Žvanírna, bylo Energie zdraží víc, než se čekalo

Nezařaditelné
Franta2776
Příspěvky: 2462
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Franta2776 »

kodl69 píše:konečně někdo kdo nemá na OHC vyleštěneý kryty motoru jak debil. Takhle je to původní look... Z téhle strany to nepoznám, je to "šnek" nebo ta pozdější verze?

Podle bubnů by jsi mohl poznat 02.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2224
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

Ronn píše:@Fugas, pohodlbě se usaď a poslechni si tematické pásmo "Tesla a servis, servis Tesla"

Co je špatné na Tesle. Naprostá katastrofa je senzor stěrače, takže ten stěrač musím pustit ručně. https://youtu.be/STN-rBOPaVo?t=1081

Jaký je pravidelný servis: https://youtu.be/nXDr_CTOdMc?t=943

Tesla vymyslela aplikaci: https://youtu.be/Co2X8mG5wz4?t=220

Jaké byly servisní prohlídky: https://youtu.be/ord-c4G4cN8?t=108

A když se ti to pokazí a do servisu nechceš, né, nikdy: Příprava na návštěvu Mobilního Servisu https://www.tesla.com/cs_cz/support/mobile-service
Umíš to opravit sám? Pokud ne,jsi uživatel, nikoliv majitel. Loutka těch, kdo ti to prodali. Umíš to jen strčit do zásuvky. Zcela závislý na někom jiném.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Franta2776
Příspěvky: 2462
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Franta2776 »

Tak nám tady Fugasi popiš,kolik jsi tě 500 ohc v 15 měl:))))A pošli nějaký foto.Jsem jedno velký ucho.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2224
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

Těch bylo vždy málo. Neodváděj pozornost od tématu a řekni nám, jak jsi na tom s tou denní BMW soběstačností. Na tom pětikilu budeš jezdit, až budou mít v servisu zavřeno? Tohle je koníček. Výše jsi psal, že vyhazujes spoustu peněz za údržbu spalováku. Neumíš to opravit, nebo si tu službu dopřáváš? Budeš umět doma opravit Teslu? To nijak nesouvisí s tím, kolik já mám půllitrů. Jen se snažíš penězi přebít fakt, že s autem neumíš bez podpory víc, než snad vyměnit kola. A takových je váš tu víc a víc. Úpadek.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Ronn
Příspěvky: 269
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Ronn »

fugas píše:Umíš to opravit sám? Pokud ne,jsi uživatel, nikoliv majitel. Loutka těch, kdo ti to prodali. Umíš to jen strčit do zásuvky. Zcela závislý na někom jiném.
A hlásím, že neumím opravit ani přepálenou žárovku, spálenou ledku, nebo chybující RAMku ze serveru. Jsem jen uživatel/loutka. A teď se můžeme jít věnovat svým koníčkům, třeba solaritýdě. :cheers:
Naposledy upravil(a) Ronn dne čtv led 19, 2023 9:45 pm, celkem upraveno 1 x.
FVE01 - 3,9kWp JolyWood 390 (JJZ) => Fronius IG Plus 5kW => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4 <= FVE2 SmartSolar RS 450/200 <= 15,6kWp Jolywood 390 (JJV, JZ, SZS)
FVE03 - 9,75kWp JolyWood 390 (JJZ) => SolarEdge10k => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA
Ke spuštění 05/2024 FVE04 - 8,58kWp JolyWood 390 (SVV) => SolarEdge17k => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA
TomTomPB
Příspěvky: 18
Registrován: ned led 08, 2023 11:07 am
Lokalita: Příbram

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od TomTomPB »

jansol píše:Kolik mě bude stát u Tesly 1km při dnešní zastropované ceně 7Kč?Dopředu odmítám keci o možnosti nabíjet z FVE a nákupu bez DPH.Tu možnost nemá každý. Dobíjet budu doma.V Tesle jsem jel a klidně bych si jí koupil,ale....Najezdím cca 200km za den.Cena 1,5Kč za km.Palivo LPG.Prosím o přesnou čásku včetně DPH.
Za posledních 12tis km mám průměrku u TM3 přesně 14kWh/100km. Cca 50% dálnice. Ještě jsem neměl zimu ale vypadá to na roční průměr do 16kWh/100km. Při 7kč mi to vychází na 1,12Kč. Jinak Ioniqem 28kWh jezdíme za roční průměr za 12,3kWh/100km a Konou za 14,5kWh/100km.
Franta2776
Příspěvky: 2462
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Franta2776 »

fugas píše:Těch bylo vždy málo. Neodváděj pozornost od tématu a řekni nám, jak jsi na tom s tou denní BMW soběstačností. Na tom pětikilu budeš jezdit, až budou mít v servisu zavřeno? Tohle je koníček. Výše jsi psal, že vyhazujes spoustu peněz za údržbu spalováku. Neumíš to opravit, nebo si tu službu dopřáváš? Budeš umět doma opravit Teslu? To nijak nesouvisí s tím, kolik já mám půllitrů. Jen se snažíš penězi přebít fakt, že s autem neumíš bez podpory víc, než snad vyměnit kola. A takových je váš tu víc a víc. Úpadek.
Fugasi ........
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 2462
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Franta2776 »

TomTomPB píše:
jansol píše:Kolik mě bude stát u Tesly 1km při dnešní zastropované ceně 7Kč?Dopředu odmítám keci o možnosti nabíjet z FVE a nákupu bez DPH.Tu možnost nemá každý. Dobíjet budu doma.V Tesle jsem jel a klidně bych si jí koupil,ale....Najezdím cca 200km za den.Cena 1,5Kč za km.Palivo LPG.Prosím o přesnou čásku včetně DPH.
Za posledních 12tis km mám průměrku u TM3 přesně 14kWh/100km. Cca 50% dálnice. Ještě jsem neměl zimu ale vypadá to na roční průměr do 16kWh/100km. Při 7kč mi to vychází na 1,12Kč. Jinak Ioniqem 28kWh jezdíme za roční průměr za 12,3kWh/100km a Konou za 14,5kWh/100km.
Díky za info.Konečně pořádný elektromobilista 3x :lol: :lol: :lol:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2572
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od NOPARasito »

TomTomPB píše:
jansol píše:Kolik mě bude stát u Tesly 1km při dnešní zastropované ceně 7Kč?Dopředu odmítám keci o možnosti nabíjet z FVE a nákupu bez DPH.Tu možnost nemá každý. Dobíjet budu doma.V Tesle jsem jel a klidně bych si jí koupil,ale....Najezdím cca 200km za den.Cena 1,5Kč za km.Palivo LPG.Prosím o přesnou čásku včetně DPH.
Za posledních 12tis km mám průměrku u TM3 přesně 14kWh/100km. Cca 50% dálnice. Ještě jsem neměl zimu ale vypadá to na roční průměr do 16kWh/100km. Při 7kč mi to vychází na 1,12Kč. Jinak Ioniqem 28kWh jezdíme za roční průměr za 12,3kWh/100km a Konou za 14,5kWh/100km.
Kolik pokryjes z FVE??? Pokud.
TomTomPB
Příspěvky: 18
Registrován: ned led 08, 2023 11:07 am
Lokalita: Příbram

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od TomTomPB »

FVE mám 7,2kWp a duben-říjen pokryju Teslu + Ioniq tak z 80% všeho domácího nabíjení. Kona je 95% firemní nabíjení :). Když je hnusně nabíjím Ioniqa protože má 1F nabíjení a minimum co pustí auto je 1x6A. Tesla umí minimum 5A, takže můžu nabíjet 1x5A (ale to jsou velké ztráty) a nebo 3x5A až 3x16A. Jo v Tesle mám LFP 55kWh baterku. A i přesto jsem měl loni přetok něco přes 1,5 MWh.
Ronn
Příspěvky: 269
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Ronn »

NOPARasito píše:Kolik pokryjes z FVE??? Pokud.
Takže s EV máme 60% roční spotřeby přímo ze slunce a vlastní zahrádky. Skvělá práce TomTomPB.


Pro kolegy se spalovákem počítejte 1,6kWh energie na 1l paliva (rafinace ropy). Do této spotřeby není zahrnuta EE na pohon ropovodu, výdeje paliva, těžby, atd...

https://autobible.euro.cz/clanky/i-auta ... o-ji-neni/
FVE01 - 3,9kWp JolyWood 390 (JJZ) => Fronius IG Plus 5kW => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4 <= FVE2 SmartSolar RS 450/200 <= 15,6kWp Jolywood 390 (JJV, JZ, SZS)
FVE03 - 9,75kWp JolyWood 390 (JJZ) => SolarEdge10k => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA
Ke spuštění 05/2024 FVE04 - 8,58kWp JolyWood 390 (SVV) => SolarEdge17k => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2572
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od NOPARasito »

TomTomPB píše:No krása, a kolik byla pokuta za ten přetok?

FVE mám 7,2kWp a duben-říjen pokryju Teslu + Ioniq tak z 80% všeho domácího nabíjení. Kona je 95% firemní nabíjení :). Když je hnusně nabíjím Ioniqa protože má 1F nabíjení a minimum co pustí auto je 1x6A. Tesla umí minimum 5A, takže můžu nabíjet 1x5A (ale to jsou velké ztráty) a nebo 3x5A až 3x16A. Jo v Tesle mám LFP 55kWh baterku. A i přesto jsem měl loni přetok něco přes 1,5 MWh.
Pekny, taky bych chtel letos do EV neco nasypat.
Uvidime. Ale jak pises. Vse pod 1*16A je jen hrozna ztrata energie. Par testiku ucinnosti nabijeni mam za sebou. Ja prebytky pro DS nemam. Me zatim "vetry" vanouci ze (_!_) neovlivnili.
Ale blahopreji k pojatemu pristupu "mobility".
Komu EV tolik nevadi v obcasnem omezeni komfortu, tak mohu doporucit.
Jojo jen ta porizovaci cena je masakr.
Mohu otazku k LFP 55kWh od Tesly. Mas prehled jak casto Tesla balancuje clanky a kolik energie to stoji "management"?? Jaky nejvetsi nabijeci vykon jsi dosahl na verejkach???
TomTomPB
Příspěvky: 18
Registrován: ned led 08, 2023 11:07 am
Lokalita: Příbram

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od TomTomPB »

Tak Tesla u LFP baterií přímo nabádá alespoň jednou týdně nabít na 100% SOC - oproti klasickým Teslám nemá v menu nastavení na "Daily" což vlastně zastavovalo nabíjení na 80% SOC. To nabíjení na 100% je právě kvůli určení kapacity protože to napětí má velmi plochou křivku a auto pak vlastně neví kolik má %. Ale tohle fakt moc neřeším, normálně to nabíjím na 100% jednou za čas. Kolik to stojí energie nevím. Ale podle mě více žere zahřátí LFP při domácím nabíjení 3x16A. Pokud takhle v zimě zapnu nabíjení, tak odhadem 15min (sem to neměřil) se mi ukazují u ikonky nabíjení oranžové vlnovky = část nabíjecího výkonu se používá na zahřátí baterie. Někdo to počítal a tvrdil, že to je asi 7kW - tedy 7kW po dobu 15min. LFP v zimě - zvláště v mínusech ráno má tu vlastnost, že je velmi omezená rekuperace - Tesla pak "plachtí" při sundání nohy z plynu. Na což jsem zvyklej z Ioniqu :). Po zahřátí se pomalu rekuperace vrací. Jako řidič vidím tečky - tedy daná oblast rekuperace není k dispozici. Pak nově ukáže auto ikonku brzd = autopilot bude při zpomalení používat i mechanické brzdy (normálně to dělá rekuperací). Rychlost nabíjení - no když se blížíte na SCH (Tesla Supercharger) tak auto samo předehřívá baterku pokud je to nutný, takže tak to nabíjí někde kolem 130kW-180kW co si tak pamatuju. Já to moc nesleduju, protože nikdy jsem nestál na SCH déle než 20min. Na PRE 75kW jedu po celou dobu naplno, někde kolem 85% SOC to jede kolem 40kW a pak to padá. Ono taky běžně dobíjím někde kolem 35-40kWh, protože málokdy dorazím pod 20%.
cipis
Příspěvky: 4433
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od cipis »

TomTomPB:
Jaká byla pokuta za ten šílený přetok?

Ta spotřeba 14 kWh/100km se počítá to, co jde do motoru/ů nebo je to už přepočítané před nabíječkou? Když to má nízkou účinnost u toho "slabého" dobíjení, na kolik to pak vyjde? 18-22 kWh/km?
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
TomTomPB
Příspěvky: 18
Registrován: ned led 08, 2023 11:07 am
Lokalita: Příbram

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od TomTomPB »

cipis píše:TomTomPB:
Jaká byla pokuta za ten šílený přetok?

Ta spotřeba 14 kWh/100km se počítá to, co jde do motoru/ů nebo je to už přepočítané před nabíječkou? Když to má nízkou účinnost u toho "slabého" dobíjení, na kolik to pak vyjde? 18-22 kWh/km?
Ne pokutu ne, mám normálně tarif pro soláry a povolený přetoky...
14kWh/100km je co hlásí auto. Když se nabíjí 1x8A (Ioniq) tak jsou ztráty cca 20%, u Tesly při 3x16A to je to pod 10% - jako na tohle je spousta videí a testů - doporučuji Bjorna, který to má opravdu zmáklé. Těch 18-22 je u mě nereálných. Když budu hodně zlý tak k těm hodnotám co hlásí auta přidejte 20% a bude to cajk. BTW, já nikdy neměl spotřebu na delší trase přes 18kWh/100km. Třeba v létě jsem jel 1100km do Itálie a jel jsem přesně podle limitů. V DE kde to bylo bez limitu jsem jel 140km/h, AT když fosilové měli omezení 110, já jel 130, a i přesto jsem měl pak v cíli pod 15kWh. Manželka mi kolikrát dojede se spotřebou Ioniqu pod 9kWh/100km - nevím jak ostatní, ale já měl i u fosilů vždy pěkné průměry a na silnicích se neloudám. Spíše předpokládám, nejezdím brzda-plyn. Ale teď už kupuju jen 1x ročně 6l benálu do sekačky. Čerpačku pro auta mám na střeše ;)
PavelR
Příspěvky: 3119
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od PavelR »

fugas píše: Umíš to opravit sám? Pokud ne,jsi uživatel, nikoliv majitel. Loutka těch, kdo ti to prodali. Umíš to jen strčit do zásuvky. Zcela závislý na někom jiném.
spalovák. Ano na spalováku jsem si toho dělal dost vím jak to myslíš. Ale tvůj argument je lichý.

Jeden z mnoha příkladů kdy si neporadíš a jsi za loutku - uvedu ten nejvtipnější.
Spalovák navara dízlový stroj. Problém. Nejde vypnout motor! Nijak. Prostě to furt hrčí a nenaděláš vůbec nic. Odpojit baterku, odpojit alternátor za chodu. Až pak to vyplo.
Sám neopravíš. Ani v servisu nevědeli co s tím. Tak vyměnili nějaké dvě ŘJ. Snad už to bude v pohodě protože to je horší stav než když ti auto nejede vůbec.

EV mají víc elektroniky ale mechanika tam požád nějaká musí být. S tím kdo chce může opravovat když se rozbije.
kuli
Příspěvky: 448
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od kuli »

TomTomPB píše:FVE mám 7,2kWp a duben-říjen pokryju Teslu + Ioniq tak z 80% všeho domácího nabíjení. Kona je 95% firemní nabíjení :). Když je hnusně nabíjím Ioniqa protože má 1F nabíjení a minimum co pustí auto je 1x6A. Tesla umí minimum 5A, takže můžu nabíjet 1x5A (ale to jsou velké ztráty) a nebo 3x5A až 3x16A. Jo v Tesle mám LFP 55kWh baterku. A i přesto jsem měl loni přetok něco přes 1,5 MWh.
Mám to vyskúšané od apríľa do októbra 90 % energie do EV idem z FVE.

Akurát to musím ťahať aj z baterií, lebo keď pridem o 16-17 hod z práce, tak už moc slnko nesvieti.
Denne nabijem 100 - 150 km, podľa slnka, čo mne bohate stačí.

Nabíjam 1x16 A, kvôli stratám a z DS 3x16 A.

Pretoky nemám ( idem v ostrove s prepínaním na DS ), niečo spálim v bojlery, na streche nezostane ani Watt. (dúfam)
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
cipis
Příspěvky: 4433
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od cipis »

To je škoda, že se neví ty kWh na vstupu do nabíječky, v porovnání s tím, co je na motoru.

Jestli se ztratí 10-20% na nabíječce, tak jaká je potom účinnost z baterky na motor? Tam se ztratí kolik, 5-10%?
Tj. to mám x0,9 až x0,8 na nabíječce, dalších x0,95 až x0,9 z baterky do motoru, no a tam je těch 14? Tedy na vstupu před nabíječkou je 16,37 kWh v lepším případě (14/0,95/0,9) a v horším případě 19,44 kWh (14/0,9/0,8). Tzn. těch +20% je spíše optimističtější odhad.

Jsi schopen to při některé z cest zkusit, tj. před cestou dobít do plna, elměr před nabíječkou, a po cestě pak to samé?
TomTomPB píše: Ne pokutu ne, mám normálně tarif pro soláry a povolený přetoky...
14kWh/100km je co hlásí auto. Když se nabíjí 1x8A (Ioniq) tak jsou ztráty cca 20%, u Tesly při 3x16A to je to pod 10% - jako na tohle je spousta videí a testů - doporučuji Bjorna, který to má opravdu zmáklé. Těch 18-22 je u mě nereálných. Když budu hodně zlý tak k těm hodnotám co hlásí auta přidejte 20% a bude to cajk. BTW, já nikdy neměl spotřebu na delší trase přes 18kWh/100km. Třeba v létě jsem jel 1100km do Itálie a jel jsem přesně podle limitů. V DE kde to bylo bez limitu jsem jel 140km/h, AT když fosilové měli omezení 110, já jel 130, a i přesto jsem měl pak v cíli pod 15kWh. Manželka mi kolikrát dojede se spotřebou Ioniqu pod 9kWh/100km - nevím jak ostatní, ale já měl i u fosilů vždy pěkné průměry a na silnicích se neloudám. Spíše předpokládám, nejezdím brzda-plyn. Ale teď už kupuju jen 1x ročně 6l benálu do sekačky. Čerpačku pro auta mám na střeše ;)
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
TomTomPB
Příspěvky: 18
Registrován: ned led 08, 2023 11:07 am
Lokalita: Příbram

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od TomTomPB »

Takhle - já se o nějaké ztráty dobíjení moc nezajímám. Ale když teď koukám na data z wallboxu, tak posledně jsem poslal do auta 36,8kWh a Tesla píše dodáno 35kWh. Nabíjení 3x16A. Ty výpočty ztrát AC/DC/motor jsou určitě někde na webu.
cipis
Příspěvky: 4433
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od cipis »

To spotřeba aut x desítek let zpátky také, a skutečnost jiná. To až ta poslední fábka jezdí i za míň, než má v techničáku ...
Mě zajímá reálná spotřeba, ne reklamní žvásty.
Jestli máš data z wallboxu, tak je to jen otázka to přečíst, tedy spíše si na to vzpomenout :)
To, co píšeš, je účinnost 95%. Tak až si vzpomeneš ;-)
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek