Baterie 12V a 24V

Archiv ukončených inzerátů
Hainz.x
Příspěvky: 2
Registrován: ned kvě 03, 2020 1:31 pm
Reputace: 0

Baterie 12V a 24V

Nový příspěvek od Hainz.x »

Zdravím,

potřebuji baterie Lionky 12V 100Ah nebo i více klidně 200Ah a to samé ve 24V verzi.
Jde mi o pohon pro lodní elektromotor, takže hmotnost baterií zásadní věc i kvůli transportu. Použité nebo nové.
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Reputace: 239
Bydliště: Vyškov

Re: Baterie 12V a 24V

Nový příspěvek od diablo007 »

Asi bude dobré upřesnit jestli chceš Liion nebo lifepo4. V tom prvním se 12V špatně dělá nevychází to napěťově
brin
Příspěvky: 930
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Reputace: 87

Re: Baterie 12V a 24V

Nový příspěvek od brin »

Není problém složit baterii dle potřeby, 12V zařízení bez problémů zkousnou 14,4 V od lionek, protože jsou dělaná zpravidla do 14,8 V kvůli alternátorům a olověným bateriím. Můžu zkusit něco sehnat. Respektive mám k dispozici články LEV75, ze kterých to jde bez problémů poskládat. Nicméně, o jakém výkonu motoru se bavíme?
vla
Příspěvky: 1219
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
Reputace: 128
Lokalita: Praha 6
Bydliště: Praha 6

Re: Baterie 12V a 24V

Nový příspěvek od vla »

Asi tomu nerozumím, ale li-on tři jsou málo a čtyři moc. Mám z nich nějaké zdroje a používám v nich měniče, jinak těch 12-14 V dosáhnout neumím. Teoreticky to lze, ale jmenovité a skutečné pracovní napětí baterie je poněkud odlišné.
Nemám rád tenhle stát.
brin
Příspěvky: 930
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Reputace: 87

Re: Baterie 12V a 24V

Nový příspěvek od brin »

No já vám nevím, ale pokud ten motor někdy pracoval na baterie, tak pravděpodobně zvládá poměrně různorodé napětí. Viděl jsem pár lodních motorů na olovo a nevidím tam žádný problém, proč by to nemělo fungovat s li-ion. Plně nabitá li-ion 4S má jen o 1 V vyšší napětí než plně nabité olovo. A nedovedu si představit, že by pro ten motor bylo problém napětí třeba i 18 V, předpokládám, že tam bude muset být nějaký regulátor, který si to zreguluje. Ten tam musí být tak jako tak, bez toho elektromotor jaksi nikdo neuřídí.
kodl69
Příspěvky: 7852
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 968
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Baterie 12V a 24V

Nový příspěvek od kodl69 »

ty lodní motory žádnou regulaci nemají. Ota to tady popisoval, na 4s je to mnohem rychlejší než na olovo, protože li-ion to napětí drží i při zátěži 1C, na rozdíl od olova, kde to napětí při zátěži hned klesne někam k 12V a pak jde pořád dolů a dolů...
Motůčko s 4s lion je tréningovej stroj pro běžce se zátěží, ne stroj na práci, museli jsem to předělat na 3s, a i tak je to rychlejší než s vydechlým 20Ah olovem. Takže pro trakci bez snahy o zničení motoru nebo nějaký rekordní rychlosti místo olova doporučuju 3s li-ion.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Reputace: 239
Bydliště: Vyškov

Re: Baterie 12V a 24V

Nový příspěvek od diablo007 »

Na 12v se prostě více hodí 4S Lifepo4
FRSO
Příspěvky: 2445
Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
Reputace: 155
Lokalita: poblíž Hodonína
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 7200
Kapacita baterie [kWh]: 9

Re: Baterie 12V a 24V

Nový příspěvek od FRSO »

diablo007 píše:
Na 12v se prostě více hodí 4S Lifepo4
Jj, ale pokud bude jen Lion Aku, tak taky není problém, MPPT se dá nastavit, kvalitní měniče mají rozsah napájení 9,3-17,2V :yes:
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 27.3.2025 13250kWh
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Reputace: 239
Bydliště: Vyškov

Re: Baterie 12V a 24V

Nový příspěvek od diablo007 »

FRSO píše:
diablo007 píše:
Na 12v se prostě více hodí 4S Lifepo4
Jj, ale pokud bude jen Lion Aku, tak taky není problém, MPPT se dá nastavit, kvalitní měniče mají rozsah napájení 9,3-17,2V :yes:
Jak jsi od pohonu elektromotoru lodě přešel na měniče? Předpokládám že baterie bude přímo využívána pro DC motor ale to jen odhaduju
FRSO
Příspěvky: 2445
Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
Reputace: 155
Lokalita: poblíž Hodonína
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 7200
Kapacita baterie [kWh]: 9

Re: Baterie 12V a 24V

Nový příspěvek od FRSO »

Jak jsi od pohonu elektromotoru lodě přešel na měniče? Předpokládám že baterie bude přímo využívána pro DC motor ale to jen odhaduju[/quote]
.............................................
Ta druhá poznámka byla k Lion myšlena FVE pro systém 12V, ale oba Aku pro ten lodní motor jsou použitelné, osobně bych ale nepoužil 4S Lion pro ten pohon, LIFEPO4 4S je dobrá volba, při Aku 100Ah napětí taky klesne na nějakých cca 13,4-13,7V, coš není problém oproti Pb Aku. Na LIFEPO4 to bude jezdit určitě lépe a svižněji. Tady šlo hlavně tazateli o váhu těch aku. :)
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 27.3.2025 13250kWh
brin
Příspěvky: 930
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Reputace: 87

Re: Baterie 12V a 24V

Nový příspěvek od brin »

kodl69 píše:
ty lodní motory žádnou regulaci nemají. Ota to tady popisoval, na 4s je to mnohem rychlejší než na olovo, protože li-ion to napětí drží i při zátěži 1C, na rozdíl od olova, kde to napětí při zátěži hned klesne někam k 12V a pak jde pořád dolů a dolů...
Motůčko s 4s lion je tréningovej stroj pro běžce se zátěží, ne stroj na práci, museli jsem to předělat na 3s, a i tak je to rychlejší než s vydechlým 20Ah olovem. Takže pro trakci bez snahy o zničení motoru nebo nějaký rekordní rychlosti místo olova doporučuju 3s li-ion.
Copak na těch motorech nejde měnit otáčky? To je zapnout vypnout? S takovým motorem bych fakt nechtěl na lodi jezdit. Občas plachtím a mít v nouzi jen motor vždy s maximálními otáčkami... To je snad lepší nemít žádný.
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 2300
Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
Reputace: 514
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko

Re: Baterie 12V a 24V

Nový příspěvek od ota »

4S lion má plně nabitá pod zatížením 16V. To je proti 12,5 olova dost rozdíl.
Mladej na to jezdí už 3 sezonu, má 3/4 HP motor a jezdí bez závad. Motor má 5 stupňů dopředu a 3 dozadu. Nesmí se udělat to že se v plný rychlosti v největším výkonu motor reverzuje na zpětný chod. To se pak aktivuje kurvítko (vyhoří mosazné lamely v přepínači rychlosti) a regulátor přestane regulovat.
Lion 4S baterek jsem dělal pro rybáře několik a všichni si pochvalují. Hlavně se tím chlubí protože 1,5kWh baterka se stále dá odnést na jednom prstu což u olova lze udělat jen jednou a pak se musí hned na ortopedii.
Na týdenní rybaření dávám 4x300Ah liFe. To už sice váží 35kg ale proti stejné kapacitě Pb je to stále velký pokrok.

více v tomto vláknu https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... un#p101431
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: Baterie 12V a 24V

Nový příspěvek od dracekvo »

brin píše:
Respektive mám k dispozici články LEV75,
Opravdu LEV75 a né LEV50? Ty 75Ah by byla dost rarita.
brin
Příspěvky: 930
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Reputace: 87

Re: Baterie 12V a 24V

Nový příspěvek od brin »

Opravdu LEV75, můžu dodat fotku :-) Jsou z Peugeotu Electric.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: Baterie 12V a 24V

Nový příspěvek od dracekvo »

Jsou rozměrově schodné s LEV50? Proběhla kapacitní zkouška? Cena? Klidně do PM.
brin
Příspěvky: 930
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Reputace: 87

Re: Baterie 12V a 24V

Nový příspěvek od brin »

Nevím a ne, mám už 3 měsíce objednaný tester na baterie z Číny a furt to nepřišlo... Změřím a pošlu, ale je to v bloku po 4 kWh. Asi to změřím přes Studer a elektroměr. Nebude to přesný, ale aspoň přibližně to něco ukáže.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: Baterie 12V a 24V

Nový příspěvek od dracekvo »

Já bych potřeboval znát rozměr samotného článku.
Kdyžtak pak napiš nějaké info a foto by se taky hodilo.
brin
Příspěvky: 930
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Reputace: 87

Re: Baterie 12V a 24V

Nový příspěvek od brin »

Zdravím, foto pro zájemce je tady: https://photos.app.goo.gl/heu77xRakSFm67RSA

Celkem toho je jmenovitých 13 kWh
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: Baterie 12V a 24V

Nový příspěvek od dracekvo »

Aha, tak to je málo. To by mi do auta nestačilo. Tam je potřeba 88kusů. Tak nic.

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 0 hostů