Úvaha nad montáží FV panelů na karavan
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Úvaha nad montáží FV panelů na karavan
Tak tedy když už.... tak začnu..
Přemýšlím, že bych koupil karavan a trochu vycestoval.... kdo ví .. možná .. nicméně co zvažuji velmi vážně je koupě karavanu z bazaru a na zkoušku cestování včetně energetické soběstačnosti pomocí fotovoltaiky. Moc mě to láká.. Samozřejmostí je řešení připojení k internetu tak aby šlo v co nejvíce místech různými lokálně dostupnými technologiemi nejen v ČR ale i v zahraničí za co nejmenší náklady, ale to je na jiné téma .
Nadhodil bych tady diskuzi o montáži fotovoltaických panelů.
Hledám na netu, někdo to montuje vodorovně napevno na střechu karavanu, někdo to má bokem na stojanu, někdo to má "plonkovně" opřené o karavan.
Přemýšlím nad způsobem montáže napevno na střechu ale při dodržení následujícího:
a) aerodynamika za jízdy
b) neukradnutelné - hodně napevno přimontované
c) co nejmenší práce při montáži / demontáži. napevno = ideal.
d) možnost vyklopení (tracker)
Nejmíň starostí s montáží mi příjde mít to prostě na střeše napevno, ale co aerodynamika, tzn možná tomu pomoci aby vzduch nešel pod panely... kryt s aerodynamickym tvarem ? Jak při tomto celém řešit případnou demontovatelnost tak aby to bylo co nejrychlejší bez šrubování milionu šroubků, schováš dovnitř a jedeš dál...
Zatím hledám jak to kdo řeší.. jestli někdo máte nějaké tipy ... vítám diskuzi...
pro inspiraci třeba:
http://www.fieldlines.com/board/index.p ... 34762.html
http://www.solairepower.eu/camping_uk.html
si nejak nejsem jisty jak se to muze chovat kdyz panely budou 2 a rychlost bude tak 80/h... hmmm ..
http://www.crazyvehicle.com/miracle-tra ... o-traffic/
Přemýšlím, že bych koupil karavan a trochu vycestoval.... kdo ví .. možná .. nicméně co zvažuji velmi vážně je koupě karavanu z bazaru a na zkoušku cestování včetně energetické soběstačnosti pomocí fotovoltaiky. Moc mě to láká.. Samozřejmostí je řešení připojení k internetu tak aby šlo v co nejvíce místech různými lokálně dostupnými technologiemi nejen v ČR ale i v zahraničí za co nejmenší náklady, ale to je na jiné téma .
Nadhodil bych tady diskuzi o montáži fotovoltaických panelů.
Hledám na netu, někdo to montuje vodorovně napevno na střechu karavanu, někdo to má bokem na stojanu, někdo to má "plonkovně" opřené o karavan.
Přemýšlím nad způsobem montáže napevno na střechu ale při dodržení následujícího:
a) aerodynamika za jízdy
b) neukradnutelné - hodně napevno přimontované
c) co nejmenší práce při montáži / demontáži. napevno = ideal.
d) možnost vyklopení (tracker)
Nejmíň starostí s montáží mi příjde mít to prostě na střeše napevno, ale co aerodynamika, tzn možná tomu pomoci aby vzduch nešel pod panely... kryt s aerodynamickym tvarem ? Jak při tomto celém řešit případnou demontovatelnost tak aby to bylo co nejrychlejší bez šrubování milionu šroubků, schováš dovnitř a jedeš dál...
Zatím hledám jak to kdo řeší.. jestli někdo máte nějaké tipy ... vítám diskuzi...
pro inspiraci třeba:
http://www.fieldlines.com/board/index.p ... 34762.html
http://www.solairepower.eu/camping_uk.html
si nejak nejsem jisty jak se to muze chovat kdyz panely budou 2 a rychlost bude tak 80/h... hmmm ..
http://www.crazyvehicle.com/miracle-tra ... o-traffic/
-
- Příspěvky: 322
- Registrován: čtv dub 21, 2011 2:46 pm
Re: Úvaha nad montáží FV panelů na karavan
Mno já osobně bych to řešil dát je na střechu naplocho třeba s možností pevného naklopení. S karavanem se stejně nejde víc jak těch 80Km a je sám o sobě tak veliký že není třeba řešit aerodynamiku. Rozhodně bych je nedával jinam než na střechu z důvodu možné krádeže.
-
- Příspěvky: 101
- Registrován: sob bře 12, 2011 9:26 pm
-
- Příspěvky: 121
- Registrován: ned kvě 22, 2011 6:05 pm
- Lokalita: Beroun
- Výkon panelů [Wp]: 12 kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12 kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Beroun
Re: Úvaha nad montáží FV panelů na karavan
Dobrý den, mám namontovaný panel 55 W ( rozměr asi 45X85 cm) na pevno na střeše auta, přes CX 5 mám dobíjení baterie VARTA TRAKCE 90-110 Ah a osvětlení vozu, celkem cca 40 W. Přímo z baterie mám :
1/měnič s UPS funkcí ELKO 1600 W, z kterého jsou dva zásuvkové obvody pro kuchyňku a chladničku ( podle výrobce spotřeba 0,55 kW/den). V českých podmínkách osvitu vydrží při jasných dnech baterka pro auto od pátku do neděle... čím je zataženějc, tím méně. Ovšem od Alp dolů mi jeden výlet vydržela 28 dní bez dobíjení, lednice stále v provozu.
2/ čerpadlo na vodu( asi 45 W ).
Baterie je nabíjena za chodu motoru přes nějakou krabičku cca 8 A. Výrobce nevím, štítek se za ta leta odebral kamsi
Je fakt, že nic jiného navíc nezapínám, Notík jede na proud z auta a muzika taky.
Panel je připevněn na originální příchyty z plastu, které vlastně slouží jako spoiler. Namonováno v roce 2006, najeto cca 180 tis. km a s rychlostí se taky nemažu, 150 je asi maximálka podle navigace. Akorát jednou, když jsem měl na střeše cca 50 cm sněhu a on najednou sešoup dolu, utrhl se kábl.
1/měnič s UPS funkcí ELKO 1600 W, z kterého jsou dva zásuvkové obvody pro kuchyňku a chladničku ( podle výrobce spotřeba 0,55 kW/den). V českých podmínkách osvitu vydrží při jasných dnech baterka pro auto od pátku do neděle... čím je zataženějc, tím méně. Ovšem od Alp dolů mi jeden výlet vydržela 28 dní bez dobíjení, lednice stále v provozu.
2/ čerpadlo na vodu( asi 45 W ).
Baterie je nabíjena za chodu motoru přes nějakou krabičku cca 8 A. Výrobce nevím, štítek se za ta leta odebral kamsi
Je fakt, že nic jiného navíc nezapínám, Notík jede na proud z auta a muzika taky.
Panel je připevněn na originální příchyty z plastu, které vlastně slouží jako spoiler. Namonováno v roce 2006, najeto cca 180 tis. km a s rychlostí se taky nemažu, 150 je asi maximálka podle navigace. Akorát jednou, když jsem měl na střeše cca 50 cm sněhu a on najednou sešoup dolu, utrhl se kábl.
-
- Příspěvky: 121
- Registrován: ned kvě 22, 2011 6:05 pm
- Lokalita: Beroun
- Výkon panelů [Wp]: 12 kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12 kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Beroun
Re: Úvaha nad montáží FV panelů na karavan
Tak, je to jasný, sebechvála smrdí... večer jsem měl teplý pivo, zkažený párky a náladu... Po cca pěti letech provozu
panelu na střeše auta je panel KO.. dává při plném osvitu 6,3 V 0,15 - 0,19 A, ty pájený spoje.. asi ŽE??? poradíte??? Holt koupit novej, stejná velikost letos vyjde na polovinu původního...
panelu na střeše auta je panel KO.. dává při plném osvitu 6,3 V 0,15 - 0,19 A, ty pájený spoje.. asi ŽE??? poradíte??? Holt koupit novej, stejná velikost letos vyjde na polovinu původního...
-
- Příspěvky: 485
- Registrován: ned kvě 08, 2011 10:16 am
Re: Úvaha nad montáží FV panelů na karavan
sundat pokud jde rozdelat a propajet spoje mas tam studenak. Panely moduly vnem budou urcite ok jen nekde se to rozpojilo. Toto je problem u tech panelu na karavanu proste se ty kontakty vyklepou.
-
- Příspěvky: 2579
- Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
- Bydliště: Třinec
Re: Úvaha nad montáží FV panelů na karavan
Zkontroluj obtokové diody jestli tam jsou v připojovací skříňce panelu.
Chci elektrárnu s licencí a s prodejem přebytků nebo komunitní výměnou energie: ANO
-
- Příspěvky: 121
- Registrován: ned kvě 22, 2011 6:05 pm
- Lokalita: Beroun
- Výkon panelů [Wp]: 12 kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12 kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Beroun
Re: Úvaha nad montáží FV panelů na karavan
zatím nemám čas s tím něco dělat, po víkendu budu referovat....
-
- Příspěvky: 121
- Registrován: ned kvě 22, 2011 6:05 pm
- Lokalita: Beroun
- Výkon panelů [Wp]: 12 kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12 kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Beroun
Re: Úvaha nad montáží FV panelů na karavan
Tak, konečně byl čas na pokus o opravu panelu.... K mému spokojenému úžasu jsem zjistil, že panel je OK !! chybka je v kabelu. Na UV ozáření si udělal nějakým způsobem ze sebe topný kabel... na panelu 19,84 V na konci cca 3 m. vodiče 2x4mm2 v silikonové dvojizolaci...6,88--6,5 V. Kabel jsem prozváněl, promovával.. a nic..Tak jsem ho použil na napájení halogenu 1000 W 220 V a za chvilku se z milého silikonu začalo kouřit..Omlouvám se tímto výrobci panelu za pískot v uších.
-
- Příspěvky: 7729
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Úvaha nad montáží FV panelů na karavan
zajímala by mě příčina konce kabelu. Můj tip je, že se do toho dostala solanka ze silnice, a pokud je to jemně slaněný vodič, tak je oxidace rychlá. Kdysi jsem spravoval osvětlení návěsu, na kterém bylo vždy 30cm drátu od konce úplně zeleno a dál dobrý, ale to byl obyč drát na autoelektriku s hrubými drátky a PVC izolací.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Úvaha nad montáží FV panelů na karavan
Ako je to so záujmom o karavan? Mňa to stále drží a sem-tam o niečo zavadím. Hľadal som zaujímavý a zabudnutý regulátor Soltronic a doviedlo ma to na túto stránku:mypower.cz píše:Tak tedy když už.... tak začnu..
Přemýšlím, že bych koupil karavan a trochu vycestoval....
Nadhodil bych tady diskuzi o montáži fotovoltaických panelů. ......
Zatím hledám jak to kdo řeší.. jestli někdo máte nějaké tipy ... vítám diskuzi...
http://www.unki2010.de/
Je dobré poučiť sa a nabrať dobré tipy od jestvujúcich realizácií. Na tejto stránke poznáte, že rozširovanie nemá konca, že sa dá prepínať chladnička z plynu na solár, že aj karavanisti upgradujú na LIFE, že to v zime nie je v karavane vôbec jednoduché a mnoho ďalšieho. Kto má záujem, pozrite sa, je to pekne spravená stránka s navigáciou.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 2 Odpovědi
- 628 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mischanek
-
- 13 Odpovědi
- 1979 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
- 19 Odpovědi
- 3110 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Nautilus
-
- 0 Odpovědi
- 746 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Marooss
-
- 10 Odpovědi
- 1653 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Franta2776