E-kolo
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: E-kolo
Ja mam tiez 250 W motor a 13 + 7 Ah baterku, ktora funguje OK po 28000 km,
musim teraz vymenit prvy krat retaz a lanka na brzdach, lebo ako som vcera
isiel s 200 kg dreva za ebikom, tak sa mi urvalo predne lanko.
musim teraz vymenit prvy krat retaz a lanka na brzdach, lebo ako som vcera
isiel s 200 kg dreva za ebikom, tak sa mi urvalo predne lanko.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 3116
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: E-kolo
Já mám středovou Yamahu tiché a příjemné. Brzdy hydraulické je to jiný svět jak lanka.Na dražších kolech jsou vzadu větší kazety a lepší převody do velkých kopců.U nás okolo řeky nebo po lese to není potřeba stejně jako hydraulické brzdy.
Rakousko a Itálie jsou země cyklistice zaslíbené s výbornýma cyklostezkama, takže k nim nebo přes ně nejezdit je chyba.
Třeba:
1)https://www.kaernten-radreisen.at/cs/cy ... lpe-adria/
2)https://www.idnes.cz/cestovani/na-kole/ ... a-kolo_ptp
Rakousko a Itálie jsou země cyklistice zaslíbené s výbornýma cyklostezkama, takže k nim nebo přes ně nejezdit je chyba.
Třeba:
1)https://www.kaernten-radreisen.at/cs/cy ... lpe-adria/
2)https://www.idnes.cz/cestovani/na-kole/ ... a-kolo_ptp
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3116
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: E-kolo
Tady jsou fotky ze Strada Ponale nad Lago di Garda to u nás ani na Slovensku není:
https://www.google.com/search?client=fi ... =927&dpr=1
https://www.google.com/search?client=fi ... =927&dpr=1
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3116
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: E-kolo
Trochu historie k Strada Ponale:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ponalsk%C3%A1_cesta
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ponalsk%C3%A1_cesta
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: E-kolo
Ja zas mam inu teoriu, kto nejde lietadlom, nemoze spadnut,
kto nejde autom, nemoze zhoriet v aute,
jedine ze mu auto alebo lietadlo padne na barak.
kto nejde autom, nemoze zhoriet v aute,
jedine ze mu auto alebo lietadlo padne na barak.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 816
- Registrován: pon led 24, 2022 7:27 pm
Re: E-kolo
osobně nemám rád turistický místa, všude milióny zevlounů, na stezkách je to ještě horší, potácí se tam kde kdo na kole, haranti, brusle atp. a člověk musí neustále dávat pozor jako v přední linii aby někoho nesmetl nebo nebyl smeten
mám 32-50 a stejně musím tlačit, když přituhne, protože s vakem to nevyjedu ani omylem
bez hydro brzdy bych si to už ani nedovedl představit, stačí bláto a špalky jsou za pár hodin kompletně sjetý, navíc to neustálý štelování, už nikdy a brzdá síla je taky mizérie, a mechanický kotoučovky jsou o něco lepší, ale na hydrauliku to nemá
mám 32-50 a stejně musím tlačit, když přituhne, protože s vakem to nevyjedu ani omylem
bez hydro brzdy bych si to už ani nedovedl představit, stačí bláto a špalky jsou za pár hodin kompletně sjetý, navíc to neustálý štelování, už nikdy a brzdá síla je taky mizérie, a mechanický kotoučovky jsou o něco lepší, ale na hydrauliku to nemá
Ostrov. Aktuálně v provozu 15 kWp 12+10+10 55°jih, 30kWh 48V + 3kWk 12V Lifepo4 a 2x Easun smp 5kW sfázovaný + 3x Must mppt 6kW + UPS 12V 500Va + 3F měnič 3x400V 6kW.
Nabíječka 1kW z generátoru. Elektro koltel 48V DC, 9kW 9 stupňů regulace. 750lt aku nádrž, 200l bojler. 3x split klima na topení a chlazení a samozřejmě automat na uhlí. Protože jsem Eko a Wegan v jedné osobě !
Nabíječka 1kW z generátoru. Elektro koltel 48V DC, 9kW 9 stupňů regulace. 750lt aku nádrž, 200l bojler. 3x split klima na topení a chlazení a samozřejmě automat na uhlí. Protože jsem Eko a Wegan v jedné osobě !
-
- Příspěvky: 2571
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: E-kolo
co s tema brzdama delate? ja mam vecka a chybi mi prenos brzdne sily z kola na zem a ne z brzd na kolo a ze by mi neco ubejvalo a musel jsme porad stelovat to taky nepozoruju. Bud jezdite nesmysly a najedete jak na trening tour de france nebo nevimZdZ píše:osobně nemám rád turistický místa, všude milióny zevlounů, na stezkách je to ještě horší, potácí se tam kde kdo na kole, haranti, brusle atp. a člověk musí neustále dávat pozor jako v přední linii aby někoho nesmetl nebo nebyl smeten
mám 32-50 a stejně musím tlačit, když přituhne, protože s vakem to nevyjedu ani omylem
bez hydro brzdy bych si to už ani nedovedl představit, stačí bláto a špalky jsou za pár hodin kompletně sjetý, navíc to neustálý štelování, už nikdy a brzdá síla je taky mizérie, a mechanický kotoučovky jsou o něco lepší, ale na hydrauliku to nemá
-
- Příspěvky: 816
- Registrován: pon led 24, 2022 7:27 pm
Re: E-kolo
hory, po dešti, bláto, 800 metrů převýšení na 5 kilometrech a uvidíš cyklostezku tur de fráns, samozřejmě ale posvícení není každý den
zato teď mi destičky i gumy mi vydrží třeba i přes tisíc kilometrů, to je paráda, to najedu za půl roku
známá známý má na trekovém elektrokole baterku už 10 let a pořád na ní ujede 100 kilometrů a tak to má být
zato teď mi destičky i gumy mi vydrží třeba i přes tisíc kilometrů, to je paráda, to najedu za půl roku
známá známý má na trekovém elektrokole baterku už 10 let a pořád na ní ujede 100 kilometrů a tak to má být
Ostrov. Aktuálně v provozu 15 kWp 12+10+10 55°jih, 30kWh 48V + 3kWk 12V Lifepo4 a 2x Easun smp 5kW sfázovaný + 3x Must mppt 6kW + UPS 12V 500Va + 3F měnič 3x400V 6kW.
Nabíječka 1kW z generátoru. Elektro koltel 48V DC, 9kW 9 stupňů regulace. 750lt aku nádrž, 200l bojler. 3x split klima na topení a chlazení a samozřejmě automat na uhlí. Protože jsem Eko a Wegan v jedné osobě !
Nabíječka 1kW z generátoru. Elektro koltel 48V DC, 9kW 9 stupňů regulace. 750lt aku nádrž, 200l bojler. 3x split klima na topení a chlazení a samozřejmě automat na uhlí. Protože jsem Eko a Wegan v jedné osobě !
-
- Příspěvky: 61
- Registrován: ned srp 13, 2023 4:21 pm
- Lokalita: RK
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7000
- Kapacita baterie [kWh]: 20
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-kolo
Mám taky Ekolo, už rok.
Jsem astmatik a jízda do kopců už není co bývala, takže jsem se rozhodnul přestavět obyčejného staršího silničáka.
Koupil jsem sadu (od eskutr.cz, v té době byla u nich nejlevnější) EVBIKE přímý pohon 1000W/48V.
Je to v podstatě toto:
https://eskutr.cz/sady-na-prestavbu-na- ... ni-26.html
Jen pro zadní kolo.
Dostal jsem motor vypletený v ráfku, regulátor, displej, brzdové páčky, kabely, plynovou rukojeť.
Jinde kde bylo levněji, jsem dokoupil EVBIKE 48V baterii. Baterie rekuperaci neumí, zjevně to neumí použitá BMSka. Ale regulátor to podle návodu umí, s jinou baterií by to asi šlo.
Jezdí to nádherně. Posunul jsem hranici (v servisním menu) z 25 km na 38km, rychleji se svými převody stejně šlapat nedokážu. Omezení na 250W taky pryč. Nutnost přípomoci jsem nechal. Konečně zase vyjedu kopce u nás na horách.
Displej má i okamžitý wattmetr. Po rovině stačí okolo 100W, když vezmu za na plynovou rukojeť, přidá to na síle podle stupně přípomoci asi do 350W. Do prudkého kopce si to vezme 950W (do kilowaty, podle síly vlastního šlapání a prudkosti kopce).
Nebylo to tak drahé (celkem méně jak 20 tisíc).
Obrovská výhoda - zase jezdím a dojedu daleko.
Nevýhoda - samotné kolo ztěžklo.
Škoda, že takové motory nebyly, když mi bylo 16 a stavěl jsem dvoukolo
Jsem astmatik a jízda do kopců už není co bývala, takže jsem se rozhodnul přestavět obyčejného staršího silničáka.
Koupil jsem sadu (od eskutr.cz, v té době byla u nich nejlevnější) EVBIKE přímý pohon 1000W/48V.
