E-kolo
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Re: E-kolo
Ó, já chci pod strom BMS! http://www.hybrid.cz/forum/viewtopic.php?p=3586#p3586
Li-ion by taky šly naskládat tam někam pod kule: http://www.candlepowerforums.com/vb/sho ... A-exploded
Li-ion by taky šly naskládat tam někam pod kule: http://www.candlepowerforums.com/vb/sho ... A-exploded
-
- Příspěvky: 856
- Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
- Lokalita: Trnava
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 4900
- Kapacita baterie [kWh]: 7,5
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-kolo
Práve včera som rozmýšlal či kúpiť na e-kolo BMS alebo 20 balancérov. Toto ma už nadobro presvedčilo. Myslím si že tie postupne som sa presvedčoval že BMS stojí za hovno a teraz som už o tom presvedčený úplne. Na BMS sa mi strašne nepáči hlavne ten balančný prúd napríklad 60 mA, to nemôže pri e-kole alebo e-skutri stačiť. Preto chcem balancér kde bude ten prúd aspon 600 mA! Jedna nula spraví toho vela. Ďalšou blbosťou sa mi zdá byť spínanie a rozpínanie pripojenia batérie cez polovodič. To mi príde byť ako ďalšie zbytočné straty..
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: E-kolo
Zdravím ,
brutus normálně se medeláři letadýlek domů vrací v hromadou třísek , ale tenhle přide dom pěšky ... co na to asi stará ? LiPo je fakt vohubu .
Elektronům zdar
brutus normálně se medeláři letadýlek domů vrací v hromadou třísek , ale tenhle přide dom pěšky ... co na to asi stará ? LiPo je fakt vohubu .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
Re: E-kolo
Tohle je taky dobrý. 7 motorů versus uživatel s IQ ředkve. http://teslabike.sk/kriticka-teplota-motoru/
-
- Příspěvky: 856
- Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
- Lokalita: Trnava
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 4900
- Kapacita baterie [kWh]: 7,5
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-kolo
Tak už mám namontovaných 20 ks tohoto http://eskutr.cz/cs/wina/270-wina-lifep ... uzdro.html
a dnes pri tretej testovacej jazde mi odyšiel jeden článok, vnútorne vyskratoval a vytiekol mi do môjho krásne spraveného úložiska batérií, napísal predajcovi, som zvedavý či pošle batériu, alebo mu budem musieť posielať vytečený článok a on mi pošle nový... Celé zle mesiac som na tom makal a dnes som nakoniec musel posunúť napájanie jednotky o jeden článok dole. Ináč typujem že lipo by už horelo, ten článok môj bol žeravý parilo sa z neho, vytekal a oheň na šťastie nikde. 6 km som musel šlapať domov.
a dnes pri tretej testovacej jazde mi odyšiel jeden článok, vnútorne vyskratoval a vytiekol mi do môjho krásne spraveného úložiska batérií, napísal predajcovi, som zvedavý či pošle batériu, alebo mu budem musieť posielať vytečený článok a on mi pošle nový... Celé zle mesiac som na tom makal a dnes som nakoniec musel posunúť napájanie jednotky o jeden článok dole. Ináč typujem že lipo by už horelo, ten článok môj bol žeravý parilo sa z neho, vytekal a oheň na šťastie nikde. 6 km som musel šlapať domov.
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: E-kolo
nějaká podrobnost? Jak máš baterie v boxu uložené? Jak je provedeno pospojování? Jaký byl stav článků po zakoupení? Jak článek provozuješ? Jaké máš jištění?
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: E-kolo
Zdravím ,
Lixi , to je mi fakt líto .
Ale podle toho co sem před chvílí zhlídnul na předchozí stránce - foto horského elektro-kola s pořádným motorem a technické specifikace výše zmíněných LiFe , obávám se že úmrtí toho jednoho článku asi nebude moc náhoda .
Data k LiFe článku WINA 15Ah :
Max discharge current (A) 75 ... je max špičkový odběr po velmi krátký čas ... pár sekund v minutě .
Optimal discharge current (A) 5 x 20kusů x 3,2V = 320W trvalého výkonu .
Právě kvůli těmto parametrům se tyto články na trakčtní použití moc nehodí obvzlášť na pohon tak silného elektromotoru .
Elektronům zdar
Lixi , to je mi fakt líto .
Ale podle toho co sem před chvílí zhlídnul na předchozí stránce - foto horského elektro-kola s pořádným motorem a technické specifikace výše zmíněných LiFe , obávám se že úmrtí toho jednoho článku asi nebude moc náhoda .
Data k LiFe článku WINA 15Ah :
Max discharge current (A) 75 ... je max špičkový odběr po velmi krátký čas ... pár sekund v minutě .
Optimal discharge current (A) 5 x 20kusů x 3,2V = 320W trvalého výkonu .
Právě kvůli těmto parametrům se tyto články na trakčtní použití moc nehodí obvzlášť na pohon tak silného elektromotoru .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 1403
- Registrován: pon zář 12, 2011 11:32 am
Re: E-kolo
Zdravím Lixi, já mám "EU" normované kolo (Uphill Agogs) se slabým motorem (tuším je tam omezení 250W), baterie LiPO 10Ah / 36V - anebo je to omezení v řídící jednotce, projevuje se to tak, že občasně při urputné "jízdě" 5km/h do prudkého kopce prostě vypne, bez varování na slabou baterku. Je to dost nepříjemné, protože vytlačit ten zbytek kopce celé těžké kolo i s nákupem je docela makačka. Zato mi v tom ještě nic nehořelo a po přečtení Vašeho příspěvku a abramsova komentáře asi oželím myšlenky na posílení motoru nebo řídící jednotky.
Ale i tak, sláva ekolům!
Ale i tak, sláva ekolům!
Inteligentní ostrov - www.vati.cz
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: E-kolo
Zdravím ,
klidně tunit , zlepšovat , vyšperkovat atd. , Lix si zřejmě vybral nevhodný typ aku ... sou sice super na zástavbu - zaberou míň místa než LiFe v plastových krabičkách , ale mají značně omezující elektrické parametry .
20kusů 15Ah WINA = cca 5l prostoru , špička 4.800W , optimál 320W
20kusů 20Ah plast = cca 9l prostoru , špička 12.800W , optimál 640W
Čím větší má krátkodobou zátěž , tím lépe snáší zatěžování do 50% špičky , ovšem že čím méně tím lépe .
Proto se pro trakčtní účely nejvíc hodí žluté Winston LiFe (20C , 3C , C5) než ostatní : CALB (10C , 2C , C325) , Sinopoly (5C , 3C , C3) , WINA (5C , 3C , C333) . Sou to sice "jen" čísla poskytnutá výrobci , ale něco na nich určitě bude .
Elektronům zdar
klidně tunit , zlepšovat , vyšperkovat atd. , Lix si zřejmě vybral nevhodný typ aku ... sou sice super na zástavbu - zaberou míň místa než LiFe v plastových krabičkách , ale mají značně omezující elektrické parametry .
20kusů 15Ah WINA = cca 5l prostoru , špička 4.800W , optimál 320W
20kusů 20Ah plast = cca 9l prostoru , špička 12.800W , optimál 640W
Čím větší má krátkodobou zátěž , tím lépe snáší zatěžování do 50% špičky , ovšem že čím méně tím lépe .
Proto se pro trakčtní účely nejvíc hodí žluté Winston LiFe (20C , 3C , C5) než ostatní : CALB (10C , 2C , C325) , Sinopoly (5C , 3C , C3) , WINA (5C , 3C , C333) . Sou to sice "jen" čísla poskytnutá výrobci , ale něco na nich určitě bude .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 856
- Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
- Lokalita: Trnava
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 4900
- Kapacita baterie [kWh]: 7,5
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-kolo
Batérie mám uložené v hliníkovej vaničke. Celá je obložená takou polystyrénovou penou pod parkety a na tom sú položené články. Každý článok je oddelený od druhého týmto polystyrénom. Spájané sú pružným medeným pásikom 10 mm2. Niečo takéto. http://www.truckshopds.sk/1600,sk_ukost ... edeny.html Články boli nabité po zakúpení asi tak na 40%.
Abrams viem že tie články nezvládajú extra zaťažovanie ale na jednotke mám nadstavený obmedzovací prúd 50A. A to špičkový, nie dlhodobý. Ono s tou baterkou niečo muselo byť skoro od začiatku lebo ešte pred tým ako mi vytiekla a vyskratovala som z nej nameral napätie na hliníkovej vaničke v ktorej som ju mal. A to sa pri tom ani jedna baterka o tú vaničku neopierala, išlo to cez vytečený elektrolit ktorý musel vytiecť od spodu. Aj som tam našiel potom ten elektrolit ešte aj od spodu vytečený.
Vata včera keď som musel šlapať domov 6 km cez les s obrovským odporom motoru rozmýšlal som či si nespravím aj záložný zdroj pár modelárskych batérií.
Abrams viem že tie články nezvládajú extra zaťažovanie ale na jednotke mám nadstavený obmedzovací prúd 50A. A to špičkový, nie dlhodobý. Ono s tou baterkou niečo muselo byť skoro od začiatku lebo ešte pred tým ako mi vytiekla a vyskratovala som z nej nameral napätie na hliníkovej vaničke v ktorej som ju mal. A to sa pri tom ani jedna baterka o tú vaničku neopierala, išlo to cez vytečený elektrolit ktorý musel vytiecť od spodu. Aj som tam našiel potom ten elektrolit ešte aj od spodu vytečený.
Vata včera keď som musel šlapať domov 6 km cez les s obrovským odporom motoru rozmýšlal som či si nespravím aj záložný zdroj pár modelárskych batérií.
-
- Příspěvky: 978
- Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Re: E-kolo
Že by nakonec ty zatracované lipoly vyhovovaly lépe Mají deklarovaný proud až 40C.
Shořelý lipoly už jsem taky viděl, šlo o články do kterých se trefil vrták při pokusu o upevnění věcí na rám kola.
Osobně si ale taky myslím, že příčinou nehody musela být výrobní vada. 5C by nemuselo vést k tak drastickému konci - čekal bych spíš postupné snižování kapacity aku.
Shořelý lipoly už jsem taky viděl, šlo o články do kterých se trefil vrták při pokusu o upevnění věcí na rám kola.
Osobně si ale taky myslím, že příčinou nehody musela být výrobní vada. 5C by nemuselo vést k tak drastickému konci - čekal bych spíš postupné snižování kapacity aku.
-
- Příspěvky: 856
- Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
- Lokalita: Trnava
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 4900
- Kapacita baterie [kWh]: 7,5
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-kolo
Nie! Lipol nikdy. Maju sice vysoke vybijacie prudy ale kratku zivotnost. Verim tomu ze to bola len vyrobna chyba. Momentalne riesimreklamaciu, ale chcu sa tomu vyhnut, technik sa ma pyta aku ochranu proti vybitiu som pouzil a ake vybijacie prudy. Snad si nemyslia ze som si ako neznali clovek kupil tie aku...
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: E-kolo
hmm, to sedí s prezentací pána i4wifi (požadavek na data z dataloggeru) - ale pokud se proděravěla hliníková vana, to bych řekl, že by snad nemělo - spíš aby se zvedl kryt u kontaktu........ sám jsem zvědav na výsledek reklamace. Vypadá to na přesně stejný problém jako má abrams - vytékající ellyt. Ty hliníkové vaničky nemají proti vývodům u dobrých aku žádný potenciál?
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: E-kolo
Zdravím ,
jestli "probíjel" jeden pól aku na obal baterky , bude to výrobní vada . Tipl bych si shrnutý separátor během kompletace pajšlu do obalu a to tak šikovně ze se to projevilo až při zátěži .
Brumlaj : přesně tak , bez věrohodných dat měření od nákupu do selhání článku/ů je úspěšná reklamace velmi nejistá .
Elektronům zdar
jestli "probíjel" jeden pól aku na obal baterky , bude to výrobní vada . Tipl bych si shrnutý separátor během kompletace pajšlu do obalu a to tak šikovně ze se to projevilo až při zátěži .
Brumlaj : přesně tak , bez věrohodných dat měření od nákupu do selhání článku/ů je úspěšná reklamace velmi nejistá .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 856
- Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
- Lokalita: Trnava
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 4900
- Kapacita baterie [kWh]: 7,5
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-kolo
brumlaj, ano hliníkový obal článku je celý, bol prederavený len ten stred pri kontaktoch ktorý je určený pre takúto situáciu. Nie nemajú žiadny potenciál, článok bol s mojím hliníkovým kritom spojený len cez elektrolyt, cez nič iné.
Snáď budú na tolko korektný že mi to vyreklamujú. Keď som kupoval od eskutru tie malé balancéry tak mi poslali dva použité a 18ks nepoužitých, tak som im vynadal a bez zaslania tých použitých mi poslali zadarmo nové. Ale to som im musel pohoroziť že si od nich nekúpim 20 ks týchto článkov čo som si nakoniec aj kúpil. Asi by som im mal zasa z niečim pohroziť aby reklamácia prebehla bez problémov.
Na 99,9% bol ten článok vadný, ináč by nesppravil to čo spravil a ešte k tomu by povolilo aj pár ďalších článkov keby bola záťaž vysoká.. Pán z technickej poradne mi už dnes druhý krát neodpísal, asi rozmýšla ako sa vyhnúť reklámácii, ale možno mu krivdím a už pre mňa zháňa nový článok. Každopádne budem informovať a keď bude e-kolo hotové tak ako má byť zavesím to sem v celej kráse.
Snáď budú na tolko korektný že mi to vyreklamujú. Keď som kupoval od eskutru tie malé balancéry tak mi poslali dva použité a 18ks nepoužitých, tak som im vynadal a bez zaslania tých použitých mi poslali zadarmo nové. Ale to som im musel pohoroziť že si od nich nekúpim 20 ks týchto článkov čo som si nakoniec aj kúpil. Asi by som im mal zasa z niečim pohroziť aby reklamácia prebehla bez problémov.
Na 99,9% bol ten článok vadný, ináč by nesppravil to čo spravil a ešte k tomu by povolilo aj pár ďalších článkov keby bola záťaž vysoká.. Pán z technickej poradne mi už dnes druhý krát neodpísal, asi rozmýšla ako sa vyhnúť reklámácii, ale možno mu krivdím a už pre mňa zháňa nový článok. Každopádne budem informovať a keď bude e-kolo hotové tak ako má byť zavesím to sem v celej kráse.
-
- Příspěvky: 1403
- Registrován: pon zář 12, 2011 11:32 am
Re: E-kolo
Zajímavé, mě když to chcípne, tak motor (v náboji) žádný odpor neklade. Ani při šlapání bez asistence nebo při sjezdu. Akorát to kolo samotné má váhu jak stará železná Ukrajina.LIX píše:Vata včera keď som musel šlapať domov 6 km cez les s obrovským odporom motoru rozmýšlal som či si nespravím aj záložný zdroj pár modelárskych batérií.
Inteligentní ostrov - www.vati.cz
-
- Příspěvky: 2605
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: E-kolo
Já takové značky nemusím just když jde o kola. Jeden si vymyslí značku, druhý nadělá nálepky, třetí to dodá z Číny a český ruky to podotahujou naleští a prodávají jako zázrak že i ta cena je tak vysoká, že je to tajemná věc. Přitom je baterie poddimenzovaná, motor jak to tak čtu má ozubených koleček a různých volnoběžek, no nechtěl bych to spravovat když se to kolo rozsype. Pokud by to šlo, šel bych do trojkolky naložil kapacitu vypletl trojky špice upevnil motor tak aby se nevyhákl z rámu nebo vidlice když se přidá plyn a normálně jezdil. Rámů i celých kol a i Ukrajiny bývají v kovošrotech hamakuk, Piermagic na předek, dva koše na odpadky v případě dvoukola pro baterie nějakou šňůru a jistič a zásuvku a jezdí to dokud se to nezapomene nabít. Celé tak do 10t by se to mělo vejít. Osobně přeferuji ale auto se střechou nebo při nejhorším babetu, která mi najela také 23t od novoty (bez půjčování) bez vážnějších oprav. Dnes už se takové přibližovací stroje ani nevyrábí ani je už nikdo nechce opravovat bo se vyplatí je vyhodit a koupit druhý klumprt na chvilku.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 978
- Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Re: E-kolo
To je tím, že v těch slabších motorech do 250W (někdy i 500W) bývají převodovky s volnoběžkou. LIX má tuším MAgic pie nebo něco podobného s výkonem kolem 2kW a tam jak se rotor pohybuje v magnetickém poli, tak to klade malý odpor.vata píše:Zajímavé, mě když to chcípne, tak motor (v náboji) žádný odpor neklade. Ani při šlapání bez asistence nebo při sjezdu. Akorát to kolo samotné má váhu jak stará železná Ukrajina.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 4 Odpovědi
- 1333 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Matess