Klimatizace při teplotách pod nulou
Ohřev TUV, aku nádrže, boilery, ohřívače vody, vytápění, klimatizace
- Lubik
- Příspěvky: 569
- Registrován: pon úno 15, 2021 10:04 pm
- Reputace: 26
- Lokalita: Praha
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Praha
Re: Klimatizace při teplotách pod nulou
Vyřešil jsem to wifi zásuvkou. Zatím je v záruce a nechci se v ní vrtat. Nechápu kdo to vymyslel. Přece není problém zapínat topeni pouze po odmrazovaní
Panely 4x 280W , 4x330W Isolar 6kW,48V 230 Ah
-
- Příspěvky: 242
- Registrován: pon zář 13, 2021 9:32 pm
- Reputace: 11
- Lokalita: Slovensko, TR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15kwp
- Kapacita baterie [kWh]: 90kWh LiFe
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Turčianske Teplice
Re: Klimatizace při teplotách pod nulou
mám doma dve klímy (3,5 a 5kw) a obe si vo vypnutom stave pod nulovou teplotou ohrievajú kompresor na cca 20° (nemajú ohrev vane). žerú 50w v určitom intervale
-
- Příspěvky: 398
- Registrován: ned čer 28, 2015 7:31 pm
- Reputace: 50
Re: Klimatizace při teplotách pod nulou
Díky za upřesnění, já nejsem odborník na TČ. Četl jsem to na TZB info, takže jak to teda je?josse píše: ↑pát bře 07, 2025 6:50 amPřesně naopak, olej má mít schopnost se rozpustit v chladivu, to ale zařizuje kompatibilita oleje a chladiva. Olej musí cirkulovat, nesmí se nikde hromadit. A vana je ohřívána aby olej tekl a mazal hned jak se rotor pohne po přestávce. Minimální přestávka předepsaná výrobcem kompresoru je aby všechen olej co se nachází v kompresoru stekl všechen dolů do vany, a při novém startu se dostal hned kam má v dostatečném množství.vk_1 píše:Dělá se to proto, aby se zkondenzované chladivo nesmíchalo s olejem v kompresoru. Při rozběhu by pak nemazal.
Ten odstavec si vysvětluju tak, že je žádoucí, aby chladivo v oleji bylo jen v plynné formě, ne v kapalné formě. Proto je to vyhřívané, aby se chladivo odpařilo.Nepříjemnou vlastností kapalného chladiva je to, že mazací olej rozpouští, čímž snižuje jeho viskozitu, tedy ulpění na mazaných pracovních površích kompresoru. Kapalné chladivo působí i jako odmašťovač. Pokles mazací schopnosti oleje je nežádoucí. V extrému se mazací schopnosti oleje eliminují v mazaných místech kompresoru, což jsou ložiska, píst ve válci, lopatky scroll kompresoru, „vlečený“ rotor šroubového kompresoru.
https://vytapeni.tzb-info.cz/tepelna-ce ... o-chladiva
-
- Příspěvky: 398
- Registrován: ned čer 28, 2015 7:31 pm
- Reputace: 50
Re: Klimatizace při teplotách pod nulou
Mimochodem, nevíte někdo jak to mají řešené tepelná čerpadla, která mají kompresoru uvnitř domu? Předpokládám že nemusí mít vyhřívání a standby spotřeba je tak nula?
Třeba čerpadla země-voda. Nebo vzduch-voda s kompresorem uvnitř domu, co mají venku jen výparník s ventilátorem (TČ Mach).
Třeba čerpadla země-voda. Nebo vzduch-voda s kompresorem uvnitř domu, co mají venku jen výparník s ventilátorem (TČ Mach).
-
- Příspěvky: 1226
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
- Reputace: 145
Re: Klimatizace při teplotách pod nulou
To není úplně přesně. Všechny kompresory pro chladiva co znám, ty jakoby domácí, mají protizávaží a v jedné otáčce jedno stlačení a ve zbytku otáčky nasátí nového a tak dále je vcelku jedno jak to dělají... Tekuté chladivo se chová jako kapalina je tedy nestlačitelné, u pístových to nebude takový problém, membrána to pustí dál, ale ty rotační nejsou na nestlačitelné kapaliny stavěné. Tam dojde k zastavení v okamžiku. Pokud to není řízené VFD s "malým" výkonem pak půjde o přehřátí vinutí + ohnutí hřídele. Napájené ze sítě to má obrovské ztráty a některé motory i o dost vyšší moment v nulových otáčkách. Tohle eliminuje VFD se správným nastavením úplně, motor ochrání, a zůstává jen to "nemaže" ve skoro nulových otáčkách.vk_1 píše:Ten odstavec si vysvětluju tak, že je žádoucí, aby chladivo v oleji bylo jen v plynné formě, ne v kapalné formě. Proto je to vyhřívané, aby se chladivo odpařilo.Nepříjemnou vlastností kapalného chladiva je to, že mazací olej rozpouští, čímž snižuje jeho viskozitu, tedy ulpění na mazaných pracovních površích kompresoru. Kapalné chladivo působí i jako odmašťovač. Pokles mazací schopnosti oleje je nežádoucí. V extrému se mazací schopnosti oleje eliminují v mazaných místech kompresoru, což jsou ložiska, píst ve válci, lopatky scroll kompresoru, „vlečený“ rotor šroubového kompresoru.
https://vytapeni.tzb-info.cz/tepelna-ce ... o-chladiva
Konkrétně Copeland scroll R32 s VFD, po startu se rozjede do nominálních otáček, část chladiva odsaje a odpaří, pokud je výparník plný tekutého a neodpaří se, scroll ho nasaje VFD omezí moment=proud a výsledek je cca 2Hz kdy se stačí kapalina v nepatrně ohřátých scroll komorách ohřívat, vypařovat a stlačovat. Tak to trvá dokud nějaké tekuté chladivo je a jakmile se všechno odpaří, moment klesne otáčky stoupnou na nominální. Ty 2Hz tam můžou být třeba 20 sekund. Což je pro kompresor na síti smrt.
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 4x80P14S = 4480Cells 18650 (~840Ah/44kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], Google [Bot] a 0 hostů