A o tom to je
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: A o tom to je
Výborně, tak si zajdi podívat se do autosalónů. Jejich praxe Ti vyrazí dech. Na dolní mantinel se nedostaneš ani kdyby sis prst uřezal. Takže opět je nesmysl s nějakými CO2 povolenkami a prohlášením o zdražování výrobků. A co se obchodu týče bych byl velmi obezřetný se slovem blbec. Kolikrát jsi obíhal supermarkety aby jsi zjistil kde je dnes nejlevnější pečivo? Lépe řečeno kolikrát jsi koupil aniž by jsi to řešil? Kývnul jsi tedy na první nabídku? ....... Ne každý má žaludek na turecký trh, ne každý je obdařen schopností vyjednávat - exisují Gaussovy křivky...... A toho všichni obchodníci využívají. Jinak by šlo o skladníky a ne obchodníky.
Mimochodem diskutující absolutně pomíjí tržní fakt, že pokud bude cena povolenky vstupovat do koncové ceny, pak bude mít tržní náskok ten který se bez povolenek CO2 obejde - třeba získáním energie nezatížené spalováním huhlí. Takže místo zdražování dojde k posunu ve využívání energií které touto přítěží nebude zatíženo. A vo to de. (nejde těm kteří jsou ochotni jakéhokoli zvěrstva pro svou mlhavou vidinu své zvrácené "svobody" pro svůj prospěch jiným škodit )
Mimochodem diskutující absolutně pomíjí tržní fakt, že pokud bude cena povolenky vstupovat do koncové ceny, pak bude mít tržní náskok ten který se bez povolenek CO2 obejde - třeba získáním energie nezatížené spalováním huhlí. Takže místo zdražování dojde k posunu ve využívání energií které touto přítěží nebude zatíženo. A vo to de. (nejde těm kteří jsou ochotni jakéhokoli zvěrstva pro svou mlhavou vidinu své zvrácené "svobody" pro svůj prospěch jiným škodit )
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 1501
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: A o tom to je
Aha, takže zvýšení spotřební daně nikdy nezdražilo benzín, zvýšení DPH nikdy nezdražilo telekomunikační služby a zavedení povinného příspěvku do fondu zábrany škod nikdy nezdražilo povinné ručení... Tak to jobrumlaj píše:Takže opět je nesmysl s nějakými CO2 povolenkami a prohlášením o zdražování výrobků.
Obchodníci využívají jen toho, co kupující si nechá líbit. Že je kupující často submisivní, to jaksi za vinu těm prodávajícím dávat nelze.brumlaj píše:Ne každý má žaludek na turecký trh, ne každý je obdařen schopností vyjednávat - exisují Gaussovy křivky...... A toho všichni obchodníci využívají. Jinak by šlo o skladníky a ne obchodníky.
No spíš dojde k tomu, že se taková výroba přesune do Číny nebo dnes spíš na Ukrajinu či do Běloruska, kde tak stupidní nápady, jako podrobit ekonomiku vazektomii, nemají a hned tak mít nebudou. A různí Brumlajové tady díky tomu přijdou o práci. Ale oni to tak přece chtějí.brumlaj píše:Mimochodem diskutující absolutně pomíjí tržní fakt, že pokud bude cena povolenky vstupovat do koncové ceny, pak bude mít tržní náskok ten který se bez povolenek CO2 obejde - třeba získáním energie nezatížené spalováním huhlí. Takže místo zdražování dojde k posunu ve využívání energií které touto přítěží nebude zatíženo.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Re: A o tom to je
... nemusi se hned presouvat do Ciny, staci si vydyndat nejake ty dotace, nebo vyjednat skvele ceny na nejakem vstupu (material, sluzby) pomoci korupce. Tim zbyde na povolenky a vsichni jsou spokojeni. Jeste lze rapidne snizit kvalitu a pouzit ucinnejsi demagogictejsi a lidi blbnouci marketing (vyssi bezpecnost, zdravi, tematika deti a jejich bezpeci atd., coz s jistotou pusobi na vetsinu mene inteligentnich jedincu nevidicich dal nez metr pred sebe, kteri zbytek lidi (v soucinnosti s dalsimi spolujedinci) uargumentuji az do absurdna). To je jak s tim vyse uvedenym nefunkcnim pokutovanim za rychlost. Tak tady je to pokutovani za nejake emise, na ktere se zrovna v dnesni dobe upoutala pozornost. Prast jak uhod.unicast píše:No spíš dojde k tomu, že se taková výroba přesune do Číny nebo dnes spíš na Ukrajinu či do Běloruska, kde tak stupidní nápady, jako podrobit ekonomiku vazektomii, nemají a hned tak mít nebudou. A různí Brumlajové tady díky tomu přijdou o práci. Ale oni to tak přece chtějí.brumlaj píše:Mimochodem diskutující absolutně pomíjí tržní fakt, že pokud bude cena povolenky vstupovat do koncové ceny, pak bude mít tržní náskok ten který se bez povolenek CO2 obejde - třeba získáním energie nezatížené spalováním huhlí. Takže místo zdražování dojde k posunu ve využívání energií které touto přítěží nebude zatíženo.
Mimochodem co ze se to vlastne plati z penez z povolenek? Treba dotace na solarni elektrarny, ktere svou uhlikovou stopu (pokud se do toho spravne zapocte uhlikova stopa souvisejici s vyrobou az do 4teho kolena) pry udajne nepokryji nikdy v zivote? Preci jen ta doprava tech panelu, vyroba, tezba materialu. To jsou ale dalsi emisni povolenky na dalsi dotace na dalsi vyrobu, takze planeta se zasira (jak si to nekteri nepreji), povolenkama ten kolobeh navic dal roztacime, a to se vyplati preci
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: A o tom to je
Elektrárna která zanechá minimální stopu je tak možná malá vodní stačí náhon klidně starý alternátor z vrakoviště a lopatky lze udělat ze dřeva. Bohužel tu možnost má málo kdo a při tom jak jsou dnes nastavena pravidla pro stavbu mve to na alternátor ani nikdo rozjíždět nebude a přitom z mála 24h denně lze udělat ve výsledku hodně
-
- Příspěvky: 3316
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: A o tom to je
Co se tyce autosalonu tam jsem byl pred rokem a pul. Tam vladne jina situace zadany modely jsou naprosto nedostatkovy tim padem sroubujeme ceny nahoru a beztak Ti nezbyde nez to koupit hahahaa. Bylo to nejak takto:brumlaj píše:Výborně, tak si zajdi podívat se do autosalónů. Jejich praxe Ti vyrazí dech. Na dolní mantinel se nedostaneš ani kdyby sis prst uřezal. Takže opět je nesmysl s nějakými CO2 povolenkami a prohlášením o zdražování výrobků. A co se obchodu týče bych byl velmi obezřetný se slovem blbec. Kolikrát jsi obíhal supermarkety aby jsi zjistil kde je dnes nejlevnější pečivo? Lépe řečeno kolikrát jsi koupil aniž by jsi to řešil? Kývnul jsi tedy na první nabídku? ....... Ne každý má žaludek na turecký trh, ne každý je obdařen schopností vyjednávat - exisují Gaussovy křivky...... A toho všichni obchodníci využívají. Jinak by šlo o skladníky a ne obchodníky.
...
Dobrý den. Poprosil bych tamto auto.
Chcete auto?
Ano - tamto se me libi.
Nemame - za pul roku.
OK tedy.
A nejaka sleva?
To moc nepujde. Pane vzdyt je tady na to fronta.
A to jsem pekne prosim kupoval nalestenou bidu Dacia dokker.
Obecne:
Smerem k dolnimu mantinelu se jednotlivec logicky nedostane. Nema na to dost velky odbery to zcela chapu.
Ale trosku sklepat cenu mnohdy jde. Neresim akce a supermarkety tam je me to putna.
Ale napr ve stavebninach nebo vodotopo atp tam si mnohdy staci jednoduse rict o slevu a oni vesmes daji.
Slovo blbec jsem pouzil protoze jsi napsal slovo oblbnout nebylo to mysleno nijak hanlive.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Re: A o tom to je
... Fakt nechcete moje penize? Mam je tedy jeste dnes dat konkurenci? A kdyz tedy nestihate uspokojit poptavku a jste zasekani, stihate alespon servisovat, nebo take budu cekat pul roku? Nema tedy smysl od vas nic kupovat, protoze jste zasekani? Ok, diky za info, mam znamyho v jedny akciovce, ptal se me na zjisteni situace, chteli jich koupit stovku tech aut, tak ja jim reknu at se obrati na konkurenci, dekuji nashledanouPavelR píše:Dobrý den. Poprosil bych tamto auto.
Chcete auto?
Ano - tamto se me libi.
Nemame - za pul roku.
U aut to asi moc nezabere, otazka jak moc je z uzavreneho kseftu motivovan samotny prodavac. U mobilniho operatora to dle zkusenosti funguje tak, ze se muze treba posrat aby te jako zakaznika udrzel. Zas na druhou stranu bych se s temi prodejci tak nepatlal. Nestavel bych se do pozice pod nimi ale tezce nad nimi. Obcas takhle jdou zajistit hotova kouzla pokud se clovek nesnizi a prodejce ma pak cloveka za platiciho poddaneho. Nene, prave ten obchodnik je poddany, ktery bez nasich penez je uplne v haji a se svymi vyrobky si muze maximalne vytrit garaz. Tedy do doby dokud ma jine platici poddane a chova se jak se chova a prochazi mu to. To uz ale nas nemusi zajimat, to uz je jeho boj.
-
- Příspěvky: 1501
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: A o tom to je
Tak oni jsou čeští prodejci aut zvyklí na dva tipy zákazníků. Na fleet managera nějaké firmy, toho se pokoušejí dostat na svojí výplatní pásku, aby nakupoval u nich a pak na toho bulíka. S jinými druhy zákazníků často jednat neumí. Já budu další auto kupovat zase buď v NL nebo v D (jen je třeba být nekompromisní xenofob a bavit se jen s Němci a s Holanďany, imigranty všeho druhu naprosto vynechat), mám s tím s obojím výborné zkušenosti a dohodnout jde mnoho věcí, včetně pěkných slev, plných nádrží, značek v ceně a pokud ta auta jsou ojetá, tak v tom deklarovaném stavu fakt jsou, kilometry sedí atd. Ne, já ani Freye, ani Ungera, ani Charouze a dokonce ani Srbu živit nebudu
-
- Příspěvky: 590
- Registrován: úte zář 06, 2016 2:52 pm
Re: A o tom to je
ale no tak, kolik nových auto jsi Admine kupoval?
výrobu aut přece dělá nekdo jiný než servis ... tzn proč by nestíhal servisovat.
čekačky jsou jen u nových aut. Minulý rok jsem poptával Karoq pro manželku, dealer mě na celý rok 7 vozů, čekaní obrovské. Tento rok není problém, 6 týdnu od objednání po dodání.
Auta se navíc nekupují jen podle ceny a termínu, ale i podle osobních preferencí, tzn není tak uplně easy říct že jdu jinam.
výrobu aut přece dělá nekdo jiný než servis ... tzn proč by nestíhal servisovat.
čekačky jsou jen u nových aut. Minulý rok jsem poptával Karoq pro manželku, dealer mě na celý rok 7 vozů, čekaní obrovské. Tento rok není problém, 6 týdnu od objednání po dodání.
Auta se navíc nekupují jen podle ceny a termínu, ale i podle osobních preferencí, tzn není tak uplně easy říct že jdu jinam.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Re: A o tom to je
Je totalne irelevantni kolik aut jsem kupoval ja osobne. Diskuze je o tom, zdali prodejce ma zajem o penize zakaznika nebo ne. Nektery ano a nektery ne. Jestli ma vubec co prodat nebo ne. Firma ktera nema cas dodavat produkty nove, muze mit s vysokou pravdepodobnosti problem stihat i v jinych oblastech. Muze byt problem napriklad uspokojit dodavku nahradnich dilu a zajistit i servis, atd. Napriklad pokud bych mel opravdu znameho v akciovce a chtela 100 vozu, tak uz to takova prdel neni a jde o ranec penez, ktere bud ziska konkurence, nebo ten komu ty penize nesu. Nejake cekacky (pul roku ???? eh?) me v tu chvili nezajimaji. Zakaznik je panem a tak to bylo a je a bude. 100 vozu nepocka. Bud je zajem o kseft nebo neni.willcz píše:ale no tak, kolik nových auto jsi Admine kupoval?
výrobu aut přece dělá nekdo jiný než servis ... tzn proč by nestíhal servisovat.
čekačky jsou jen u nových aut. Minulý rok jsem poptával Karoq pro manželku, dealer mě na celý rok 7 vozů, čekaní obrovské. Tento rok není problém, 6 týdnu od objednání po dodání.
Auta se navíc nekupují jen podle ceny a termínu, ale i podle osobních preferencí, tzn není tak uplně easy říct že jdu jinam.
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: A o tom to je
Haha, o práci se nebojím. Jó zaměstnání - toho bude nedostatek, ale práce bude dycky dost. A to že neschopný majitel mentálně nemá na to vyhnout se povolenkám aby udržel konkurenceschopnou cenu výrobku - tedy sehnat si energii jinak a v důsledku toho zkrachuje mne absolutně netíží. Takoví si opravdu nezaslouží mít podřízené a odírat je z kůže. Takže ano, oni to opravdu chtějí a výhrůžky na ně neplatí. Naopak oni se na to těší. Nás ostraváky jen tak něčím nezastrašíš. My už zažili frajerů nepočítaně. Mimochodem nejnovější zpráva odsud - Světlík brečí jako želva, Že po tom co přišel o 20 let pozdě s CNG nyní přišel v ČR moc brzo s nádržemi na vodík. Přes to že to je k pláči tak se tomu nejde nesmát.unicast píše:........ A různí Brumlajové tady díky tomu přijdou o práci. Ale oni to tak přece chtějí.
Naposledy upravil(a) brumlaj dne ned srp 25, 2019 2:19 pm, celkem upraveno 1 x.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 3316
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: A o tom to je
Admine: chapu jak to myslis. Ale proste ty auta fyzicky jeste neexistovala.
V praci jsme si nakonfigurovali navaru - tusim to bylo pet mesicu nez to dodali.
U aut byva takova je situace napric znackama. Jde o to ze trebas tento "zpusob" auta ktery jsem zrovna chtel tedy low cost krabice ktera ma tu vlastnost ze do ni jde pohodlne vlozit dalsi krabice tim padem je to zadany maly firemni auto pro montery atp takze v poslednim kvartalu to bylo i diky firemnim zakaznikum naprosto vyprodany v cele CR.
V praci jsme si nakonfigurovali navaru - tusim to bylo pet mesicu nez to dodali.
U aut byva takova je situace napric znackama. Jde o to ze trebas tento "zpusob" auta ktery jsem zrovna chtel tedy low cost krabice ktera ma tu vlastnost ze do ni jde pohodlne vlozit dalsi krabice tim padem je to zadany maly firemni auto pro montery atp takze v poslednim kvartalu to bylo i diky firemnim zakaznikum naprosto vyprodany v cele CR.
-
- Příspěvky: 590
- Registrován: úte zář 06, 2016 2:52 pm
Re: A o tom to je
Takze ma vyrobce delat na sklad, jen standartni konfigurace? a maji mu v tom lezet penize?
Pak zase zakaznici budou brblat ze nemaji barvu jakou si prali, ze tam chybi to a ono.
kdyz budu mit akciovku co chce 100 aut, tak budu umet planovat a budu vedet ze je potrebuju za x tydnu, tzn me neco jako par tydnu cekani netrapi.
Nechapu touto diskuzi ... a argumenty.
Pak zase zakaznici budou brblat ze nemaji barvu jakou si prali, ze tam chybi to a ono.
kdyz budu mit akciovku co chce 100 aut, tak budu umet planovat a budu vedet ze je potrebuju za x tydnu, tzn me neco jako par tydnu cekani netrapi.
Nechapu touto diskuzi ... a argumenty.
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: A o tom to je
Irelevantní to opravdu není to jestli jsi auto už kupoval nebo ne. Pokud má být zachována nějaká informační úroveň tohoto webu tak by bylo záhodno se vyjadřovat k daným tématům s kterými mám zkušenosti.mypower.cz píše:Je totalne irelevantni kolik aut jsem kupoval ja osobne. Diskuze je o tom, zdali prodejce ma zajem o penize zakaznika nebo ne. Nektery ano a nektery ne. Jestli ma vubec co prodat nebo ne. Firma ktera nema cas dodavat produkty nove, muze mit s vysokou pravdepodobnosti problem stihat i v jinych oblastech. Muze byt problem napriklad uspokojit dodavku nahradnich dilu a zajistit i servis, atd. Napriklad pokud bych mel opravdu znameho v akciovce a chtela 100 vozu, tak uz to takova prdel neni a jde o ranec penez, ktere bud ziska konkurence, nebo ten komu ty penize nesu. Nejake cekacky (pul roku ???? eh?) me v tu chvili nezajimaji. Zakaznik je panem a tak to bylo a je a bude. 100 vozu nepocka. Bud je zajem o kseft nebo neni.willcz píše:ale no tak, kolik nových auto jsi Admine kupoval?
výrobu aut přece dělá nekdo jiný než servis ... tzn proč by nestíhal servisovat.
čekačky jsou jen u nových aut. Minulý rok jsem poptával Karoq pro manželku, dealer mě na celý rok 7 vozů, čekaní obrovské. Tento rok není problém, 6 týdnu od objednání po dodání.
Auta se navíc nekupují jen podle ceny a termínu, ale i podle osobních preferencí, tzn není tak uplně easy říct že jdu jinam.
Pokud si objednává nové auto tak čekací doba je dle kapacity výrobní fabriky ne podle schopnosti daného prodejce servisovat auta. To že se na nové Ducato nebo Iveco čeká rok je normální věc a pokud trefila když přechází na nové motor s homologuji je jako bylo třeba teď ty čekací doby byli hrozné. Ač jsme v bujícím kapitalismu tak ti dokonce fabrika na rok přidělí výrobní kapacitu a řekne že ti letos dodá tolik a tolik takových a makových aut. Takže se ti pak stane že šikovnej prodejce ma vybouchne kvóty na dodávky a kombíky a tlačí do lidí sedany
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: A o tom to je
Nemůžou dělat na sklad jelikož jsou několik měsíců z výrobou pozadí takže dělají prostě zakázkovou výrobu tak to je už mnoho let. Nejsou lidi a tím pádem se nestíhá vyrábětwillcz píše:Takze ma vyrobce delat na sklad, jen standartni konfigurace? a maji mu v tom lezet penize?
Pak zase zakaznici budou brblat ze nemaji barvu jakou si prali, ze tam chybi to a ono.
kdyz budu mit akciovku co chce 100 aut, tak budu umet planovat a budu vedet ze je potrebuju za x tydnu, tzn me neco jako par tydnu cekani netrapi.
Nechapu touto diskuzi ... a argumenty.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Re: A o tom to je
Tak to je ale pak uplne neco jineho nez "Ano - tamto se me libi." Tedy spise "to co nemate se mi libi a chtel bych si to objednat". Momentalne nemame skladem (tedy ani na prodejne, ani v jinem skladu, nebot to neni bezne prodavany produkt) ale jsme schopni vam ho do terminu X dodat nebo nechat vyrobit na zakazku. To pak cajk.PavelR píše:Admine: chapu jak to myslis. Ale proste ty auta fyzicky jeste neexistovala.
V praci jsme si nakonfigurovali navaru - tusim to bylo pet mesicu nez to dodali.
U aut byva takova je situace napric znackama. Jde o to ze trebas tento "zpusob" auta ktery jsem zrovna chtel tedy low cost krabice ktera ma tu vlastnost ze do ni jde pohodlne vlozit dalsi krabice tim padem je to zadany maly firemni auto pro montery atp takze v poslednim kvartalu to bylo i diky firemnim zakaznikum naprosto vyprodany v cele CR.
No ja reagoval na to co mam za zkusenosti s ruznymi prodejci at uz zbozi nebo sluzeb. Castokrat se stava, ze firma co ma mnoho zakazniku ma zakazniky za plebls kteremu se neni potreba nijak zvlast venovat. Napriklad banky. To neudela pro zakaznika lautr nic.
ad diablo: sorry ale nejsem typ zakaznika, ktery by si sebou nechal prodejcem mavat jak se prodejci zachce. Proste bud ma neco na prodej nebo nema, nebo se dohodnem. Kdyz ale chci neco rychle a potrebuji to, tak to bud sezenu jinde a prodejce proste o me penize prijde a jiny je ziska. To je proste fakt at uz jsem kupoval aut jedno nebo 50.
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: A o tom to je
To s těma lidma je kec. O zájemce o práci není zájem. Zakázková výroba je proto, že kapitalista se naučil od komouše, že nedostatek zvedá cenu. Proč by dělal něco o co je zájem v požadovaném množství? Když udělá méně tak se tolik nenadře a může si žádat více za kus, tedy je úplně jedno kolik vyrobí, plánovaného zisku dosáhne. Proč si myslíte, že je dnes Elon tak pomlouván? Inu proto že začal uspokojovat zákazníky, kteří se ani po dvaceti letech u GM (EV1), ani faultcvágnu(CityStormer) nedočkali.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 1501
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: A o tom to je
Jistě. Proto tolik narostly mzdy a proto se sem lifrují gastarbeiteři. To fakt dává smysl.brumlaj píše:To s těma lidma je kec. O zájemce o práci není zájem.
Aha, proč tedy není nedostatkový třeba takový beton? Nebo dneska jsem koupil plastovou PPR trubku, měli jí v tom obchodě dost, kdybych jí chtěl kilometr, mohl jsem jí mít kilometr. Jak je možné, že není na příděl nebo na pořadník a nečeká se na ní půl roku? Já ti to prozradím. Protože tady existuje cosi jako konkurence, proto jsou plné obchody, proto tu je trvale lehký převis nabídky zboží nad poptávkou. Příklad s exkluzivním zbožím, které slouží více jako předmět tzv. okázalé spotřeby neberu, Tesla nemá monopol na výrobu aut, nemá monopol ani na výrobu elektrických aut, existuje substitut, ten si mohu koupit hned, není co řešit, konec.brumlaj píše:Zakázková výroba je proto, že kapitalista se naučil od komouše, že nedostatek zvedá cenu. Proč by dělal něco o co je zájem v požadovaném množství? Když udělá méně tak se tolik nenadře a může si žádat více za kus, tedy je úplně jedno kolik vyrobí, plánovaného zisku dosáhne.
-
- Příspěvky: 7667
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: A o tom to je
to Diablo: a co parkoviště plný novejch aut? nedávno osobně v Gdaňsku: https://www.google.com/maps/place/Gda%C ... 18.6466384 ale to parkoviště bylo prakticky úplně plný, ne poloprázdný jak na fotce, většinou asijský značky.
a co třeba tohle: http://www.autoforum.cz/zajimavosti/mer ... -internetu
jak vypadá parkoviště u škodovky a letiště v (tuším že v Ralsku) asi taky leckdo z vás ví... Takhle vypadá krize z nadvýroby. To nejsou auta vyrobený na zakázku...
to Unicast: leckerý stavebniny jsou ale nedostatkový zboží, aspoň v některejch částech roku, třeba na jaře zdicí materiály, už několik let se to opakuje...
a co třeba tohle: http://www.autoforum.cz/zajimavosti/mer ... -internetu
jak vypadá parkoviště u škodovky a letiště v (tuším že v Ralsku) asi taky leckdo z vás ví... Takhle vypadá krize z nadvýroby. To nejsou auta vyrobený na zakázku...
to Unicast: leckerý stavebniny jsou ale nedostatkový zboží, aspoň v některejch částech roku, třeba na jaře zdicí materiály, už několik let se to opakuje...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: A o tom to je
No a ta parkoviště dokládají co? Že dělat unifikovaný výrobek který nikdo nechce a oni ho nestihnou prodat než mu projde emisní třída a pak je to neprodejné je hold ekonomický nesmysl. Viz http://www.autoforum.cz/zajimavosti/mer ... -internetukodl69 píše:to Diablo: a co parkoviště plný novejch aut? nedávno osobně v Gdaňsku: https://www.google.com/maps/place/Gda%C ... 18.6466384 ale to parkoviště bylo prakticky úplně plný, ne poloprázdný jak na fotce, většinou asijský značky.
a co třeba tohle: http://www.autoforum.cz/zajimavosti/mer ... -internetu
jak vypadá parkoviště u škodovky a letiště v (tuším že v Ralsku) asi taky leckdo z vás ví... Takhle vypadá krize z nadvýroby. To nejsou auta vyrobený na zakázku...
to Unicast: leckerý stavebniny jsou ale nedostatkový zboží, aspoň v některejch částech roku, třeba na jaře zdicí materiály, už několik let se to opakuje...
-
- Příspěvky: 1501
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: A o tom to je
Jo, loni na jaře a v létě zběsile vyletěla cena fasádní vaty, vím o tom svoje (ale dala se sehnat i za původní ceny, jen to stálo čas a práci). Nicméně to je dočasný extrém, způsobený stavebním boomem a konjunkturou. Za chvíli bude recese a materiálu zase budou všude kvanta a prodejci se začnou cenově podbízet.kodl69 píše:leckerý stavebniny jsou ale nedostatkový zboží, aspoň v některejch částech roku, třeba na jaře zdicí materiály, už několik let se to opakuje...