Solar trailer

Nezařaditelné
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Solar trailer

Příspěvek od rottenkiwi »

Viete mi niekto odhadnúť koľko by stál doma vyrobený trailer ?
U mňa je teraz 95. deň temna, ale neďaleko vždy svieti Slnko,
takže ak by sa to potiahlo na 4 hod tam, tak mám energiu skoro celú zimu,
tak nemám nič.
https://youtu.be/qt8lZn6eEyI?t=578
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
unicast
Příspěvky: 1506
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Solar trailer

Příspěvek od unicast »

Hmmm, a chceš verzi, kterou můžeš vozit po pozemních komunikacích, čili se značkou? Pokud ano, tak si někde sežeň nějaký starší přívěsný vozík, ideálně nějaký delší, ale poslouží třeba i tenhle: https://auto.bazos.cz/inzerat/115439029 ... agados.php

Pak potřebuješ panely, nějakou konstrukci, ideálně hliníkovou a skládací, to nebude úplně levné, ale jsem toho názoru, že verzi s 9 panely Jinko Solar 225 Wp bys mohl dát dohromady do 2500 EUR, s dvanácti do 3200, s patnácti do 4000. Střídač a baterie nepočítám. Pokud chceš ušetřit za vozík a máš v okolí nějaké cyklovrakoviště a umíš svařovat, tak bys mohl ušetřit za ten přívěs i za konstrukci a dostat se v podstatě jen na cenu panelů, železa a barvy, ale zase by to asi nebylo skládací a určitě bys s tím nesměl za autem na silnici (za koněm nebo za volem bys to ale tahat mohl).
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Solar trailer

Příspěvek od brumlaj »

No jo unicaste, ale existuje nějaká právně závazná definice vola? Taková která by obstála před případnou hlídkou pomahačů případně ochranářů? Zoologie hovoří jasně, ale co je to proti právu občanskému ;-) ? Tam se člověk diví dnes a denně ..... Jo a nebylo by lepší než to tahat za volem, tak to raději nechat tahat přímo jím? (volem, aby mi někdo omylem nepřisuzoval snahu nechat to tahat výkonným orgánem!) Tahat to za volem je strašně únavné, ona ta boží hovádka dokážou být příšerně svéhlavá.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
unicast
Příspěvky: 1506
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Solar trailer

Příspěvek od unicast »

No můžeš zkusit někdy nějakou hlídku zastavit a říci jim, že něco potřebuješ odtáhnout, ale že ti nedávno chcípnul vůl, tak že jdeš požádat o pomoc právě je. Doporučuji zejména městskou policii a chce to skrytou kameru a natáčet.

Onehdy mi při jedné debatě ohledně parkování jakýsi policista řekl "Poslyšte, vy jste ňákej chytrej!"
Tak jsem mu odpověděl "To víte, nemůžeme být všichni u policie."
Odpověděl "No to máte pravdu." a pak už byl nějaký zamlklý... Jeho kolegovi viditelně cukaly koutky a měl co dělat, aby se tam nerozchechtal.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Solar trailer

Příspěvek od rottenkiwi »

Tým chcete povedať, že ak nemám C a E vodičák, tak si tie panely mám ťahať sám. :D

No neviem koľko HP je jeden VOL, ale mal by dva panely na káričke dať v pohode,
tak keď obrátim 4x, tak si vlastne aj splním 10000 krokov, čo ma tu otravuje mobil,
a ešte budem mať aj aspoň 80 % SOC. :lol:

Že som sa nenarobil v USA, tak si niekto urobí 500 HP káru či 15 HP ebike
a ide s tým na cesty a ešte má kameru na prilbe či kapote.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Solar trailer

Příspěvek od brumlaj »

rottenkiwi píše:
Tým chcete povedať, že ak nemám C a E vodičák, tak si tie panely mám ťahať sám. :D ......
U vás se ochranáři a pomahači nevyskytují ;-) ? Kompetence třá delegovat!
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
unicast
Příspěvky: 1506
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Solar trailer

Příspěvek od unicast »

C ani E na tahání vozíku nepotřebuješ. Nesmíš překročit nejvyšší povolenou zátěž na kouli tažného vozidla (jiná pro bržděný a jiná pro nebržděný přívěs), nesmíš překročit nejvyšší povolenou hmotnost přívěsu a nesmíš překročit 3.5t celkovou hmotnost soupravy, pak stačí B, jinak B+E.

V USA můžeš s regular driving license řídit cokoli do celkové hmotnosti 26000 liber (asi 12 tun) a můžeš mít zapřažený na pickupu na fifth wheel návěs a za ním ještě přívěs. Od šestnácti let. Ale pivo si můžeš dát až od jednadvaceti, v některých státech (např. Georgia) smíš souložit jen v misionářské poloze, na Floridě nesmíš rybařit na mostě a hranici mezi Wisconsinem a Minnesotou nesmíš překročit a při tom mít na hlavě kačera. Všude je něco. Tady se dá na spoustu místních nesmyslů poklidně kašlat a nikdo to moc neřeší, tam ne.
JiříK
Příspěvky: 1027
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Re: Solar trailer

Příspěvek od JiříK »

unicast píše:
C ani E na tahání vozíku nepotřebuješ. Nesmíš překročit nejvyšší povolenou zátěž na kouli tažného vozidla (jiná pro bržděný a jiná pro nebržděný přívěs), nesmíš překročit nejvyšší povolenou hmotnost přívěsu a nesmíš překročit 3.5t celkovou hmotnost soupravy, pak stačí B, jinak B+E.
Kdepak! V ČR, když máš jen B, nesmí hmotnost přívěsu překročit 750 kg a zároveň celková hmotnost soupravy 3500 kg! S jakousi poznámkou k béčku může být celková hmotnost soupravy až 4250 kg, ale přívěs stále nesmí být víc, než 750 kg.
Cokoliv nad 750 kg musíš mít B+ E. Tam už je jen jedno omezení, a to maximální hmotnost přívěsu, což je 3500 kg. Celková hmotnost soupravy na řidičák B+E je tudíž 7000 kg.
P.S. Komu se to nezdá, nechť si to nastuduje, s nikým polemizovat nebudu. :read: :mrgreen:
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Solar trailer

Příspěvek od rottenkiwi »

U tu čínsky tracker na trialeri.
https://youtu.be/wfG0USvDTew?t=2094
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
unicast
Příspěvky: 1506
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Solar trailer

Příspěvek od unicast »

JiříK píše:
Kdepak! V ČR, když máš jen B, nesmí hmotnost přívěsu překročit 750 kg a zároveň celková hmotnost soupravy 3500 kg!

P.S. Komu se to nezdá, nechť si to nastuduje, s nikým polemizovat nebudu. :read: :mrgreen:
Tak studuj, studuj :-)

Zákon č. 361/2000 Sb.,

§ 80a
Skupiny vozidel
(1) Do skupiny
f) B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až e), jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3500 kg, určená pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti
1. nepřevyšující 750 kg,
2. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3500 kg, nebo
3. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3500 kg, ale nepřevyšuje 4250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění v rozšířeném rozsahu,
JiříK
Příspěvky: 1027
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Re: Solar trailer

Příspěvek od JiříK »

unicast píše:
JiříK píše:
Kdepak! V ČR, když máš jen B, nesmí hmotnost přívěsu překročit 750 kg a zároveň celková hmotnost soupravy 3500 kg!

P.S. Komu se to nezdá, nechť si to nastuduje, s nikým polemizovat nebudu. :read: :mrgreen:
Tak studuj, studuj :-)
Tak jsem studoval...
Ano, podle jednoho zdroje máš pravdu ty. Když jsem já dělal B+E (2008), vtloukali nám do hlavy, co jsem napsal já. A učebnice z roku 2017, podle které se učil do autoškoly můj syn, tvrdí zase něco jiného, dle mého úsudku zcela zmatečného. Takže tři zdroje, tři výklady...
Končíme, jsme zcela OT...
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
unicast
Příspěvky: 1506
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Solar trailer

Příspěvek od unicast »

Obávám se, že jediným relevantním zdrojem v tomhle případě je právě zákon a jeho litera hovoří celkem jednoznačně.
Pan Taum
Příspěvky: 569
Registrován: sob úno 25, 2012 9:36 pm

Re: Solar trailer

Příspěvek od Pan Taum »

JiříK píše:
unicast píše:
JiříK píše:
Kdepak! V ČR, když máš jen B, nesmí hmotnost přívěsu překročit 750 kg a zároveň celková hmotnost soupravy 3500 kg!

P.S. Komu se to nezdá, nechť si to nastuduje, s nikým polemizovat nebudu. :read: :mrgreen:
Tak studuj, studuj :-)
Tak jsem studoval...
Ano, podle jednoho zdroje máš pravdu ty. Když jsem já dělal B+E (2008), vtloukali nám do hlavy, co jsem napsal já. A učebnice z roku 2017, podle které se učil do autoškoly můj syn, tvrdí zase něco jiného, dle mého úsudku zcela zmatečného. Takže tři zdroje, tři výklady...
Končíme, jsme zcela OT...
https://www.marine.cz/novinky-jaky-ridi ... tail-30557
JiříK
Příspěvky: 1027
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Re: Solar trailer

Příspěvek od JiříK »

unicast píše:
Obávám se, že jediným relevantním zdrojem v tomhle případě je právě zákon a jeho litera hovoří celkem jednoznačně.
Ano, zákon hovoří, jak hovoří. Leč výklad zákona už rozhodně jednoznačný není! Viz příspěvek pana Tauma, co jsem dnes už viděl, tak čtvrtý, opět trochu jiný. Bohužel...
Howgh!
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
Uživatelský avatar
youda
Příspěvky: 3074
Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am

Re: Solar trailer

Příspěvek od youda »

Rozhodně souhlas: naše zákony jsou naschvál psány tak, aby byly ohebné dle aktuální potřeby kormidelníků a daly se vyložit nejméně třemi způsoby, navzájem zcela protichůdnými.

S legislativou EU to bude podobně, jelikož když jsem viděl zdůvodnění, proč byla zamítnuta žaloba ČR ke zbraňové směrnici, tak jsem málem spadnul na znak - tak nelogické argumenty jsem už dlouho na papíře neviděl.

Osobně bych celou Sbírku zákonů i dalších souvisejících předpisů zrušil a začal znovu a lépe. Škoda, že to je nereálné.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Solar trailer

Příspěvek od diablo007 »

A ty máš pocit že by z toho něco dopadlo lépe? Já tak optimisticky rozhodně nejsem
unicast
Příspěvky: 1506
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Solar trailer

Příspěvek od unicast »

Netuším, kolika způsoby si dokážete vyložit tento text:

za kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti
1. nepřevyšující 750 kg,
2. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3500 kg, nebo
3. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3500 kg, ale nepřevyšuje 4250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění v rozšířeném rozsahu,

Mě napadají dva.

První: Můžu mít přívěs do 750 kg, pak nemusím řešit hmotnost soupravy, čili mohu mít klidně tažné vozidlo o hmotnosti 3500 kg a k němu mohu připojit přívěs o hmotnosti 750 kg a je vše v pořádku. Nebo můžu mít přívěs těžší, než 750 kg, ale pak nesmí hmotnost soupravy překročit 3500 kg. Nebo můžu mít přívěs těžší, než 750 kg a hmotnost soupravy může být až 4250 kg, ale pak musím mít harmonizační kód B96.

Druhý: Můžu mít přívěs do 750 kg, pak nemusím řešit hmotnost soupravy, čili mohu mít klidně tažné vozidlo o hmotnosti 3500 kg a k němu mohu připojit přívěs o hmotnosti 750 kg a je vše v pořádku. Nebo můžu mít přívěs těžší, než 750 kg, ale pak nesmí hmotnost soupravy překročit 3500 kg nebo ji překročit může a hmotnost soupravy může být až 4250 kg, ale pak (v obou případech) musím mít harmonizační kód B96. -- je evidentní, že pak by bod 2) byl nadbytečný a tak můžeme dovodit, že takový výklad je tedy zcela zjevně nesprávný.

Pokud někoho napadá další výklad konformní s ústavním pořádkem, sem s ním.
Uživatelský avatar
Tibor889
Příspěvky: 123
Registrován: úte črc 30, 2019 9:11 pm
Bydliště: Boleráz

Re: Solar trailer

Příspěvek od Tibor889 »

Labák v skúšobnej prevádzke. Na streche 12x285Wp Amerisolar + 18x235Wp repasovaných LDK + na garáži 6x235Wp repasovaných LDK. Celkom 9060 Wp. Pripojené sú momentálne PIP1-3S4P Amerisolary, PIP2- 3S5P LDK, MSB1- 3S1P strecha, MSB2- 3S2P Garáž., 2x PIP5048MK paralelne, , 2xMakeSkyBlue 60A . Aku Li-ion 18650 Skladačka 60P14S + 6x LG 28P7S bloky = 21kWh využívaných cca 16 kWh, 4x ANT BMS 320A. Sledovanie zatiaľ staré miniPC s Watchpowerom.
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=55&t=5636
Uživatelský avatar
redcrown
Příspěvky: 1139
Registrován: pát říj 12, 2012 8:15 pm
Bydliště: Severní Čechy

Re: Solar trailer

Příspěvek od redcrown »

Podle mě velký vlek, málo panelů, nevhodná sklopená poloha, drahé.
V provozu: poloostrov 19kWp, 4x XTM4000-48, 4xVT80, 18kWh LFP 14S10P + Batrium
Botas
Příspěvky: 287
Registrován: pon pro 03, 2012 8:53 pm

Re: Solar trailer

Příspěvek od Botas »

Jen k těm vlekum je to jak píše unicast

Mam dodavku max hm 3 tuny a mužu tahat vlek do 750 kg pak sem přes ale u nebržděnýho to nevadí
S brzdeným max do celkové 3,5tuny
b96 je rozšíření na celkovou hm 4,25 tuny je to cca za 2500 kč v autoškole a je pouze jízda taková doplnkova nedelaj se testy nic
B+e už je auto do 3,5 a vlek do 3,5 teoret max 7 tun souprava cca 5 tis v autoškole oser s testama teorii jizdama zdravovědou děs.
Což mně čeká abych moh tahat 2tunovej vlek
Jedno je řidičák ale druhé je co můžu táhnout respektive za tou dodávkou mám psanej max vlek 2 tuny dohromady 5 tun tj b+e ridičák.Ale realně za to mohu pověsit vlek co ma v techničáku nosnost klidně 3,5 tuny pač požadavek na rp jsem splnil a ted jen ten vlek nesmím naložit realně na víc jak ty 2tuny co je psany v tp u auta
ale už dnes není potřeba to papírově ponižovat ty vleky kvůli autu.
Paradox je že když sem kupoval vlek tak sem ho ani nemoh převezt přitom realně bylo prázdny auto 2t a vlek 0,5t ale pro rp se bere maximalni hmotnosti v techničácích.

A když už je to takovej oftopic pořídil jsem si jawa 50 pionýr jakej je na to dnes potřeba řidičák? Taky zajímavý.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek