Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 1153
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 192
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Elektricka / hybridni auta
A všiml sis, že je to o firmě CATL?
Nelze na kapitalistickou Čínu aplikovat náš socialistický pohled.
V Číně vybudují novou výrobní linku. V EU zatím "vybudujeme" nějakou novou regulaci.
Nelze na kapitalistickou Čínu aplikovat náš socialistický pohled.
V Číně vybudují novou výrobní linku. V EU zatím "vybudujeme" nějakou novou regulaci.
-
- Příspěvky: 955
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 148
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Cenovou revoluci od CATLu rozhodně nečekejte. Zde je oficiální prohlášení CATLu a nikde ani náznakem tam neslibují články za desetinu ceny těch současných jak je uvedeno v titulku toho odkazovaného článku, což si dle mého názoru "vybásnili" sami novináři, aby svému článků dodali co nejvíce na "bombastičnosti". Navíc je potřeba si uvědomit, že CATL je a stále bude také výrobcem článků LiFePo4 i Li-ion a byl by sám proti sobě a sám sobě konkurentem pokud by ty nové Sodíkové články byly výrazně levnější. Takže tomu nevěřím a neuvěřím dokud nebudou na trhu skutečně za výrazně nižší ceny než LiFePo4 a Li-ion od CATLu.Mex píše: sob kvě 24, 2025 10:08 pmPokud to CATL opravdu zvládl ve velkém a postavil na to linku, tak bych naopak čekal docela revoluci. CATL není kecka ale největší výrobce baterek.
Když jsou surovinové vstupy výrazně levnější a není tam nějaký extrémně obtížný nebo problematický krok ve výrobě, pak není důvod, aby ty baterky nebyly v celkem brzké budoucnosti významně levnější.

-
- Příspěvky: 1904
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Reputace: 186
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Elektricka / hybridni auta
mě prodejce na ali tvrdil že levnější nebudou (alespoň ne v brzké době)... předpoklady pro to nejsou. Jsou bezpečnější a levnější budou možná za Ah, ale nikoliv za Wh.
-
- Příspěvky: 1153
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 192
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Elektricka / hybridni auta
V tom prohlášení CATLu je zajímavá ta zmínka o 10 000 cyklech.
Pokud to budou chtít rozjet, tak podle mě musí jít s cenou dolů. I kdyby je k tomu (zatím) netlačila konkurence.
Jinak by nikomu nestálo zato do toho jít, když pro to musí vyvíjet novou elektroniku a ještě případně přesvědčovat zákazníky.
Že současně vyrábí i LiIon baterky myslím zas tak moc neznamená. Odběratelé jistě nepřejdou na nový typ baterek hned.
Že prodejce na Ali řekne, že to dolů nepůjde, je asi docela logické. Vždyť tím by řekl "teď to nekupujte, počkejte si až to zlevní".
Tu cenu v článku redaktor jen odvodil z nákupní ceny aktivního materiálu.
A reálná baterka samozřejmě není tvořena jen tím.
Minimálně stojí zato to sledovat, řekl bych.
Pokud to budou chtít rozjet, tak podle mě musí jít s cenou dolů. I kdyby je k tomu (zatím) netlačila konkurence.
Jinak by nikomu nestálo zato do toho jít, když pro to musí vyvíjet novou elektroniku a ještě případně přesvědčovat zákazníky.
Že současně vyrábí i LiIon baterky myslím zas tak moc neznamená. Odběratelé jistě nepřejdou na nový typ baterek hned.
Že prodejce na Ali řekne, že to dolů nepůjde, je asi docela logické. Vždyť tím by řekl "teď to nekupujte, počkejte si až to zlevní".
Tu cenu v článku redaktor jen odvodil z nákupní ceny aktivního materiálu.
A reálná baterka samozřejmě není tvořena jen tím.
Minimálně stojí zato to sledovat, řekl bych.
-
- Příspěvky: 1904
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Reputace: 186
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Elektricka / hybridni auta
mě spíš přišlo že do toho catl šel aby ukazal že to jde a ze kdyz bude problem nekde v dodavkam materialu pro baterky na bazi lithia muze delat neco jineho
-
- Příspěvky: 955
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 148
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Podle mého názoru CATL u těch nových Sodíkových článků rozhodně nepůjde v dohledné s cenou dolů, protože to zřejmě uplatní především ve své už dříve anoncované platformě kompletního podvozku CIIC (Catl Integrated Intelligent Chassis) s dojezdem 1000 a více Km na jedno nabití, který obsahuje i baterii, elektromotory i dalších klíčové komponenty včetně elektroniky a je to určeno pro EV i v Číně cenově vyšších kategorií. Takže CATL si k tomu vyrobí vše potřebné včetně elektroniky a nemusí tedy nikoho přesvědčovat, aby do toho šel. CATL platformu CIIC už nyní dodává jako celek včetně elektroniky pro některé Čínské výrobce např. Hozon Auto a bude tomu tak i nadále i když to bude v budoucnu vybaveno Sodíkovými články. V dohledné budoucnosti to rozhodně nebude pro ty levné EV. Pokud to bude CATL dodávat i pro některé jiné než Čínské výrobce EV tak opět pro modely vyšších cenových relací a půjde o celek včetně elektroniky k těm bateriím. Takže nějaké extra levné ceny těch nových Sodíkových baterií rozhodně od CATLu v dohledné době očekávat nelze.Mex píše: ned kvě 25, 2025 12:53 amPokud to budou chtít rozjet, tak podle mě musí jít s cenou dolů. I kdyby je k tomu (zatím) netlačila konkurence.
Jinak by nikomu nestálo zato do toho jít, když pro to musí vyvíjet novou elektroniku a ještě případně přesvědčovat zákazníky.
Že současně vyrábí i LiIon baterky myslím zas tak moc neznamená. Odběratelé jistě nepřejdou na nový typ baterek hned.
-
- Příspěvky: 1153
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 192
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Elektricka / hybridni auta
To by mohlo platit, kdyby se mu povedlo vytvořit představu, že NaIon články jsou něco prémiového.
Ale zatím se tato technologie spíš profiluje jako levnější (ale ekologičtější atd.) varianta LiIon.
Ale zatím se tato technologie spíš profiluje jako levnější (ale ekologičtější atd.) varianta LiIon.
-
- Příspěvky: 955
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 148
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Neprofiluje, protože dosavadní cenová realita tomu ani zdaleka neodpovídá, a to se sodíkové články už vyrábějí celkem dost dlouho. Zatím jsou to všechno jen "vlhké sny o nízkých cenách" některých novinářů a "skutek utek". CATL sám žádné extra nízké ceny u těchto nových článků neslibuje. Podle mého názoru jsou u těch prémiových modelů EV už nyní ty CIIC platformy zřejmě dost drahé. Takže CATL nabídne v podstatě stejný celek CIIC se sodíkovými články, které vychválí do nebe a pokud výrobci EV ještě navíc k tomu garantuje lepší parametry tak to nebude problém a naopak se to stane cool zbožím spíš jen pro bohaté, kteří si rádi připlatí za něco co si ti "chudší" jen tak levně nekoupí. 

-
- Příspěvky: 1153
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 192
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Elektricka / hybridni auta
Je to možné, ale nemyslím si to.
Pokud na to CATL postavil linku, tak je bude chtít prodávat ve velkém.
U Číňanů to moc nefunguje jako u prémiovek třeba v Evropě, kde 30% ceny meďáka je za trojcípou hvězdu na chladiči.
A pokud CATL roztlačí trh, tak se přidají další výrobci. Oni umí počítat, že cena surovin je (snad) výrazně nižší.
Je na to třeba nějaký velký předskokan.
Tak jako byla předskokanem v mnoha věcech Tesla. Jednak v elektromobilech jako takových (a teď je dělá celá Čína), pak v gigacastingu (a už to dělá spousta firem) a v dalších oblastech.
Nebo i třeba ten CATL, který přišel s baterkama formátu blade (a už je dělá spousta dalších).
Pokud na to CATL postavil linku, tak je bude chtít prodávat ve velkém.
U Číňanů to moc nefunguje jako u prémiovek třeba v Evropě, kde 30% ceny meďáka je za trojcípou hvězdu na chladiči.
A pokud CATL roztlačí trh, tak se přidají další výrobci. Oni umí počítat, že cena surovin je (snad) výrazně nižší.
Je na to třeba nějaký velký předskokan.
Tak jako byla předskokanem v mnoha věcech Tesla. Jednak v elektromobilech jako takových (a teď je dělá celá Čína), pak v gigacastingu (a už to dělá spousta firem) a v dalších oblastech.
Nebo i třeba ten CATL, který přišel s baterkama formátu blade (a už je dělá spousta dalších).
-
- Příspěvky: 4198
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 312
Re: Elektricka / hybridni auta
Takto je to potřeba udělat viz video .Postavit u nás a nahnat tam 100000 soudruhů k lopotě pro kapitalistu.Konkurovat se tomu bude blbě.Tam musí plánovat výrobu 10mil aut ročně.
https://smartmania.cz/cinska-automobilk ... jak-plzen/
https://smartmania.cz/cinska-automobilk ... jak-plzen/
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
- JozefSK
- Příspěvky: 231
- Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
- Reputace: 23
Re: Elektricka / hybridni auta
Ach tie Tesly ... pri Senci dnes v noci zhorela dalsia Tesla.
Ale pricinu uz udajne vedia ...
PS: Ked znizia konecne ceny Tesiel, mozno aj ja si jednu kupim. Sused ma Teslu a nevie si ju vynachvalit.
Len neviem, ci to, co hovori mysli vazne, alebo to tak musi hovorit ...
Ale pricinu uz udajne vedia ...

PS: Ked znizia konecne ceny Tesiel, mozno aj ja si jednu kupim. Sused ma Teslu a nevie si ju vynachvalit.
Len neviem, ci to, co hovori mysli vazne, alebo to tak musi hovorit ...

-
- Příspěvky: 2059
- Registrován: pon lis 01, 2021 7:41 pm
- Reputace: 177
- Lokalita: MY, SR
- Výkon panelů [Wp]: 10200
- Kapacita baterie [kWh]: 28
- Bydliště: SR MY
Re: Elektricka / hybridni auta
S Teslami je to ako s iPhonmi, ak si cieľová skupina a vyhovuje ti to tak je všetko super. 
Victron ESS AC Coupling:
2,75kWp on-grid + 3,3kWp a 4,15kWp RS450/100 + MP2 5kVA + 2x 17x280Ah + JK BMS
2,75kWp on-grid + 3,3kWp a 4,15kWp RS450/100 + MP2 5kVA + 2x 17x280Ah + JK BMS
-
- Příspěvky: 2196
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 230
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Každá liška chválí svůj ocas. Vždy si vzpomenu na našeho bývalého skladníka, co si na dluh koupil ojetou Audi a všude se chlubil, jaká je to perfektní kára. To už 4 měsíce stála na firemní parkovišti s potkaným motorem.....
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 1153
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 192
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Elektricka / hybridni auta
Bylo by zajímavé vědět co tam vlastně hořelo. Jestli i ta Tesla nebo jenom nějaký spalovák, do které to ten ožralý borec naparkoval.
Protože kdyby to byla i ta Tesla, tak jak to, že to uhasili tak snadno a rychle. Proč není součásti popisu velká rozhořčená stížnost jak ji nemohli uhasit, museli ji máchat v kontejneru s vodou a že v něm musí být další týden. A jaké to jsou teda strašné ekologické škody. Jako je to pravidelně u každého článku s nějakým problémem elektromobilu.
Protože kdyby to byla i ta Tesla, tak jak to, že to uhasili tak snadno a rychle. Proč není součásti popisu velká rozhořčená stížnost jak ji nemohli uhasit, museli ji máchat v kontejneru s vodou a že v něm musí být další týden. A jaké to jsou teda strašné ekologické škody. Jako je to pravidelně u každého článku s nějakým problémem elektromobilu.
-
- Příspěvky: 4198
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 312
Re: Elektricka / hybridni auta
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 955
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 148
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Automobilka BYD dramaticky zlevní své elektromobily. Ceny klesnou pod 200 tisíc. Zase jen "bombastický" titulek novinářů. Takové ceny v EU nikdy nebudou viz zmínka "...čínští výrobci mohou své slevy uplatnit také zejména na evropském trhu, kde ovšem svá auta prodávají dráže než v Číně – a nejen kvůli clům ". Takže takový titulek je slušně řečeno akorát tak "k nasrání" což je asi pravý účel proč ho ten pisálek napsal. BYD už prodává i v ČR a ceny v ČR nabízených modelů jsou zatím přes 1,1 mega a ani po té proklamované slevě se žádný z těch v ČR nabízených modelů určitě nedostane pod 0,5 mega.
- marko250
- Příspěvky: 3463
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Reputace: 523
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Elektricka / hybridni auta
Tak se ptej a zcela reálně ti budu odpovídat,mám ji tedy rok a půl MY 4x4 LR. A poskytnu i data co dokážu z ní vytáhnout. A konkrétně ten ožralec napálil do dvou spalováků a ten jeden začal hořet a od něho chytl interiér té tesly,baterka bez poškození.JozefSK píše: ned kvě 25, 2025 10:29 amAch tie Tesly ... pri Senci dnes v noci zhorela dalsia Tesla.
Ale pricinu uz udajne vedia ...
PS: Ked znizia konecne ceny Tesiel, mozno aj ja si jednu kupim. Sused ma Teslu a nevie si ju vynachvalit.
Len neviem, ci to, co hovori mysli vazne, alebo to tak musi hovorit ...![]()
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,ŠKATULE 11kW
- JozefSK
- Příspěvky: 231
- Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
- Reputace: 23
Re: Elektricka / hybridni auta
Dakujem marko250, ked to bude aktualne, tych otazok budem mat ... 
K inej teme:
Automobilky našli spôsob, ako bojovať s čínskymi autami, ale aky ?
A kup si EU auto, podporis zamestnanost v EU ... a nenazratost managerov ...

K inej teme:
Automobilky našli spôsob, ako bojovať s čínskymi autami, ale aky ?

Ake typicke v dnesnej dobe ...Európski a americkí výrobcovia siahajú po inžinieroch z krajín s nižšími mzdami, aby dokázali konkurovať čínskej expanzii. Šéfov sa šetrenie však netýka.
Podľa správy Bloomberg, Stellantis najíma väčšinu svojich inžinierov v krajinách ako Brazília, India a Maroko. A čísla hovoria jasnou rečou – zatiaľ čo inžinier z týchto krajín môže stáť spoločnosť približne 50 000 eur ročne (alebo menej), európsky odborník si príde na 140 000 až 180 000 eur.
Zaujímavé je, že kde Stellantis určite neplánuje škrtať, sú platy top manažmentu. Ani najmenší náznak, že by funkcie generálneho riaditeľa chceli premiestniť do Brazílie, Indie či Maroka.
V roku 2023 si najvyšší predstaviteľ automobilového giganta Carlos Tavares pripísal na konto neuveriteľných 37 miliónov eur, čo predstavuje nárast o 56% oproti roku 2022. Zrejme na rozdiel od radových inžinierov sa šéfov „optimalizácia nákladov“ netýka.
A kup si EU auto, podporis zamestnanost v EU ... a nenazratost managerov ...

-
- Příspěvky: 25
- Registrován: pon úno 20, 2023 10:36 am
- Reputace: 7
- Lokalita: Nitra
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3600
- Kapacita baterie [kWh]: 6,14
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
preco by som mal kupovat EU BEV auto? mam cinske a som spokojny.. skoro o tretinu mensiu cenu, tak isto mam aj cinsky mobil, aj menic, aj baterie... a som spokojny.. to je trh.. EU zaspala dobu.. bude to dost narocne to len dobehnut..
-
- Příspěvky: 2196
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 230
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Mě by zajímalo, v čem EU zaspala dobu?
V čem je EU automobilka horší, mimo ceny, protože se nemůže spoléhat na otrockou práci, vylepšenou sociálním kreditem?
A proč nejsou čínský manažeři nenažraný? Kolik bere průměrný čínský manažer proti dělníkovi?
Víte kulový!
V čem je EU automobilka horší, mimo ceny, protože se nemůže spoléhat na otrockou práci, vylepšenou sociálním kreditem?
A proč nejsou čínský manažeři nenažraný? Kolik bere průměrný čínský manažer proti dělníkovi?
Víte kulový!
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 0 hostů