Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Franta2776
Příspěvky: 4198
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 312

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Aktuálně se výrobci spalováků stahují z největšího trhu, přichází o značnou část tržeb..Můžeš si dělat čárky za mrtvými firmami v automotive.
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-zp ... .seznam.cz
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Valdano
Příspěvky: 955
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Reputace: 148
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Valdano »

Spousta záležitosti jde a ještě půjde "do kopru" a zdaleka nejen ve vazbě na automotive. Takový je prostě život. ;)
Franta2776
Příspěvky: 4198
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 312

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Prý je palivo do EV drahé, cena u nás přes Polyfazer:
Screenshot_20250521_185533_Polyfazer.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Valdano
Příspěvky: 955
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Reputace: 148
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Valdano »

Mex
Příspěvky: 1153
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Reputace: 192
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Mex »

Přehled prodejů celosvětově za rok 2024:
https://smartcityvpraxi.cz/rozhovory_ko ... bility.php

Tak třeba:
Zatímco tedy kupříkladu v Číně jsou malé elektromobily levnější než malá „spalovací“ auta, a to skoro o více než polovinu, v Německu jsou o polovinu dražší a tento převis ceny teprve v loňském roce poklesl pod 50 %. V případě SUV cenový převis elektromobilů v posledních letech klesl v Číně na téměř nulu, v Německu se stále drží na cca 20 % a v případě plug-in hybridů strmě roste na současných více než 50 %.

Podíl elektromobilů na prodejích malých automobilů v Číně roste až na více než 90 %, zatímco v Německu klesá na méně než 10 %.
gupa
Příspěvky: 3100
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 139
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od gupa »

Protože je výroba elektromobilu levnější než spalováky. Vývoj bych řekl že také. Jen ty salony a zbytečn funkce co chce EU a cla a pseudo ochrana trhu, která v globálním trhu je jen Trumpovým žertem.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz
eman
Příspěvky: 2196
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 230
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Zajímavý, že Tesla bez salonů je stejně drahá, jako cokoliv jiného. Číňan se klepal, jak si na EU nahrabe a cla mu do toho hodila vidle. Nikdy tu neměli v plánu prodávat za levno jako v Číně. Naopak se potřebovali zahojit, protože v CN jedou s marží na krev .
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
glottis
Příspěvky: 2926
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Reputace: 316
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od glottis »

tak konkurence testlu cenou dotahuje ale porad asi plati, ze kdyz si nakonfigurujes jine auto jak teslu, bude to drazsi. To je cesta, jak ostatni automobilky muzou udelat levnejsi auto. Odrit to na kost. Zadny matrix, vyhrejvana sesle na serva, nedejboze i v zadu, 300koni+ a dalsi bejkarny. Jako kdyz u tesly stoji matrix svetlomet 15k a u audi 120 tak jako to auto levny nebude
gupa
Příspěvky: 3100
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 139
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od gupa »

40000 dolarů za Tesla 3. Jižní Amerika. Občan Spojených států dostane koupit okolo 36400 dolarů. Kolik že stojí Tesla3 se zadním náhonem v EU? Už se nedivím Trumpovi že vyhrožuje cly.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz
Franta2776
Příspěvky: 4198
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 312

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

O Teslu klesá zájem. Lidi hlasují peněženkou.BYD a Škoda jede.
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/byd-p ... hp.context
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 4198
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 312

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Odkaz jak umí v packu diagnostikovat a vyměnit jeden článek Tesla.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
JozefSK
Příspěvky: 231
Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
Reputace: 23

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JozefSK »

Nedavno zhorela Tesla v podzemnej garazi bratislavskej bytovky.
Teraz odhalili pricinu ...
pave69
Příspěvky: 127
Registrován: ned čer 26, 2022 9:27 pm
Reputace: 9
Lokalita: Brno
Výkon panelů [Wp]: 9,9
Kapacita baterie [kWh]: 18

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od pave69 »

Bohužel i toto je argument proti koupi Tesly. Nestojím o to, aby mi nějaký vypatlanec poškodil/zničil auto. Jsem zvědavý, jestli se ta vlna odporu časem zklidní...?
eman
Příspěvky: 2196
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 230
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Kvůli blbýmu manažerovi tu máme vlnu naprostýho kreténismu. Lidstvo je ztracený.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 4198
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 312

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Nene manažerovi, ale politikovi.:)))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 4198
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 312

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Valdano
Příspěvky: 955
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Reputace: 148
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Valdano »

Franta2776 píše: pát kvě 23, 2025 6:55 pm
Nene manažerovi, ale politikovi.:)))
Přesně tak. Dá se to parafrázovat slovy "Padá Tesla, něco si přejme!". Dokud se Musk necpal do politiky tak měl jakž takž respekt i když některé jeho vyjádření byly brány s posměchem. Teď si to vyloženě podělal. Kdyby raději "držel kušnu"!!!

Tesla v největší krizi za poslední roky.
​Elon Musk teď oznámil, že se chystá odejít z amerického vládního úřadu pro efektivitu státní správy (DOGE) a vrátit se naplno k vedení svých firem, což sice částečně prospělo akciím Tesly, ale stále častěji už zaznívají hlasy, že je pozdě a poškození značky může být nenávratné.
Forbes: V Tesle bude hůř. Dopady škod, které Musk způsobil, se teprve začínají projevovat
Protesty v prodejnách Tesly, a dokonce i zapalování vozidel probíhají v době, kdy se Musk v roli Trumpova zmocněnce v DOGE pokouší o radikální snižování počtu státních zaměstnanců a výdajů. A situace se může ještě zhoršit.
Valdano
Příspěvky: 955
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Reputace: 148
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Valdano »

Franta2776 píše: sob kvě 24, 2025 11:49 am
Doporučuji se podívat na komentáře pod tím článkem. Zejména ten, který začíná viz citace a je tam k tomu i vysvětlení.
I když rozdíl v ceně lithia a sodíku je 10x, to neznamená, že cena baterky bude o moc levnější...

...Tak na začátku ten "sodík"bude stát minimálně stejně, ne li víc. I když budete mít články z masové výroby, které vlastně již několik let existují, dají se koupit i na Ali...

...Žádná revoluce nebude. Bude postupné zlevňování a ještě je otázka jestli ten sodík bude v autech dominovat - pokles napětí znamená velice nelineární ztráty oproti stavu nabiti baterky. Možná to jde kompenzovat výpočtem BMSky, ale levná auta se "sodíkem" budou se chovat divně a nekomfortně (bude rychleji ubývat dojezd pod 50% SOC)...
Takže bych si nedělal žádné velké iluze. Je to spíš jen takové marketingová plácnutí, které v reálu zřejmě nebude mít žádný velký efekt a pokud vůbec ano tak až za hodně dlouhou dobu. Takže se dle mého názoru jednoznačně jedná jen o pouhé sliby a nic jiného. ;)
Mex
Příspěvky: 1153
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Reputace: 192
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Mex »

Pokud to CATL opravdu zvládl ve velkém a postavil na to linku, tak bych naopak čekal docela revoluci. CATL není kecka ale největší výrobce baterek.
Když jsou surovinové vstupy výrazně levnější a není tam nějaký extrémně obtížný nebo problematický krok ve výrobě, pak není důvod, aby ty baterky nebyly v celkem brzké budoucnosti významně levnější. CATL by si nedovolil držet ceny uměle vysoko, protože ví, že po něm půjdou další hladoví vlčáci. Čína je tvrdé kapitalistické prostředí.

Kolísání napětí podle mě nijak zásadně vadit nebude. Stejně na tu baterku vždy navazuje nějaký zdroj na invertorovém principu. Ať už je to driver motoru v autě nebo měnič v BESS. A ty si s proměnným vstupním napětím celkem snadno poradí. Prostě motor i měnič budou navržené na to nejnižší napětí, a při vyšším to jednoduše střídou PWM zkrouhnou. Tak fungují tyto zdroje odjakživa.

Kde bych čekal, že se bude lámat chleba, to je bezpečnost a životnost. Cyklická i časová.
Tady v tom článku sice zmiňují 10-násobnou životnost proti LiIon (neřekli proti jakému LiIon), ale to je asi jen takové marketingové číslo.
A u aut taky poměr kapacity k rozměrům. Nejen k hmotnosti.
eman
Příspěvky: 2196
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 230
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Tyhle články o zázračném cokoliv mají jen přilákat diletanty, co do firmy nasypou peníze, managment si rozdá tučný odměny a následně podnikatelský záměr nevyjde. Často v tom zmizí i statní dotace, ale doufám, že EU nesype peníze do čínských firem..
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 0 hostů