Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
cipis
Moderátor
Příspěvky: 5675
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Reputace: 703
Lokalita: blízko Brna
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
Kapacita baterie [kWh]: 30+15
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: blízko Brna

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od cipis »

Ztratily se ti tam hodiny ;⁠-⁠)
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Antrac1t
Příspěvky: 424
Registrován: ned čer 26, 2022 3:33 pm
Reputace: 77
Lokalita: Znojemsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5500
Kapacita baterie [kWh]: 11
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Antrac1t »

vidis co dokaze korekce, tak tam editni to Hcko
string1 - 5.5kwp 3S4P - 460wp | 3x Multiplus ii 3000VA 1F systém | Lifepo4 230AH 48V + Seplos BMS, Lifepo4 310AH 48V + Seplos BMS
pibi
Příspěvky: 1253
Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
Reputace: 217
Lokalita: Východně od 3nce
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 16kWp
Kapacita baterie [kWh]: 44kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od pibi »

Máme doma uživatele EV na HO, navečer jezdí do posilky/plavat/bavit se, baterka na kolech má využitelných 90kWh, domácí 44kWh, teď to ještě musím dotáhnout do použitelného stavu. Zatím stále používáme kabelovou nabíječku, která umí 6-8A z 1f, nebo 6-16A ze 3f. Když je v předpovědi slunečný den, spustíme nabíjení od půlnoci do 17h, nebo odjezdu.
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah + 16x300Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
Franta2776
Příspěvky: 3949
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 292

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Tady je vidĕt nabijeni v přechodném obdobi, průmĕrný výkon cca 2,96kW Multiplus je omezený na 19A..243kWh jsem nabijel cca 82hodin a ten 3F výkon 4,3kW by byl dosažitelný jenom občas.
Screenshot_20250327_163107_My BMW.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
vk_1
Příspěvky: 400
Registrován: ned čer 28, 2015 7:31 pm
Reputace: 50

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od vk_1 »

Zajímavost: do Victron EVCS wallboxu se dá celkem jednoduše dobastlit automatické přepínání 1f/3f. Návod:
evcs-phasenumschaltung.pdf
(1.16 MiB) Staženo 30 x
https://communityarchive.victronenergy. ... nd-3p.html
Franta2776
Příspěvky: 3949
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 292

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Já mám na zimní měsíce na vstupu ruční přepínač sítí a dám mu v zimě 3 fáze přímo z DS a nastavím manuální nabíjení.. Co mě spíš vadí, že neumí omezovat nabíjecí proud podle zatížení měniče a nabíjení odpojí a připojuje znovu.I když teď byla aktualizace měniče a třeba to dodělali nebo dodělají.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
vk_1
Příspěvky: 400
Registrován: ned čer 28, 2015 7:31 pm
Reputace: 50

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od vk_1 »

neumí omezovat nabíjecí proud podle zatížení měniče
U mě to teda umí. Mám firmware 2.1, propojené s Cerbo, a v režimu "Auto" to řídí nejen podle slunce, ale i podle zatížení Multiplusu.
Když nabíjím, a na určité fázi zapnu spotřebič navíc, EVCS stáhne výkon dolů, aby ESS nemuselo brát elektřinu ze sítě.
Franta2776
Příspěvky: 3949
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 292

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Já ho nemám připojený k síti. Pouze, když se vybíje baterie mu připnu stykačem na vstup DS a je průchozí.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 3949
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 292

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Roční uspora na palivu 31500USD,poběží jenom hydraulický čerpadlo a nějaký počítač:
https://electrek.co/2025/03/29/sany-ele ... d=71837511
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 3949
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 292

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Vaření na indukci:)))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Matess
Příspěvky: 1871
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Reputace: 186
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Matess »

já bych jako technicky ještě byl nějak schopen pochopit smysl indukčních dálnic. Poplatek za dálnice by potom začal dávat úplně nový smysl. Co se týká stacionárního nabíjení mi přijde lepší kdyby někdo zdokonalil automatické připojení kabelu nějakou automatickou rukou jako to mají elektrické trajekty.
Peter elektro
Příspěvky: 13
Registrován: sob úno 22, 2014 10:20 am
Reputace: 0
Bydliště: Ilava okolie

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Peter elektro »

Zdravim vás páni.
Servisoval tu už niekto trakčnú batériu z Auris? Kúpil som staršieho Aurisa a rád by som predĺžil životnosť batérie, ale sám si na to úplne netrúfam . Ak by sa tu našiel niekto čo by mi s tým vedel pomoc poprosím ozvať cez SZ.
Dubnica okolie ale zájdem aj ďalej.
Konkrétne sa jedná o niečo takéto:
Matess
Příspěvky: 1871
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Reputace: 186
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Matess »

na tom neni moc co servisovat... udruzuj filtr cistej aby fungovalo chlazeni a dokud to jede nemusis nic resit. Az to chcipne budes shanet nove clanky, nebo repasovanou baterku.
Valdano
Příspěvky: 841
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Reputace: 137
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Valdano »

Kousek od vás v Trenčíně si můžete nechat udělat diagnostiku stavu baterie. Případně si zaplatit "Predĺženů starostlivosť o akumulátor hybridného pohonu" aktuálně za 36 EUR.
Peter elektro
Příspěvky: 13
Registrován: sob úno 22, 2014 10:20 am
Reputace: 0
Bydliště: Ilava okolie

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Peter elektro »

Ďakujem. To je na aute spravené do 8/25. Ďalej však nie je možné predlžovať záruku, je to len do 10 rokov od prvej registrácie. Práve preto by som tu batériu radšej vybral a minimálne očistil prepojovacie svorky článkov od oxidácie a lebo v lepšom prípade prehodil medzi sebou jednotlivé články a nanovo ich vybalancovať ako chlapik na videu.
Valdano
Příspěvky: 841
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Reputace: 137
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Valdano »

Poptejte se na možnost provedení toho co popisujete přímo v tom autorizovaném servisu v Trenčíně. Tam by měli mít veškeré potřebné vybavení k tomu, aby to mohli zrealizovat. Pokud to nepůjde zdarma v rámci záručního servisu tak by to určitě mělo jít objednat jako jednorázový mimozáruční vámi placený servisní úkon. Takové jednorázové vámi placené servisní úkony nejsou na záruce vůbec závislé a můžete si je nechat dělat kdykoli i v budoucnu a stejně tak i diagnostiku baterie. Když si to zaplatíte tak vám to bez problému udělají i když to bude po záruce. ;)
Peter elektro
Příspěvky: 13
Registrován: sob úno 22, 2014 10:20 am
Reputace: 0
Bydliště: Ilava okolie

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Peter elektro »

To si určite preverím.
Ďakujem.
pibi
Příspěvky: 1253
Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
Reputace: 217
Lokalita: Východně od 3nce
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 16kWp
Kapacita baterie [kWh]: 44kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od pibi »

Koncem minulého týdne jsme si udělali delší výlet v EV (EQE500). Ve čtvrtek ráno z východního cypu republiky do Prahy (400km), odjezd s plnou, nabíjení Ionity Loket u D1. Se správným paušálem není třeba řešit nějaké karty/aplikace, zasunout kabel do auta, nabíječka si s ním pokecá a nabíjí. Dopoledne v Praze jsem s mírnými problémy nabíjel na AC wallboxu PRE. Mají to chytře vymyšlené, na spoustě trafostanic ve městě namontovány wallboxy. Přijel jsem k první trafostanici, na zdi akorát díry po hmoždinkách a obrysy wallboxů, co tam kdysi byly. Na další byl i wallbox, ale nepodařilo se mi zahájit nabíjení. U 3. nabíječky jsem natrefil na technika od PRE, který zrovna s EV objížděl a testoval nabíječky a velice ochotně mě zaškolil. Logicky se čip nepřikládá na symbol a nápis "zde přiložte čip", ale o několik centimetrů níže a jen na krátkou chvilku, když jej člověk podrží déle, tak se nabíjení zase přeruší. Auto se krmilo, nastaveno 90%, tak jsem využil PID a pro mě dosud neznámou variantu MHD, vyřídil ubytování, okouknul McLaren v Bořislavce, vyzvedl auto a v kempu připojil na zásuvku, aby ráno bylo opět plné.
PXL_20250403_111033347.RAW-01.COVER.jpg
PXL_20250403_172350868.RAW-01.COVER.jpg
V pátek ráno odjezd směr Stuttgart a návštěva 2 místních muzeí.
Hned v prvním na začátku prohlídky je citát císaře Viléma II z roku 1916:
„Věřím v koně. Automobil není nic víc než přechodný fenomén.“ Co mi to jen připomíná?
https://mercedesblog.com/horse-without- ... e_vignette

Ve druhém muzeu na je začátku expozice první vozidlo, které navrhl jistý Ferdinand Porsche.
https://auta5p.eu/muzea/porsche_2016/porsche_004.php
PXL_20250404_133120508.RAW-01.COVER.jpg
Cesta zpět (900km), 3x nabíjení, z nějakého důvodu všechny 3 Ionity ládovaly do auta jen 80kw, i když infotaiment psal, že akumulátor je připravený na 150kW.
Různě čtu, že řidiči u nás jezdí jako prasata, ale v Německu jsem pozoroval jako standard, že někdo na dálnici pošle bez směrovky auto přede mně. S maximáloku 210 Mercedes trochu kecá, drží 215.
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah + 16x300Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
pibi
Příspěvky: 1253
Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
Reputace: 217
Lokalita: Východně od 3nce
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 16kWp
Kapacita baterie [kWh]: 44kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od pibi »

Ještě k nabíjení ve Stuttgartu, v podzemním parkovišti pod Mercedes muzeem jsou wallboxy na začátku a konci každé parkovací řady, takže několik desítek.
V muzeu Porsche je několik wallboxů pro nabíjení zdarma, jen po zadání správného PINu. Překvapivě 0911, vylepený na nabíječkách.
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah + 16x300Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
eman
Příspěvky: 2112
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 217
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

To je děsný zoufalství ty nabíječky. Primitivní zařízení si každý zmrví podle svého byznys plánu. Na to by měl být vydán nějaký hard standart, jako to EU udělala s USB-C. Samoobslužný stojany na naftu fungují bezchybně a oni nedokáží udělat to samé na elektřinu.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 0 hostů