Žvanírna, bylo Energie zdraží víc, než se čekalo

Nezařaditelné
Franta2776
Příspěvky: 3293
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Franta2776 »

Proč elektroauto????
Nerad posílám svoje peníze za palivo arabášům,rusákům i státu:))))Všichni mých peněz zneužívají a používají proti mě.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
PavelR
Příspěvky: 3316
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od PavelR »

eman píše:
rottenkiwi píše:
Pre mna spalovak nedava zmysel, lebo by ma naklady na palivo vysli:
9200 / 140 == 65.7-krat viac.
A to nehovorim a zabitych ludoch a zvieratach vdaka spalovakom a ich exhalatoch.
To je ta EV matematika pro věřící. Pokud kWh na nabíječce stojí 10kč+ a EV ma spotřebu cca 20kWh/100km, tak reálná matematika je 2Kč/km náklady a to je tabulková spotřeba.
Nafta nebo benzín 6l/100km = 6x36Kč/100=2,16Kč/km

Já musím počítat reálné náklady. Mě nikdo dotace nedává.

A jak píše kuli, koupil 7 letou ojetinu za šílených 850tis.Mě stejně staré MPV ve výborném stavu se 118tis. km stálo 170tis. a jeho užitná hodnota je úplně jinde.
A spekulovat s nabíjením doma může jenom důchodce...já s manželkou před den pracujeme, takže nevím jak bych doma nabíjel. Možná z baterky do baterky a pak je ekonomika úplně v *****.
částečně máš pravdu. částečne souhlasím a je pravda že dnešní ev nejsou pro všechny použití vhodný. Ale je třeba taky akceptovat to že jsou jedinci a nemusí být nutně fanatici do ev pro které má použití ev smysl má. S mým nájezdem to třeba smysl má.
Taky je třeba se na to dívat z pohledu co si v tom kupuju. Vždycky mě fascinovalo když jsem poslouchal hovory o tom jak mě jezdí 1,9 oktávka I za 5l a tvl mě zase za 4,8l a jak to táhne vodspodu :roll: :roll: proboha to je ta spotřeba tak klíčová?
Pokud si připlácím za ev tak pro mě osobně si v tom kupuju velmi příjemný druh pohonu bez potřeby neustálé obsluhy nějaké páky a hlídání otáček atp. Zapnu režim B a rychlost ovládám jednou nohou nahoru i dolů ve většině případů. Velmi komfortní režim.
Nebo alepoň ten plugin. Ten taky celkem ridiče izoluje od těchto nesmyslů. Prostě sešlápnu plyn tak jak potřebuji a auto táhne jedním nepřerušovaným plynulým zátahem až na požadovanou rychlost. Jestli to táhne baterka nebo benzi přes variátor nebo oboje naráz a kolik má motor otáček je mi u zádele to ať si řeší nějaký počítač uvnitř.
Toto jsou třeba vlastnosti které pro mě mají velkou hodnotu a jezdit s tím pluginem mi dělá radost.
Tak to zase úplně nezavrhujme.
A EV si taky můžu pořídít z jiného jednoduchého důvodu. Prostě se mě to líbí a koupím si to pro radost né :D

jen těch 6l .. nevím možná existují auta co ta to dokážou jet. Zatím jsem takový nevlastnil.
moje co jsem měl. Š120, Megane I 1,6 , santa fe I 2,4, dokker 1,6. všechno to žralo přes 8l. možná ten megan těsně pod. To máme benzíny já dízla nikdy neměl. teď plugin outlander. s tím jsem se dostal pod 6l ale s nabitou baterkou.

s čím jezdím/jezdil jsem pracovně. volvo xc60 občas, ducato,tranzit, navara, dízly berlingo 1,4 benzin - všechno přes 8l. to volvo tuším 7,5 občas ukáže.

A to jezdim relativne defenzivně. ani na okreskách prakticky nepředjíždím. rychlostně cca v limitu max tech 10% nad techometr což dle gps proměřuje tacho...
eman
Příspěvky: 1641
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od eman »

PavelR: Souhlasím. Sám bych si EV koupil jako druhé auto, protože se bez spalováku neobejdu, ale dráždí mě výmysly EV fanatiků, kteří si do rovnic dosadí naprosto nereálné podmínky a dělají z majitelů spalováku blbce. Je to nějaký druh mozkové obrny, kdy si lidi naprosto nedokáží připustit realitu. To by každý majitel benzínky mohl tvrdit, že jezdí s tahačem za nulu a že je tedy tahač nejlepší auto do každé rodiny. Drtivá většina majitelů FVE na dotaci si na tu FVE půjčila a teď jim jistá skupina tvrdí, že k té FVE musí mít ještě EV, protože "ušetří". Totální hovadina.

edit: Mám Citroen C8, 100kW a průměr 6,6l/100km. A to půl měsíce tahá vlek.Je to reálná spotřeba, protože jí musím vykazovat.
Naposledy upravil(a) eman dne sob led 14, 2023 2:38 pm, celkem upraveno 1 x.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od rottenkiwi »

Ja som si do rovnic dal data za 11 r. a mam tie data velmi presne.
Ze niekto ma problem akceptovat fyziku a mat., to je jeho porblem nie moj.

Tu mate realnu spotrebu:

https://www.spritmonitor.de/en/evaluati ... odels.html
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
eman
Příspěvky: 1641
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od eman »

Tak to bych měl počítat naftu za 20Kč, když ty používáš 10let stará data, která už nikdy platit nebudou.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
kuli
Příspěvky: 475
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od kuli »

Octávia 1 - 1.9 TDi jazdí 5,5 l,
Octávia 1 - 1.9 TDi 4x4 jazdí 6,0 l, čípnutá
Octávia 2 - 1.9 D 4 x 4 pred faceliftom jazdí 6,5 l
Octávia 2 - 1.6 D 4 x 4 po facelite jazdí 7.0 l ( je aj čípnutá a je nenažraná, sviňa jedna )

To sú osobné autá v našej flotile.
Tie jednotkové Octávie jazdia v lete aj na vifrít bez predhrevu s naftou v pomere 1 :1 a znížený výkon ani nepoznať.

Dvojkové už jazdiť na to nechcú, trhajú, zlý štart, slabý výkon.

Nie sú to laboratórne výsledky, testované minulé leto keď začali ceny prudko rásť, tak som to risknul.

P.S.: Keby bola octávia combi elektrická, mala dojazd aspoň 300 km a stála 40 000 nová, tak nevýmýšľam zo starými Teslami a kúpim si 2 ks ihneď.

P.S.2: Týmto pozdravujem pánov z Mladej Boleslavy ( ako učeň som tam bol na exkurzii, začali sa robiť prvé favority ) a chcem ich povzbudiť aby nedopadli ako NOKIA.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
kuli
Příspěvky: 475
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od kuli »

eman píše:
PavelR: Souhlasím. Sám bych si EV koupil jako druhé auto, protože se bez spalováku neobejdu, ale dráždí mě výmysly EV fanatiků, kteří si do rovnic dosadí naprosto nereálné podmínky a dělají z majitelů spalováku blbce. Je to nějaký druh mozkové obrny, kdy si lidi naprosto nedokáží připustit realitu. To by každý majitel benzínky mohl tvrdit, že jezdí s tahačem za nulu a že je tedy tahač nejlepší auto do každé rodiny. Drtivá většina majitelů FVE na dotaci si na tu FVE půjčila a teď jim jistá skupina tvrdí, že k té FVE musí mít ještě EV, protože "ušetří". Totální hovadina.

edit: Mám Citroen C8, 100kW a průměr 6,6l/100km. A to půl měsíce tahá vlek.Je to reálná spotřeba, protože jí musím vykazovat.
emane prečo druhé auto ? Ja to používam ako primárne a neveril by si, aké je to praktické a návykové.

Nič nemám proti spaľovákom, beriem to triezvo a to EV je k FVE vhodné, lebo by väčšia časť EE zostala na streche.

Nejdem ani nikoho nasilu presviečať, lebo viem, že tá infraštruktúra ešte nie je pripravená a tlačiť sa pri nabíjačkách sa tiež nechcem a hlavne pri tých zadarmo - zatiaľ.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
cipis
Příspěvky: 5226
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od cipis »

Zase matematika a fyzika. Ta infrastruktura na to neni pripravena a nikdy nebude. Nikdo nepocita, ze bude nahrada 1:1 ev za spalovak.
Ja najezdim mesicne 2-3 tisice, EV by se mi libilo na nektere ze soukromych cest, ale sluzebne ani omylem. Jedu z jedne lokality treba uz na domaci a v puli cesty telefon a tocim to na druhou lokalitu, takze z 200 km je najednou 400 km. Tuhle otocku s ev neudelam ani omylem.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Uživatelský avatar
kybos
Příspěvky: 2783
Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
Lokalita: Šternberk
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Bydliště: v údolí mezi kopci

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od kybos »

PavelR píše:
jen těch 6l .. nevím možná existují auta co ta to dokážou jet. Zatím jsem takový nevlastnil.
moje co jsem měl. Š120, Megane I 1,6 , santa fe I 2,4, dokker 1,6. všechno to žralo přes 8l. možná ten megan těsně pod. To máme benzíny já dízla nikdy neměl. teď plugin outlander. s tím jsem se dostal pod 6l ale s nabitou baterkou.
Mám na Fabii 1,9 tdi najeto 442288 km a u pumpy jsem utratil částku vyšší než byla cena auta (568122 Kč za 20958 l). Čili jsou auta, co dokážou jezdit v běžném provozu za 4,74 l/100km. Na krátké trasy jsem měl ještě jednu benzínovou Fábii 1,4 MPI, ale ta měla přibližně dvojnásobnou spotřebu. Myslím, že pokud má řidič v plánu větší nájezd, měl by se ohlížet i po spotřebě, pokud ovšem nemá bezednou šrajtofli.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
kuli
Příspěvky: 475
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od kuli »

cipis píše:
Zase matematika a fyzika. Ta infrastruktura na to neni pripravena a nikdy nebude. Nikdo nepocita, ze bude nahrada 1:1 ev za spalovak.
Ja najezdim mesicne 2-3 tisice, EV by se mi libilo na nektere ze soukromych cest, ale sluzebne ani omylem. Jedu z jedne lokality treba uz na domaci a v puli cesty telefon a tocim to na druhou lokalitu, takze z 200 km je najednou 400 km. Tuhle otocku s ev neudelam ani omylem.
Bol som v pondelok na služobke a chcel som sa naobedovať a "natankovať"v Sielnici je tam Tesla supercharger . Pri ňom je reštaurácia, len v pondelky býva zatvorená a hotel je zatvorený celý 1 mesiac v roku.

Maš trošku pravdu, to už bolo nepraktické, ešteže to nabíjalo skoro 100 kW výkonom, tak som tam musel stáť 30 min.

Proste chce to plánovať a nie každému je to idealne. Ale ja jazdím okolo komína a 2 krát do roka 600 km za deň to hádam prežijem.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
PavelR
Příspěvky: 3316
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od PavelR »

kybos: tak to jo fabia je asi dobra na toto. mě ta spotřeba jako nějak moc neirituje. prostě to beru tak že auto jezdi za co jezdí a hotovo. Dízla jsem nikdy neměl. Nevím proč mě to je jakýsi nesympaticky.

eman: ale bude. neboj bude. nevím kdy a nevím jestli na elektro ale jednou bude něco jinýho než dnešní motory spalovací.
Co mě k tomu vede? no už taky nelovíme oštěpama, nebojujeme pomocí meče a parní stroj se již také nepoužívá.
jahodovák
Příspěvky: 2026
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od jahodovák »

Asi ti to říká dobře ale nebudou to ani elektroauta...
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
PavelR
Příspěvky: 3316
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od PavelR »

jahodovák píše:
Asi ti to říká dobře ale nebudou to ani elektroauta...
tajemný jak hrad v kapratech...
jo to je klidně možný. jsem zvědavej co ješte přijde než odejdu ....

jediný co je podle mě jistý je to že energie v podstě zadarmo tak jak byly doposud už nebudou
eman
Příspěvky: 1641
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od eman »

Kuli: Protože EV ani náhodou neutáhne tunový stroj na vleku, ani náhodou neodveze 5 lidí s nákladem a už vůbec neodveze rodinu na dovolenou na jih....tedy pokud tam rodina nechce jet 16hodin kvůli nabíjení.
Pokud nejsi manažer, tak EV nemá s prací vůbec nic společného.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
PavelR
Příspěvky: 3316
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od PavelR »

a teď se budeme dohadovat o tom co je práce a co ne.
Zrovna u manažerů a obchoďáků je to problém pokud křižují republiku...
pár let jsem jezdil jsem servis heren. většinou do 100km denně občas 200. potřeboval jsem kufřík a bedýnku dílů.
pravidelná ranní směna. v noci auto stálo. pro EV naprosto ideální použití. nebo rozvoz obědů atp. Takový rozvozový auto na obědy by pak klidně zvládlo i odpolední nabíjení přímo z FVE. Nabito na další dopoledne.
Ono existují i práce u kterých se popojede a pak nějakou dobu někde něco dělá. Někdo dokonce směnuje takže třeba po noční kdy pracant spí se vozítko zase může nabíjet přímo z FVE.
Z FVE tedy za předpokladu velké FVE. Jinak z DS byť se stejnými náklady.

Pokud vozíš lidi po montážích a taháš za sebou plošinu nebo kompresor či čo tak toto doopravy pro EV není ani náhodou. Já když dám za navaru plošinu, nebo velkej vozík s tunovou sekačkou a jedeme sekat FVE tak z devítí litrů je to 14 a to by na EV fakt jako nešlo.

Jen prostě neodsuzuju EV do pracovního nepoužitelna.
kuli
Příspěvky: 475
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od kuli »

eman píše:
Kuli: Protože EV ani náhodou neutáhne tunový stroj na vleku, ani náhodou neodveze 5 lidí s nákladem a už vůbec neodveze rodinu na dovolenou na jih....tedy pokud tam rodina nechce jet 16hodin kvůli nabíjení.
Pokud nejsi manažer, tak EV nemá s prací vůbec nic společného.
Poliak, čo predáva tesly tak ma Tesla X - 7 miestna, ťažné zariadenie tuším 2250 kg, doživotné nabíjanie zdarma
Tiež ťahám elektrocentrály za Navarou.

Ja neviem ako ty, ale ja nešoférujem na jeden záťach 300 km. Treba sa najesť, vyčúrať, natiahnuť,
A to nehovorím, keď máš deti na palube. Ale jasné, treba plánovať. Na SCH nabiješ rýchlo z 20 % do 80 %

Myslim si, že tie ceny jazdeniek do roka - dvoch prudko klesnú, pretože už budú končiť záruky baterií 2015,2016 a tie staršie modely majú muchy.

Ceny novej Tesly už teraz klesli , niektore modely až do 15 % niekde píšu až 20 % a keď sa rozbehnú Giga Fabriky tak ceny musia ísť dolu aj konkurencie.

Nie som fanatik do Tesli, pozeral som aj po inom, len bola ponuka a trochu peňazí.
Keby bola Škoda na trhu myslím jazdenka tak ... .
Škoda.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
cipis
Příspěvky: 5226
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od cipis »

Treba planovat ...
A to je ten zasadni problem.
Potreba planovat zabije dokonale svobodu individualni dopravy.
Pokud musim planovat, tak uz nepotrebuji EV, ale MHD. Ostatne ono to k tomu stejne speje. Jak jsem psal, nahrada 1:1 nebude.
Ja si sluzebky nemam sanci naplanovat. Nektere ano, ale vetsinu ne. Poruchy se naplanovat nedaji. Stejne tak ta otocka jinam, kdyz uz mam najeto treba 300 km. A kdyz dojde uplne na nejhorsi, furt na ten rezervni kanystr najedu 100 km.
Co by asi bylo pro tyhle ucely nejvhodnejsi, tak ten typ spalovaku, co ma v sobe i elektromotor a baterku na 50-100 km. Baterkou bych si pojezdil ten komin, na benzin ty delsi trasy.
Jinak argument 300 km na jeden zatah je ponekud lichy, staci, kdyz se prostridaji soferi, a jede se dal. 5 minut na vycurani a hotovo. Cim min casu jsem na cestach, tim lepe.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Franta2776
Příspěvky: 3293
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Franta2776 »

K tomu plánování:Čas nabíjení zabere pro majitele EV s vlastní FV a RD méně času za životnost auta než zastavovaní na benzínových stanicích na nákup PHM.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
PavelR
Příspěvky: 3316
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od PavelR »

cipis píše:
Treba planovat ...
A to je ten zasadni problem.
Potreba planovat zabije dokonale svobodu individualni dopravy.
Pokud musim planovat, tak uz nepotrebuji EV, ale MHD. Ostatne ono to k tomu stejne speje. Jak jsem psal, nahrada 1:1 nebude.
Ja si sluzebky nemam sanci naplanovat. Nektere ano, ale vetsinu ne. Poruchy se naplanovat nedaji. Stejne tak ta otocka jinam, kdyz uz mam najeto treba 300 km. A kdyz dojde uplne na nejhorsi, furt na ten rezervni kanystr najedu 100 km.
Co by asi bylo pro tyhle ucely nejvhodnejsi, tak ten typ spalovaku, co ma v sobe i elektromotor a baterku na 50-100 km. Baterkou bych si pojezdil ten komin, na benzin ty delsi trasy.
Jinak argument 300 km na jeden zatah je ponekud lichy, staci, kdyz se prostridaji soferi, a jede se dal. 5 minut na vycurani a hotovo. Cim min casu jsem na cestach, tim lepe.
Pro tento režim EV zatím vhodný není no. Toto snad nikdo nerozporuje. Na takovou práci je třeba jiné nářadí.
Ale jsou práce které jsou pravidelné a tam to vhodné zase je ... kolik km otočí pošťák s autem za den? 300km mezi dědinama to nebude...

Co bude ukáže čas. Celkem nechápu jak fanatiky do EV tak ortodoxní odpůrce. Je to věc která prochází překotným vývojem. Dojezdy a rychlost nabití může být za 10-15let jiná než dnes.
eman
Příspěvky: 1641
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od eman »

Franta2776: Tomu sám nevěříš, že ne.

Teď plánování ještě jde, horší to bude, až těch co plánují bude více a sejde se jich na jednu nabíječku x. Pak nebude nouze ani o konflikty.

PavelR: On je problém, že mimo Toyoty všichni zamrzli na bateriích, v kterých nedošlo k prakticky žádnému vývoji. Navíc si Čína skoupila většinu světové produkce surovin a může diktovat ceny.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek