LiFeYPO4 packy VS Li-ion články
LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
-
- Příspěvky: 3495
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Reputace: 250
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 65
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články
a jak si to radil pres pojistky? Me se celkem libi ta varianta propojeni clanku ke sbernici tenkym dratkem. prakticky vzato pojistka ... jde zmerit kdy se prepali, jde zmerit ubytek pri predpokladanem pracovnim proudu.
tak ted jsem objednal totok
http://www.ebay.co.uk/itm/8x-UltraFire- ... 1208067781?
vzal jsem to o trochu drazsi z anglie ale puvod stopro cina. pry to ma dorazit pristi tyden tak jak budu neco vedet urcite to sem napisu.
Pro optimisty : to by byla bomba kdyby to vyslo
tak ted jsem objednal totok
http://www.ebay.co.uk/itm/8x-UltraFire- ... 1208067781?
vzal jsem to o trochu drazsi z anglie ale puvod stopro cina. pry to ma dorazit pristi tyden tak jak budu neco vedet urcite to sem napisu.
Pro optimisty : to by byla bomba kdyby to vyslo

-
- Příspěvky: 810
- Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm
- Reputace: 56
- Lokalita: Lounsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3780
- Kapacita baterie [kWh]: 18
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články
Já mám na každém článku balancér s 5A pojistkou a v sérii jednu velkou pojistku + relé přemostěné fetem jako připojení k zátěži.
Je tam ztráta v pojistce + přídržný proud relé - takže tak 6W?
Až to budu mít trochu protestované, tak se samozřejmě podělím v příslušném tématu.
Držím palce s těmi LiIon!
Je tam ztráta v pojistce + přídržný proud relé - takže tak 6W?
Až to budu mít trochu protestované, tak se samozřejmě podělím v příslušném tématu.
Držím palce s těmi LiIon!
5 kVA Axpert King @ 5,67 kWp [3s6p AUO 315Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 5,52 kWp [12x AS 460Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) 2x Fangpusun MPPT 150/70 Tr (asi nepoužiji)
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 5,52 kWp [12x AS 460Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) 2x Fangpusun MPPT 150/70 Tr (asi nepoužiji)
-
- Příspěvky: 3495
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Reputace: 250
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 65
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články
Pekny reseni. Ja jsem zvedav co se zjisti je treba hledat cesty.
V pripade s liion by to byly stovky kusu takze tolik balanceru nepripada v uvahu.
Samozrejme necekam celych 5ah spise verim v rozumny vysledek, ktery by ekonomicky vysel tak aby to slo otestovat ve vetsim meritku. Nejdriv bude treba dat ceres vzorku ...
V pripade s liion by to byly stovky kusu takze tolik balanceru nepripada v uvahu.
Samozrejme necekam celych 5ah spise verim v rozumny vysledek, ktery by ekonomicky vysel tak aby to slo otestovat ve vetsim meritku. Nejdriv bude treba dat ceres vzorku ...
-
- Příspěvky: 438
- Registrován: sob čer 02, 2012 8:22 pm
- Reputace: 8
- Bydliště: 580m n.m. na Vysočině
Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články
Pro vyšší bezpečnost můžete koupit 18650 články s ochraným obvodem, celkem běžná věc, každý výrobce to snad dělá ve variantě s a bez něj.
jinak tady je dost měření různých článků a deklarovaná s skutečná kapacita bývá nebe a dudy.
http://e-cigaretafans.eu/forum/viewtopi ... 202&t=3096
A zrovna zmíněný UltraFire bych osobně nekupoval ani na zkoušku.
jinak tady je dost měření různých článků a deklarovaná s skutečná kapacita bývá nebe a dudy.
http://e-cigaretafans.eu/forum/viewtopi ... 202&t=3096
A zrovna zmíněný UltraFire bych osobně nekupoval ani na zkoušku.
2x Tristar / 26kWh v lithiu / 7,3kWp na střeše / 2xXTM-4000 / >38MWh
/ start 05/2012 s 440Wp.

-
- Příspěvky: 3495
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Reputace: 250
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 65
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články
halt uz je objednano. takze je zkusim.
Samozrejme ze je mozno zkouset ruzne vyrobce clanku. Jistota by byli trebas znackove panasonic lec cena je jinde a to uz nema vubec smysl zkouset. Pac patlat se hodlam jen s tim na cem usetrim tim ze do teho vlozim praci.
Treba to cely bude vykrik do tmy ... uvidime.
Samozrejme ze je mozno zkouset ruzne vyrobce clanku. Jistota by byli trebas znackove panasonic lec cena je jinde a to uz nema vubec smysl zkouset. Pac patlat se hodlam jen s tim na cem usetrim tim ze do teho vlozim praci.
Treba to cely bude vykrik do tmy ... uvidime.
-
- Příspěvky: 3495
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Reputace: 250
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 65
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články
Jeste me napadla jedna vec. Mam nejake notebookove baterie. Tam by mohly byt kvalitnejsi clanky ... pouziji pro srovnani.
-
- Příspěvky: 1095
- Registrován: sob zář 15, 2012 8:53 pm
- Reputace: 16
Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články
Včera som rozobral asi 7 notebookových batééri. Našiel som aj panasonic asi v dvoch a ostatné boli nejaké japonské. V blízkej dobe to chcem vyskúšať. Ak by to bolo v pohode tak budem takéto batérie odkladať a nakoniec z toho poskladám niečo veľké 

3,2kWp REC320NP - juh
3,6kWp - Phonosolar PS450M5GFH-24/TH- východ
2x IGridSV-IV5.6KW, 2x Li-ion - 48V / 156Ah =312Ah
3,6kWp - Phonosolar PS450M5GFH-24/TH- východ
2x IGridSV-IV5.6KW, 2x Li-ion - 48V / 156Ah =312Ah
- vlkazajac
- R.I.P.
- Příspěvky: 3480
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
- Reputace: 527
Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články
Panasonic je tiež japonská značka. Aj keď montované je už snáď všetko okrem násad na lopatu v Číne.....
Videl som na YouTube amerického nadšenca, ktorý tiež kastroval zdroje na notebooky a spájal články sério-paralelne na pohon e-bike, tam sa mi to páči ako riešenie. Pre inšpiráciu a nejaké finty sa oplatí pozrieť, napr. tu:
https://www.youtube.com/watch?v=Z-VLdE6RxYQ
Videl som na YouTube amerického nadšenca, ktorý tiež kastroval zdroje na notebooky a spájal články sério-paralelne na pohon e-bike, tam sa mi to páči ako riešenie. Pre inšpiráciu a nejaké finty sa oplatí pozrieť, napr. tu:
https://www.youtube.com/watch?v=Z-VLdE6RxYQ
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 3495
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Reputace: 250
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 65
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články
To video jsem videl. Sikovnej borec. Toto je celkem mazec
https://www.youtube.com/watch?v=ZzvtY5TzqKQ
Ted jsem zmeril mym novym wattmetrem jeden clanek z notebooku. Nabijel jsem jej cca 1,5A do 4,2V kolik do nej slo jsem nemeril, byl castecne nabitej. Pri proudu cca 2A dal 1,85Ah. A mel by mit cca 2Ah
Premyslim jak vyrobit nejaky automatiky cyklovatko abych zkusil kolik ty clanky zvladnou 100% cyklu.
https://www.youtube.com/watch?v=ZzvtY5TzqKQ
Ted jsem zmeril mym novym wattmetrem jeden clanek z notebooku. Nabijel jsem jej cca 1,5A do 4,2V kolik do nej slo jsem nemeril, byl castecne nabitej. Pri proudu cca 2A dal 1,85Ah. A mel by mit cca 2Ah
Premyslim jak vyrobit nejaky automatiky cyklovatko abych zkusil kolik ty clanky zvladnou 100% cyklu.
-
- Příspěvky: 71
- Registrován: pon čer 25, 2012 12:18 am
- Reputace: 1
Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články
Podotýkám, že Ultrafire a podobné "značky" jsou ve skutečnosti vadné články velkých výrobců (Panasonic, Samsung, LG, Sanyo), které neprošly výstupní kontrolou a nějaký podnikavec je levně skupuje a tiskne na ně absurdní údaje o kapacitě.PavelR píše:tak ted jsem objednal totok
http://www.ebay.co.uk/itm/8x-UltraFire- ... 1208067781?
BTW, když pročítám tohle fórum tak je mi smutno, že solární komunita s odstupem pár let opakuje úplně ty stejné chyby a slepé uličky, kterými si prošla EV komunita a vedou se i úplně stejné diskuse o něčem, co je dávno jinde vyřešené.
- abrams
- Příspěvky: 2775
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Reputace: 427
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články
Zdravím ,
... asi na tom něco bude
v Tesla Motors zvažovali použít do Modelu S buřtíky 18650 s kapacitou 3.500mAh , což by znamenalo fenomenální dojezd na jedno nabití , ale zvažované články měli podstatně kratší životnost oproti standartnějším 2.500mAh . Cokoli nad 3.000mAh zavání krátkou životností nebo levárnou s přelepenými zmetky
.
Není nad vlastní poučení se z chyb , ikdyž časté opakování už není vtipné , ale trapné
.
Elektronům zdar
... asi na tom něco bude


Není nad vlastní poučení se z chyb , ikdyž časté opakování už není vtipné , ale trapné

Elektronům zdar

3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič 48MWh+ , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny

-
- Příspěvky: 71
- Registrován: pon čer 25, 2012 12:18 am
- Reputace: 1
Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články
Tesla model S používá 3.100Ah (některé zdroje uvádí 3.400Ah), Roadster má 2.400Ah články (a teď slibují možnost upgrade na větší kapacitu s dojezdem 640km). Největší kapacita 18650 je teď někde těsně kolem hranice 4Ah. Ale nevím, jestli je to nějaké tuctové LiCO do notebooku nebo NMC/NCA vhodné pro EV a skladování energie.
-
- Příspěvky: 3495
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Reputace: 250
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 65
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články
Proc smutno. Halt jsem negoogloval a rovnou zkousim no ...ctirad píše:...
BTW, když pročítám tohle fórum tak je mi smutno, že solární komunita s odstupem pár let opakuje úplně ty stejné chyby a slepé uličky, kterými si prošla EV komunita a vedou se i úplně stejné diskuse o něčem, co je dávno jinde vyřešené.
Lepsi nez nic nedelat. Aku si doma nevyrobim.
-
- Příspěvky: 741
- Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
- Reputace: 68
- Lokalita: Kyjovsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9170
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články
Věřte mi že se rád dozvím jakoukoliv novinku či relevantní info, zkušenost z praxe apod. Ono ohánět se Teslou není asi to pravé ořechové, i obyčejná Fabie je docela nákladná, a kolik stojí Tesla asi víte. Naprosto nenávratná investice. Počítal jsem jen na prstech, pokud někdo vezme do ruky kalkulačku rád si to nechám vyvrátit. To že tyto články používá Tesla není záruka toho, že je to nejlepší řešení pro elektromobil, to snad asi ano, ale pro akumulaci třeba pro domácnost to může být už horší. Proč se třeba v autech používá z 99% startovací olovo? Je to snad nejlepší řešení? Nemíním se o tom hádat, ale vlastně ani není jasné jestli používají 3,1 či 3,4Ah články. Při tom množství co jich tam bude je to dost podstatný rozdíl. Možná ujedou 640 km, ale za jakých podmínek? Je to ten samý princip, že většina aut dle výrobců žerou nějaké množství paliva za téměř laboratorních podmínek? Stačí v zimě na pojížďky odmlžit okna a trochu zatopit a je po 640km jak po žabě... Ona potom ta realita bývá většinou jaksi reálnější....ctirad píše:Tesla model S používá 3.100Ah (některé zdroje uvádí 3.400Ah), Roadster má 2.400Ah články (a teď slibují možnost upgrade na větší kapacitu s dojezdem 640km). Největší kapacita 18650 je teď někde těsně kolem hranice 4Ah. Ale nevím, jestli je to nějaké tuctové LiCO do notebooku nebo NMC/NCA vhodné pro EV a skladování energie.
-
- Příspěvky: 71
- Registrován: pon čer 25, 2012 12:18 am
- Reputace: 1
Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články
Tím, že odpovídám na otázku jaké články se používají v Tesle jako znamená, že oháním Teslou nebo jsi si chtěl prostě jenom zanadávat?
BTW jaká je návratnost investice v případě pořízení Audi A8, Mercedes S nebo třeba Prosche Cayenne? Já pořád žiju v domění, že koupě jakéhokoli auta jsou peníze nenávratně utracené.
BTW jaká je návratnost investice v případě pořízení Audi A8, Mercedes S nebo třeba Prosche Cayenne? Já pořád žiju v domění, že koupě jakéhokoli auta jsou peníze nenávratně utracené.
-
- Příspěvky: 3495
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Reputace: 250
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 65
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články
Navratnost auta se kona pokud auto nejakym zpusobem vydelava.
Pokud nevydelava, nebo nenapomaha k vydelku je to jen ulehceni dopravy. Pohledu je spousta.
Pokud nevydelava, nebo nenapomaha k vydelku je to jen ulehceni dopravy. Pohledu je spousta.
-
- Příspěvky: 741
- Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
- Reputace: 68
- Lokalita: Kyjovsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9170
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články
Tím že jsem použil Vaši citaci neznamená, že se trefuji do Vás. Ta Tesla tady padla vícekrát, a nejen od Vás. Nemám pocit, že bych někomu nadával. Toto vlákno je o srovnání dvou typů aku, nejsem odborník, jen mne to zajímá. To že jsem vsadil na LiFe taky neznamená, že jsou lepší... Nehledal jsem informace nijak intenzivně, a ani nevím kde je to opravdu důvěryhodné. Na počátku padla otázka zda je kapacita za tu cenu možná, a můj názor je ten že pro mne co by koncového uživatale nikoliv. To je cena spíš pro tu Teslu, která bere články, jak napsal abrams, po tunách. Taky souhlasím s tím, že poskládat baterii je dost pracné. A co bych tím vlastně získal, životnost, lepší cenu? Normálně se ptám, nic víc. Tyto články pokud vím používají hojně modeláři kvůli zatížitelnosti a hustotě energie vůči váze, ale o nějaké extra životnosti se moc nezmiňují, ale znám jich jen málo... Možná je to drsným používáním. Berte to prosím jen jako dotazy zvědavce, ale zajímaly by mne alespoň rozumně ověřené informace. A praxe je na to asi nejlepší. Papír snese vše.... Viz přebalovači zmetků lepších výrobců..... Rozhodně jsem se Vás nemínil dotknout.
-
- Příspěvky: 141
- Registrován: pon bře 05, 2012 10:33 pm
- Reputace: 7
Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články
Ctirade mohl bys prosím ve zkratce uvést ty nejčastější chyby, kterými si prošla EV komunita. Ať se jich můžeme vyvarovat. Díkyctirad píše:PavelR píše:tak ted jsem objednal totok
BTW, když pročítám tohle fórum tak je mi smutno, že solární komunita s odstupem pár let opakuje úplně ty stejné chyby a slepé uličky, kterými si prošla EV komunita a vedou se i úplně stejné diskuse o něčem, co je dávno jinde vyřešené.
-
- Příspěvky: 428
- Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am
- Reputace: 30
Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články
PavelR píše:a jak si to radil pres pojistky? Me se celkem libi ta varianta propojeni clanku ke sbernici tenkym dratkem. prakticky vzato pojistka ... jde zmerit kdy se prepali, jde zmerit ubytek pri predpokladanem pracovnim proudu.
tak ted jsem objednal totok
http://www.ebay.co.uk/itm/8x-UltraFire- ... 1208067781?
vzal jsem to o trochu drazsi z anglie ale puvod stopro cina. pry to ma dorazit pristi tyden tak jak budu neco vedet urcite to sem napisu.
Pro optimisty : to by byla bomba kdyby to vyslo
Tyto clanky
http://www.ebay.com/itm/10X-18650-3-7V- ... 461ff09a08
maji skutecnou kapacitu cca 750 mAh,zatezovaci proud 1A

...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
-
- Příspěvky: 741
- Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
- Reputace: 68
- Lokalita: Kyjovsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9170
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články
750 mAh ? To je docela kalamita......
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 0 hostů