možnost využití baterky z elektroauta (bmw i3) jako aku

Porada před realizací, doporučení, rady, nápady týkající se plánovaných ostrovních nebo poloostrovních systémů, projektování, zkušenosti, schémata, vhodné komponenty
Saman_CZ
Příspěvky: 31
Registrován: ned dub 03, 2022 9:26 am

Re: možnost využití baterky z elektroauta (bmw i3) jako aku

Příspěvek od Saman_CZ »

Mikel píše: Nevim co maji tedy ve Skodovne na PR za informace ale pokud se budeme bavit o i3 tak tam jsou clanky SANSUNG SDI a podle datasheetu maji zivotnost 5000 cyklu pri poklesu na 80%.
Pri provozu baterie ve FVE pokud je vse vhodne dimenzovano a navrzeno ( a ted nemluvim o extremistech ) se bezne udela za rok 170-200 cyklu. Moralni zivotnost LION nebo LIFEPO4 baterii je 12-15 let. Z toho plyne, ze v aplikace FVE stejne temer nikdo ani nevyuzije cyklickou zivotnost baterii. Ty baterie proste drive umrou na chemicke starnuti.
a koukas na datasheet od Samsungu, nebo na ten ktery k tomu vydava BMW pro jednotlive specifikace? protoze datasheet od Samsungu pro tech 18 variant baterii co od roku 2013 pro BMW i3 dorazilo, jsem nasel jen jeden pro jednu z 18 variant do prodeje a jsou zapsane vsechny v servisnich listech vozidla BMW i3 (v Eu prodavana auta ho musi mit na kazdy nahradni dil pro dane auto, podle toho se objednavaji dili na auta treba v servisu, pristup do toho mam kazdy servis nebo treba i my kancelarske krysi) kdys kouknu na datasheet nahradnich dilu, tak z tech 18 moznosti baterii pro ruzne i3 mezi lety 2013-2022 ktere dodava BMW, tak nejlepsi hodnotou zivotnosti v cyklech je u 2 z nich a to hodnota 4600 cyklu a jen pokud je dodrzena teplota 25 stupnu a nabijeni a vybijeni mezi 0,5-1C, + je tam vlhkost EOL a dalsi parametry, tedy vesmes parametry ktere nemas sanci pri provozovani vozidla mimo laboratorni podminky dosahnout

ve finale, at si kazdy dela co chce, u OZE ve firme bych se ale s takovouto baterii bal dela cokoliv jineho nez ji jen dobre skladovat na palete jako zavazi, ze na to proste nedostane revizi a tedy ani pojisteni dane firmy, a ryskovat ze kvuli baterce kde jsem usetril par tisic, pri sebemensim problemu pojistovna nemusi uhradit pojistnou skodu, protoze proste nebyli dodrzeny pojistne podminky, jak rikam, kazdeho svobodne rozhodnuti

a ciste prakticky, u baterii prozatim jen tapeme, jen malo aplikaci se dostalo do bodu kdy by meli ty baterie v tehle zemi dele nez treba 10-15 let v danem provozu v elektromobilu nebo u OZE, takze to jakou bude mit jaka baterie zivotsnot muzeme vesmes jen odhadovat, me proste ale prijde mnohem bezpecnejsi a praktictejsi, si poridit baterie nove, baterie primo navrzene k provozu u OZE a pripadne se zarukou ktera u nekterych vyrobcu respektive dovozcu dosahuje i 8-10 let, zaroven s ohledem na bezpecnost je mnohem lepsi si k OZE poridit normalni LFP baterie kde skrat a pretizeni nemusi znamenat ze popelem lehne cela nemovitost
Naposledy upravil(a) Saman_CZ dne úte dub 12, 2022 11:24 am, celkem upraveno 1 x.
brin
Příspěvky: 930
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm

Re: možnost využití baterky z elektroauta (bmw i3) jako aku

Příspěvek od brin »

Proč bys na to neměl dostat revizi? Když ty baterie umístíš do vhodné schránky (kovové), tak na to revizi samozřejmě dostaneš a i pojišťovna dle toho bude plnit. Tyhle nesmysly ohledně toho, že člověk nedostane revizi se tu objevují pořád.
Saman_CZ
Příspěvky: 31
Registrován: ned dub 03, 2022 9:26 am

Re: možnost využití baterky z elektroauta (bmw i3) jako aku

Příspěvek od Saman_CZ »

brin píše:Proč bys na to neměl dostat revizi? Když ty baterie umístíš do vhodné schránky (kovové), tak na to revizi samozřejmě dostaneš a i pojišťovna dle toho bude plnit. Tyhle nesmysly ohledně toho, že člověk nedostane revizi se tu objevují pořád.
tak kdys ano, tak smele do toho, slo by kdystak sem pak nejak dodat tu revizi naskenovanou? s rozmazanyma udajema ktere jsou citlive samozrejme
mopadzi
Příspěvky: 1003
Registrován: úte led 24, 2012 8:55 am
Lokalita: Okolí Uherského Brodu
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: možnost využití baterky z elektroauta (bmw i3) jako aku

Příspěvek od mopadzi »

já sháněl revizáka na mou FV několik let. Pak jsem to vzdal. Až najdete někoho kdo je pod to ochoten se podepsat tak sem s ním
kdo si hraje nezlobí
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
Mikel
Schválený prodejce
Příspěvky: 970
Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm

Re: možnost využití baterky z elektroauta (bmw i3) jako aku

Příspěvek od Mikel »

Saman_CZ píše:
a koukas na datasheet od Samsungu, nebo na ten ktery k tomu vydava BMW pro jednotlive specifikace? protoze datasheet od Samsungu pro tech 18 variant baterii co od roku 2013 pro BMW i3 dorazilo, jsem nasel jen jeden pro jednu z 18 variant do prodeje a jsou zapsane vsechny v servisnich listech vozidla BMW i3 (v Eu prodavana auta ho musi mit na kazdy nahradni dil pro dane auto, podle toho se objednavaji dili na auta treba v servisu, pristup do toho mam kazdy servis nebo treba i my kancelarske krysi) kdys kouknu na datasheet nahradnich dilu, tak z tech 18 moznosti baterii pro ruzne i3 mezi lety 2013-2022 ktere dodava BMW, tak nejlepsi hodnotou zivotnosti v cyklech je u 2 z nich a to hodnota 4600 cyklu a jen pokud je dodrzena teplota 25 stupnu a nabijeni a vybijeni mezi 0,5-1C, + je tam vlhkost EOL a dalsi parametry, tedy vesmes parametry ktere nemas sanci pri provozovani vozidla mimo laboratorni podminky dosahnout

ve finale, at si kazdy dela co chce, u OZE ve firme bych se ale s takovouto baterii bal dela cokoliv jineho nez ji jen dobre skladovat na palete jako zavazi, ze na to proste nedostane revizi a tedy ani pojisteni dane firmy, a ryskovat ze kvuli baterce kde jsem usetril par tisic, pri sebemensim problemu pojistovna nemusi uhradit pojistnou skodu, protoze proste nebyli dodrzeny pojistne podminky, jak rikam, kazdeho svobodne rozhodnuti

a ciste prakticky, u baterii prozatim jen tapeme, jen malo aplikaci se dostalo do bodu kdy by meli ty baterie v tehle zemi dele nez treba 10-15 let v danem provozu v elektromobilu nebo u OZE, takze to jakou bude mit jaka baterie zivotsnot muzeme vesmes jen odhadovat, me proste ale prijde mnohem bezpecnejsi a praktictejsi, si poridit baterie nove, baterie primo navrzene k provozu u OZE a pripadne se zarukou ktera u nekterych vyrobcu respektive dovozcu dosahuje i 8-10 let, zaroven s ohledem na bezpecnost je mnohem lepsi si k OZE poridit normalni LFP baterie kde skrat a pretizeni nemusi znamenat ze popelem lehne cela nemovitost
Ono to asi neni podstatne jestli to je 4600 nebo 5000cyklu. To neni zadny zasadni rozdil.
U te 8-10ti lete zaruky, kterou nabizi pro cele LIFEPO4 baterie vyrobce je ale take potreba si nastudovat podminky pro prodlouzenou zaruku. Nekoukat jen na ty tve cisla :) Marketing je mocna zbran :) a vzdy zalezi jak se to prezentuje.
Co se tyce pouzitych baterii z EV, asi ty automobilky nebudou hlupaci, pokud chteji pouzivat pouzite baterie z EV prave pro OZE jako uloziste, nebo se domnivate, ze tam delaji hlupaci, kteri nevedi co delaji?
To same pokud se tyce pouziti LION baterii pro OZE, kouknete se treba na predniho evropskeho vyrobce bateriovych uloziste jak pro OZE tak i pro prumyslove aplikace firmu BMZ, pouzivaji vydradne LION clanky a asi to nebude z duvodu, ze chteji jak naznacujete " zakladat pozary u zakazniku" ale asi to bude tim, ze vedi co delaji a proc to delaji. Pokud by pro nejvetsiho evropskeho vyrobce bateriovych aplikaci bylo tak nebezpecne pouzivani LION baterii asi by je nepouzival. Naopak to, ze nepouziva LIFEPO4 ma asi take nejake duvody.
Takze asi bych se vyvaroval vasich komentaru typu " popelem lehne cela nemovitost" a podobne, ktere zde sirite vasi neznalosti. Ono nestaci si jen nekde na internetu precist nejake pohadky a kouknout na nejaka videa. Je potreba se celou problematikou zabyvat hloubeji a ne jen " ale na internetu jsem cetl, videl "
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
Matess
Příspěvky: 1537
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: možnost využití baterky z elektroauta (bmw i3) jako aku

Příspěvek od Matess »

duvody jsou podle me cenove... liion je levnejsi = vyssi zisk.
Saman_CZ
Příspěvky: 31
Registrován: ned dub 03, 2022 9:26 am

Re: možnost využití baterky z elektroauta (bmw i3) jako aku

Příspěvek od Saman_CZ »

Mikel píše: Ono to asi neni podstatne jestli to je 4600 nebo 5000cyklu. To neni zadny zasadni rozdil.
U te 8-10ti lete zaruky, kterou nabizi pro cele LIFEPO4 baterie vyrobce je ale take potreba si nastudovat podminky pro prodlouzenou zaruku. Nekoukat jen na ty tve cisla :) Marketing je mocna zbran :) a vzdy zalezi jak se to prezentuje.
Co se tyce pouzitych baterii z EV, asi ty automobilky nebudou hlupaci, pokud chteji pouzivat pouzite baterie z EV prave pro OZE jako uloziste, nebo se domnivate, ze tam delaji hlupaci, kteri nevedi co delaji?
To same pokud se tyce pouziti LION baterii pro OZE, kouknete se treba na predniho evropskeho vyrobce bateriovych uloziste jak pro OZE tak i pro prumyslove aplikace firmu BMZ, pouzivaji vydradne LION clanky a asi to nebude z duvodu, ze chteji jak naznacujete " zakladat pozary u zakazniku" ale asi to bude tim, ze vedi co delaji a proc to delaji. Pokud by pro nejvetsiho evropskeho vyrobce bateriovych aplikaci bylo tak nebezpecne pouzivani LION baterii asi by je nepouzival. Naopak to, ze nepouziva LIFEPO4 ma asi take nejake duvody.
Takze asi bych se vyvaroval vasich komentaru typu " popelem lehne cela nemovitost" a podobne, ktere zde sirite vasi neznalosti. Ono nestaci si jen nekde na internetu precist nejake pohadky a kouknout na nejaka videa. Je potreba se celou problematikou zabyvat hloubeji a ne jen " ale na internetu jsem cetl, videl "
prave proto ze tam nedelaji hlupaci, tak moc dobre vedi co ty baterie umej a jake maj vyhody a nevyhody, a kouknete se jake kapacity a k jakym OZE aplikacim se ty baterie z BEV primo v rezii automoblka + nekdo skladaj, a tim ze delam v PR tak vim jak vas v propagacnich materialech namlsat, skutecnost je pak krapet odlisna nez co si vetsina predstavuje

ja na to lehne popelem koukam ocima urednika, predstava ze mam firmu kde mam nejake OZE na strese a baterie nekde v technicke mistnosti a nemam to pojistene, je podle me desiva, nekde v soukromem baracku pohoda, tam je to vec asi bezna, ale u firmy? ja vidim jak se resi pojisteni u nas ve firme, a ted nemyslim Skodovku, pro Skodovku delam kontraktorsky, ale moji firmu co mame s kolegou, sebemensi blbost, sebemensi chyba v papiru a sebemensi pochybnost pojistovaka, a pojistka se muze roztrhat a odepsat jako vyhozenej naklad, chapu jsem na foru kde je spousta nadsencu co si umej udelat a zapojit spoustu veci lip nez profici s razitkem, ale v tom firemnim prostredi je proste razitko dulezite pro ty koncove korporaty, takze bych opravdu nechtel resit pripadnej problem, kde rekneme mala fabricka vyrabi neco, a jednoho dne si rekne ze na strese je super mit fotovoltaiku a nekde v utrobach tovarnicky pripojenou baterku z elektromobilu, kterej revizak na tohle da razitko? baterie ktera neni urcena vyrobcem pro provoz s OZE, prvni problem pro razitko, jak bude ta baterka zabezpecena? aby na to slo dostat razitko tak to musi plnovat urcite certifikace a normy a 100% by na to museli vydat posudek i hasici, i nam do servrovny museli hasici vydat stanovisko na umisteni UPS protoze se proste jedna o manipulaci s elektrickym zarizenim kde muze vzniknout pozar a tim ze se jedna o budovu nebytovou tak se na ni vstahujou uplne jina pravidla nez na bytovou kde si vlastnici muzou delat vesmes co chtej a spolehaj se na "pojistku na blbost", jinak to pojistovna nepojistila, takze silne pochybuju ze by pojistovna pojistila podomacku udelanou zalozni baterii k OZE z trzkcni baterie z elektromobilu ktera nema od vyrobce jasne deklarovane nejakym isem ze muze slouzit jako baterie k OZE

nakonec je na samotnem tazateli jak s tim nalozi, pripadne riziko si ponese on, ne my co tady diskutujem
petr541
Příspěvky: 6
Registrován: stř bře 23, 2022 8:30 am

Re: možnost využití baterky z elektroauta (bmw i3) jako aku

Příspěvek od petr541 »

ano, je to samozřejmě riziko...někdo tady psal, že za obdobnou cenu se dá pořídit nová přímo z číny...máte někdo konktrétní zkušenosti s nákupem, prodejcem, kde vše zafungovalo? Díval jsem se na Alibabu, oslovil jednu firmu a už mi jich psalo asi 10 a samozřejmě všichni mají ty nejlepší baterie a nejmodernější řízení apod.
petr541
Příspěvky: 6
Registrován: stř bře 23, 2022 8:30 am

Re: možnost využití baterky z elektroauta (bmw i3) jako aku

Příspěvek od petr541 »

jako měnič budeme mít nejspíš, doufám, Solax 15kW asymetrický....ale tak i tak mě baterie láká pro následné perfektní vytížení....je tady spousta fajn komentů...spousta lidí to provozuje. Ovšem já jsem laik a nechci/nemůžu tomu obětovat x měsíců zkoumání a času. Ideálně hledám hotové řešení, případně někoho kdo by mi pomohl, baterii a vše kolem toho zkompletoval. Samozřejmě ne zadarmo, spíš někdo šikovný kdo má zkušenosti a čas
Mikel
Schválený prodejce
Příspěvky: 970
Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm

Re: možnost využití baterky z elektroauta (bmw i3) jako aku

Příspěvek od Mikel »

Saman_CZ píše: je super mit fotovoltaiku a nekde v utrobach tovarnicky pripojenou baterku z elektromobilu, kterej revizak na tohle da razitko? baterie ktera neni urcena vyrobcem pro provoz s OZE, prvni problem pro razitko, jak bude ta baterka zabezpecena? aby na to slo dostat razitko tak to musi plnovat urcite certifikace a normy a 100% by na to museli vydat posudek i hasici, i nam do servrovny museli hasici vydat stanovisko na umisteni UPS protoze se proste jedna o manipulaci s elektrickym zarizenim kde muze vzniknout pozar a tim ze se jedna o budovu nebytovou tak se na ni vstahujou uplne jina pravidla nez na bytovou kde si vlastnici muzou delat vesmes co chtej a spolehaj se na "pojistku na blbost", jinak to pojistovna nepojistila, takze silne pochybuju ze by pojistovna pojistila podomacku udelanou zalozni baterii k OZE z trzkcni baterie z elektromobilu ktera nema od vyrobce jasne deklarovane nejakym isem ze muze slouzit jako baterie k OZE

nakonec je na samotnem tazateli jak s tim nalozi, pripadne riziko si ponese on, ne my co tady diskutujem
Je to uplne stejne jako kdyz si koupite clanky LIFEPO4 a poskladate baterii. Domnivate se snad, ze na poskladanou LIFEPO4 baterii mate jina razitka, nez na baterie LION? :) Pokud si nekdo posklada napr 48V Aku z LION, LIFEPO4, LTO, NICD, NIMH je to stale stejne. A uprimne 90% revizaku se tim zabyvat nebude, protoze vubec nebude vedet co ma resit. To je proste realita, pokud rezivni technik dela jen bezne revize a ne FVE.
K ostatnimu se nema smysl vyjadrovat.
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
mopadzi
Příspěvky: 1003
Registrován: úte led 24, 2012 8:55 am
Lokalita: Okolí Uherského Brodu
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: možnost využití baterky z elektroauta (bmw i3) jako aku

Příspěvek od mopadzi »

a vůbec...Saman_cz jsi tady správně? Tady se řeší jak to vyřešit aby to šlo.....A ono to většinou jde i když legislativně to občas má trhliny
kdo si hraje nezlobí
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
kuli
Příspěvky: 452
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: možnost využití baterky z elektroauta (bmw i3) jako aku

Příspěvek od kuli »

petr541 píše:jako měnič budeme mít nejspíš, doufám, Solax 15kW asymetrický....ale tak i tak mě baterie láká pro následné perfektní vytížení....je tady spousta fajn komentů...spousta lidí to provozuje. Ovšem já jsem laik a nechci/nemůžu tomu obětovat x měsíců zkoumání a času. Ideálně hledám hotové řešení, případně někoho kdo by mi pomohl, baterii a vše kolem toho zkompletoval. Samozřejmě ne zadarmo, spíš někdo šikovný kdo má zkušenosti a čas
Pokiaľ chceš Solax tak máš batérie vyriešené, pretože HV akumulátory podomácky nespravíš a musíš kúpiť hotové, bezpečne aj s certifikátom.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
brin
Příspěvky: 930
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm

Re: možnost využití baterky z elektroauta (bmw i3) jako aku

Příspěvek od brin »

Proč by nezvládl po domácku 360V baterii? Vždyť stačí, když vezme celý pack z EV a je to.
cipis
Příspěvky: 4580
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: možnost využití baterky z elektroauta (bmw i3) jako aku

Příspěvek od cipis »

Protože to už patří do jiné "kategorie" zařízení kvůli napětí?
Cokoliv nad 120V už ojebáváme celkem pěkně vůči normám, no a když to vynásobíš 3x ...

Teda ne že bychom ojebávali i to pod 120V, ale těch 120V je někdy hranice života či zdraví.
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
brin
Příspěvky: 930
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm

Re: možnost využití baterky z elektroauta (bmw i3) jako aku

Příspěvek od brin »

Jo, takže normy. Jasně. Tak jo. Zabít dokáže 230 V v zásuvce docela spolehlivě. Ano, DC může zabíjet už od 80 V, když na to přijde. Stále jsem ovšem nepochopil důvod, proč by si to nezbastlil sám doma, když si k tomu něco načte a použije vhodné ochranné pomůcky.
cipis
Příspěvky: 4580
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: možnost využití baterky z elektroauta (bmw i3) jako aku

Příspěvek od cipis »

Ne normy, ale bezpečnost. A není to jen o bezpečnosti toho, kdo se v tom aktuálně vrtá, ale zejména bezpečnost všech, co tam bydlí či co se tam prostě vyskytnou.
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
petr541
Příspěvky: 6
Registrován: stř bře 23, 2022 8:30 am

Re: možnost využití baterky z elektroauta (bmw i3) jako aku

Příspěvek od petr541 »

při využití Solaxu lze používat jen vysokonapěťové baterie, myslíte to tak?
Saman_CZ
Příspěvky: 31
Registrován: ned dub 03, 2022 9:26 am

Re: možnost využití baterky z elektroauta (bmw i3) jako aku

Příspěvek od Saman_CZ »

mopadzi píše:a vůbec...Saman_cz jsi tady správně? Tady se řeší jak to vyřešit aby to šlo.....A ono to většinou jde i když legislativně to občas má trhliny

jsem tu proto, ze sam resim malou OZE a chtel bych ji mit postavenou spravne, a zde na foru jsem se vesmes dozvedej jak to spravne udelat, takze ja osobne zacnu od rozvodu, kompletnich rozvodu a postupne budu postupovat dal, aby to fungovalo a bylo vse spravne, pritom moje puvodni myslenky bili na gridfree menic za asi 12 tisic a par panylku k tomu, a azdejsi rekl bych lidi kteri vedi o cem asi pisou, me utvrdili v tom, ze pokud to nebudu mit vse spravne a dobre, tak to muze ve finale bejt jen spotrebic na skodu a vyhody OZE me muzou zmizet pred ocima v cislech

resit aby to slo by se melo i ramci nejakych mezi, jasne jde zapojit cokoliv na cokoliv a fungovat to nejak bude, otazkou je, jestli to ve finale ale udela tu sluzbu co to delat ma a jestli ti to udela bezpecne a kvalitne

a v tomto vlakne zacina vylejzat spousta zajimavych informaci, a docela se divim ze tu jeste nekdo vubec je schopnej tazateli doporucit podomacku skladanou baterku z auta, tohle nakonec muze skoncit hodne spatne az tak ze to fakt nekomu ublizi, a jen proto ze si nekdo rekkne ze usetrit par tisic je vlastne dobre rozhodnuti

ja kdys zacal uvazovat o OZE tak si rikal, jo to bude par tisic, 20-30 tisic, ted po cca roce kdy OZE resim a hledam k tomu informace, tak jiz vim ze abych nemel jen zmet kabelu nejak zapojenych a bez poradnych ochran (ktere ale nikdy nebude treba ten system muset pouzit, airbag taky vzivote nemusim v aute viuzit, ale jsem sakra rad ze jich v tom aute mam 10) a dnes jiz kalkuluju radsi se sumou 5x vetsi nez pred tim rokem, jo sice me to navratnost schodi ze 3 na 15 let, ale vim ze to bude bezpecne, ze na to dostanu revizi, ze me to pojistovna do-pojisti a ze kdys bude problem, tak budu mit alespon moznosti jak ten problem resit jinak nez fatalne
MirekX
Příspěvky: 29
Registrován: pon zář 27, 2021 7:22 pm
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Re: možnost využití baterky z elektroauta (bmw i3) jako aku

Příspěvek od MirekX »

Každá FVE je riziko, baterky ještě větší. Kdo se bojí, ať se do toho raději nepouští. Pokud se bude hledat problém, vždycky se najde. I mobilní telefon se dokáže vznítit a pochybuju že někdo dělá na jeho nabíječce co půl roku revizi... Tady je to fórum pro nadšence a kutily, samozřejmně firemní a výkonnější FVE se musí řešit jinak.
DEYE 12kW 3fáz jako ostrov, 30ks panelů celkem cca 8500Wp, baterie z elektroaut 55kWh, VW E-golf
kuli
Příspěvky: 452
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: možnost využití baterky z elektroauta (bmw i3) jako aku

Příspěvek od kuli »

petr541 píše:při využití Solaxu lze používat jen vysokonapěťové baterie, myslíte to tak?
Solax potrebuje batériu 180 - 650 V. Doporučené 400 V.

Batériu z EV určite na Solax oficiálne nezapojíš. Originál BMS nespojazdníš, to by si musel vedieť naprogramovať.
Original vysokonapäťové batérie sú drahé a nedostatkové.

Nezachytil som na fóre, že by to niekto robil vysokonapäťové batérie podomácky.
Pospájať sa to dá, ale už len kvôli bezpečnosti, balancovaniu , atď

Väčšinou tu bastlíme 48 V.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek