Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Nezařaditelné
chatař
Příspěvky: 861
Registrován: stř bře 20, 2019 4:05 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od chatař »

A je tu ještě jedna věc. Až Německo odpojí veškeré jaderné a fosilní elektrárny, aby se neocitlo v energetické nouzi bude muset dovážet energii od nás ve zvýšené míře. Tím se stane co? Tím u nás elektřina výrazně zdraží, lidé budou své elektrovozítka házet ze skály a shánět po bazarech předražené ojeté chrochťáky. :D
11S (8 REC 295Wp POLY + 3 Canadian Solar 300Wp) Axpert VM II 24V/3000W, 2P Canadian Solar + MPPT Victron Smart Solar 100/20 + Carspa 24/230, 600W Pure sine + 4x Varta 6V/232Ah.
Uživatelský avatar
redcrown
Příspěvky: 1133
Registrován: pát říj 12, 2012 8:15 pm
Bydliště: Severní Čechy

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od redcrown »

nebo se postaví pár decentralizovaných elektráren na plynná a kapalná paliva.
V provozu: poloostrov 19kWp, 4x XTM4000-48, 4xVT80, 18kWh LFP 14S10P + Batrium
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2566
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od NOPARasito »

dumi píše:On ten problem.je mnohem slozitejsi. Rici mame 13TWh vyvoz je fajn, tzn nam jeste 2TWh zbydou. Ok. Ale.je treba na to.koukat v case. Tzn.jsme schopni tu energii dodat kdyz ji potrebujeme? A nebo davame malo trvale. Ono totiz vyvazi se i pres den, jenze s EV by vetsina lidi nabijela vecer. Tudiz je otazka zda-li i pres vyvoz vyrobene elekteiny mame kapacitu v prikonu pro soucasne nabijeni v noci. To nevim.

Dalsi vec je ze tu vyvezenou energii nekdo spotreboval= potrebuje ji. kdyz ji nevyvezeme kde ji asi tak veme?
Jenze situace by se zmenila, kdyby bylo podpora FV. Holt by jsi nabijel hlavne pres den kdy sviti FV a to zvyhodnenou sazbou. I v dnesni dobe jsou i velke parky v prebytku na dalku vypinany, ale az za tema malyma domacima do site, ty jsou vyply hned na zacatku. Celkove energeticke rizeni neni nastaveno na obnovitelne zdroje. A taky proc. Ty jdou vypnout a zapnout ze sekundy na sekundu a to se tem Jadristum/teplaristum hrozne hodi.
Bez bateriovych ulozist je to stejne dosti vse nerealne.
Celkove i energii nenahravaji mesta. Neumi zachazet s vodou odpadem jako celek, parkovani a nabíjení kvuli koncentraci take nic moc, plochy na FV maji hafo a co pro to delaji???
Dokud nezacnou kralici v kralikarnach, kteri eauta kvuli ovzdusi potrebujou nejvic, tak stejne nic.
A vzdycky ti co jsou ve mestech tak jsou uplne nejchytrejsi a po nich potopa!!!
Mikel
Schválený prodejce
Příspěvky: 970
Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od Mikel »

dumi píše:On ten problem.je mnohem slozitejsi. Rici mame 13TWh vyvoz je fajn, tzn nam jeste 2TWh zbydou. Ok. Ale.je treba na to.koukat v case. Tzn.jsme schopni tu energii dodat kdyz ji potrebujeme? A nebo davame malo trvale. Ono totiz vyvazi se i pres den, jenze s EV by vetsina lidi nabijela vecer. Tudiz je otazka zda-li i pres vyvoz vyrobene elekteiny mame kapacitu v prikonu pro soucasne nabijeni v noci. To nevim.

Dalsi vec je ze tu vyvezenou energii nekdo spotreboval= potrebuje ji. kdyz ji nevyvezeme kde ji asi tak veme?
Je to jen teoreticka uvaha. Vime vsichni, ze ze dne na den by nedoslo k prechodu na EV. Je to dlohodoby proces v radu desetileti.
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
Mikel
Schválený prodejce
Příspěvky: 970
Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od Mikel »

chatař píše:A je tu ještě jedna věc. Až Německo odpojí veškeré jaderné a fosilní elektrárny, aby se neocitlo v energetické nouzi bude muset dovážet energii od nás ve zvýšené míře. Tím se stane co? Tím u nás elektřina výrazně zdraží, lidé budou své elektrovozítka házet ze skály a shánět po bazarech předražené ojeté chrochťáky. :D
Jenze neni zadna cena elektricke energie v CZ a v DE. Cena energie se urcuje na burze. Tak pokud bude draha elektrina v Nemecku nebo ve Spanelsku, tak bude stejne draha i u nas v CZ. Jediny rozdil bude v poplatcich za systemove sluzby.
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2413
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od volente »

Cena je nafouknutá bublina a pokud budeme jako nadšenci kupovat předražené EV ojetiny, tak i nafouklá zůstane.
https://auto.bazos.cz/inzerat/114029275 ... n-saxo.php
Třeba tohle ve fosilu v dobrém stavu s platnou STK, se dá koupit za 20k, sednout a jezdit.
V Elektru to bude vyžadovat nemalou investici do aku.
A stejná situace je třeba u trojčat. Cena kolem 200k za 8-9let starý EV s baterií na pokraji životnosti.
Za 50k koupím fosila a za zbytek budu 4 roky jezdit. Za ty 4 roky už bude ta baterka v tom EV mrtvá.
Prostě nemám nic proti elektromobilitě, ale ne za každou cenu. Nejsem tak bohatý abych byl průkopníkem.
Nehledě na to že některým lidem se to nemůže vůbec vyplatit, viz chatař.
Naposledy upravil(a) volente dne ned led 05, 2020 5:51 pm, celkem upraveno 1 x.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od vlkazajac »

Elektromobil má okrem kratšieho dojazdu ďalšiu vážnu nevýhodu. Vláči so sebou zbytočnú nadváhu v batériach. Je jedno, či vykonáte 20 krátkych jázd do práce na jedno nabitie, auto je stále v plnej zbroji, čo sa váhy týka. Tak si predstavte, že na prevahu km, ktoré urazíme na ultrakrátke vzdialenosti, budeme mať všetci v rodine po dva oslíky s nadváhou.....

Súčasný automobilizmus je obrovský moloch, ktorý si podraziť nohy len tak ľahko nedá. Je to obrovská flotila súčasnosti, ktorá sa poľahky obnovuje. Nie som si istý, či práve z hardwarových dôvodov nebude o málo pár rokov elektromobil už nezaujímavý. Ak sa podarí výrazne zlacniť výrobu syntetických palív, nebude pre každučkého peopla technicky nič ľahšieho, ako prestať tankovať "normál" a "špeciál" a prejsť na synťák. Čo sa stane ? Budeme zas používať palivo s jedinečným pomerom kWh/kg. Lenže... Je tu ešte druhý moloch, obchod s ropou, ktorý žiadny diskutér tu na fóre neovplyvní ani nezastaví. Posedíme, popijeme, počkáme....

https://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000841 ... ch-motorov


"Bosch vyrátal, že by hybridnému automobilu spaľujúcemu syntetický benzín trvalo 160 000 kilometrov, aby v celkových nákladoch na vlastníctvo prekonal elektrický automobil s dlhým dojazdom. Jednoducho by kúpa, údržba a tankovanie hybridu spaľujúceho syntetické palivo bola v konečnom dôsledku menej nákladná ako kúpa, údržba a „tankovanie“ elektromobilu. Nehovoriac o ďalších devízach, ktoré hybridy ponúkajú – dlhší dojazd pri možnosti minimálnych alebo žiadnych lokálnych emisií (jazda mestom) a najmä tankovanie za päť minút bez nárokov na budovanie drahej infraštruktúry."
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
chatař
Příspěvky: 861
Registrován: stř bře 20, 2019 4:05 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od chatař »

"Holt by jsi nabijel hlavne pres den kdy sviti FV a to zvyhodnenou sazbou."

Hm, taky dobré. Ve dne nabíjet, v noci jezdit. Drákula by byl nadšený. :lol:
11S (8 REC 295Wp POLY + 3 Canadian Solar 300Wp) Axpert VM II 24V/3000W, 2P Canadian Solar + MPPT Victron Smart Solar 100/20 + Carspa 24/230, 600W Pure sine + 4x Varta 6V/232Ah.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2566
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od NOPARasito »

redcrown píše:nebo se postaví pár decentralizovaných elektráren na plynná a kapalná paliva.
Samozrejme s fosilnima palivama jako celek je hrozne plytvano. Jsou to zdroje, ktere maji slouzit jako doplnkove v pripade nouze, ale je to prave naopak. Ucinnost vyuziti je miziva a taky to nikoho nezajima. Odpad z ropy (benzin/nafta/topne oleje) je nutno prubezne likvidovat, nejsou prostory skladovat to na zimni obdobi.
Osobne si myslim, ze kdyby kolem roku 1900 byly dostupne baterie a rozsirili by se eauta, nikdo by v dnesni dobe nepremyslel nad vymenou Eauta za fosila.
Ale pri vyrobe druhotnejsich plastovych produktu atd. vznika z ropy odpad a co s nim????
Ja nemam pohled na technologii takovou, ale proc ta technologie vznikla a co za vznikem vezi.
Pozn.: At si kazdej uvedomi jaka je zivotnost spalovaciho motoru a pri jake zatezi!!!! Budeme se bavit o cca. 20.000hod??? Ja mam na vozidle prumerku 60km/h tak kolik to vychazi??? Tak asi ani tech 20.000hod ne, ze??? A zivotnost elektromotoru??? U CNC pri zatezi na 30% 365/10let to klidne da.
Pro priklad, zivotnost motoru v bioplynkach nebo diesegeneratorech???
6-14tis.hod a motor je kasamalta.
Pro Fosilaky => pekne Vas, ale oblbly co???
Pro Elektraky => sak se nebojte oni ty kur...itka dovedou k dokonalosti, aby to bylo stejne spatne a nakladne jako fosilak a mozna i s vetsim ziskem pro prizivniky
Naposledy upravil(a) NOPARasito dne ned led 05, 2020 6:14 pm, celkem upraveno 1 x.
Mikel
Schválený prodejce
Příspěvky: 970
Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od Mikel »

vlkazajac píše:Elektromobil má okrem kratšieho dojazdu ďalšiu vážnu nevýhodu. Vláči so sebou zbytočnú nadváhu v batériach. Je jedno, či vykonáte 20 krátkych jázd do práce na jedno nabitie, auto je stále v plnej zbroji, čo sa váhy týka. Tak si predstavte, že na prevahu km, ktoré urazíme na ultrakrátke vzdialenosti, budeme mať všetci v rodine po dva oslíky s nadváhou.....
"
Jako napriklad KIA?
Kia Soul 1.6 CRDi DCT Provozní hmotnost 1 425 kg / Soul EV 2018 1 490 kg
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
Mikel
Schválený prodejce
Příspěvky: 970
Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od Mikel »

chatař píše:"Holt by jsi nabijel hlavne pres den kdy sviti FV a to zvyhodnenou sazbou."

Hm, taky dobré. Ve dne nabíjet, v noci jezdit. Drákula by byl nadšený. :lol:
Nabijet je mozne z kazde sazuvky na 230V pokud auto stoji. To je prevazne 90% casu :D
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od vlkazajac »

Čo si to povedal ? Elektromobil je ako predovka medzi puškami ? *fall*
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2566
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od NOPARasito »

chatař píše:"Holt by jsi nabijel hlavne pres den kdy sviti FV a to zvyhodnenou sazbou."

Hm, taky dobré. Ve dne nabíjet, v noci jezdit. Drákula by byl nadšený. :lol:
Jenze ja jedu napr k zakaznikovi pres den. A to auto vicemene u zakaznika 8hod stoji. A to je treba 200km daleko. Takze na cestu zpet mi staci resp. i zasuvka 230V.
Presne jsi prave vystihl mysleni dnesniho energetickeho hnusu. Nez to pres den prodat za malo, radsi FV vypnu :yes: .
Pokud se zmeni celkovy koncept s "Drabem" v cele, tak by se dalo uvazovat. Takze jak jsem naznacoval. Holt co se v mladi naucis ve stari jako by jsi nasel.
Ale neberte me za slovo. Je to holt tak, celkove je celej svet zkostnatelej.
A hrozne se mi libi, ti co v mladi jezdili vykonymi vozidly se spotrebou k 20litrum, tak kdyz se dostanou k moci tak vsem pod sebou narizuji at jezdi v socialpaletech se spotrebou k 6 litrum a plazenim a priskokem vpred.(osobne jim to nezeru i kdyz se ma ke starsim a zkusenejsim vzhlizet => holt si na hlavu nenecham kydat hnuj)
Uplne presne zapada "kaze vodu pije vino".
Je pravda, ze cas vse zmeni i smrtelne nemocne uzdravi. :roll:
A pokud i cas je kratkej, tak se planeta uzdravi, ale bez nas.
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od vlkazajac »

Mikel píše:
vlkazajac píše:Elektromobil má okrem kratšieho dojazdu ďalšiu vážnu nevýhodu. Vláči so sebou zbytočnú nadváhu v batériach. Je jedno, či vykonáte 20 krátkych jázd do práce na jedno nabitie, auto je stále v plnej zbroji, čo sa váhy týka. Tak si predstavte, že na prevahu km, ktoré urazíme na ultrakrátke vzdialenosti, budeme mať všetci v rodine po dva oslíky s nadváhou.....
"
Jako napriklad KIA?
Kia Soul 1.6 CRDi DCT Provozní hmotnost 1 425 kg / Soul EV 2018 1 490 kg

Veď porovnávaš neporovnateľné, každý stroj z inej kategórie.

Napíš:

900 km / 1425 kg =
150 km / 1490 kg =

Vyššia berie.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od rottenkiwi »

Každý tu máte na to svoj názor, ale nemyslím, že by akíkoľvek katastrofa bola neriešiteľná.

Koľko km2 potrebuje Musk, aby zachránil USA ? 100x 100 km ?

Chcete mi povedať, že s dnešným počtom lietadiel a zásobami fosílnych palív,
nedokážeme zabezpečiť, aby v kocke 100x100x100 km nad Arizonou bolo jasno ?

A ak toto poriešime + jadrovky + možno ITER reaktory nie sú schopné vyprodukovať
toĺko UV žiarenia, aby sme mali dosť chleba pre všetkých ?

A čo keď tá katastrofa prijde až vtedy, keď budeme mať fotovoltaiku nad ionosférou
a dole budeme posielať len hotovú el. ?

Predsa keď sa spoja ľudské mozgy do jednej supersiete a k tomu sa pridá AI,
nechce sa mi veriť, že Zem ako celok, nenájde riešenie.

NO ale ak sa bude chcieť hrať každý na svojom piesočku a každý bude tahať
za svoj povrázok, akurát všetky budú do hviezdy, potom budeme prešǎlpovať na mieste
a nei príroda, Zem, Boh Ra, či aký fras, ale my sami sa zabijeme, neschopnosťou spolupracovať,
čo je evidentné už len z toho, aké rozdiely robíme medzi mladými a starými, chorými na mozog
a normálnymi, čiernymi a bielymi a pod. Kým tieto stredoveké maniere neodstránime,
budeme potrestaní vlastnou hlúposťou znova a znova a znova.

Cieľom Vesmíru nie je panovať, rozdeĺovať a zabíjať, ale sharing všetkého.
Ľudia a vlky by sa mali altruizmu učiť od mravcov, včiel či vtákov.
Mravec nerozumie, ako može byť niekto veliteľ, ked sme si všetci rovní.
Vlk nerozumie, ako možu mravce a včely existovať bez vodcu.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2566
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od NOPARasito »

vlkazajac píše:
Mikel píše:
vlkazajac píše:Elektromobil má okrem kratšieho dojazdu ďalšiu vážnu nevýhodu. Vláči so sebou zbytočnú nadváhu v batériach. Je jedno, či vykonáte 20 krátkych jázd do práce na jedno nabitie, auto je stále v plnej zbroji, čo sa váhy týka. Tak si predstavte, že na prevahu km, ktoré urazíme na ultrakrátke vzdialenosti, budeme mať všetci v rodine po dva oslíky s nadváhou.....
"
Jako napriklad KIA?
Kia Soul 1.6 CRDi DCT Provozní hmotnost 1 425 kg / Soul EV 2018 1 490 kg
Veď porovnávaš neporovnateľné, každý stroj z inej kategórie.

Napíš:

900 km / 1425 kg =
150 km / 1490 kg =

Vyššia berie.
Jenze ekvivalent spotreby energie bude take v pomeru 6:1 hm!!!
A co je teda lepsi???
Mikel
Schválený prodejce
Příspěvky: 970
Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od Mikel »

vlkazajac píše:
Mikel píše:
vlkazajac píše:Elektromobil má okrem kratšieho dojazdu ďalšiu vážnu nevýhodu. Vláči so sebou zbytočnú nadváhu v batériach. Je jedno, či vykonáte 20 krátkych jázd do práce na jedno nabitie, auto je stále v plnej zbroji, čo sa váhy týka. Tak si predstavte, že na prevahu km, ktoré urazíme na ultrakrátke vzdialenosti, budeme mať všetci v rodine po dva oslíky s nadváhou.....
"
Jako napriklad KIA?
Kia Soul 1.6 CRDi DCT Provozní hmotnost 1 425 kg / Soul EV 2018 1 490 kg

Veď porovnávaš neporovnateľné, každý stroj z inej kategórie.

Napíš:

900 km / 1425 kg =
150 km / 1490 kg =

Vyššia berie.
Oprava:
250 km / 1490 kg = kazde rano muze byt plna baterie. Pokud jedu na delsi cestu, nemam problem po 2 hod se stavet na kavu a za cca 20 minut vrcet dal. A co vy? jezdite kazdy den 1000km bez zastavky nejlepe 7dni v tydnu? :)
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
JiříK
Příspěvky: 1023
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od JiříK »

Mikel píše:
chatař píše:"Holt by jsi nabijel hlavne pres den kdy sviti FV a to zvyhodnenou sazbou."

Hm, taky dobré. Ve dne nabíjet, v noci jezdit. Drákula by byl nadšený. :lol:
Nabijet je mozne z kazde sazuvky na 230V pokud auto stoji. To je prevazne 90% casu :D
Chachá- chtěl bych vidět borca, bydlícího například na sídlišti v Kroměříži, jak po příjezdu k Barumu v Otrokovicích natahuje prodlužku na vrátnici, aby si přes šichtu dobil káru. To by ho hnali! A že před Barumem těch aut stojí stovky! Nene, pomalé domácké dobíjení pro sídliště nikdy nebude.
Podobné by to bylo, pokud bych měl dostatečný výkon panelů k dobíjení euta. K ČEMU MI TO BUDE, když auto přes den stojí v práci?
P.S. Chci podotknout, že kdybych měl opravdu zbytečných půl mega, tak si z fleku pro to elektrické Citigo jdu, i když vím, že se to ekonomicky vyrovná ropákovi nejdřív za dvacet let. Jelikož ty prachy nemám, budu pořád jezdit strojem z roku 1982. Mimojiné proto, že jej komplet opravím sám...
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
Uživatelský avatar
redcrown
Příspěvky: 1133
Registrován: pát říj 12, 2012 8:15 pm
Bydliště: Severní Čechy

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od redcrown »

Já najezdím 15km denně, tj. 3-4kWh denně. To cucnu klidně z domácí baterky. A z 15kWp to není problém od března do září po práci. Pokud alespoň jednou týdně bude svítit po 15 hodině do večera, tak to nabiji na celý týden.
V provozu: poloostrov 19kWp, 4x XTM4000-48, 4xVT80, 18kWh LFP 14S10P + Batrium
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2566
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od NOPARasito »

JiříK píše:
Mikel píše:
chatař píše:"Holt by jsi nabijel hlavne pres den kdy sviti FV a to zvyhodnenou sazbou."

Hm, taky dobré. Ve dne nabíjet, v noci jezdit. Drákula by byl nadšený. :lol:
Nabijet je mozne z kazde sazuvky na 230V pokud auto stoji. To je prevazne 90% casu :D
Chachá- chtěl bych vidět borca, bydlícího například na sídlišti v Kroměříži, jak po příjezdu k Barumu v Otrokovicích natahuje prodlužku na vrátnici, aby si přes šichtu dobil káru. To by ho hnali! A že před Barumem těch aut stojí stovky! Nene, pomalé domácké dobíjení pro sídliště nikdy nebude.
Podobné by to bylo, pokud bych měl dostatečný výkon panelů k dobíjení euta. K ČEMU MI TO BUDE, když auto přes den stojí v práci?
P.S. Chci podotknout, že kdybych měl opravdu zbytečných půl mega, tak si z fleku pro to elektrické Citigo jdu, i když vím, že se to ekonomicky vyrovná ropákovi nejdřív za dvacet let. Jelikož ty prachy nemám, budu pořád jezdit strojem z roku 1982. Mimojiné proto, že jej komplet opravím sám...
Mestaci i kdyz maji elektrinu na kazde lampe, resp na kazdych 50m, tak stejne prd. Dimenzovane je to tak tak, privody do mest jak by smed, na fasady panely nedavaji, na strechy take ne, poulicni lampy neresi kvuli vykonu, ale aby nedelaly vesmirnej smog. Proste a jasne mesto i kdyz to nejvic potrebuje tak nic.
Osobne jezdim po fabrikach a co jsem se ptal tak prodluzka 230V nebo i 3x16A nikdy nebyl problem. Udelal bych jim spotrebu jako jedno CNC za hodinu. Pri jejich nakupu mozna 60kc na 200km.
Infrastruktura holt neni pripravena a ve mestech tuplem ne a taky kdyz se nezacne co nejdriv, tak nikdy nebude.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek