Stránka 11 z 11

Re: Dřevoplyn, Peltierův článek, Stirlingův motor, Parní str

PříspěvekNapsal: pát pro 28, 2018 2:05 pm
od NOPARasito
Tusim to jiz muze koncit kolem 35-40stC ;-), optimalni je 55-65st.C.
Mam vyzkouseno 45st. bohate staci, lepsi jak 20 ;-)

Re: Dřevoplyn, Peltierův článek, Stirlingův motor, Parní str

PříspěvekNapsal: pát pro 28, 2018 5:46 pm
od NOPARasito
diablo007 píše:Vrátka 45 stupňů je tak dobrá na nízkoteplotní korozi ne?

S tou vratkou je to trochu slozitejsi.
40-70st je udavana dle druhu kotle a pouziteho paliva a materialu vymeniku a konstrukce vymeniku.
Ja jelikoz mam Falun II a ma vymenik konstrukce plechu/ceny cca 3000 a chci mit dobrou ucinnost a jaks taks zivotnost mi vysla teplota 45st. Mimochodem je to nejnizsi mozna patrona pro termostaticky kotlovy smesovaci ventil .
Asi tak nejak, v tomhle provozu jsem u tchana menil kotel H po cca.35 letech a menil se kvuli zatepleni za mensi vykon a ne kvuli dire na vstupu vratne vody.
Asi tak nejak, ale pri konstrukci jsem hlavne resil kompromis ucinnost na 1miste a zivotnost na 2, cena 3000 za vymenik je pakatel.
Ps.: Plynovej kotel mi taky rikal plynar, ze nemuzu jet kvuli kavitaci pod 55st. A kotel Mora s 2 vymenikem v provozu 39 rok u meho otce na 45-50, a u me na junkersu je to nejnizsi mozna nastavitelna teplota(neni to kondenzacni), pokud jsou dobre dimenzovane radiatory, tak je lepsi, jak jet kotel na 55 (zase lepsi ucinnost)

Re: Dřevoplyn, Peltierův článek, Stirlingův motor, Parní str

PříspěvekNapsal: sob pro 29, 2018 12:16 am
od diablo007
Dneska jsou problém ty srackoidni materiály. Byla doba kdy by ti každý řekl litina je nesmrtelná a za posledních 10 let se vyhodilo hromadu kotlů protože ta litina už je nekvalitní. Viadrus kdo koupil před 30 roky má dodnes kdo před 10 už měnil clanek

Re: Dřevoplyn, Peltierův článek, Stirlingův motor, Parní str

PříspěvekNapsal: sob pro 29, 2018 1:39 am
od NOPARasito
To mas pravdu, u litiny to je na 100%, proto jsem resil krbovky, ktere momentalne splnuji muj faktor, pomer cena/vykon. Vse je na nich tak jednoduche, ze kdyz na to prijde, udelam sam. Samozrejme o oje.anych materialech se vi, uz jen je jednoduse dopojit byl husarsky kousek. Holt slovaci to s technikou mysli jinak :celebrate3: .(nemyslim ve zlem)

Re: Dřevoplyn, Peltierův článek, Stirlingův motor, Parní str

PříspěvekNapsal: ned bře 03, 2019 9:36 pm
od gupa
Energie s chronologií Slunce-dřevo-Stirling-pohyb-gyros
https://www.youtube.com/watch?v=N5Jig_j6VGs

Re: Dřevoplyn, Peltierův článek, Stirlingův motor, Parní str

PříspěvekNapsal: ned bře 03, 2019 9:39 pm
od youda
Gupa, super tohle nutně potřebuju! :D

Re: Dřevoplyn, Peltierův článek, Stirlingův motor, Parní str

PříspěvekNapsal: ned bře 03, 2019 9:43 pm
od diablo007
Tomu říkám masakr

Re: Dřevoplyn, Peltierův článek, Stirlingův motor, Parní str

PříspěvekNapsal: ned bře 03, 2019 10:41 pm
od abrams
Zdravím ,

:shock: parádní mašina :yes: ::rolleyes:: bych ji pozoroval celé hodiny :mrgreen: .

Elektronům zdar *cloud*

Re: Dřevoplyn, Peltierův článek, Stirlingův motor, Parní str

PříspěvekNapsal: pon bře 04, 2019 12:42 am
od gupa
Původně Štela chtěl stavět mopeda s pohonem stirlig motorem ale já mu vysvětlil, že prostě ta účinnost je tak mizerná, že by se to sním ani nerozjelo. (idea ale stále není zavržena, protože to jde) Občas mu dovezu nějaké materiálové nálezy z místního šrotu a toto je jeden z dalších jeho výtvorů. Už jsem mu navrhl žeby mohl dělat se svými stýrloši na své zahradě párty spojené s výstavou, už jich je více jak 10, ve skutečnosti mnohem více, ale karbina je občas rozloží k opětovné recyklaci.

Re: Dřevoplyn, Peltierův článek, Stirlingův motor, Parní str

PříspěvekNapsal: pon bře 04, 2019 5:57 pm
od redcrown
opravdu parádní výtvor. Jak moc musí pod tím topit, aby se to utočilo? Skoro by se mohlo zdá, že pro stroj je potřeba víc tepla, než pro maso:)

Re: Dřevoplyn, Peltierův článek, Stirlingův motor, Parní str

PříspěvekNapsal: pon bře 04, 2019 11:34 pm
od gupa
Díky všem za reakce a hodnocení, tvůrce budu informovat. Po zahoření a nějaké akumulaci tepla do stěn motora, to běží po nějaké prodlevě v podstatě naspoř. nepřetržitě a stále bez přehřívání i bez toho fajru. Tak by měl vypadat základ motora, protože u morfologii - přeháněčů co jsou pod pracovním pístem přehřívání a odstávka bývá problém.To co je na videu je hlavně kvůli ukázce jak to jede tak nějak na max. a jakmile jsou uhlíky fajr už není.