Je to v podstatě toto:
https://eskutr.cz/sady-na-prestavbu-na- ... ni-26.html
Jen pro zadní kolo.
Dostal jsem motor vypletený v ráfku, regulátor, displej, brzdové páčky, kabely, plynovou rukojeť.
Jinde kde bylo levněji, jsem dokoupil EVBIKE 48V baterii. Baterie rekuperaci neumí, zjevně to neumí použitá BMSka. Ale regulátor to podle návodu umí, s jinou baterií by to asi šlo.
Jezdí to nádherně. Posunul jsem hranici (v servisním menu) z 25 km na 38km, rychleji se svými převody stejně šlapat nedokážu. Omezení na 250W taky pryč. Nutnost přípomoci jsem nechal. Konečně zase vyjedu kopce u nás na horách.
Displej má i okamžitý wattmetr. Po rovině stačí okolo 100W, když vezmu za na plynovou rukojeť, přidá to na síle podle stupně přípomoci asi do 350W. Do prudkého kopce si to vezme 950W (do kilowaty, podle síly vlastního šlapání a prudkosti kopce).
Nebylo to tak drahé (celkem méně jak 20 tisíc).
Obrovská výhoda - zase jezdím a dojedu daleko.
Nevýhoda - samotné kolo ztěžklo.
Škoda, že takové motory nebyly, když mi bylo 16 a stavěl jsem dvoukolo
Trochu jsem posílil... 15 panelů Solarmi, 7000W (východ+západ), EPEVER Tracer 10420AN, 2x10kW Liion CALB, 5kW střídač EPEVER IP 5000 Plus - Jednofázový ostrov.
7xLongi, 2500W (jih), SITON, ohřev 160L Dražice.
7xLongi, 2500W (jih), SITON, ohřev 160L Dražice.
-
- Příspěvky: 191
- Registrován: pon čer 20, 2022 12:59 pm
- Lokalita: Újezd u Nového Veselí
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 2200
- Kapacita baterie [kWh]: Zatím bez baterie
Re: E-kolo
A víš o tom, že s tímhle nemáš na cestách co dělat že jo?
-
- Příspěvky: 3842
- Registrován: pon úno 07, 2022 10:11 pm
- Lokalita: Zlaté Hory / Olomouc
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 3600
- Kapacita baterie [kWh]: 16
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Zlaté Hory
Re: E-kolo
A na tom jsi byl kde???wimpi píše:A víš o tom, že s tímhle nemáš na cestách co dělat že jo?
To že se porejpal v servisním menu a tím pádem to už nevyhovuje......UPOZORNĚNÍ
Sada EVBIKE vyhovuje všem legislativním požadavkům pro 100% legální provoz na pozemních komunikacích.
Jinak ta rychlost to je pěkná hovadina když na kole jedeš 70km/h a s elektro jenom 25km/h
A i bez kopců jak trochu šlápneš můžeš jet kolem 30-40km/h.
A jinak co ty koloběžky, jezdí rychle a nemají žádný atest některé jsou jak motorky a nic mít nemusí....
A ano měl by se v tom udělat pořádek, ale rychlost bych určitě zvednul na 50km/h samozřejmě pokud to konstrukce vydrží....
Daleko víc mě rozčilují ti co nemají odrazky a jezdí bez světel, z chodníku vyskočí na cestu atd.....
A je jedno zda šlape nebo má motor!!!
Prostě chce to používat tu kouli co sedí na krku........
3,6kWp | 2x MUST PV18-3024 VHM, 3kW/24V | 16kWh
-
- Příspěvky: 2571
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: E-kolo
tys jel na kole 70 jo? Jezdis nejakej downhill? A k tomu jeste potrebujes asis elektra? Z kopce nad 50 jsme jeste nejel. A uz tehdy mi v hlavne bvezi co se stane az mi prasknou draty v kole.
-
- Příspěvky: 382
- Registrován: pát říj 15, 2021 10:41 am
- Lokalita: Stredocesky kraj
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 11250
- Kapacita baterie [kWh]: 9.6
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-kolo
Ako funguje ten HUB motor vo vyslape strmeho kopca? Ja mam stredovu konfekciu (bafang) a tam je vyhoda ze si podradim a drzim optimalne otacky. U toho hubu si to neviem predstavit, ked ma fungovat v 5 kmh aj v 50 kmh.
30*375 Wp JJZ, 2xXTM4000, 2xVT-80, 2xUS5000
-
- Příspěvky: 973
- Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
- Lokalita: Východně od 3nce
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 14kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 28kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-kolo
Na silničce z kopečka to není žádný problém. Cestou do práce, když mám příznivý vítr, jezdím běžně z mírného kopečka přes 50 a to nejsem žádný mladík, ani závodník a kolo mám fitness (Focus Arriba) s nejtěžším převodem 50/12. Kdo je fyzicky v kondici a moc nepřemýšlí, tak s převody 53/11 těch 70 z kopce dá.
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah LiFePO4 + 2xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
-
- Příspěvky: 191
- Registrován: pon čer 20, 2022 12:59 pm
- Lokalita: Újezd u Nového Veselí
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 2200
- Kapacita baterie [kWh]: Zatím bez baterie
Re: E-kolo
Ta sada možná vyhovuje, ale to že si to pak poladil už ne. Ale on až si něco udělá, nebo někomu něco udělá, ta to pozná sám. Pojišťovna nevyplatí ani korunu. To je jako by si jezdil autem bez STK.Soban píše:A na tom jsi byl kde???wimpi píše:A víš o tom, že s tímhle nemáš na cestách co dělat že jo?
To že se porejpal v servisním menu a tím pádem to už nevyhovuje......UPOZORNĚNÍ
Sada EVBIKE vyhovuje všem legislativním požadavkům pro 100% legální provoz na pozemních komunikacích.
Jinak ta rychlost to je pěkná hovadina když na kole jedeš 70km/h a s elektro jenom 25km/h
A i bez kopců jak trochu šlápneš můžeš jet kolem 30-40km/h.
A jinak co ty koloběžky, jezdí rychle a nemají žádný atest některé jsou jak motorky a nic mít nemusí....
A ano měl by se v tom udělat pořádek, ale rychlost bych určitě zvednul na 50km/h samozřejmě pokud to konstrukce vydrží....
Daleko víc mě rozčilují ti co nemají odrazky a jezdí bez světel, z chodníku vyskočí na cestu atd.....
A je jedno zda šlape nebo má motor!!!
Prostě chce to používat tu kouli co sedí na krku........
Sám mám silniční kolo, cyklokrosové kolo a e-bike se středem od Bosch. Přípomoc do 25km/h je naprosto dostatečná a pokud chce nebo umí jezdit rychleji, tak ten e-bike fakt nepotřebuje.
Ono tma to rychlostní omezení je z nějakého důvodu. Třeba toho, že ty kola nemají 12kg, ale 25kg. Brzdy jsou seroivé, takže to brzdí hůř a většina uživatelů e-biku jsou lidi, kteří nemají v ježděním na kole větší zkušenosti. Nemají techniku, odhad a podobně.
Elektrokoloběžky a podobné krávoviny měli být už dávno být osoleny povinným ručením.
-
- Příspěvky: 2571
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: E-kolo
Na silnicce z kopce mozna kdyz si lehnes a pak zadnej asis nepotrebujes. Ale urcite ne na horskym a po rovine a kdyz tak 30spibi píše:Na silničce z kopečka to není žádný problém. Cestou do práce, když mám příznivý vítr, jezdím běžně z mírného kopečka přes 50 a to nejsem žádný mladík, ani závodník a kolo mám fitness (Focus Arriba) s nejtěžším převodem 50/12. Kdo je fyzicky v kondici a moc nepřemýšlí, tak s převody 53/11 těch 70 z kopce dá.
-
- Příspěvky: 3842
- Registrován: pon úno 07, 2022 10:11 pm
- Lokalita: Zlaté Hory / Olomouc
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 3600
- Kapacita baterie [kWh]: 16
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Zlaté Hory
Re: E-kolo
Ano jel jsem několikrát 70km/h s kopce samozřejmě......
Ale jak jsem jezdil tak na rovince bez problémů 30-40km/h.
Jinak co má co společného pojišťovna s kolama?
A povinné ručení je u nás taky kravina a nic se s tím nedělá, proč je psané na auto? Auto bourá? Asi ne bourá řidič tak proč to není vázané na řidiče? Děláš nehody zaplatíš majlant, nedělá tak cena bude symbolická.......
A jinak kdo má povinné ručení na kolo a koloběžky tipnu si že nikdo......
Ale jak jsem jezdil tak na rovince bez problémů 30-40km/h.
Jinak co má co společného pojišťovna s kolama?
A povinné ručení je u nás taky kravina a nic se s tím nedělá, proč je psané na auto? Auto bourá? Asi ne bourá řidič tak proč to není vázané na řidiče? Děláš nehody zaplatíš majlant, nedělá tak cena bude symbolická.......
A jinak kdo má povinné ručení na kolo a koloběžky tipnu si že nikdo......
3,6kWp | 2x MUST PV18-3024 VHM, 3kW/24V | 16kWh
-
- Příspěvky: 191
- Registrován: pon čer 20, 2022 12:59 pm
- Lokalita: Újezd u Nového Veselí
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 2200
- Kapacita baterie [kWh]: Zatím bez baterie
Re: E-kolo
Mám dobrou životní pojistku zahrnující i občanskou odpovědnost.Soban píše:Ano jel jsem několikrát 70km/h s kopce samozřejmě......
Ale jak jsem jezdil tak na rovince bez problémů 30-40km/h.
Jinak co má co společného pojišťovna s kolama?
A povinné ručení je u nás taky kravina a nic se s tím nedělá, proč je psané na auto? Auto bourá? Asi ne bourá řidič tak proč to není vázané na řidiče? Děláš nehody zaplatíš majlant, nedělá tak cena bude symbolická.......
A jinak kdo má povinné ručení na kolo a koloběžky tipnu si že nikdo......
Kdo takovou věc nemá, je blázen...
-
- Příspěvky: 1482
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-kolo
Už jsi to zkoušel?wimpi píše: Ta sada možná vyhovuje, ale to že si to pak poladil už ne. Ale on až si něco udělá, nebo někomu něco udělá, ta to pozná sám. Pojišťovna nevyplatí ani korunu.
A musí to kolo mít max. rychlost přípomoci 25 km/h v tom režimu, ve kterém jede po té silnici nebo to má zakázáno i režímech, které se užívají jen mimo pozemní komunikace? Na tohle nikde v zákoně ani prováděcích vyhláškách žádná odpověď není, čili pokud bych měl hájit případ s nějakým takovým kolem, budu se hodně točit kolem toho, v jakém konkrétním režimu to kolo bylo zrovna v tom konkrétním případě provozováno a pokud protistrana nebude tušit, udělám z toho klasické in dubio pro reo.
Tak si na tom zkus jezdit do práce 30 km tam a 30 zpátky a pak říkej, co kdo potřebuje nebo nepotřebuje...wimpi píše:Sám mám silniční kolo, cyklokrosové kolo a e-bike se středem od Bosch. Přípomoc do 25km/h je naprosto dostatečná a pokud chce nebo umí jezdit rychleji, tak ten e-bike fakt nepotřebuje.
Jasně. Takže by mělo být zakázáno také na běžném kole vozit nějaký náklad? Nebo jezdce s nadváhou (podotýkám, že nadváha s kondicí a schopností řidit souvisí jen velmi volně, obojí je to spíše koincidenční následek něčeho úplně jiného)? Kola značky Ukrajina rozjetá z kopce na rychlost 52 km/h taky?wimpi píše:Ono tma to rychlostní omezení je z nějakého důvodu. Třeba toho, že ty kola nemají 12kg, ale 25kg.
Obávám se, že předjímání schopností a zkušeností řidiče podle druhu vozidla by taky jako argument neprošlo. Problémem brzd na kole není, že by slabší brzdily nějak hůř, to je dáno spíše plášti, tlakem vzduchu atd., ale spíše tím, že mají kratší životnost a dříve se přehřejí při nějakých dlouhých sjezdech na trailech apod. V běžném silničním provozu jsou i ty sériové brzdy k neutahání, mnohem dřív to půjde do smyku.wimpi píše:Brzdy jsou seroivé, takže to brzdí hůř a většina uživatelů e-biku jsou lidi, kteří nemají v ježděním na kole větší zkušenosti. Nemají techniku, odhad a podobně.
A to je další věc. Návrhy de lege ferenda by měl podávat ten, kdo dokázal pochopit alespoň tu shodu přísudku s podmětem. Těch regulací ostatně máme už tak nadbytek.wimpi píše:Elektrokoloběžky a podobné krávoviny měli být už dávno být osoleny povinným ručením.
-
- Příspěvky: 7627
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-kolo
Je to celý prasečina. Obyčejný kolo na širokejch gumách se z kopce rozkutálí na 55km/h jak nic, silnice na uzučkejch gumičkách i přes 60, a na tom maličkým kousku gumy si zkus nějak razantně zastavit. a ve výsledku je skoro jedno, kolik váží to kolo a kolik jezdec, 4cm2 tvrdé gumy nepovažuju za něco, co bych nazval dobrým kontaktem se silnicí. Zakázaný to není. Jde jenom o to, jak z lidí dostat prachy, o nic jinýho.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 4 Odpovědi
- 1317 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Matess