victron na jaro a podzim ke zpracovani prebytku.
-
- Příspěvky: 42
- Registrován: pát srp 24, 2012 10:12 pm
Re: Renault Kangoo electri city
Jak to ted tak ctu, tak to vyzni hodne pesimisticky. Opak je pravdou. Nikdy bych jiz nemenila za spalovak. A protoze konci technicka na Subaru a je mu jiz vice nez 18 let, tak jsem resil nakup nejakeho ojeteho japonce. Kdyz ale zapocitam ze nakupni cena je pres 60.000 + ruzne poplatky, potom povine ruceni, dalnicni znamka ap. Tak je najednou spalovak pro mne naprosto fiancne nerealny. Zatim jsem to uzavrel, ze kdyz pojedu daleko tak si auto od nekoho pujcim. Stejne jsem do dnes pouzil benzina asi 4x za dva roky. Pro tazeni voziku.
V jine diskuzi jsem videl dotaz ohledne tazneho zarizeni. Zde je uvedeno v TP neni urcen pro tazeni nebo tak nejak. Ona rekuperace i bez voziku nekdy dava 40KW.
Topeni je zde elektricke a v zime zkracuje dojezd, resim predehratim auta pred vyjezdem a pak pritopenim kdyz je treba. Topi to ihned po zapnuti, zadny nabeh jako u benzinovych vozidel.
Pokud ma nekdo zajem se podivat nebo svezt tak neni problem. Pripadne muzu najit kontakt na firmu kde jsem tento petimistny kupoval, meli jich tam dost vetsinou dvou mistnych a v cenach od 200 - 300.000,- I kdyz je to uz dva roky. Cena byla i s original aku.
V jine diskuzi jsem videl dotaz ohledne tazneho zarizeni. Zde je uvedeno v TP neni urcen pro tazeni nebo tak nejak. Ona rekuperace i bez voziku nekdy dava 40KW.
Topeni je zde elektricke a v zime zkracuje dojezd, resim predehratim auta pred vyjezdem a pak pritopenim kdyz je treba. Topi to ihned po zapnuti, zadny nabeh jako u benzinovych vozidel.
Pokud ma nekdo zajem se podivat nebo svezt tak neni problem. Pripadne muzu najit kontakt na firmu kde jsem tento petimistny kupoval, meli jich tam dost vetsinou dvou mistnych a v cenach od 200 - 300.000,- I kdyz je to uz dva roky. Cena byla i s original aku.
7500Wp, system 48V, 5KW Victron, 3KW Victron, 20KWh NiCd, 10KWh LiFePo, DC/DC 48V/12V 1000W, 2x TSMPPT, 1x EPsolar. DC ukladani prebytku do bojleru, 2x elektromobil Kangoo. TC 9KW pres Victron na jaro a podzim ke zpracovani prebytku.
-
- Příspěvky: 203
- Registrován: pon bře 24, 2014 11:40 am
- Lokalita: Čestice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 16700
- Kapacita baterie [kWh]: 77
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Renault Kangoo electri city
Já to nevidím tak pesimisticky jako celek,spíše závidím,protože na můj nájezd to přece jen není.Jenom dva dotazy:o kolik konkrétně je ten dojezd v zimě menší?Kolik vychází náklady na 1km po započítání ceny vylepšení,které proběhly?
16,6 kWp-MPPT Victron-třífáz Victron 24kW(6xMP5000VA)-77 kWh LiFePo4
-
- Příspěvky: 811
- Registrován: pon srp 08, 2011 9:55 am
Re: Renault Kangoo electri city
tikonik: Proc vlastne elektromobil neni urceny k tazeni? V cem presne je u elektromobilu problem? Vzdyt by se jen snizil dojezd podle zatizeni voziku, ne? S vozikem se stejne vetsinou jezdi spise kratsi vzdalenosti nez bez voziku, tak by to az tak nemuselo vadit, navic kdyz by to clovek vedel, tak by s tim pocital a podle toho i planoval jestli tahnout vozik s elektromobilem nebo radeji se spalovakem.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Renault Kangoo electri city
Ty jo, já sem kdysi někde viděl video o číňanovy co si koupil elektromobil, ale musel jezdit dálky, tak si na vozíku tahal elektrocentrálu a dobíjel si za jízdy Bohužel ho nemůžu najít.
Jinak nepřemejšleli jste o topení na PB pro zvýšení zimních dojezdů? A taky moc nechápu proč se do elektromobilů neinstalují malinké dobíjecí centrály. Protože když někde dojdou batekry, tak si těžko přinesete elektriku v kanistru. Třeba taková zimní několikahodinová kolona kvůli nehodě by mohl být docela problém.
Jinak nepřemejšleli jste o topení na PB pro zvýšení zimních dojezdů? A taky moc nechápu proč se do elektromobilů neinstalují malinké dobíjecí centrály. Protože když někde dojdou batekry, tak si těžko přinesete elektriku v kanistru. Třeba taková zimní několikahodinová kolona kvůli nehodě by mohl být docela problém.
-
- Příspěvky: 42
- Registrován: pát srp 24, 2012 10:12 pm
Re: Renault Kangoo electri city
Tak to jsem presne nemeril, ja se vetsinou ridim podle sveho meraku, takze moc netopim kdyz potrebuji dojet daleko. Nejradeji nabijim doma, tak se snazim celou cestu zvladnout bez nabijeni. Kdyz uz od zacatku vim ze to nebude stacit, tak si vezmu sebou nejakou praci, nebo vyridim telefony emaily ap. Mam na to klid a vytapi mi vnitrek nabijecka odpadnim teplem. Vetsinou mi staci 10 - 30 min podle vzdalenosti.Pavel111 píše:Já to nevidím tak pesimisticky jako celek,spíše závidím,protože na můj nájezd to přece jen není.Jenom dva dotazy:o kolik konkrétně je ten dojezd v zimě menší?Kolik vychází náklady na 1km po započítání ceny vylepšení,které proběhly?
Naklady na Km? no to je docela otazka. Pokud budu brat jen spotrebu tak leto 0 nebo pausal CEZ a poplatky PRE. Kdyz budu brat ze site tak od 0.20 do 0.60 podle toho kde a jak nabijim. Lifepo diky sve ucinnosti vyrazne zlepsuje celkovou ucinnost nabijeni i rekuperace.
Ostatni jsem zatim nepocital, ale od oka sada 160V/40Ah = cca 72.000 x2, nabijecka 9KW cca 30.000,- 27KW cca 75.000,- a spoustu dalsich drobnosti.
Jedine co do nakladu asi bude treba jsou nabijecky, pro ne nemam jine vyuziti. Ale sady bezne pripojuju k FVE 48V, takze to je konicek
7500Wp, system 48V, 5KW Victron, 3KW Victron, 20KWh NiCd, 10KWh LiFePo, DC/DC 48V/12V 1000W, 2x TSMPPT, 1x EPsolar. DC ukladani prebytku do bojleru, 2x elektromobil Kangoo. TC 9KW pres Victron na jaro a podzim ke zpracovani prebytku.
-
- Příspěvky: 978
- Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Re: Renault Kangoo electri city
Např. Leaf 2013 a výš řeší topení tč, takže to tolik nežere, ale bufik by byl nejlepší, jenže to by mohlo některým zeleným hlavám vadit. Elektromobily s centrálou existují už z výroby - mají to tak některé hybridy. Když dojdou baterky(teda krom dálnice), tak se dá nabít i z obyč. 230V kdekoliv, kde se dohodneš.dracekvo píše:Ty jo, já sem kdysi někde viděl video o číňanovy co si koupil elektromobil, ale musel jezdit dálky, tak si na vozíku tahal elektrocentrálu a dobíjel si za jízdy Bohužel ho nemůžu najít.
Jinak nepřemejšleli jste o topení na PB pro zvýšení zimních dojezdů? A taky moc nechápu proč se do elektromobilů neinstalují malinké dobíjecí centrály. Protože když někde dojdou batekry, tak si těžko přinesete elektriku v kanistru. Třeba taková zimní několikahodinová kolona kvůli nehodě by mohl být docela problém.
-
- Příspěvky: 3352
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Renault Kangoo electri city
TČ je dobrej napad. Pokud to teda umi topit i pri vetsich mrazech a neustale to nezamrza jak topici klima co jsme meli kdysi v praci.
V bufiku by preci slo zabufat i rostlinnym olejem (i vyjetym), lihem atp.
Osobne bych se nebranil ani bufiku na naftu nebo benzin dokud nebudou aku na jinym levlu. Tech par kw tepelnyho vykonu preci nemuze mit takovou spotrebu jako dnesni motory s desitkama a stovkama kw + ucinnost.
V bufiku by preci slo zabufat i rostlinnym olejem (i vyjetym), lihem atp.
Osobne bych se nebranil ani bufiku na naftu nebo benzin dokud nebudou aku na jinym levlu. Tech par kw tepelnyho vykonu preci nemuze mit takovou spotrebu jako dnesni motory s desitkama a stovkama kw + ucinnost.
-
- Příspěvky: 978
- Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Re: Renault Kangoo electri city
Jo,jo, účinnost nafty při spálení k výrobě tepla je velice solidní Ten litr nafty za hodinu spalovaný navíc jen v zimě už taková ekolog.tragedie není.PavelR píše:Osobne bych se nebranil ani bufiku na naftu nebo benzin dokud nebudou aku na jinym levlu. Tech par kw tepelnyho vykonu preci nemuze mit takovou spotrebu jako dnesni motory s desitkama a stovkama kw + ucinnost.
Dá se to trochu obelstít použitím vyhřívaných sedadel - nesežere to tolik EE, člověku to přímo ohřívá zadek, takže pak tolik nevadí ani studenější vzduch v kabině. Další dobrý nápad je vytopit si auto před jízdou, když je na nabíječce, takže to nejde z baterek.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Renault Kangoo electri city
Tak ty sedačky ještě doplnit i vyhřejvaným volantem
-
- Příspěvky: 978
- Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Re: Renault Kangoo electri city
Samo, na ten jsem zapoměl, ten je tuším u Leafa vyhříván taky.
-
- Příspěvky: 203
- Registrován: pon bře 24, 2014 11:40 am
- Lokalita: Čestice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 16700
- Kapacita baterie [kWh]: 77
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Renault Kangoo electri city
Ta cena nabíječek mne tedy zaskočilatikonik píše:Ostatni jsem zatim nepocital, ale od oka sada 160V/40Ah = cca 72.000 x2, nabijecka 9KW cca 30.000,- 27KW cca 75.000,- a spoustu dalsich drobnosti.
Jedine co do nakladu asi bude treba jsou nabijecky, pro ne nemam jine vyuziti. Ale sady bezne pripojuju k FVE 48V, takze to je konicek
16,6 kWp-MPPT Victron-třífáz Victron 24kW(6xMP5000VA)-77 kWh LiFePo4
-
- Příspěvky: 1027
- Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
- Bydliště: 345m n.m. v Chřibech
Re: Renault Kangoo electri city
V bufiku by preci slo zabufat i rostlinnym olejem (i vyjetym), lihem atp.
Tak to ani náhodou! Mám naftového bufika a nelíbí se mu ani to malé množství řepky, co v naftě běžně je. Čili do topení zásadně naftu od Eurooilu, ta je čistá.
Tak to ani náhodou! Mám naftového bufika a nelíbí se mu ani to malé množství řepky, co v naftě běžně je. Čili do topení zásadně naftu od Eurooilu, ta je čistá.
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
-
- Příspěvky: 2298
- Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
- Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Re: Renault Kangoo electri city
Hele a co tomu autíčku osadit střechu ohebnýma panelama? Plné nabití to nedá, to je jasné, ale trochu to jistě pomůže.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
-
- Příspěvky: 978
- Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Re: Renault Kangoo electri city
To už i přední i zadní kufr, pak by to mohla být plocha kolem 2,5m2. Při současných účinostech panelů by jsi za ideálního dne z toho dostal mírně přes 2kWh, což odpovídá dojezdu cca 14km. Při dvojnásobné účinnosti(snad se ji taky někdy dočkáme) už by to bylo 4kWh a 28km.ota píše:Hele a co tomu autíčku osadit střechu ohebnýma panelama? Plné nabití to nedá, to je jasné, ale trochu to jistě pomůže.
-
- Příspěvky: 42
- Registrován: pát srp 24, 2012 10:12 pm
Re: Renault Kangoo electri city
Panely ty ohebne maji malou ucinnost, klasicke by moc hucely, denni prinos by byl asi 3 - 4 km v lete, odpor vzduchu by se zhorsil na porad, to dam radeji o nekolik panelu vice na strechu a doma vetsinou jeden elektromobil na dobiti ceka, takze dobijet primo ze slunce. Co me opravdu dostava je laxni rozsirovani nabijecich stanic po CR, v Praze jich jsou desitky, ale to ma kazdy domu par km, ale pokud budu chtit prejet CR s realnym dojezdem vetsiny elektromobilu kolem 100km, tak mam smulu, napriklad jizni cechy rovina nema jedinou nabijecku, krome te v Tabore, ktera ale patri ucilisti. Takto se elektromobilita v CR moc nerozsiri, soucasne nabijeci stanice by mely mit vykon 50KW at tam clovek neni hodinu.
Napriklad na slovensku to pekne rozjeli a maji vzdalenost nabijecich stanic tusim 80km, to uz je zajimave. Soucasne mi v CR vadi nedostupnost informacni ohledne funkcnosti a obsazenosti pozadovane nabijeci stanice, uz jsem psal na CEZ i PRE a stale bez odezvy. V dnesni dobe na to staci jednoducha aplikace pro telefon, jen zpristupnit ty data.
Zde vsak musim, pokud prijedu ke stojanu, ktery nefunguje volat linku, na ktere pokud nekdo je tak to zkusi resetovat a kdyz to nenabehne, tak mam smulu. No co je toto? Pokud bude dalsi funkcni nabijecka do 10km neni co resit, ale ten cas a komplikace.
Napriklad na slovensku to pekne rozjeli a maji vzdalenost nabijecich stanic tusim 80km, to uz je zajimave. Soucasne mi v CR vadi nedostupnost informacni ohledne funkcnosti a obsazenosti pozadovane nabijeci stanice, uz jsem psal na CEZ i PRE a stale bez odezvy. V dnesni dobe na to staci jednoducha aplikace pro telefon, jen zpristupnit ty data.
Zde vsak musim, pokud prijedu ke stojanu, ktery nefunguje volat linku, na ktere pokud nekdo je tak to zkusi resetovat a kdyz to nenabehne, tak mam smulu. No co je toto? Pokud bude dalsi funkcni nabijecka do 10km neni co resit, ale ten cas a komplikace.
7500Wp, system 48V, 5KW Victron, 3KW Victron, 20KWh NiCd, 10KWh LiFePo, DC/DC 48V/12V 1000W, 2x TSMPPT, 1x EPsolar. DC ukladani prebytku do bojleru, 2x elektromobil Kangoo. TC 9KW pres Victron na jaro a podzim ke zpracovani prebytku.
-
- Příspěvky: 978
- Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Re: Renault Kangoo electri city
Na ekolo bych potřeboval BMS, už mám jednu z číny, ale nějak se mi tam nehodí. Mohl bys víc o své BMS napsat,jak je obvodově řešená - alespon část měření jedn.článků?tikonik píše:BMS jsem po odzkouseni ruznych od nekolika vyrobcu byl nucen udelat svoje, ktere meri napeti a teploty kazdeho clanku, umozni logovat do PC a na TCP server a soucasne ovlada nabijeni a zobrazuje na LCD vse potrebne.
Pripadne muzu najit kontakt na firmu kde jsem tento petimistny kupoval, meli jich tam dost vetsinou dvou mistnych a v cenach od 200 - 300.000,- I kdyz je to uz dva roky. Cena byla i s original aku.
Můžeš mi poslat ten kontakt na firmu?
To kangoo je dost malé, potřebuju dozadu nacpat 3dětské sedačky. Mají i jinná auta?
Myslím, že ty origo nicd nemají za současné situace už v eautě efekt(malá účinnost, váha,hustota). Prodávají i bez aku?
Je s nahrazením baterií v eautě spojeno nějaké papírování(změna v TP)?