AP400-Postřehy z provozu
Výroba elektrické energie pomocí větrných turbín, malých větrných elektráren, diskuze na téma účinnosti, dostupných řešení, zkušenosti, nápady, praktické rady.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
AP400-Postřehy z provozu
Zdravím ve spolek.
Dostala se mi do ruky poměrně dost opoužívaná VE AP400.Jelikož není úplně možné dohledat informace k tomuto českému výrobku ,chtěl bych se s případnými nadšenými zájemci podělit o postřehy.Pán který mi vrtulku prodal mě ujistil ,že výrobce neposkytuje informace ani technickou podporu.V současné době prý poskytuje jen instalace na klíč.V podstatě to chápu ,protože se tak vyhnou problémům způsobeným neodbornou manipulací a dalším nepříjemnostem.VE je téměř připravena k finální instalaci na střechu.I tak blbě jak ji mám mě dnes potěšila 90W Bohužel vlivem stárnutí materiálu se mi z původní vrtule oddělil jeden list v kořeni.Poptával jsem kopii původního tvaru ,ale nakonec se ukázalo schůdnější pořídit v Číně celý komplet.Takže jsem koupil vrtuli včetně unašeče a středového kuželu.K mému potěšení vše pasuje na hřídel generátoru jako by to bylo pro něj vyrobeno.Průměr vtrtule je teď navýšen z původního 1,5m na 1,6m.Tak teď už jen počkat až zafouká.
Dostala se mi do ruky poměrně dost opoužívaná VE AP400.Jelikož není úplně možné dohledat informace k tomuto českému výrobku ,chtěl bych se s případnými nadšenými zájemci podělit o postřehy.Pán který mi vrtulku prodal mě ujistil ,že výrobce neposkytuje informace ani technickou podporu.V současné době prý poskytuje jen instalace na klíč.V podstatě to chápu ,protože se tak vyhnou problémům způsobeným neodbornou manipulací a dalším nepříjemnostem.VE je téměř připravena k finální instalaci na střechu.I tak blbě jak ji mám mě dnes potěšila 90W Bohužel vlivem stárnutí materiálu se mi z původní vrtule oddělil jeden list v kořeni.Poptával jsem kopii původního tvaru ,ale nakonec se ukázalo schůdnější pořídit v Číně celý komplet.Takže jsem koupil vrtuli včetně unašeče a středového kuželu.K mému potěšení vše pasuje na hřídel generátoru jako by to bylo pro něj vyrobeno.Průměr vtrtule je teď navýšen z původního 1,5m na 1,6m.Tak teď už jen počkat až zafouká.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 1321
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: AP400-Postřehy z provozu
Zdravím,
níže posílám technické udaje. Než jsem udělal FV, tak jsem se u dotyčného výrobce
byl podívat osobně. Jeho větrné elektrárny jsou instalovány na území ČR
ale i na nějakém místě na výzkumné vědecké stanici na severním polu.
Tady je odkaz K AP400
http://www.vetrne-elektrarny.eu/ap400/
níže posílám technické udaje. Než jsem udělal FV, tak jsem se u dotyčného výrobce
byl podívat osobně. Jeho větrné elektrárny jsou instalovány na území ČR
ale i na nějakém místě na výzkumné vědecké stanici na severním polu.
Tady je odkaz K AP400
http://www.vetrne-elektrarny.eu/ap400/
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Příspěvky: 372
- Registrován: ned srp 12, 2012 10:12 am
- Lokalita: SK - pri TT
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7900
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: AP400-Postřehy z provozu
Nazdar fugasi, vidím, že ťa veterná obsesia neopúšťa
Tie nové krídla majú dosť divoký ohyb pri stredovom hube. To isto pomôže štartu, menej už výkonu pri otáčkach. Ale taká je súčasná ponuka, ak sa chce človek vyhnúť samovýrobe, je ťažké si vybrať dobre. Zvlášť podľa biednych obrázkov na e-shopoch s mizerným popisom.
Zväčšil si priemer vrtule z pôvodných 1,5 m, na 1,6 m. Nezdá sa to veľa, ale tým si zvýšil plochu vrtule o 13,6%. Neviem akú majú tieto vrtuľky ochranu pred silným vetrom okrem stop vypínača. Myslím že sa spoliehajú na malý a krátky chvost, ktorý pri silnom vetre neudrží plochu vrtule kolmo na smer vetra.
Ak zväčšíš plochu vrtule nemusí to zostať bez následkov na stabilitu turbíny. Bude sa od vetra odkláňať skôr ako by bolo nutné.
Podľa tvojich obrázkov je uchytenie gongoly na stožiar oproti originálu posunuté dozadu, čo by malo podporiť krátky chvost. Ale či to bude stačiť a turbína nebude tancovať, to zbadáš zanedlho. Zima sa blíži...
Posledná vec je, že o rovnaké percentá ako plochu si zvýšil aj výkon vrtule. Pri vetre 10 m/s môže byť rozdiel oproti pôvodnej menšej vrtuli +120W. Pri 15 m/s to bude +400W. Je nezdravé, aby bol výkon vrtule vyšší ako výkon generátora, hlavne keď chceš turbínu zastaviť stop vypínačom ktorý skratuje generátor vo víchrici.
Tie nové krídla majú dosť divoký ohyb pri stredovom hube. To isto pomôže štartu, menej už výkonu pri otáčkach. Ale taká je súčasná ponuka, ak sa chce človek vyhnúť samovýrobe, je ťažké si vybrať dobre. Zvlášť podľa biednych obrázkov na e-shopoch s mizerným popisom.
Zväčšil si priemer vrtule z pôvodných 1,5 m, na 1,6 m. Nezdá sa to veľa, ale tým si zvýšil plochu vrtule o 13,6%. Neviem akú majú tieto vrtuľky ochranu pred silným vetrom okrem stop vypínača. Myslím že sa spoliehajú na malý a krátky chvost, ktorý pri silnom vetre neudrží plochu vrtule kolmo na smer vetra.
Ak zväčšíš plochu vrtule nemusí to zostať bez následkov na stabilitu turbíny. Bude sa od vetra odkláňať skôr ako by bolo nutné.
Podľa tvojich obrázkov je uchytenie gongoly na stožiar oproti originálu posunuté dozadu, čo by malo podporiť krátky chvost. Ale či to bude stačiť a turbína nebude tancovať, to zbadáš zanedlho. Zima sa blíži...
Posledná vec je, že o rovnaké percentá ako plochu si zvýšil aj výkon vrtule. Pri vetre 10 m/s môže byť rozdiel oproti pôvodnej menšej vrtuli +120W. Pri 15 m/s to bude +400W. Je nezdravé, aby bol výkon vrtule vyšší ako výkon generátora, hlavne keď chceš turbínu zastaviť stop vypínačom ktorý skratuje generátor vo víchrici.
O malých domácich veterných elektrárňach: http://www.vawt.om2cm.sk/
-
- Příspěvky: 286
- Registrován: sob pro 01, 2012 11:19 pm
Re: AP400-Postřehy z provozu
Nejasne si spomínam že ste tu už podobnú problematiku riešili. A to dokonca s použitím regulátora ktorý dokáže spojiť všetko so všetkým. Neviem ako to dopadlo, ale dobre asi ťažko. Generátor s vrtuľou sú na jednom hriadeli, reagujú jeden na druhého a tak sú naveky spojení, nič ďalšieho netreba.
V tomto prípade sú dve možnosti : prvá namontovať na stožiar a čakať čo z toho vylezie. Alternátor podľa priemeru nevypadá moc pomalobežne a vrtuľa zás nevypadá rýchlobežne. Výsledkom je že to začne nabíjať až pri vyšších rýchlostiach vetra, keď príkon na vrtuľu prekoná výkon generátora. Alebo inak, impedancia rotora sa vyrovná impedancii statora.
Neodporúčam ani zháńať generátor o vyššom výkone, aby sa zabezpečila ochrana turbíny. Pre rýchlosť vetra 15 m/s by musel mať výkon aspoň 1,2 kW, a pre istotu by som tam dal aspoň 2-3 kW. Horná hranica je neobmedzená. V prípade poruchy regulátora made in China, čo je časom pravdepodobné, by to ale bolo nanič. Pre regulátory všeobecne platí zásada "bezpečný pri poruche, teda v prípade ich poruchy sa stroj odstaví. Podobne ako u vlaku, kde strata tlaku vzduchu v brzdovom obvod znamená zabrzdenie vlaku.
Druhá možnosť je vykašlať sa na to a nechať stroj v pivnici. Nevyrobí dohromady nič okrem hluku.
V tomto prípade sú dve možnosti : prvá namontovať na stožiar a čakať čo z toho vylezie. Alternátor podľa priemeru nevypadá moc pomalobežne a vrtuľa zás nevypadá rýchlobežne. Výsledkom je že to začne nabíjať až pri vyšších rýchlostiach vetra, keď príkon na vrtuľu prekoná výkon generátora. Alebo inak, impedancia rotora sa vyrovná impedancii statora.
Neodporúčam ani zháńať generátor o vyššom výkone, aby sa zabezpečila ochrana turbíny. Pre rýchlosť vetra 15 m/s by musel mať výkon aspoň 1,2 kW, a pre istotu by som tam dal aspoň 2-3 kW. Horná hranica je neobmedzená. V prípade poruchy regulátora made in China, čo je časom pravdepodobné, by to ale bolo nanič. Pre regulátory všeobecne platí zásada "bezpečný pri poruche, teda v prípade ich poruchy sa stroj odstaví. Podobne ako u vlaku, kde strata tlaku vzduchu v brzdovom obvod znamená zabrzdenie vlaku.
Druhá možnosť je vykašlať sa na to a nechať stroj v pivnici. Nevyrobí dohromady nič okrem hluku.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: AP400-Postřehy z provozu
Dobrý den přeji.
Kutile ,proč aspoň nečtete na co vlastně reagujete.Hezky jste zavěštil z fotografií.Za další jsou základní data dostupná hned v druhém příspěvku.Pojem AP-400 byste měl znát ,jakožto guru větrné energetiky.My jsme dávno pochopili že jste v oboru nejlepší.Nicméně mají Vaše predikce jen velmi zřídka něco společného s výslednou realitou ,což je v minulých konverzacích dohledatelné.Jestli chcete opět jen kritizovat ,dělejte to prosím mimo moje vlákno a nechte nás si hrát.
Děkuji.
Kutile ,proč aspoň nečtete na co vlastně reagujete.Hezky jste zavěštil z fotografií.Za další jsou základní data dostupná hned v druhém příspěvku.Pojem AP-400 byste měl znát ,jakožto guru větrné energetiky.My jsme dávno pochopili že jste v oboru nejlepší.Nicméně mají Vaše predikce jen velmi zřídka něco společného s výslednou realitou ,což je v minulých konverzacích dohledatelné.Jestli chcete opět jen kritizovat ,dělejte to prosím mimo moje vlákno a nechte nás si hrát.
Děkuji.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: AP400-Postřehy z provozu
Ahoj.miroc píše:Nazdar fugasi, vidím, že ťa veterná obsesia neopúšťa
Tie nové krídla majú dosť divoký ohyb pri stredovom hube. To isto pomôže štartu, menej už výkonu pri otáčkach. Ale taká je súčasná ponuka, ak sa chce človek vyhnúť samovýrobe, je ťažké si vybrať dobre. Zvlášť podľa biednych obrázkov na e-shopoch s mizerným popisom.
Zväčšil si priemer vrtule z pôvodných 1,5 m, na 1,6 m. Nezdá sa to veľa, ale tým si zvýšil plochu vrtule o 13,6%. Neviem akú majú tieto vrtuľky ochranu pred silným vetrom okrem stop vypínača. Myslím že sa spoliehajú na malý a krátky chvost, ktorý pri silnom vetre neudrží plochu vrtule kolmo na smer vetra.
Ak zväčšíš plochu vrtule nemusí to zostať bez následkov na stabilitu turbíny. Bude sa od vetra odkláňať skôr ako by bolo nutné.
Podľa tvojich obrázkov je uchytenie gongoly na stožiar oproti originálu posunuté dozadu, čo by malo podporiť krátky chvost. Ale či to bude stačiť a turbína nebude tancovať, to zbadáš zanedlho. Zima sa blíži...
Posledná vec je, že o rovnaké percentá ako plochu si zvýšil aj výkon vrtule. Pri vetre 10 m/s môže byť rozdiel oproti pôvodnej menšej vrtuli +120W. Pri 15 m/s to bude +400W. Je nezdravé, aby bol výkon vrtule vyšší ako výkon generátora, hlavne keď chceš turbínu zastaviť stop vypínačom ktorý skratuje generátor vo víchrici.
No neměl jsem mnoho času testovat ,ale vyrábí to cca od 4m/s.Nárazy cca 6+.Nemám moc bystrou meteostanici Maximum 90W ten den.Ten ocas je krátký a navíc ,ač to není z fotky patrné-je zakřivený.Realita se samozřejmě ukáže.Budu dále informovat.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 286
- Registrován: sob pro 01, 2012 11:19 pm
Re: AP400-Postřehy z provozu
Vážený Fugas, aj ja sa len hrám, a toto je dobrá príležitosť. Bez toho aby ste spočítali rýchlobežnosť vrtule (a k tomu potrebujete výkonovo/otáčkovú charakteristiku generátora) budete len tápať. Dávať dohromady neznámu vrtuľu s neznámym generátorom je bez zmyslu. Ako som už povedal, bude to dávať len to čo je to schopné a nič viac. Ak by ste to chceli nejako podstatne vylepšiť, chcelo by to inakší rozbor.
-
- Příspěvky: 286
- Registrován: sob pro 01, 2012 11:19 pm
Re: AP400-Postřehy z provozu
A ešte niečo. Spoliehať sa na tzv. "krátky ocas" je ilúzia Smerová nestabilita, ktorá sa prejavuje aj pri slabších vetroch spôsobuje gyroskopické namáhanie aj straty výkonu. Pri víchrici spôsobí rotáciu celého agregátu okolo zvislej osi a gyroskopické namáhania môžu byť fatálne. Preto aj rôzne a vyloženie smerovky má svoje pravidlá, ale ich nedodržanie môže mať na bezpečnosť zhubný vplyv. Skúse raz pozorovať pri silnom vetre.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: AP400-Postřehy z provozu
Konstruktivní diskuzi vítám.Držme se toho prosím ,bez odesílání do sklepa.Tedy zvětšením průměru turbíny dojde ke snížení otáček ,což posune otáčkovou charakteristiku generátoru.Dále to přiblíží bod ,kdy se celý stroj začne vytáčet do strany.Ruku v ruce to znamená nárůst výkonu v nižších
rychlostech větru ,oproti posunu maximálního výkonu za dané rychlosti větru.Je to tak?Předpokládám že se jedná o propracovaný stroj.Těší mě že je to český výrobek ,tedy žádná napodobenina.Výdrž během gyroskopických momentů je věcí konstrukce listů.S tím nic nenadělám.Rozbory mi mnoho nepomohou.Potřeboval bych spíše aerodynamický tunel
Tak jako tak se bavíme o obrovských extrémech.Navíc žádný výpočet nemůže obsahovat množství kombinací současných vlivů a jejich momentální vliv.Proto se věci vyrábí předimenzované.Pokud chci mít jistotu ,doplním o mechanickou brzdu.Více nemá smysl to řešit ,protože výroba ideálního stroje vyžaduje mnoho peněz a času.
Ve vlákně mi jde spíše o představení a zveřejnění faktů.Vyzkoušených ,nikoliv vypočítaných faktů.
rychlostech větru ,oproti posunu maximálního výkonu za dané rychlosti větru.Je to tak?Předpokládám že se jedná o propracovaný stroj.Těší mě že je to český výrobek ,tedy žádná napodobenina.Výdrž během gyroskopických momentů je věcí konstrukce listů.S tím nic nenadělám.Rozbory mi mnoho nepomohou.Potřeboval bych spíše aerodynamický tunel
Tak jako tak se bavíme o obrovských extrémech.Navíc žádný výpočet nemůže obsahovat množství kombinací současných vlivů a jejich momentální vliv.Proto se věci vyrábí předimenzované.Pokud chci mít jistotu ,doplním o mechanickou brzdu.Více nemá smysl to řešit ,protože výroba ideálního stroje vyžaduje mnoho peněz a času.
Ve vlákně mi jde spíše o představení a zveřejnění faktů.Vyzkoušených ,nikoliv vypočítaných faktů.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: AP400-Postřehy z provozu
OT:Duplicitní příspěvek.Smazáno autorem.
Naposledy upravil(a) fugas dne pon pro 02, 2019 8:27 pm, celkem upraveno 2 x.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: AP400-Postřehy z provozu
Miroc píše: Tie nové krídla majú dosť divoký ohyb pri stredovom hube. To isto pomôže štartu, menej už výkonu pri otáčkach.
Mají na náběžné hraně záporný úhel v nižším poměru k odtokové.V ideálním případě by to znamenalo vzájemné vyrovnání sil na vztlakové a podtlakové straně a tím ideálnímu obtékání.Ale čert ví kde to okopírovali a jak dobře
Ty původní to mají také.Jen ne tolik divoce
Mají na náběžné hraně záporný úhel v nižším poměru k odtokové.V ideálním případě by to znamenalo vzájemné vyrovnání sil na vztlakové a podtlakové straně a tím ideálnímu obtékání.Ale čert ví kde to okopírovali a jak dobře
Ty původní to mají také.Jen ne tolik divoce
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 372
- Registrován: ned srp 12, 2012 10:12 am
- Lokalita: SK - pri TT
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7900
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: AP400-Postřehy z provozu
Ja nič, len že je to naozaj trochu divoké, až to vytvára dojem, že ten obrovský uhol bude vrtuľu pri vyšších otáčkach skôr brzdiť. Ono skut profilu je parameter vyplývajúci z rozdielnych obvodových rýchlostí listu po jeho dĺžke a spolu so zmenšujúcou sa tetivou profilu má zabezpečiť rovnaké namáhanie po celej jeho dĺžke. Hrubo povedané. Až na to, že obyčajne to býva od cca 15 stupňov pri osi po 5 stupňov na konci (rôzne typy profilov majú odporúčané rôzne uhly).fugas píše:Mají na náběžné hraně záporný úhel v nižším poměru k odtokové.V ideálním případě by to znamenalo vzájemné vyrovnání sil na vztlakové a podtlakové straně a tím ideálnímu obtékání.Ale čert ví kde to okopírovali a jak dobře
Ty původní to mají také.Jen ne tolik divoce
Predĺženie listu o 5 cm neprinesie nejak extrémne zníženie počtu otáčok. Pri vetre 5 m/s a rýchlobežnosti vrtule napr. 6 by bol počet voľnobežných otáčok pôvodnej kratšej vrtule 380, predĺženej 360.
Ešte čo sa týka toho gyroskopického efektu, tak ten treba brať vážne. Dá sa predpokladať že turbína bude naozaj veľmi nestabilná v silnom vetre (a vysokých otáčkach) a prudký odklon do strany bude zaťažovať nielen listy vrtule, ale všetko. Teda aj ložiská generátora, aj uchytenie samotnej gondoly. Takže pozor na uchytenie na stožiar! Ak bude stožiar rúra, tak nie bez kotvenia, aj keď by mala byť nad strechou len 2m.
O malých domácich veterných elektrárňach: http://www.vawt.om2cm.sk/
-
- Příspěvky: 286
- Registrován: sob pro 01, 2012 11:19 pm
Re: AP400-Postřehy z provozu
Zvýšenie priemeru nemusí znamenať zvýšenie výkonu. Zmení sa rýchlobežnsť a účinnosť stroja sa posunie do iných dimenzií. Výsledok môže byť aj záporný čo do produkcie. Vrtuľa začne dodávať pri vyšších rýchlostiach a ročná výroba sa nezvýši. Okamžitý výkon je v tomto prípade nepodstatný.
čo sa týka výpočtu vrtule, ten dá odpoveď na všetky otázky a zachytáva všetky okolnosti aby vrtuľa so sladeným generátorom pracovala pri čo najvyššej účinnosti (pozri moju prácu v téme "vlastní větrník").
Otázky bezpečnosti sa riešia inými prostriedkami, podobne ako problematika smerovej stability. Podotýkam že pri víchrici je dodržanie smerovej stability ešte dôležitejšie ako pri normálnej prevádzke. Teda pre to, aby správne fungovala ochrana napr. vyklápaním hore. A čo sa týka predimenzovania- je lepšie preťaženie riešiť ak, aby sa mu vrtuľa radšej vyhla a nie sa snažila ho prežiť. Kmitanie a únava zlomia aj najsilnejšie železo.
čo sa týka výpočtu vrtule, ten dá odpoveď na všetky otázky a zachytáva všetky okolnosti aby vrtuľa so sladeným generátorom pracovala pri čo najvyššej účinnosti (pozri moju prácu v téme "vlastní větrník").
Otázky bezpečnosti sa riešia inými prostriedkami, podobne ako problematika smerovej stability. Podotýkam že pri víchrici je dodržanie smerovej stability ešte dôležitejšie ako pri normálnej prevádzke. Teda pre to, aby správne fungovala ochrana napr. vyklápaním hore. A čo sa týka predimenzovania- je lepšie preťaženie riešiť ak, aby sa mu vrtuľa radšej vyhla a nie sa snažila ho prežiť. Kmitanie a únava zlomia aj najsilnejšie železo.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: AP400-Postřehy z provozu
Myslím si, že zhotovenie vrtule bolo silne podriadené nákladom. Čiastkové obrázky nenahradia osobný dojem z obzretia vrtule in natura, ani omakanie... Čo teda vidím :
1/ Profil listov ( silné slovo ! ) je veľmi štíhly, vlastne absentuje. Akoby boli robené z nejakého polotovaru v tvare pása. V kritickom mieste je pár akýchsi výstuh, mal by tam byť prirodzený mohutnejší profil.
2/ Dĺžka tetivy pri koreni listu je malá, malo by ísť teda o dosť rýchlobežnú vrtuľu. Potom tie spomenuté gyroskopické javy treba brať vážne, kritické miesto je zjavné.
3/ Prechod z kužeľa do listov je aerodynamický des. Rozbeh nebude tak dobrý, ako by mohol byť.
Je to ako s tým čmeliakom. Podľa zákonov fyziky by nemal lietať, ale našťastie o tom nevie a veselo si lieta.
Dosť kritiky a irónie - škoda, že turbína je takto ošudená, asi by sa oplatilo celú vrtuľu urobiť nanovo. To by som vážne navrhoval. A ten chvostík trochu predĺžiť dozadu...
1/ Profil listov ( silné slovo ! ) je veľmi štíhly, vlastne absentuje. Akoby boli robené z nejakého polotovaru v tvare pása. V kritickom mieste je pár akýchsi výstuh, mal by tam byť prirodzený mohutnejší profil.
2/ Dĺžka tetivy pri koreni listu je malá, malo by ísť teda o dosť rýchlobežnú vrtuľu. Potom tie spomenuté gyroskopické javy treba brať vážne, kritické miesto je zjavné.
3/ Prechod z kužeľa do listov je aerodynamický des. Rozbeh nebude tak dobrý, ako by mohol byť.
Je to ako s tým čmeliakom. Podľa zákonov fyziky by nemal lietať, ale našťastie o tom nevie a veselo si lieta.
Dosť kritiky a irónie - škoda, že turbína je takto ošudená, asi by sa oplatilo celú vrtuľu urobiť nanovo. To by som vážne navrhoval. A ten chvostík trochu predĺžiť dozadu...
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: AP400-Postřehy z provozu
Ale no tak Téma se jmenuje postřehy z provozu.Postřehy z ilustračních fotografií nechme do galerie umění Diskuze o profilu ,který není na fotografiích zachycen ,jsou už snad zcela mimo téma.Chvostík nechám tak.Když to s ním funguje na stanici kdesi v Antarktidě ,bude i u mě doma.Mohli bychom se k tomu postavit o něco méně profesionálně a udělat malou anketu.Kolik to tak může vyrábět při 5m/s?
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 286
- Registrován: sob pro 01, 2012 11:19 pm
Re: AP400-Postřehy z provozu
Ak som tomu dobre rozumel, tak ste k pôvodnej konštrukcii dali krídla z Číny? A tiež že to začína nabíjať pri 4 m/s (nárazy 6 m/s?) Potom už to už nie je pôvodná turbína, ale nejaký divoký hybrid. Ale pri tých parametroch nič lepšieho nenájdete.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: AP400-Postřehy z provozu
Přesně tak.Jsou to listy používané HYE.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: AP400-Postřehy z provozu
Jasné, lenže ja už akosi predikujem, že keď sa vrtula tejto úrovne ( neviem, či je presne taká istá ) už raz utrhla, stane sa tak znova. Škoda strácať čas, ku komentu ma motivuje potreba robiť veci poriadne a nenechať sa trafiť po hlave... Zdôvodnenie poruchy stárnutím materiálu je nepatričné, nemá 15 rokov a milióny napäťových cyklov za sebou. Takže Tvoj koment ma akosi podnecuje nevšímať si moc Tvoj zámer pozorovať, ako sa to vrtí, všeho do času... ale chcel som Ťa len povzbudiť obstarať riadnu vrtuľu, nech sa tešíš trvale.fugas píše:Ale no tak Téma se jmenuje postřehy z provozu.Postřehy z ilustračních fotografií nechme do galerie umění ...Chvostík nechám tak.Když to s ním funguje na stanici kdesi v Antarktidě ,bude i u mě doma....?
Ale samo sebou rešpektujem, ak chceš len pozorovať, ako sa to ešte vrtí, je to Tvoja voľba a basta.
Čo sa točí na severnom póle, bude asi iný zázrak. Alebo na južnom ? Potom sa v tom vyznaj
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: AP400-Postřehy z provozu
7,57 Wfugas píše:Ale no tak Téma se jmenuje postřehy z provozu.Postřehy z ilustračních fotografií nechme do galerie umění Diskuze o profilu ,který není na fotografiích zachycen ,jsou už snad zcela mimo téma.Chvostík nechám tak.Když to s ním funguje na stanici kdesi v Antarktidě ,bude i u mě doma.Mohli bychom se k tomu postavit o něco méně profesionálně a udělat malou anketu.Kolik to tak může vyrábět při 5m/s?
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 286
- Registrován: sob pro 01, 2012 11:19 pm
Re: AP400-Postřehy z provozu
Už som zažil rôznych vynálezcov čo predali svoje výtvory do celého sveta, Panamy, Vietnamu či japonska, kde sa to dá ťažko overiť. Len u nás nič. Tie pre ten severný či južný pól som pred rokmi videl na fotke namontované štyri na kontajneri, v každom rohu jeden. Či to odišlo a ako dopadlo nikto nevie, ale boli o čosi ťažšie, možno 1 kW značky Agroplast.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
Axpert King - nastavenie, rezimy, postrehy
od shuty » » v Axpert
Axpert King - nastavenie, rezimy, postrehy
- 268 Odpovědi
- 22430 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Vitek
-
-
-
Problém s indukcí v 1F provozu MP2
od eman » » v Spotřebiče v (polo)ostrovních systémech
Problém s indukcí v 1F provozu MP2
- 15 Odpovědi
- 886 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od skybor
-
-
- 4 Odpovědi
- 910 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od NOPARasito
-
- 4 Odpovědi
- 402 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od dumi
-
- 8 Odpovědi
- 933 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Nezmar