Toyota testuje hybridní Prius se solárními panely
Novinky, zajímavosti, věda a technika v oblasti solární energie.
-
- Příspěvky: 155
- Registrován: úte pro 11, 2018 1:22 pm
Toyota testuje hybridní Prius se solárními panely
Přeji pěkný den,
po týdenní pauze na dovolenou jsem tu zase! A protože je pátek, mám pro Vás další článek ke čtení, zamyšlení i diskuzi. Tentokrát se podíváme na testy Toyoty Prius, osazené solárními panely.
Karel Kilián
Toyota testuje hybridní Prius se solárními panely
Mnohá média prezentují elektromobily jako ekologické řešení, které neprodukuje žádné emise. To však není úplná pravda - pokud se zaměříme na to, jaká energie je používána při jejich výrobě nebo k nabíjení, často zjistíme, že na konci řetězce stojí elektrárna, spalující uhlí. Pak určitě nemůžeme mluvit o dopravě bez uhlíkové stopy.
Je zřejmé, že budeme-li v budoucnosti chtít snížit emise z osobní automobilové dopravy, bude jedinou cestou výhradní využívání obnovitelných zdrojů. Japonská automobilka Toyota se pokouší vyřešit tento problém tak, že pokryla karosérii svého hybridního vozu Prius solárními panely.
Prius se soláry
Testy prototypu byly zahájeny v červenci tohoto roku. Automobilka pro tyto účely použila jako základ svůj plug-in hybrid Prius Prime, který upravila ve spolupráci s japonskými firmami New Energy and Industrial Technology Development Organization (NEDO) a Sharp.
Sharp, vyrábějící spotřební elektroniku, připravil solární panely, které zakrývají kapotu, střechu, zadní okno a zadní spoiler vozidla. Panely mají tloušťku pouhých 0,03 milimetrů, což umožnilo jejich vytvarování podle zakřivených částí vozu.
Nutno podotknout, že Toyota již na některých trzích nabízí Priuse se solární střechou, nicméně řešení, použité na prototypu, je podstatně propracovanější. Podle společnosti Toyota dokáže nabíjet akumulátory automobilu nejen během parkování, ale i v průběhu jízdy.
Automobil je vybaven další sadou baterií, umístěnou v kufru, kvůli kterým přibral přes 80 kilogramů. Cílem těchto snah je snížit závislost elektromobilů na síti nabíjecích stanic. Doba, kdy bude možné neomezeně jezdit bez připojení k zástrčce, je však stále daleko.
Díky panelům delší dojezd
Počáteční testy se solárními panely ukázaly, že dojezd vozu na elektrickou energii se nabíjením během jízdy prodlouží o 56 kilometrů, v případě dobíjení při parkování přidá sluneční energie 43 kilometrů. To jsou čísla, která sice neohromí, ale mohou stačit na každodenní dojíždění do zaměstnání nebo běžné pojížďky. „Pokud s vozem budete jezdit čtyři dny v týdnu do 50 kilometrů denně, není třeba ho zapojovat do zásuvky,“ říká Mitsuhiro Yamazaki ze společnosti NEDO.
„Výhodou plně solárního vozu je, že - když nejezdíte na dlouhé vzdálenosti - je zcela nezávislý na nabíjecích zařízeních,“ řekl Koji Makino, projektový manažer společnosti Toyota. Slunce svítí všude zdarma, a když se tato energie spáruje s dostatečnou kapacitou baterií, mohou solární automobily přeskočit všechny vyvíjené energetické technologie od plug-in hybridů, až po vodíkové palivové články.
Kromě větší plochy jsou solární panely Sharpu také efektivnější při přeměně slunečních paprsků na elektřinu než solární střecha, používaná v sériovém Priusu. Dle Toyoty mají účinnost 34 %, což je podstatně více ve srovnání se 22,5 % stávajícího systému.
Skutečnost, že toto panely nedokážou převést na energii ani polovinu slunečního světla, které na něj svítí, zdůrazňuje jeden z aktuálně největších problémů využívání sluneční energie. Další je cena - instalace tolika solárních panelů na auto je velmi drahá. Vedoucí testovacího programu Satoshi Shizuka uvedl v rozhovoru pro agenturu Reuters, že s nasazením do komerčního provozu se kvůli tomu počítá až „za několik let“.
Auta na sluneční energii? Zatím ne!
Toyota a další výrobci automobilů budou pravděpodobně nadále nabízet solární střechy, které přispívají malým množstvím energie navíc, ale sériově vyráběný vůz, který by se mohl zcela spoléhat na sluneční energii, není v současné době realizovatelný.
Existuje však i jiný a v současnosti rozumnější způsob, jak použít energii slunečních paprsků k pohonu osobních aut. Některé veřejné nabíjecí stanice získávají energii ze solárních panelů, takže nabíjení elektromobilu pak znamená, že vůz bude jezdit opravdu bez emisí.
Kdy se podle Vás dočkáme automobilů, poháněných výhradně solární energií?
Zdroj: digitaltrends.com a bloomberg.com.
po týdenní pauze na dovolenou jsem tu zase! A protože je pátek, mám pro Vás další článek ke čtení, zamyšlení i diskuzi. Tentokrát se podíváme na testy Toyoty Prius, osazené solárními panely.
Karel Kilián
Toyota testuje hybridní Prius se solárními panely
Mnohá média prezentují elektromobily jako ekologické řešení, které neprodukuje žádné emise. To však není úplná pravda - pokud se zaměříme na to, jaká energie je používána při jejich výrobě nebo k nabíjení, často zjistíme, že na konci řetězce stojí elektrárna, spalující uhlí. Pak určitě nemůžeme mluvit o dopravě bez uhlíkové stopy.
Je zřejmé, že budeme-li v budoucnosti chtít snížit emise z osobní automobilové dopravy, bude jedinou cestou výhradní využívání obnovitelných zdrojů. Japonská automobilka Toyota se pokouší vyřešit tento problém tak, že pokryla karosérii svého hybridního vozu Prius solárními panely.
Prius se soláry
Testy prototypu byly zahájeny v červenci tohoto roku. Automobilka pro tyto účely použila jako základ svůj plug-in hybrid Prius Prime, který upravila ve spolupráci s japonskými firmami New Energy and Industrial Technology Development Organization (NEDO) a Sharp.
Sharp, vyrábějící spotřební elektroniku, připravil solární panely, které zakrývají kapotu, střechu, zadní okno a zadní spoiler vozidla. Panely mají tloušťku pouhých 0,03 milimetrů, což umožnilo jejich vytvarování podle zakřivených částí vozu.
Nutno podotknout, že Toyota již na některých trzích nabízí Priuse se solární střechou, nicméně řešení, použité na prototypu, je podstatně propracovanější. Podle společnosti Toyota dokáže nabíjet akumulátory automobilu nejen během parkování, ale i v průběhu jízdy.
Automobil je vybaven další sadou baterií, umístěnou v kufru, kvůli kterým přibral přes 80 kilogramů. Cílem těchto snah je snížit závislost elektromobilů na síti nabíjecích stanic. Doba, kdy bude možné neomezeně jezdit bez připojení k zástrčce, je však stále daleko.
Díky panelům delší dojezd
Počáteční testy se solárními panely ukázaly, že dojezd vozu na elektrickou energii se nabíjením během jízdy prodlouží o 56 kilometrů, v případě dobíjení při parkování přidá sluneční energie 43 kilometrů. To jsou čísla, která sice neohromí, ale mohou stačit na každodenní dojíždění do zaměstnání nebo běžné pojížďky. „Pokud s vozem budete jezdit čtyři dny v týdnu do 50 kilometrů denně, není třeba ho zapojovat do zásuvky,“ říká Mitsuhiro Yamazaki ze společnosti NEDO.
„Výhodou plně solárního vozu je, že - když nejezdíte na dlouhé vzdálenosti - je zcela nezávislý na nabíjecích zařízeních,“ řekl Koji Makino, projektový manažer společnosti Toyota. Slunce svítí všude zdarma, a když se tato energie spáruje s dostatečnou kapacitou baterií, mohou solární automobily přeskočit všechny vyvíjené energetické technologie od plug-in hybridů, až po vodíkové palivové články.
Kromě větší plochy jsou solární panely Sharpu také efektivnější při přeměně slunečních paprsků na elektřinu než solární střecha, používaná v sériovém Priusu. Dle Toyoty mají účinnost 34 %, což je podstatně více ve srovnání se 22,5 % stávajícího systému.
Skutečnost, že toto panely nedokážou převést na energii ani polovinu slunečního světla, které na něj svítí, zdůrazňuje jeden z aktuálně největších problémů využívání sluneční energie. Další je cena - instalace tolika solárních panelů na auto je velmi drahá. Vedoucí testovacího programu Satoshi Shizuka uvedl v rozhovoru pro agenturu Reuters, že s nasazením do komerčního provozu se kvůli tomu počítá až „za několik let“.
Auta na sluneční energii? Zatím ne!
Toyota a další výrobci automobilů budou pravděpodobně nadále nabízet solární střechy, které přispívají malým množstvím energie navíc, ale sériově vyráběný vůz, který by se mohl zcela spoléhat na sluneční energii, není v současné době realizovatelný.
Existuje však i jiný a v současnosti rozumnější způsob, jak použít energii slunečních paprsků k pohonu osobních aut. Některé veřejné nabíjecí stanice získávají energii ze solárních panelů, takže nabíjení elektromobilu pak znamená, že vůz bude jezdit opravdu bez emisí.
Kdy se podle Vás dočkáme automobilů, poháněných výhradně solární energií?
Zdroj: digitaltrends.com a bloomberg.com.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid-stavebnice přídavných aku
od petrs » » v Mobilní elektrárny
Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid-stavebnice přídavných aku
- 27 Odpovědi
- 6852 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od dracekvo
-
-
-
Nadšenec nabíjí Teslu přenosnými solárními panely
od karelkilian » » v Magazín MyPower.CZ
Nadšenec nabíjí Teslu přenosnými solárními panely
- 6 Odpovědi
- 1871 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ok2vuv
-
-
- 22 Odpovědi
- 1889 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
- 3 Odpovědi
- 968 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od fugas
-
- 132 Odpovědi
- 14779 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kybos