Daň za elektromobil
Alternativní zdroje energie a právní úprava, revize, nařízení ...
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Daň za elektromobil
Mě tedy příde, že někteří politici tlačí rádoby zelené věci a ani nepřemýšlejí nad dopady a pak jsou strašně překvapení.
Pak třeba takovou daň za elektro řeší horkou jehlou a podle toho potom ten paskvil vypadá.
Stačí se jen podívat na eshop na dálniční známky, jak to zase dopadlo. Třípoložkový eshop by tu bylo schopno spíchnout několik jedinců co trošku umí html a php za jeden víkend. Například admin. I já bych si na to věřil a to web je mojí prácí jen okrajově. V práci jsem udělal daleko složitější portál zhruba za měsíc a něco.
Pak třeba takovou daň za elektro řeší horkou jehlou a podle toho potom ten paskvil vypadá.
Stačí se jen podívat na eshop na dálniční známky, jak to zase dopadlo. Třípoložkový eshop by tu bylo schopno spíchnout několik jedinců co trošku umí html a php za jeden víkend. Například admin. I já bych si na to věřil a to web je mojí prácí jen okrajově. V práci jsem udělal daleko složitější portál zhruba za měsíc a něco.
-
- Příspěvky: 2028
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Daň za elektromobil
Tak to by jsi jim křivdil,většina dobře ví co dělá,mohu tě jen ujistit,že blaho občanů jim je ukradené a myslí jen na to svoje a naopak za pár stříbrných klidně nechají klidně zadlužit celý národ,vždyt oni to platit nebudou,naivně si myslí,že jim to projde ,jen zapomínají že křiváky nemá nikdo rád a pokud dobře odvedou svou práci,budou poté jako první zlikvidováni,aby nemohli ukázat na toho,kdo je do toho ukecal.Naivně si myslí že za zásluhy budou ušetřeni,stačí se podívat do minulosti jak to vždy chodí,pravda někteří tomu neuvěří a poté budou překvapeni že je to semlelo....zatím máme jen jednu možnost,chovat se tak,jak chceme aby se ostatní chovali k nám,někdy to jde ztuha ale kéž se nám to všem daří...
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
-
- Příspěvky: 1505
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Daň za elektromobil
Ale drek. Pozemní komunikace nejvíc poškozují těžká vozidla. Není to tak, že 24 osobních aut, která váží dohromady jako jeden naložený kamion, poškodí či opotřebuje komunikaci stejně jako ten kamion. Je tam cosi jako exponenciální průběh vlivu nápravové hmotnosti na poškození komunikace. Kdosi uváděl, že jeden kamion opotřebí silnici jako 16000 osobních aut, nicméně ani to si myslím, že bude správné číslo, patrně to bude mnohem víc. Pak je tu další věc. Hned po těžkých vozidlech je největším kazisvětem na našich silnicích počasí, konkrétně v zimě. Přes den lehce nad nulou, sníh roztaje. Voda z něj vteče do asfaltu (vozovka není jen čistý asfalt, který je vodonepropustný, ale pórovitý asfaltobeton), do betonu, do podloží, všude. Přes noc přituhne, ta voda v pórech v té vozovce zmrzne. Ráno zase roztaje. A tak dokola. A to je jen zjednodušení, není to jen sníh, ale i kondenzující voda ze vzduchu, je tam nějaká difuze vodních par atd. Led pak roztrhá ledacos, i ten kryt vozovky, často napáchá škody i na podloží. Pak stačí, aby přes to přejel autobus zajišťující dopravní obslužnost s pouhými pěti či šesti tunami na nápravu, nemusí to být ani ten přetížený kamion se dřevem a vznikají díry jako pasti na mamuty. Nějaké množství osobáků, které po té silnici projedou, v tom vůbec nehraje roli.PavelR píše:Daň za použití státní cesty by mě jako taková nevadila. Třeba na dálnici víc na okresce míň, na cestě kolem obecního hnoje nejmíň. Klidně. Započítat koeficient váhy auta, počet náprav, prostě věci kterýma se liší auta v opotřebení cest. Prostě když málo jezdím tak málo platím - stejně jak třeba daň z příjmu - mám málo platím málo. Paušály jsou blbost. Ti co jezdí málo jsou na to bytí, ti co hodně tak se smějí.
To, co se tady masivně děje, je obrovské dotování infrastuktury zejména pro nákladní, ale také pro veřejnou dopravu z peněz provozovatelů osobních aut. A to je špatně.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Daň za elektromobil
Tak silnice nepoškozují ani tak kamiony, jako přeložené kamiony. Podle toho když jdou policajti vážit, tak jich bejvá přetížených hodně a provozovatelé o tom vědí, tak řidičům dávají rovnou 30 tis keš na pokutu za odmítnutí vážení. Protože se jim to vyplatí.
Ano, nejspíš se dotují silnice pro kamiony i z osobní dopravy. Stejně tak jako se dotují třeba obézní lidi bez pohybu ze zdravotního pojištění lidí co žijí zdravě.
Jenže je třeba si uvědomit, že kdyby to tak nebylo. Tak se to promítne jinde. Třeba v konečných cenách produktů, které ti kamion vozí do obchodu.
Ano, nejspíš se dotují silnice pro kamiony i z osobní dopravy. Stejně tak jako se dotují třeba obézní lidi bez pohybu ze zdravotního pojištění lidí co žijí zdravě.
Jenže je třeba si uvědomit, že kdyby to tak nebylo. Tak se to promítne jinde. Třeba v konečných cenách produktů, které ti kamion vozí do obchodu.
-
- Příspěvky: 7688
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Daň za elektromobil
Silnice nejvíc poškozují jejich stavitelé, už pře 2k lety to měli římani zmáklý tak, že po jejich cestách se jezdí dodnes, jenom s novým povrchem. Když jsem viděl partu amatérů, kteří se pokušeli uválcovat jíl, na kterej dali cca 30cm makadamu a na to už jenom jemnej štěrk a asfalt, bylo mi jasný, že to dopadne jak s Lomikarem (kdo nezná - do roka a do dne). vzhledem k tomu, že místo je v zatáčce, navíc udělali novou kanalizaci, kterou zasypalli už od potrubí odvalem, tj materiálem, kterej po prvním zhutnění už nesedne a je tvrdej, tak za měsíc začaly vznikat nerovnosti, za rok vznikly první díry a dnes už je popraskaná i ta kanalizace, protože je zasypaná tvrdým materiálem, ale okolo je bláto. Ale dotace eu tenhle tyjátr neminuly. To člověk nemusí být ani odborník na dopravní stavby, aby pochopil, že tohle nevydrží. O kousek dál za komančů renovovali cestu na bažině - vybagrovali co šlo, a když narazili na dubový trámy, tak naštěstí dostali rozum a nechali je tam. Cesta vypadá i za 40 let celkem ok, občas se mění asfalt. Je to na stejné trase, tj jezdí tam ty stejný kamiony, v poslední době hlavně se dřevem, a co nechápu, jezdí na obě strany, možná to jenom vozí semo tamo nazdařbůh, aby dostali dotace...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 1505
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Daň za elektromobil
To je sice relevantní protiargument, ale to by to přece mělo být. Současné přerozdělování totiž paralyzuje ekonomickou kalkulaci -- nevíme, co má v dopravě jaké reálné náklady. Navíc tohle dotování nákladní dopravy výrazně omezuje hledání a využívání substitutů. Taky tím dotujeme levnější zboží spotřebitelům v jiných zemích na svůj úkor. Je docela dobře možné, že kdyby kamion měl platit skutečné náklady svého provozu, vyplatilo by se například nakládat někde u hranic návěsy nebo celé kamiony na vlaky a třeba i postavit nějakou novou železnici (ideálně soukromou, jako tomu bývalo, když se u nás ty tratě ještě stavěly a ne jen udržovaly v rozkladu), využivala by se vozidla s větším množstvím náprav (ve Státech třeba mnoho sklápěček vypadá nějak takhle: https://en.wikipedia.org/wiki/Dump_truc ... _Truck.jpg -- tím netvrdím, že tam je situace ideální, taky není), prostě hledaly by se alternativy, které by třeba výsledku v makročíslech mohly dokonce vyjít levněji než to, co tu máme teď.dracekvo píše:Jenže je třeba si uvědomit, že kdyby to tak nebylo. Tak se to promítne jinde. Třeba v konečných cenách produktů, které ti kamion vozí do obchodu.
Jinak samozřejmě souhlasím i s Kodlem, že nevhodná technologie a pseudoúdržba má na stavu vozovek taky svůj podíl, ale je to prostě jedno k druhému a všechno jsou to patologické projevy toho dopravního socialismu, co tu panuje.
