Přestavba P106 na Li-Ion

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
sonyr
Příspěvky: 27
Registrován: pon srp 06, 2012 8:58 pm

Re: Přestavba P106 na Li-Ion

Příspěvek od sonyr »

Ale v podstatě jestli mi někdo dokáže nabídnout Lion baterie na moje saxo za podobnou nebo ještě lepší cenu asi bych se nebránil... Ja jen že mohu sehnat lifepo4 baterie za zajímavou cenu ale lion baterie ne... Když mě někdo vyvede z omylu budu jen rád...
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Přestavba P106 na Li-Ion

Příspěvek od diablo007 »

sonyr píše:
Ale v podstatě jestli mi někdo dokáže nabídnout Lion baterie na moje saxo za podobnou nebo ještě lepší cenu asi bych se nebránil... Ja jen že mohu sehnat lifepo4 baterie za zajímavou cenu ale lion baterie ne... Když mě někdo vyvede z omylu budu jen rád...
Hele pokud chceš konkrétní rady zkus říct konkrétní nabídku s to výrobce a popřípadě cenu. Ono těch levných lifepo4 co nemají kapacitu co uvádí bude na trhu hodně tak aby jsi se pak nedivil
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Přestavba P106 na Li-Ion

Příspěvek od fugas »

Ahoj.
Nechci vyplňovat vyplašenku, ale s těmi 120 kousky, pokud jde o použité články si kopeš hrob.Jestli jsou nové, dej prosím vědět na kolik tě to vyšlo.Já to měl 42s a když to bylo po desáté venku během tří měsíců, došly prostředky i trpělivost.Ukázalo se že tyhle proudy pro tyhle články už nejsou.Na nákup OK, z nákupu dva články najednou 0.5V a už čekáš na odtah.Jezdit s hrůzou že za čtvrtkou plynu (proudu) tě může u plně nabitého auta kdykoliv překvapit hladové oko, není opravdu požitek.Do baterky prostě nevidíš+balancovat a monitorovat toho chce opravdu co nejméně.Po tom co jsem si užil bych nejraději viděl krabici s fungl novými LiFePO klidně 100Ah, ale pak to několik let jen strkat do měniče a mít z toho radost.

Sagembox se dá programovat v plném rozsahu.Ale pokud to opravdu nechceš nutně umět svépomocí, neplýtvej časem a zaplať někomu kdo to umí ;) Intenzivně jsem na tom strávil mnoho hodin, než to začalo dělat co jsem po tom chtěl.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Přestavba P106 na Li-Ion

Příspěvek od fugas »

sonyr píše:
youda píše:
Ano, LiFePo4, ve větších kapacitách, jsou snadno k sehnání. U Liion se články větších kapacit musí pořizovat spíše z elektromobilních bouraček a výrobních zmetků.

Přesto bych pro přestavbu na EV taky volil spíš Liion. Vyjdou levněji v přepočtu na kWh a hlavně mají větší energetickou hustotu.

(V případě Lifepo4 vs Liion je jeden zajímavý fenomén - výroba Lifepo4 článků ve velkých sériích je materiálově levnější, než výroba Liion (NMC, NCA), přesto se Lifepo4 na moloobchodním trhu prodávají dráže.

Takže vyzobávat lion z bouraček... No přijde mi pořád snadnější zakoupení LifePo4...
Nikde jsem velkokapacitní lionky na prodej nenašel... chápu že do menší hmotnosti a velikosti se vejde více Kwh ale pro můj účel... mi budou plně stačit 105ah lifepo4 a to bude pro mě úspora zhruba 200 kg o proti původním nicd o stejné kapacitě. Jen bych chtěl získat někoho zkušenosti s přestavbou abych neřešil už vyřešené problémy.
Už si to přesně nepamatuji, ale myslím že NiCd blok má nějakých 6kg X 20 kousků je 120kg plus voda v okruhu možná 10kg.LiFePo má 2kg X 40.200kg určitě neušetříš, ale možná 50kg a ani to určitě není špatné ;)
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 550
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Přestavba P106 na Li-Ion

Příspěvek od ResHacker »

fugas píše:
sonyr píše:
youda píše:
Ano, LiFePo4, ve větších kapacitách, jsou snadno k sehnání. U Liion se články větších kapacit musí pořizovat spíše z elektromobilních bouraček a výrobních zmetků.

Přesto bych pro přestavbu na EV taky volil spíš Liion. Vyjdou levněji v přepočtu na kWh a hlavně mají větší energetickou hustotu.

(V případě Lifepo4 vs Liion je jeden zajímavý fenomén - výroba Lifepo4 článků ve velkých sériích je materiálově levnější, než výroba Liion (NMC, NCA), přesto se Lifepo4 na moloobchodním trhu prodávají dráže.

Takže vyzobávat lion z bouraček... No přijde mi pořád snadnější zakoupení LifePo4...
Nikde jsem velkokapacitní lionky na prodej nenašel... chápu že do menší hmotnosti a velikosti se vejde více Kwh ale pro můj účel... mi budou plně stačit 105ah lifepo4 a to bude pro mě úspora zhruba 200 kg o proti původním nicd o stejné kapacitě. Jen bych chtěl získat někoho zkušenosti s přestavbou abych neřešil už vyřešené problémy.
Už si to přesně nepamatuji, ale myslím že NiCd blok má nějakých 6kg X 20 kousků je 120kg plus voda v okruhu možná 10kg.LiFePo má 2kg X 40.200kg určitě neušetříš, ale možná 50kg a ani to určitě není špatné ;)

To si moc nepamatuješ, NiCd blok má tuším 12 nebo 13kg.. takže to originálně má jen v baterkách asi čtvrt tuny. Pokud by tam dal jen 100Ah LiFePO, dost na váze ušetří, ale chce to zas tomu přizpůsobit i podvozek, protože to už je velký úbytek váhy, bylo by to uskákaný..
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 550
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Přestavba P106 na Li-Ion

Příspěvek od ResHacker »

fugas píše:
Ahoj.
Nechci vyplňovat vyplašenku, ale s těmi 120 kousky, pokud jde o použité články si kopeš hrob.Jestli jsou nové, dej prosím vědět na kolik tě to vyšlo.Já to měl 42s a když to bylo po desáté venku během tří měsíců, došly prostředky i trpělivost.Ukázalo se že tyhle proudy pro tyhle články už nejsou.Na nákup OK, z nákupu dva články najednou 0.5V a už čekáš na odtah.Jezdit s hrůzou že za čtvrtkou plynu (proudu) tě může u plně nabitého auta kdykoliv překvapit hladové oko, není opravdu požitek.Do baterky prostě nevidíš+balancovat a monitorovat toho chce opravdu co nejméně.Po tom co jsem si užil bych nejraději viděl krabici s fungl novými LiFePO klidně 100Ah, ale pak to několik let jen strkat do měniče a mít z toho radost.

Sagembox se dá programovat v plném rozsahu.Ale pokud to opravdu nechceš nutně umět svépomocí, neplýtvej časem a zaplať někomu kdo to umí ;) Intenzivně jsem na tom strávil mnoho hodin, než to začalo dělat co jsem po tom chtěl.
Ahoj Davide, vpohodě, neplašíš :D Ty články jsem kupoval zde, měly by být nové, kapacita i měření Ri tomu nasvědčuje, byly pouze ve výrobě špatně navařené terminály, z toho důvodu byly vyřazeny. Údajně pak už nenašli ekonomický způsob, jak je ještě vrátit do hry, tak se po x letech ležení na skladě rozhodli se jich zbavit. Mám dojem, že nabídka stále platí, v sekci bazar se to dá dohledat. Já měl kousek bez upravených terminálů za 40Eur. Pak tu byla i nabídka jetých za asi 800Kč/kus. Obojí mi přijde velice zajímavé. Z mého pohledu pro LiFePO hovoří snad jen bezpečnost. Ale jednou se mi i toto SDI podařilo omylem přebít na asi 4,5V a ani se nenafouk, ani nezahřál, prostě nic... funguje vesele dál bez měřitelné ztráty kapacity. S těmito články, pravda, jinak moc zkušeností zatím nemám, ale je vidět, co vydržely v BMW I3 a to jsou dle mého pozoruhodné výkony.. Já je mám ve 106 v konfiguraci 40S3P, takže se budou vyloženě flákat. Bohužel stále ale nejezdím, řeším ten spálený motor, takže jak budu vědět více, ozvu se. Každopádně battery packy jsou ready už někdy od května a ta první jízda než odešel motor ukázala, že jsou zatraceně tvrdé, napětí se ani při zátěži okolo 100-150A skoro neměnilo.

Naproti tomu staré vydechlé LiFePO se s nimi dle mého nedá srovnávat, to už je dobré leda tak na solární úložiště. Sám mám z dřívějška zkušenost z elektroskútru, kam jsem instaloval 24kousků 40Ah žluťasů, skútr pak dosahoval odběrů až 120A, těm baterkám se to nelíbilo. První třetinu kapacity to jelo parádně, pak už ale výkon začal klesat, tyhle baterky na delší odběry přes 1C dle mě nejsou stavěný. Oproti tomu je Samsung SDI jiná liga ;)
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 550
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Přestavba P106 na Li-Ion

Příspěvek od ResHacker »

sonyr píše:
Ahoj... Chtěl bych se také zapojit do diskuze.
Já bych chtěl realizovat přestavbu na LifePo4 105Ah. Baterie už tu nabízí více firem. Jde mi jen o to co na to palubní nabíječka... Mam saxo zatím na NICD.. Občas nějaký článek umře a tak mě to už nebaví...Navíc už nemam ani zdroj na tyto baterie. Denně potřebujeme najet do 50km... Je možnost sdílet informace o přestavbě? Nerad bych řešil něco co už někdo řešil... Myslím že narazíš na podobné problémy s lion jako ja s LifePo4... Díky..
Ahoj, napiš klidně do SZ číslo, domluvíme se, poradim, co budeš chtít.. Přizpůsobit Sagem na Li-Ion popř. LiFePO není žádná věda, v zásadě stačí změna jednoho, popř. dvou důležitých parametrů, aby ti fungovalo nabíjení. Druhá věc ale je mít správně pořešené ukončení nabíjení, BMS je tedy dle mého v autě nezbytná. Měl jsem to úplně stejně, taky odcházely bloky jeden po druhém a už mě to začalo pěkně s*át, též jsem narazil na problem, že už se nedají sehnat kusy v dobrém stavu, tak jsem si řek dost ;)
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Přestavba P106 na Li-Ion

Příspěvek od fugas »

Za prvé, máš pravdu.Rovných 14kg i s chladivem.To mi řekni proč jsem si zafixoval 6.No to už je jedno.Tímto se omlouvám za poplašnou zprávu.Přizpůsobit Sagembox není věda, než se rozhodne rovnat baterky, což věř mi udělá :D Jednoduché parametry jako proudy rekuperace nebo rozsvícení brzdovek, omezení proudu-hladové oko jsou v pohodě.Ale srovnat nabíječku mi chvilku zabralo.On se pár dní chová vzorně a pak něco vyvede.Proto jsem posichroval konec nabíjení kdy ho LOGO prostě vytáhlo ze zásuvky.
Jinak máš recht, s bat se to nepovedlo.No chybami se člověk učí.O to víc přemýšlím abych si ještě víc neza.ral.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Přestavba P106 na Li-Ion

Příspěvek od fugas »

Motor mám jeden na převinutí v Brně, ale pán toho má jaksi moc, tak se neozývá a já ho nehoním, jelikož zas nemám ty baterky no...
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 550
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Přestavba P106 na Li-Ion

Příspěvek od ResHacker »

fugas píše:
Motor mám jeden na převinutí v Brně, ale pán toho má jaksi moc, tak se neozývá a já ho nehoním, jelikož zas nemám ty baterky no...
A kdo ti ho dělá? Není to náhodou p. Hrouz? Já jsem zas motor dával k jednomu člověku až k Ostravě, ale stator je vpodstatě komplet na převinutí a rotor je též špatný, s tím se ale moc dělat nedá. Sehnal jsem ale kontakt na jednoho Francouze co má ND na tyhle auta a motor by byl dokonce ochotný poslat...tak asi zvolim tuto cestu. Každopádně držim palec, ať ti ho dá dokupy ;)
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 550
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Přestavba P106 na Li-Ion

Příspěvek od ResHacker »

fugas píše:
...Ale srovnat nabíječku mi chvilku zabralo.On se pár dní chová vzorně a pak něco vyvede....
Co tím přesně myslíš? Bylo mi řečeno, že vpodstatě stačí nastavit parametr ukončovacího napětí, aby se vůbec nabíječka "bavila" s baterkami o vyšším napětí. Potom u novějších verzí Sagemu ještě přibyl tzv pilotparametr, který počítá, kolik zhruba se má ještě do baterek dobít, údaj je v Ah. Problem je, že jeho max. hodnota je tuším 117,5. Tzn jinými slovy, když budu mít prázdnou baterku, teoreticky se mi tam nacpe max něco přes půlku a pak bych ten parametr musel resetovat přes Checkelec, aby se mi znovu spustilo nabíjení, což je vopruz. Řešení ale je jednoduchý - nastavit přebíjení též na 14A.
Jiná věc je, jak už jsem psal, ošetření konce nabíjení. Tam opravdu nedoporučuju spoléhat se na nějaký rozumný ukončení palubní nabíječkou, musí to hlídat něco externího, ideálně pak na bázi napětí jednotlivých článků, ne celkovýho packu, jinak si člověk koleduje o průser. Já jsem koupil BMS od p. Musila s X-modulem, k tomu jednu vychytávku od p. Šťastnýho, která je schopna PWMkou řídit výkon palubní nabíječky, takže po ukončení nabíjení vlastně články už jen dobalancuje malým proudem okolo 1A, aby to balancery byly schopné spálit.
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2774
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Přestavba P106 na Li-Ion

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,

svého času jsem rovněž řešil nečekané problémy při přestavbě stroje z NiCD na Li-POL . Origo motor fungoval s origo NiCD tak nějak normálně , až na tristní výdrž NiCD :? . Po přestavbě na Li to bylo najednou pořádný dělo :twisted: , jenže motor krmený tvrdým Li doslova sfajroval :uh: . Nahradit jej stejným bylo nasnadě , jenže po čase znovu ? A znovu ? Ne . Použil jsem 3f s reglem a stroj jede dodnes :yes: .

Elektronům zdar *sun*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 550
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Přestavba P106 na Li-Ion

Příspěvek od ResHacker »

Ahoj, jo to je dobrej point. Ale pokud si to někdo už přestavuje, tak si většinou umí dát 1 a 1 dohromady a je jasný, že motor, kterej má štítkově 11kW trvale, 22kW špičkově nemůže dávat dlouhodobě 30kW - to jsou jednoduchý počty, prostě na ten plyn, pardon proud, nemůžu moc šlapat. Vím o x lidech, co mají stejně přestavěno a auto jim jezdí k plné spokojenosti dodnes. Horší to je v případě, že takto přestavěné auto koupí někdo, kdo o tom nemá páru. Pak je samozřejmě lepší tvé řešení, kterému se ale zatím snažím vyhnout z několika důvodů - fin. náročnost, původní elektronika musí pryč, na stk to taky asi nebude uplně košer - ale šlo by asi nabastlit původní štítek na nový motor :D a v neposlední řadě náročnost takové přestavby, nemám bohužel čas ani prostředky, abych se tomu věnoval. Ikdyž pravda, nejednou jsem o tom uvažoval, jelikož motor je fakt největší slabina těchto aut..
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Přestavba P106 na Li-Ion

Příspěvek od fugas »

Ten motor po čase shoří zcela svévolně.Oloupe se šelak a zkratuje se.Jeden mi takhle odešel, tak jsem koupil vrak a motor z něj ujel cca metr a shořel taky.Má to prostě svoje roky.
K tomu nabíjení si to konkrétně po té době už nepamatuji.Jak jsem psal, udělal jsem odpojování pomocí LOGO po dovršení napětí celého packu.Víc to stejně nejde ovlivnit.Jedině hlídat každý článek a odpojovat na základě toho.To už by mělo opravdu úroveň jak říkáš.Ta nabíječka si ty NiCd čas od času srovná až na 160V a hezky povaří.Poznáš že se to děje i právě na Checkelec.Jeden by řekl že stačí tento parametr přepsat na to své napětí a čas zkrátit.Jenže vzhledem k tomu že tam vše souvisí se vším, začne se to chovat nevyzpytatelně.Když jsem to dělal tenkrát já, tak na fórech nic moc nebylo.Pokud máš, jako že asi máš ty informace od někoho zkušeného, je klidně možné že jsem to na vlastní pěst překombinoval nebo mi něco nedošlo/uniklo.Bohužel už si nevzpomínám co jsem s tím nakonec všechno vyváděl, ale považuji za důležité tě radši upozornit.Ukončovací proud tam šel nastavit také.Měl jsem to na 1A právě kvůli pohodlnému balancování.Škoda že nepočítali s vývojem.Jde tam například prostě přepsat baterky na olovo a nabíjí to olovo, ale žádné Li v nabídce nejsou :D
Určitě doporučuji to důsledně hlídat.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Přestavba P106 na Li-Ion

Příspěvek od fugas »

ResHacker píše:
fugas píše:
Motor mám jeden na převinutí v Brně, ale pán toho má jaksi moc, tak se neozývá a já ho nehoním, jelikož zas nemám ty baterky no...
A kdo ti ho dělá? Není to náhodou p. Hrouz? Já jsem zas motor dával k jednomu člověku až k Ostravě, ale stator je vpodstatě komplet na převinutí a rotor je též špatný, s tím se ale moc dělat nedá. Sehnal jsem ale kontakt na jednoho Francouze co má ND na tyhle auta a motor by byl dokonce ochotný poslat...tak asi zvolim tuto cestu. Každopádně držim palec, ať ti ho dá dokupy ;)
Představil nás brácha, takže znám jen křestní jméno.Komplet to převinou a zalijou do pryskyřice.Nacenil mi to předběžně kolem 10 000Kč, což je rozhodně přijatelné.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 550
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Přestavba P106 na Li-Ion

Příspěvek od ResHacker »

fugas píše:
ResHacker píše:
fugas píše:
Motor mám jeden na převinutí v Brně, ale pán toho má jaksi moc, tak se neozývá a já ho nehoním, jelikož zas nemám ty baterky no...
A kdo ti ho dělá? Není to náhodou p. Hrouz? Já jsem zas motor dával k jednomu člověku až k Ostravě, ale stator je vpodstatě komplet na převinutí a rotor je též špatný, s tím se ale moc dělat nedá. Sehnal jsem ale kontakt na jednoho Francouze co má ND na tyhle auta a motor by byl dokonce ochotný poslat...tak asi zvolim tuto cestu. Každopádně držim palec, ať ti ho dá dokupy ;)
Představil nás brácha, takže znám jen křestní jméno.Komplet to převinou a zalijou do pryskyřice.Nacenil mi to předběžně kolem 10 000Kč, což je rozhodně přijatelné.
To je moc pěkná cena, i pokud by šlo jen o stator...předpokládám, že rotor máš v pořádku, tam s tím stejně nikdo nic neudělá.. Též předpokládám, že na statoru to silové vinutí z plochých vodičů máš OK, protože ten materiál nejde jentak sehnat, to by ti za tuto cenu těžko udělali. Sagem ti to teda přežil? Mě to vzalo i jeho...ale ten už mám opravený a ready.
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
tjencek
Příspěvky: 4
Registrován: sob říj 29, 2022 1:18 pm

Re: Přestavba P106 na Li-Ion

Příspěvek od tjencek »

Ahoj mám také Peugeot 106 už jednou přetavěn z NiCD na Lifepo4. Teď po výměně na lion zlobí a nenabíjí.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Přestavba P106 na Li-Ion

Příspěvek od fugas »

Ahoj. Trochu to prosím rozveď. Co kdy jak a proč.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 550
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Přestavba P106 na Li-Ion

Příspěvek od ResHacker »

tjencek píše:
Ahoj mám také Peugeot 106 už jednou přetavěn z NiCD na Lifepo4. Teď po výměně na lion zlobí a nenabíjí.
Nezměnilo se ti napětí packu směrem nahoru? To je pak nutné navýšit v nastavení Sagemu. Další věc, po které bych šel, zkontroluj si chybovku. Někdy mi auto vyhodí chybu "vysokonapěťové baterie" a pak samozřejmě nenabíjí. Stačí smazat a jede se dál. Možných příčin bude více, ale teď mě nic nenapadá. Musel bych to vidět...
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
tjencek
Příspěvky: 4
Registrován: sob říj 29, 2022 1:18 pm

Re: Přestavba P106 na Li-Ion

Příspěvek od tjencek »

ResHacker píše:
tjencek píše:
Ahoj mám také Peugeot 106 už jednou přetavěn z NiCD na Lifepo4. Teď po výměně na lion zlobí a nenabíjí.
Nezměnilo se ti napětí packu směrem nahoru? To je pak nutné navýšit v nastavení Sagemu. Další věc, po které bych šel, zkontroluj si chybovku. Někdy mi auto vyhodí chybu "vysokonapěťové baterie" a pak samozřejmě nenabíjí. Stačí smazat a jede se dál. Možných příčin bude více, ale teď mě nic nenapadá. Musel bych to vidět...
Napětí baterie se změnilo směrem nahoru, původní lifepo4 mělo 42 článků a 138V celkem. Tyhle Liion mají víc skoro 150V, takže nabité jedou , ale samo to nenabíjí, Teda nabíjí rekuperací , ale nikoli kabelem. Ještě bych chtěl napsat , že se jedná o první 106 předělanou od evc group včetně bms. Z toho zbylo akorát přemostění, když to k vůli chybě nejede.

Zajímalo by mě jak se dá nastavit napětí v Sagemu? Chybový hlášky se zjišťují stejně jako ve spalovací 106?
Ještě mi nezobrazuje stav baterie na budíku energie, jenom to při zapnutí to prolítne tam a zpátky.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek