Jedoucí metro pod vodou ?
Novinky na MyPower.CZ, podpora, návrhy, nápady, náměty, stížnosti ...
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Jedoucí metro pod vodou ?
Dobrý den komunito. Dnes se na iděsu objevil článek o povodních v Číně.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ ... nicni_ajez
Jako dobře, povodně jsou všude, je to katastrofa, ale co mě tedy dost spadla brada je video, které je z iděsu odkazováno na twitteru.
https://twitter.com/PDChina/status/1417553648977072130
Fakticky od začátku je tam záběr na nějaký dopravní prostředek, hádám metro nebo tak něco, nebo vlak. Lidi z poloviny pod vodou a za dveřmi je vidět, že to jede.
A to jako fakt, nebo to je nějaký render v Blenderu?
To jako že by takový vehykl fakt jel takovou rychlostí, jako vypadá, že jede po zaběru na zasunovací dveře?
A pokud je to kolejové vozidlo, to by ho ten proud nenadnesl a nevykolejil?
A jako jak je to v té vodě napájené?
A jako jak to někdo vpředu řídí? Když asi pod vodou bude i palubovka a ovládací prvky?
Já nevím, příjde to jen mě trošku uhozené, nebo se pletu a fakt je něco takového reálné?
Proč se ptám tu? Páč jsme tu komunita řešící energie a mě se to v kombinaci s tou vodou prostě nezdá.
Čichám něco shnilého na internetu.
A nebo to nejede a ta voda tam jen teče kolem toho a lidi tam jen tak stojí ve vodě.
Nějaký komenty k tomu někdo ?
Dík.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ ... nicni_ajez
Jako dobře, povodně jsou všude, je to katastrofa, ale co mě tedy dost spadla brada je video, které je z iděsu odkazováno na twitteru.
https://twitter.com/PDChina/status/1417553648977072130
Fakticky od začátku je tam záběr na nějaký dopravní prostředek, hádám metro nebo tak něco, nebo vlak. Lidi z poloviny pod vodou a za dveřmi je vidět, že to jede.
A to jako fakt, nebo to je nějaký render v Blenderu?
To jako že by takový vehykl fakt jel takovou rychlostí, jako vypadá, že jede po zaběru na zasunovací dveře?
A pokud je to kolejové vozidlo, to by ho ten proud nenadnesl a nevykolejil?
A jako jak je to v té vodě napájené?
A jako jak to někdo vpředu řídí? Když asi pod vodou bude i palubovka a ovládací prvky?
Já nevím, příjde to jen mě trošku uhozené, nebo se pletu a fakt je něco takového reálné?
Proč se ptám tu? Páč jsme tu komunita řešící energie a mě se to v kombinaci s tou vodou prostě nezdá.
Čichám něco shnilého na internetu.
A nebo to nejede a ta voda tam jen teče kolem toho a lidi tam jen tak stojí ve vodě.
Nějaký komenty k tomu někdo ?
Dík.
-
- Příspěvky: 4004
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Jedoucí metro pod vodou ?
Řekl bych, že metro nejede, ale stojí. A kolem vozů proudí voda. Trpěliví cestující čekají, až je někdo zachrání.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Re: Jedoucí metro pod vodou ?
Asi to bude nejpravděpodobnější, ale jak se dívám na ty dveře a co se děje za nima, tak být to v tunelu, tak to ten proud strhne cele tu soupravu a lidi by tam asi tak trpělivě nestáli. Nebo se to už o něco zarazilo zezadu a zepředu musí být ale tlak jako kráva.Při tom proudu? Takový proud už běžně odplavuje auta.rva píše:Řekl bych, že metro nejede, ale stojí. A kolem vozů proudí voda. Trpěliví cestující čekají, až je někdo zachrání.
-
- Příspěvky: 634
- Registrován: ned úno 25, 2018 5:04 pm
- Lokalita: Havlíčkův Brod
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 19845
- Kapacita baterie [kWh]: 66
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Re: Jedoucí metro pod vodou ?
K tomu videu.
Těžko říci, čím je ten vlak tažený. Pokud je to dieselová lokomotiva s hydraulickým přenosem výkonu tak ta pojede dokud se nedostane voda do elektriky na ovládání. U dieselelektriky bych si tak jistý nebyl. Nápravové motory jsou sice hodně odolné, ale provoz přímo pod vodou? Při napětí v řádech stovek voltů na trakčním motoru? Fakt nevím. Naše lokomotivy mají hlídání izolačního stavu (starší zemní relé, novější bender), těm by se to asi moc nelíbilo.
Co se týká řídícího stanoviště. U klasické lokomotivy je poměrně vysoko (u brejlovce cca 2 metry), rozvodná skříň je na stanovišti za strojvedoucím, případně ve strojovně.
Pokud budu mluvit sám za sebe, já bych s tím nejel. Pokud nevidím hlavu kolejnice tak nejedu (je to i v předpise). Na kolejích může něco ležet, mohou být podemleté. Snad kdyby se hnala přívalová vlna. Ale o tom radši nepřemýšlím... .
Třeba to v Číně mají jinak.
Edit: to čekání na záchranu je taky možné. Ve vagónu se totiž nemele voda, což by při jízdě dělala.
Těžko říci, čím je ten vlak tažený. Pokud je to dieselová lokomotiva s hydraulickým přenosem výkonu tak ta pojede dokud se nedostane voda do elektriky na ovládání. U dieselelektriky bych si tak jistý nebyl. Nápravové motory jsou sice hodně odolné, ale provoz přímo pod vodou? Při napětí v řádech stovek voltů na trakčním motoru? Fakt nevím. Naše lokomotivy mají hlídání izolačního stavu (starší zemní relé, novější bender), těm by se to asi moc nelíbilo.
Co se týká řídícího stanoviště. U klasické lokomotivy je poměrně vysoko (u brejlovce cca 2 metry), rozvodná skříň je na stanovišti za strojvedoucím, případně ve strojovně.
Pokud budu mluvit sám za sebe, já bych s tím nejel. Pokud nevidím hlavu kolejnice tak nejedu (je to i v předpise). Na kolejích může něco ležet, mohou být podemleté. Snad kdyby se hnala přívalová vlna. Ale o tom radši nepřemýšlím... .
Třeba to v Číně mají jinak.
Edit: to čekání na záchranu je taky možné. Ve vagónu se totiž nemele voda, což by při jízdě dělala.
S-UPS.
20kWp v panelech rozdělených mezi východ, jih a západ. Do osmi stringů.
Baterie
Staré LiFePo4 o kapacitách 12, 24 kWh
Nové LiFePo4 o kapacitách 14, 14 kWh (od listopadu 2022), 14kWh (srpen 2024).
Rezerva Pb vrla 200Ah.
Systémové napětí 48V
Hlavní měnič Victron 5000VA.
Pomocné měniče 2x REVO VM 5000
Regulátory PCM60X
Systém je modulární s možností dalšího rozšíření (kdyby bylo kam) řešený tak, aby při výpadku kteréhokoliv jednoho modulu mohly ostatní fungovat dál bez omezení.
20kWp v panelech rozdělených mezi východ, jih a západ. Do osmi stringů.
Baterie
Staré LiFePo4 o kapacitách 12, 24 kWh
Nové LiFePo4 o kapacitách 14, 14 kWh (od listopadu 2022), 14kWh (srpen 2024).
Rezerva Pb vrla 200Ah.
Systémové napětí 48V
Hlavní měnič Victron 5000VA.
Pomocné měniče 2x REVO VM 5000
Regulátory PCM60X
Systém je modulární s možností dalšího rozšíření (kdyby bylo kam) řešený tak, aby při výpadku kteréhokoliv jednoho modulu mohly ostatní fungovat dál bez omezení.
-
- Příspěvky: 1779
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Jedoucí metro pod vodou ?
mě spíš zaujala ta 20ti metrová trhlina v nádrži.... to je doufám překlep.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 20 Odpovědi
- 1378 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od dumi
-
- 22 Odpovědi
- 945 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od matobabetak
-
- 29 Odpovědi
- 3093 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mobilik