-
- Příspěvky: 1505
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Daň za elektromobil
Se někdy podívej, jak vypadá silnice zakrytá stromy a jak vypadá silnice, která zakrytá stromy není. Není to jen o provozu. Ta vozovka, co zakrytá stromy není, má do roka mnohem víc těch zámrzných cyklů (jednoduše slunce za jasného dne asfalt rozheřeje a ledové krystaly v něm rozpustí, i když teplota vzduchu je pod bodem mrazu a naopak i za jasné zářiové nebo květnové noci se může povrch vozovky díky vyzařování tepla dostat pod bod mrazu, i když teplota vzduchu bude dost nad ním, stejný efekt jako třeba námraza na sklech aut, ačkoli louže jsou stále bez ledu).kodl69 píše:Je to na stejné trase, tj jezdí tam ty stejný kamiony
-
- Příspěvky: 94
- Registrován: ned lis 04, 2018 8:33 pm
Re: Daň za elektromobil
Ano třeba ion je vypnuty (ale stara 106ka se kazdy tyden "probudila" a dobijela si 12V baterii) zjistil jsem to jen z napeti co jsem odecital z trakcniho accu.dracekvo píše:Vypnuté auto je prostě vypnuté. Aspoň ION. Takže tam bude jen samovybíjení. Jak se chovají moderní elektromobily netuším.
Ale u těchto malých nájezdů nemá žádné nové auto smysl. Pro takového člověka je nejlepší ojetina. I z ekologického hlediska. Protože byla investováno hromada energie do výroby automobilu. A pokud si takový člověk koupí nové auto, tak to nové auto při takovém nájezdu nemůže nikdy ušetřit tolik emisí, než kolik by vůbec nevzniklo, když by dál jezdil tím starým.
Ono to u ostatnich nebude jine, budou si udrzovat tou hlavni accu tu 12V baterku - musel bych tam dal logger.
A po kazdem otoceni klicku to radeji ubere o neco dojezd na km. A pokud vím v manualu od IONA je psáno jednou za 6 mesíců dobít do plna.
U liion nejde to ze by to degradovalo tolik, ale asby se to proste u obycejneho cloveka co ma auto do "zasuvky" neznicilo, kdyz to rok stalo v garazi
-
- Příspěvky: 3316
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Daň za elektromobil
ano vždyť si řejkl prakticky to samé. osobák bude za haliř na km a náklaďák za mnohem víc.unicast píše:Ale drek. Pozemní komunikace nejvíc poškozují těžká vozidla. Není to tak, že 24 osobních aut, která váží dohromady jako jeden naložený kamion, poškodí či opotřebuje komunikaci stejně jako ten kamion. Je tam cosi jako exponenciální průběh vlivu nápravové hmotnosti na poškození komunikace. Kdosi uváděl, že jeden kamion opotřebí silnici jako 16000 osobních aut, nicméně ani to si myslím, že bude správné číslo, patrně to bude mnohem víc. Pak je tu další věc. Hned po těžkých vozidlech je největším kazisvětem na našich silnicích počasí, konkrétně v zimě. Přes den lehce nad nulou, sníh roztaje. Voda z něj vteče do asfaltu (vozovka není jen čistý asfalt, který je vodonepropustný, ale pórovitý asfaltobeton), do betonu, do podloží, všude. Přes noc přituhne, ta voda v pórech v té vozovce zmrzne. Ráno zase roztaje. A tak dokola. A to je jen zjednodušení, není to jen sníh, ale i kondenzující voda ze vzduchu, je tam nějaká difuze vodních par atd. Led pak roztrhá ledacos, i ten kryt vozovky, často napáchá škody i na podloží. Pak stačí, aby přes to přejel autobus zajišťující dopravní obslužnost s pouhými pěti či šesti tunami na nápravu, nemusí to být ani ten přetížený kamion se dřevem a vznikají díry jako pasti na mamuty. Nějaké množství osobáků, které po té silnici projedou, v tom vůbec nehraje roli.PavelR píše:Daň za použití státní cesty by mě jako taková nevadila. Třeba na dálnici víc na okresce míň, na cestě kolem obecního hnoje nejmíň. Klidně. Započítat koeficient váhy auta, počet náprav, prostě věci kterýma se liší auta v opotřebení cest. Prostě když málo jezdím tak málo platím - stejně jak třeba daň z příjmu - mám málo platím málo. Paušály jsou blbost. Ti co jezdí málo jsou na to bytí, ti co hodně tak se smějí.
To, co se tady masivně děje, je obrovské dotování infrastuktury zejména pro nákladní, ale také pro veřejnou dopravu z peněz provozovatelů osobních aut. A to je špatně.
větru a dešti neporučíme.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 1 Odpovědi
- 529 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od TomHC
-
- 1 Odpovědi
- 520 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od youda
-
- 0 Odpovědi
- 570 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
- 42 Odpovědi
- 2727 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od marko250
-
-
YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
od karelkilian » » v Magazín MyPower.CZ
YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
- 187 Odpovědi
- 9943 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od fugas
-