Přestavba P106 na Li-Ion

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 548
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Přestavba P106 na Li-Ion

Příspěvek od ResHacker »

Jestli šlo napětí nahoru a nebylo to upravený přes diag, tak jsme doma. Pokud se na to cítíš, tak si kup nějaký BT ELM327 dongle na Alíku něbo někde a stáhni bezplatnou appku Checkelec, pak tě klidně navedu. Nebo se někdy stav v Praze a můžem na to mrknout. Též se to dá řešit přes Lexii, ale tu má málokdo. Pokud ji máš, klidně můžeš zkontrolovat i ty chyby. Ohledně stavu baterky, to by mělo fungovat normálně na základu proteklého náboje, ale netuším, jaký "most" ti tam dělali. Pokud to neukazuje ani po nabití vůbec žádný %, tak je to divný.
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Filas
Příspěvky: 116
Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm

Re: Přestavba P106 na Li-Ion

Příspěvek od Filas »

Napětí v Sagemu nastavíš a chybový hlášky zjistíš pomocí diagnostiky. Diagnostika je stejná jako spalovací 106 ale pro nastavení Sagemu potřebuješ OBD2 bluetooth adaptér a volně stažitelný program do telefonu Android Checkelec. Více třeba zde: http://www.evauto-forum.cz/viewforum.ph ... df75c4aa7a.
jinak jestli se mohu zeptat proč šly lifepo pryč a jaké baterie jsi tam místo nich dával?
tjencek
Příspěvky: 4
Registrován: sob říj 29, 2022 1:18 pm

Re: Přestavba P106 na Li-Ion

Příspěvek od tjencek »

Děkuji za radu OBD2 bluetooth si seženu a napíšu. Nám fotky bastlírny, tj. toho co zbylo z vyndání lifepo4.
Proč šly lifepo4 do háje? Bylo tam 42 článků a nejvíce trpěly a odcházely první dva. Dále byla chyba už v uložení baterií stylem vše ve spodu. Takže jakýkoliv problém s články se mohl řešit na heveru a celý baterypack sundat. Nejdůležitější moment nastal v zimě, kdy stačilo 10-20 minut jízdy za kamionem. Solná emulze spolehlivě sežrala všechny spoje . Hlavně odešlo spojení bms od evc. Ti kluci z Hulína asi vůbec nepočítali s venkovním prostředím. 3x se bms předělával, pak odešlo více článků najednou a vyvstal problém, že tvrdé nové články "přetlačí" ty staré gumové. Gumové se o to dříve vybíjí, nejčastěji podbíjí až do fáze kdy už se nenabijí. Některé se podařilo samostatně znovu rozcyklovat, ale to bylo až teď nedávno, kdy se použily k solárním panelům. Jinak lifepo4 vydrželo 12 let a kapacita některých článků klesla až na 30% z původních. Některé slouží už 15 let bez nafouknutí a stále s velmi slušnou kapacitou. Ze 42 kusů polovina skončila u solárních panelů.
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 548
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Přestavba P106 na Li-Ion

Příspěvek od ResHacker »

Takové podmínky jejich smrt samozřejmě urychlily. Ale obecně si myslím, že LFP a zvlášť malých kapacit do 100Ah jsou v tom autě nešťastné. Co nějaký thermomanagement, byl tam? Pokud se nabíjely promrzlé, tak další hřebík do rakve.. Mám zprávy od min 3 dalších lidí, co LFP na tomhle autě provozují a ty články se po čase nafukují a přestají fungovat. Já s nima mám zkušenost jen s elektro skútru, ale vpodstatě stejnou. Čili Lifepo dobrý, ale do soláru. Pokud to má vydržet, tak tvrdý Li-Ion, třeba Samsung SDI, nebo Tesla moduly..
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
ekolo
Příspěvky: 1
Registrován: čtv črc 19, 2018 7:05 pm

Re: Přestavba P106 na Li-Ion

Příspěvek od ekolo »

sonyr píše:Ale v podstatě jestli mi někdo dokáže nabídnout Lion baterie na moje saxo za podobnou nebo ještě lepší cenu asi bych se nebránil... Ja jen že mohu sehnat lifepo4 baterie za zajímavou cenu ale lion baterie ne... Když mě někdo vyvede z omylu budu jen rád...
Mám LiOn baterie , které perfektně pasují do spodních krabic. 5x 6 kWh Hmotnost 150 kg. kWh/4000Kč. Mám poloosy do P106 nové. Mám dostatek Berlingo a P106.
tjencek
Příspěvky: 4
Registrován: sob říj 29, 2022 1:18 pm

Re: Přestavba P106 na Li-Ion

Příspěvek od tjencek »

Chtěl bych se podělit o starosti s přestavbou p106 na li-ion.
Po výměně baterií z NiCd na Li-ion a otočení klíčkem v zapalovaní. To v sagemu dvakrát cvakne rychle za sebou a nezobrazí se zelená kontrolka pro pohyb v před. Normálně po "nastartování" cvakne jednou rozsvítí se kontrolka pro pohyb vřed a při vypnutí cvakne podruhé.

Mám celkem 3 počítače tj. karty do sagemboxu. V jednom případě po výměně karty a nastartování 106 sagem necvakne vůbec.

Používám také aplikaci Checkelec, ta ukazuje u různých karet různé chyby. V aplikaci jsem akorát snížil mez napětí.

Zajímalo by mě co předchází secvaknutí a které chyby neumožnují jízdu. Checkelec v na dvou kartách píše červeně: chybný parametr řidící jednotky. Píše i další chyby, ale ty jsou ve žlutém poli.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek