Pořízení elektroskůtru
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Pořízení elektroskůtru
Hoj, velmi přemýšlím o koupi elektroskůtru. Doporučí mi někdo něco kde koupit, co koupit, čemu se vyhnout, na co se soustředit při koupi, kde vybírat, kde nevybírat. Sháním něco co by mělo pochopitelně co nejdelší dojezd, co největší dosažitelnou rychlost (například > 50km/h), pokud uveze 2 lidi, tak paráda. Čím menší cena, tím samozřejmě lépe. Mám řidičák na osobák, tedy B. Potřebuji s Bčkem nějaký jiný řidičák na skůtr? Jak je to s technickýma prohlídkama a další státní byrokracií? Jsou nutné?
Co třeba http://www.elektromoto.cz/index.php/page/6.html ?
Barva: červená, černá
Typ motoru: bezkomutátorový motor (BLDC)
Výkon: 4 kW
Akumulátory: LFP (LiFePO4) 66 V 40 AH (2,5 kWh) (20 článků)
Životnost akumulátorů: 2000 cyklů při 80 % DOD
Doba nabíjení: 3 hodiny do 90 %, 4 - 5 hodin do 100 % (časté nabíjení prodlužuje jejich životnost)
Rozměr ráfků: 13"
Max. rychlost: 80 km/h
Hmotnost: 131 kg
Počet míst: 2 (150 kg)
Maximální dojezd: 112 km
Běžný dojezd (svižná jízda) 60 - 70 km
Cena: 89 000 Kč vč. DPH, kufr (kufr zdarma).
Co třeba http://www.elektromoto.cz/index.php/page/6.html ?
Barva: červená, černá
Typ motoru: bezkomutátorový motor (BLDC)
Výkon: 4 kW
Akumulátory: LFP (LiFePO4) 66 V 40 AH (2,5 kWh) (20 článků)
Životnost akumulátorů: 2000 cyklů při 80 % DOD
Doba nabíjení: 3 hodiny do 90 %, 4 - 5 hodin do 100 % (časté nabíjení prodlužuje jejich životnost)
Rozměr ráfků: 13"
Max. rychlost: 80 km/h
Hmotnost: 131 kg
Počet míst: 2 (150 kg)
Maximální dojezd: 112 km
Běžný dojezd (svižná jízda) 60 - 70 km
Cena: 89 000 Kč vč. DPH, kufr (kufr zdarma).
-
- Příspěvky: 569
- Registrován: sob úno 25, 2012 9:36 pm
Re: Pořízení elektroskůtru
Podobný mají i na http://eskutr.cz/cs/tunningove-sestavy/ ... y-6kw.html
a má dokonce 6kW a !omezovač! na 90km/h
a má dokonce 6kW a !omezovač! na 90km/h
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: stř srp 24, 2011 8:58 pm
Re: Pořízení elektroskůtru
Elektroskúter pre teba doporučujem. Mám TisonG TM 300 tretím rokom. A keďže som rovnako postihnutým aj FVE. Mám cca 1.5kW na streche , riešil by som elskutra ako kompromis pre zladenie Tvojho ostrovného systému so skutrom. V zime, keď nejazdím využívam kapacitu akumulátorov skutra v ostrovnom systéme. Malé skútre sú väčšinou na 48V/Uo až 64V/. So 48V sa pohybuješ do 4kW výkonu. To je zároveň aj hranica keď stačí vodičák od auta. Toto je súčasný stav na Slovensku. V Čechách sa chystá zmena . Vodičák od auta bude stačiť do 9kW alebo 125ccm3 ????? Treba ale vedieť či chceš malé prdítko /ako mám ja/ alebo vážneho elektroskutra. Malé prdítko stačí po meste s obmedzením mimo mesto. Max. rýchlosť do 50km/h. S kolesami 10 palcov chodím aj po teréne ,ale nič moc. Po výmene pneu za väčšie sa to dá vydržať. Ale to moje Prdítko stálo cca 1.100 Euro a to s LIFeYPo4, v ktorých mám cca 2kWh použiteľné pre ostrovný FV systém. Ostatné po odozve....
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: ned led 08, 2012 10:17 am
Re: Pořízení elektroskůtru
Zdravím,teď v dubnu mám skútr od elektromoto již 3 roky a za celou dobu mne potkaly 2 drobné závady, ukroucený mechanický náhon k tachometru a vyhřátý 62 A jistič.Doporučuji osobně vyzkoušet rozdíly mezi nabízenými modely.Bratranec si koupil 2,5 kW od auto88 a nyní tvrdí, že měl připlatit a jít do elektromota.Na elektromoto skupina B nestačí, je potřeba mít A1, do 125 kubických centimetrů.
-
- Příspěvky: 94
- Registrován: sob srp 20, 2011 10:31 pm
Re: Pořízení elektroskůtru
Zdar,
v ČR ti řidičák skupiny B bude stačit na ty skútry, které mají v techničáku maximální konstrukční rychlost 45 km/h, na cokoli jiného je třeba A1 a výše. Pokud máš řidičák dlouho a zkoušky jsi dělal v době minulé, tak tam možná ještě máš Ačko s omezením na 50 cm3, ale to je trochu problém, protože elektroskútr nějak nemá cm3
S tou rychlostí - hodně prodejců ti prodá úplně stejný skútr s papírama na 45 km/h a omezovačem na tuto rychlost, pak však o dům vedle necháš omezovač vyhodit a tradá. O legálnosti této úpravy lze však vést diskuze s jasným výsledkem, že to není tak nějak ok
v ČR ti řidičák skupiny B bude stačit na ty skútry, které mají v techničáku maximální konstrukční rychlost 45 km/h, na cokoli jiného je třeba A1 a výše. Pokud máš řidičák dlouho a zkoušky jsi dělal v době minulé, tak tam možná ještě máš Ačko s omezením na 50 cm3, ale to je trochu problém, protože elektroskútr nějak nemá cm3
S tou rychlostí - hodně prodejců ti prodá úplně stejný skútr s papírama na 45 km/h a omezovačem na tuto rychlost, pak však o dům vedle necháš omezovač vyhodit a tradá. O legálnosti této úpravy lze však vést diskuze s jasným výsledkem, že to není tak nějak ok
-
- Příspěvky: 978
- Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Re: Pořízení elektroskůtru
Přečetl bych si recenzi http://www.hybrid.cz/elektromotocz/test ... m-p4000-li
a hlavně nakonci diskuzi. Zde je naznačeno i špatné dílenské zpracování.
Taky mě téma elektroskutru zajímá, ale čím dál tím zjištuji, že díky ceně AKU(a její životnosti), se provoz elskutru nevyplatí(je dražší než pokud budu dál jezdit svým spalovákem - autem).
Pokud skutr, tak asi použitý a repasovat(pořádný motor. minimálně 4kw, lifepo aku, příp. regulátor). Mě z toho vyšel nejlépe Emax. Sice výroba v Číně, ale podle evropského vývoje.
Pozor je třeba dát na nesmyslné hodnoty životnosti lifepo ve skutrech udavaných prodejci. V mobilních aplikacích se udává reálná životnost 1000cyklů a doba životnosti max. 4roky. Toto potvrzují i zkušeností uživatele zqtd(z fora hybrid.cz), který v Brně skutry servisuje a aku balancuje. Je dost možné, že je to díky špatnému balancování elektronikou při nabíjení.
Stran řidičáku:
od cca 15.ledna 2013 vstupuje v platnost novela zákona, kde lze s "B" řídit i skutr do výkonu tuším 10kw. Takže pak bude možno řídit s "B" i skutry "rychlejší" než 45km/h. Já mám například pouze "B", ale v řidičáku zapsáno i "A1" s poznámkou do 50ccm, takže zkusím v Brně skutr elektromoto zadarmo na jeden den zapůjčit.(http://www.elektromoto.cz/index.php/block/1.html)
a hlavně nakonci diskuzi. Zde je naznačeno i špatné dílenské zpracování.
Taky mě téma elektroskutru zajímá, ale čím dál tím zjištuji, že díky ceně AKU(a její životnosti), se provoz elskutru nevyplatí(je dražší než pokud budu dál jezdit svým spalovákem - autem).
Pokud skutr, tak asi použitý a repasovat(pořádný motor. minimálně 4kw, lifepo aku, příp. regulátor). Mě z toho vyšel nejlépe Emax. Sice výroba v Číně, ale podle evropského vývoje.
Pozor je třeba dát na nesmyslné hodnoty životnosti lifepo ve skutrech udavaných prodejci. V mobilních aplikacích se udává reálná životnost 1000cyklů a doba životnosti max. 4roky. Toto potvrzují i zkušeností uživatele zqtd(z fora hybrid.cz), který v Brně skutry servisuje a aku balancuje. Je dost možné, že je to díky špatnému balancování elektronikou při nabíjení.
Stran řidičáku:
od cca 15.ledna 2013 vstupuje v platnost novela zákona, kde lze s "B" řídit i skutr do výkonu tuším 10kw. Takže pak bude možno řídit s "B" i skutry "rychlejší" než 45km/h. Já mám například pouze "B", ale v řidičáku zapsáno i "A1" s poznámkou do 50ccm, takže zkusím v Brně skutr elektromoto zadarmo na jeden den zapůjčit.(http://www.elektromoto.cz/index.php/block/1.html)
-
- Příspěvky: 98
- Registrován: stř srp 17, 2011 11:25 am
Re: Pořízení elektroskůtru
zajímavé elektroskútry české výroby jsou na
www.akumoto.cz
www.akumoto.cz
-
- Příspěvky: 978
- Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Re: Pořízení elektroskůtru
Kdepak České - jsou montované v Číně. Výrobce je www.wxabat.comMartin píše:zajímavé elektroskútry české výroby jsou na
http://www.akumoto.cz
http://www.wxabat.com/products.asp?id=1405&oneid=102
U nás prodávány jako HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600/300
I zde je kvalita všelijaká, viz diskuze na hybrid.cz (http://www.hybrid.cz/forum/viewforum.php?f=2)
-
- Příspěvky: 1403
- Registrován: pon zář 12, 2011 11:32 am
Re: Pořízení elektroskůtru
Zdravím, já jsem šla do toho e-kola Agogs Uphill. Minulý týden došlo, a nemá chybu Akorát, na rozdíl od skútru, to není o vození se bez námahy, tady do těch kopců se člověk pěkně zapotí i s ekolem. Myslím, že mi to prospěje
A pravda, autem to bylo rychlejší. Ovšem tak nějak je i tohle osvěžující, přiblížit se těm běžným lidským rychlostem a vykašlat se na shon. (Doporučuju na téma sociologického pohledu na čas a rychlostí zajímavou četbu Virus času.)
Benzínu jsem za těch pár dnů stačila ušetřit tak 5 litrů, to není špatné při současných a budoucích cenách
Takže, nezapomeň při svých úvahách na e-kolo.
Mimochodem, Agogs je česká firma, nicméně komponenty jsou snad všechny made in china Doufám, že to tady aspoň montují...
A pravda, autem to bylo rychlejší. Ovšem tak nějak je i tohle osvěžující, přiblížit se těm běžným lidským rychlostem a vykašlat se na shon. (Doporučuju na téma sociologického pohledu na čas a rychlostí zajímavou četbu Virus času.)
Benzínu jsem za těch pár dnů stačila ušetřit tak 5 litrů, to není špatné při současných a budoucích cenách
Takže, nezapomeň při svých úvahách na e-kolo.
Mimochodem, Agogs je česká firma, nicméně komponenty jsou snad všechny made in china Doufám, že to tady aspoň montují...
Inteligentní ostrov - www.vati.cz
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Re: Pořízení elektroskůtru
takze navratnost v usporach za benzin je ..... ?
-
- Příspěvky: 1403
- Registrován: pon zář 12, 2011 11:32 am
Re: Pořízení elektroskůtru
Nevím kolik najezdím, takže nevím, za pár dnů toho moc nenaměříš. Určitě by to ale vyšlo lépe nežli FVE. Nepočítám ale s cenou dalšího aku, až ten stávající odejde.
Inteligentní ostrov - www.vati.cz
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Pořízení elektroskůtru
Elektrokolo jsem vyzkoušel a je to zajímavý pocit ale pokud chcete jet více jak 20-30km trasy (samozřejmě záleží na míře využití elektropohonu), tak přínos nevidím, protože dojde baterka a pak se zapotíte odost víc kvůli váze kola. Takže když už kolo tak klasické, jinak mám takový "potuněný" elektroskútr. Základ je šasi Tisongu TM-300 (nebo jinak Solarscooter SC-25), na něm namontovaný 13" 6kW elektromotor, 10kW regulátor, 40Ah 72V LiFePO (24čl), čínský BMS systém včetně monitorování napětí na jednotlivých aku a vícevrstvou ochranou proti přílišnému vybití/přebití. Skútr nyní upravuji - provedu výměnu celé přední vidlice a kola za něco co opravdu tlumí, též dozadu půjdou nějaké funkční tlumiče namísto tvrdých pér co tam jsou nyní. Skútr se asi nevyplatí ale já to takto nepočítám (kdo by taky počítal cenu jednoho kilometru na svém dvoukolém miláčkovi - neznám nikoho kdo spotřebu na motorce řeší), je to vášeň a na takto upraveném stroji už opravdu "elektrické" svezení Recenze bude už brzy
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Příspěvky: 978
- Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Re: Pořízení elektroskůtru
Řekl bych, že je třeba srovnávat "vytuněný" skutr s "vytuněný" ekolem.ResHacker píše:Elektrokolo jsem vyzkoušel a je to zajímavý pocit ale pokud chcete jet více jak 20-30km trasy (samozřejmě záleží na míře využití elektropohonu), tak přínos nevidím, protože dojde baterka a pak se zapotíte odost víc kvůli váze kola.
Taky jsem zvažoval ten eskutr, ale neoplatilo by se to, takže chci jít do ekola. Pro občasné dojíždky do práce a běžné pojíždky na úřady a nákupy mi ekolo bude stačit. Vidím to na předělání klasického kola na motor kolem 1,5kW s lifepo 48V 20Ah(váha aku kolem 10kg), cenově bych se chtěl dostat do 35t kč. Těch 50km/h to taky udělá a dojezd při průměrných rychlostech kolem 35km/h by těch 50km mohlo být a to už pro běžnou potřebu stačí(nepočítám s nějakým aktivním šlapáním ani tlačením při vybité aku).
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Pořízení elektroskůtru
Ok, pak už se porovnávat dá a ta cena by ve tvém případě byla třetinová oproti mě. Jenže mám neodbytný pocit že i ten pocit z jízdy bych měl třetinový, ne-li menší. Ale samozřejmě je to pořád lepší než do práce jezdit MHD, o tom žádná Takové potuněné e-kolo by se mi taky líbilo. Hlavně to vše vyjde mnohem levněji, čili finance nejsou limitujícím faktorem třeba jako u velkého výkonného skútru, jehož cena může jít i do stovek tisíc. Problem je že bych ho tunil hodně za hranice možností - aby to jelo aspoň 50, sundal bych šlapky a navařil stupačky a už by z toho byl takovej hybrid kolo/skútr, něco podobného jsem teď našel na endless sphere fóru a to mělo zadní plášť široký jak já na skútru a uhánělo to jako blázen, motor ve špičce prý 17kW!!!
Co říct na závěr? Nespokojím se s obyčejným skútrem, nespokojil bych se ani s obyčejným e-kolem které jede "legislativních" 25 km/h
Co říct na závěr? Nespokojím se s obyčejným skútrem, nespokojil bych se ani s obyčejným e-kolem které jede "legislativních" 25 km/h
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Příspěvky: 978
- Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Re: Pořízení elektroskůtru
Tak, tak.
Tuším, že uhánět na kole rychlostí 50km za hod. bude 100proc. zážitek, podobný jako na skůtru jet 150 km za hod. Tedy hoooodně adrenalinový, skoro až o hubu
Tuším, že uhánět na kole rychlostí 50km za hod. bude 100proc. zážitek, podobný jako na skůtru jet 150 km za hod. Tedy hoooodně adrenalinový, skoro až o hubu
-
- Příspěvky: 1403
- Registrován: pon zář 12, 2011 11:32 am
Re: Pořízení elektroskůtru
Zdravím, no, na mém Agogs Uphill jezdím na sešupech v klidu okolo 50kmh. Proč brzdit, když to jede... Pravda, je v tom dost adrenalinu Chce to dobré brýle hlavně a helmičku pro lepší pocit. Po rovince s motorem dám v pohodě kolem 25kmh, rychleji by to šlo taky, ale chybí převody - už je to na nohy moc rychlé. Dojezd s 10Ah baterií v terénu, kde cestuju, se nedá nijak rozumně odvodit, mě jde o to, abych v závěrečném strmém stoupání v délce přes 1km měla asistenci, takže po každé cestě do obchodu (8 km) dobíjím. Myslím ale, že 40 km je v běžnějším terénu bezpečný dojezd, kdo se nebojí trochu více šlapat, i víc. Jediná nevýhoda toho mého kola je v tom, že ta dodávaná nabíječka je dost pomalá, na běžné zastávce na oběd při nějaké delší túře by se to asi nedobilo.
Závěr: kdo kolo koupí, neprohloupí
Závěr: kdo kolo koupí, neprohloupí
Inteligentní ostrov - www.vati.cz
-
- Příspěvky: 505
- Registrován: pon čer 10, 2013 8:25 pm
-
- Příspěvky: 856
- Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
- Lokalita: Trnava
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 4900
- Kapacita baterie [kWh]: 7,5
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Pořízení elektroskůtru
Roger píše:
Keby som bol motorkár tak asi začnem šporiť peniaze. Ináč tá kapacita 11,7 kWh je pekná, o zrýchlení 0-100 za 3,7 s ani nehovorím, poriadny stroj teda. Aj dojazd je celkom slúšný, škoda len že sa nedá na tom aj prišlapovať.
-
- Příspěvky: 505
- Registrován: pon čer 10, 2013 8:25 pm
Pořízení elektroskůtru
A neni ten dojezd pri pouhych 80km/h? Tj. Maximalne 70 km od baraku
Otazka je provozni naklady.. Jako abych jel na masine jen kdyz sviti slunicko (a byly prebytky), no nevim... Kolik kwh potrebuji na nabiti?
Benzinova rejze ma okolo 190 koni... Podle uzivatelu to tahlo lepe jak boejing az do 300 km/h, nevim, vazne bys dal pulmega za elektro motorku?
Italska mvagusta f4 rr ma 201ps a z litroveho objemu ... Wrrrrr.
Otazka je provozni naklady.. Jako abych jel na masine jen kdyz sviti slunicko (a byly prebytky), no nevim... Kolik kwh potrebuji na nabiti?
Benzinova rejze ma okolo 190 koni... Podle uzivatelu to tahlo lepe jak boejing az do 300 km/h, nevim, vazne bys dal pulmega za elektro motorku?
Italska mvagusta f4 rr ma 201ps a z litroveho objemu ... Wrrrrr.
-
- Příspěvky: 856
- Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
- Lokalita: Trnava
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 4900
- Kapacita baterie [kWh]: 7,5
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Pořízení elektroskůtru
Keby som na to mal tak možno hej, ale momentálne nemám ani na navýšenie kapacity lítia v solárku o 1 kWh.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 53 Odpovědi
- 8506 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
- 3 Odpovědi
- 1320 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kolin