Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Valdano
Příspěvky: 907
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Reputace: 143
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Valdano »

Franta2776 píše: čtv dub 24, 2025 8:17 pm
Mám ještĕ jeden hloupý wallbox jak vyjezdim baterku tak ho vyzkouším.
Podle mĕ to není chyba komunikace, ale záměr Victronu nedovolit přehřátí mĕniče, protože ví, že.to.męnič nezvládne.
To je jen Váš zatím ničím nepodložený předpoklad. Také by to mohl být jen mylný výklad hodnot od Multiplus na straně Wallboxu. Multiplus třeba vůbec neříká Wallboxu, aby proud snížil, ale jen mu říká aktuální proud, maximální možný proud a třeba mu k tomu posílá měřenou teplotu měniče a ten váš Wallbox to z nějakého důvodu mylně interpretuje třeba jako teplotu baterie, ze které měnič čerpá energii a tak při jejím růstu po určité době sám Wallbox sníží proud i když z pohledu Multiplusu to vlastně není požadováno, ale Wallbox si to jen takto mylně vykládá když zaměňuje teplotu samotného měniče s teplotou baterie měniče. Možná jde to omezování v nějakém nastavení na straně toho chytrého Wallboxu nějak ovlivnit nebo i vypnout.

Nemá smysl se tady dohadovat jestli to je nebo není chyba komunikace či případně mylný výklad hodnot z Multiplusu na straně toho chytrého Wallboxu a nebo skutečný záměr samotného Multiplusu. Jak už jste zmínil ověřte si to testem s dlouhodobým vysokým odběrem bez komunikace ať už s tím hloupým Wallboxem nebo se zmíněnými přímotopy a uvidíte jak moc se budou výsledky lišit oproti provozu s tím chytrým Wallboxem.
cipis
Moderátor
Příspěvky: 5703
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Reputace: 710
Lokalita: blízko Brna
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
Kapacita baterie [kWh]: 30+15
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: blízko Brna

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od cipis »

Jedna podstatná informace - ten chytrý wallbox je od Victronu. Tedy pokud jsem to postřehl správně, že si to Franta schválně pořídil, aby byl box i měnič téže značky. Ostatně integrace v obrázku VRM to naznačuje.
Takže jestli si nerozumí dvě Victron zařízení, tak je to další průser.

Co se týče toho přehřátí, tak jsem také uvařil, jak píše kolega někde výše, 2kVA Phoenixe po několika hodinách, co jel na těch jmenovitých 1,4kW.
Jdu se schválně prohrabat, co se dá za teploty zobrazit ve VRM.

Edit: Tak u invertoru i u MP akorát tak teplota baterek. Teplota samotného stroje nikde.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Franta2776
Příspěvky: 4099
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 301

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

jj obojí od Victronu. Oni spolu komunikují, při tom chlazení je omezen nabíjecí proud na 6A a to je minimálmní proud auta, aby se auto neodpojilo. Hodnotu 6A zná wallbox ne měnič v těch grafech je to vidět hodnota cca 1300W na tu on zeslabí a auto signalizuje ,že pořád nabíjí..To není žádná náhodná nebo špatná komunikace. S Cerba mám vytvořený Ap bod a tam je připojený jenom wallbox. Cerbo na síť kabelem.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Valdano
Příspěvky: 907
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Reputace: 143
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Valdano »

Dost teoretických předpokladů. Zkuste to s tím hloupým WallBoxem bez komunikace a uvidíte jak velké budou rozdíly v reálu. ;)
Meduza
Příspěvky: 18
Registrován: sob lis 06, 2021 10:07 am
Reputace: 2

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Meduza »

Franto a co nabijis za auto? 1f Ioniqa? Ja jen ze me to topi na 16A taky hodne. Mam 3x2xmpII3000. Hloupa 32A 1f nabijecka z alika za 3500. Kdyz mu ale nalozim tech 32A a zacne to prisavat cca 10A z gridu, tak jde teplota v pohode dolu a presto nabijim ze slunce vic nez by vubec bylo dlohodobeji mozne na 1f. Obecne vzato v cistem ostrove se mi to pri nabijeni 1f EV hreje vic. Ja to pricitam nejake jalovine, ktera se tam nejak musi spalit. Ted mi pribyla domu Tesla a na 3f nabijeni jsou ty teploty taky podstatne nizsi. I v ostrove.
Meduzovo Temelín(ek), Praha 5, 32x385 Wp JA Solar (4 stringy po 8 panelech, total 12,32 kWp), stříšky 20°VZ, 3x Multiplus II 3000 (momentálně 3x paraelně 1F), MPPT SmartSolar RS 450/200 Tr. 3x Pylontech 3000C. Vytěžování praním, žehlením a manuálnim řízenim tepelného čerpadla (Haier 7,8 kW) babičkou na telefonu :)
Franta2776
Příspěvky: 4099
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 301

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

BMW i5 40
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Meduza
Příspěvky: 18
Registrován: sob lis 06, 2021 10:07 am
Reputace: 2

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Meduza »

Mel jsem se lip ucit no :)
Ale jedes 1f ostrov predpokladam. Takze z te 1f potrebujes vymacknout maximum.
Meduzovo Temelín(ek), Praha 5, 32x385 Wp JA Solar (4 stringy po 8 panelech, total 12,32 kWp), stříšky 20°VZ, 3x Multiplus II 3000 (momentálně 3x paraelně 1F), MPPT SmartSolar RS 450/200 Tr. 3x Pylontech 3000C. Vytěžování praním, žehlením a manuálnim řízenim tepelného čerpadla (Haier 7,8 kW) babičkou na telefonu :)
Franta2776
Příspěvky: 4099
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 301

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Jj nekreslit kosočtverce po lavicích a dávat pozor:))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
JozefSK
Příspěvky: 207
Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
Reputace: 18

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JozefSK »

Tie elektricke auta maju zivotnost aj viac, ako 10 rokov ?
EK novým návrhom bojuje za bezpečnosť cestnej premávky
Tým však nový návrh nekončí. Jeho súčasťou sú tiež pravidelné kontroly elektromobilov a dokonca pokročilých asistenčných systémov, aj keď nie je jasné, aká metodika by sa mala pri skúškach tohto typu používať.
Je squele, ze sa niekto stara o nasu bezpecnost ... :celebrate2:
eman
Příspěvky: 2152
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 223
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

To mě taky zaujalo. Už se jich prodalo dost, začíná se dojit. Kámoši z STK taky musí z něčeho žít. Ovšem to, že bych měl se svým autem na STK každý rok je svinsvo ultimátní.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
cipis
Moderátor
Příspěvky: 5703
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Reputace: 710
Lokalita: blízko Brna
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
Kapacita baterie [kWh]: 30+15
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: blízko Brna

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od cipis »

Nektere svinstvo na silnicich by potrebovalo STK pred kazdym vyjetim na ty silnice ...
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Franta2776
Příspěvky: 4099
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 301

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Victron cca 3500W a modrásek tam cpe cca 1800W
Úmyslně jsem ho přetížil ono se to odpojí zahlási přetížení a kouřové signály zatím nikde.
Opakovaně zahlási přetížení a odpojí se oboji po úpravě nabíjecího proudu regulerně spustí opět nabíjení.
Screenshot_20250428_135245_Chrome.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 2152
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 223
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

cipis píše: pon dub 28, 2025 12:43 pm
Nektere svinstvo na silnicich by potrebovalo STK pred kazdym vyjetim na ty silnice ...
Jenže to je zase klasická šikana všech kvůli pár debilum. :(
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
PavelR
Příspěvky: 3494
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 250
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 65
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od PavelR »

šikanu všech by z toho udělal akorát tak Brněnskej měšťák...vsadím boty že ti by kontrolovali na emise i Tesly.

Normálně vypadající auto není důvod kontrolovat. Ale když to má očuzený kolem laufu nebo to hulí za provozu tak to je jasný důvod pro měření, případné prohlášení za nezpůsobilé další jízdy. Vesměs to jsou vraky 15let+ ve velmi zanedbaném stavu už od pohledu. Věk naftomobilu nepovažuji za problém. Problém je v hlavě majitele. Teď jsem za dva dny jsem najel po dálnicích nějakých 1400km a potkal jsem aspoň 10 takových generátorů dýmu.
PavelR
Příspěvky: 3494
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 250
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 65
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od PavelR »

jinak k tématu EVs.
Byl jsem se projet s TMY juniper. Seděl jsem ve dvou jiných EVs ale ta tesla to mě sedlo. Z tohoto mám úplně jiný pocit. To je jinej svět. Takže cíl je vytýčen.

Teď už si jen podat přihlášku do muskovi církve :-D
Franta2776
Příspěvky: 4099
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 301

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Jestli si nedáváš malé cíle:)))Ceny v Němesku mírně jetých klesají:

Zajímavá je aplikace v čase 6:58
Naposledy upravil(a) Franta2776 dne pon dub 28, 2025 10:51 pm, celkem upraveno 1 x.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
PavelR
Příspěvky: 3494
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 250
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 65
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od PavelR »

Vše se bude odvíjet od toho co bude na trhu až uzraje ta pravá doba :-)
Matess
Příspěvky: 1886
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Reputace: 186
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Matess »

je to tak... taky bych se viděl v elektrickém autě, ale holt mám aktuálně jiné priority. Navíc jak všichni víme lifepo4 vydrží znatelně více jak liion, takže pokud nebudeme kupovat auta nová a budeme kupovat bazarová cca 10 let stará bude asi lifepo4 lepší volbou... jinak řečeno ještě to chce počkat. Lifepo4 Tesel je zatím u nás docela málo.

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 1 host