Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: pát pro 04, 2020 6:18 pm


Zajímavosti v inzerátech

PředchozíDalší

Re: Zajímavosti v inzerátech

Příspěvekod dumi » čtv říj 29, 2020 12:23 am

Hele.on nekdo normalni motoru lterej je studenej slape na krk?

Ne a opravdu to, ze je ohrata voda (rucicka na normalu) neznamena ze je motor ohratej :-)
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
dumi
 
Příspěvky: 1928
Registrován: stř zář 05, 2018 7:38 pm

Re: Zajímavosti v inzerátech

Příspěvekod qq357 » čtv říj 29, 2020 12:38 am

NOPARasito-filtr je jen na mechanický nečistoty.Ale chemický,vzniklý ve studeném válci a spláchnuté olejem vesele lítají dál. a protože se u nás PHM dělá ze sirnatý ruský ropy,tak směs sirnatejch a karbonovejch dobrot co spolehlivě změní vlastnosti oleje.
Ten bypas otvírá,když se to nemůže procpat filtračním papírem,tj i za studena.
Dumi-ano jsou tací ,co tomu nakládaj od startu
technické zázemí pro chov bizona amerického,podporované ostrovní FVE
qq357
 
Příspěvky: 17
Registrován: pát bře 15, 2013 7:12 pm
Bydliště: v ostrovní boudě, v oboře s bizony

Re: Zajímavosti v inzerátech

Příspěvekod kodl69 » čtv říj 29, 2020 8:38 am

Jasně, a klidně se k tomu přiznají :) Technika má sloužit mě, a ne já technice. A když máš 30 let starej vrak, kde je koroze i na částech viditelnejch v interiéru, tak se nebojíš jet třeba 10km do kopce bez vody... Ale stejně jsem ten litinovej motor od forda nedokázal utýrat... Potom extempóre bez vody stačilo opravit vodní pumpu a další rok to ještě fungovalo. A motor tuším funguje dodnes v nějaké vymazlené cortině.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 5099
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm

Re: Zajímavosti v inzerátech

Příspěvekod Lui » čtv říj 29, 2020 10:25 am

nič v zlom.....ale už je to hooooooodne mimo téma na ktoré je určené toto vlákno :?
Cca 16kwp ::pv:: ,48V 7kAh Pb *batt* , 60V 1,2kAh , 15S 600P Lion *batt* + 60V 198Ah Lifepo4 *batt* , 5xMPPT VT-80, 12kw menič , záloha-6Kw UPS-keby dačo :) , BMV-600S , 4xStuder XTH 8000 vo výstavbe ,
Záloha:260Wp ::pv:: ,12V Pb 1000Ah *batt* , epsolar 10 dvakrát ,victron 350w sinus
Uživatelský avatar
Lui
 
Příspěvky: 1051
Registrován: pon srp 08, 2011 2:14 pm
Bydliště: Slovensko

Re: Zajímavosti v inzerátech

Příspěvekod vla » čtv říj 29, 2020 6:02 pm

Dumi: tak jsem si to dneska ráno a večer ověřil, při dosažení teploty vody 90°C má olej 80°C. Ráno po 1km nájezd na dálnici, večer okreska a stejný výsledek. Jestli je to dostatečné, nebo ne nechť si každý rozhodne sám. Cestovní teplota oleje mezi 95-105°C (okreska-dálnice).
Nemám rád tenhle stát.
vla
 
Příspěvky: 921
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm

Re: Zajímavosti v inzerátech

Příspěvekod dumi » čtv říj 29, 2020 6:36 pm

ja mam vodu na standardni teplo po cca 2km, ale olej rozhodne ne. Tomu to trva dyl, onp bude zalezet na motoru. Mam v motoru cca 5,5l oleje.

pro predstavu, o jaky motor se jedna?
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
dumi
 
Příspěvky: 1928
Registrován: stř zář 05, 2018 7:38 pm

Re: Zajímavosti v inzerátech

Příspěvekod vla » čtv říj 29, 2020 7:08 pm

Multivan 103 KW, dvoulitr, asi 7l oleje a 7 km.
Nemám rád tenhle stát.
vla
 
Příspěvky: 921
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm

Re: Zajímavosti v inzerátech

Příspěvekod dumi » čtv říj 29, 2020 8:13 pm

Nafta. To bude tim. Rozdil mezi litinou a hlinikem je velkej :-) tim se to vysvetluje.
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
dumi
 
Příspěvky: 1928
Registrován: stř zář 05, 2018 7:38 pm

Re: Zajímavosti v inzerátech

Příspěvekod matobabetak » pát říj 30, 2020 7:48 am

na kongeneracnu jednotku by bol asi lepsi nejaky japonec videl som toyoty aj v cz aj sk co mali cez milion kilometrov, to neda favorit ani omylom. ale cesta je skor cez nejaky pomalobezny vsezrut... zaujmalo by ma kolko mth vydrzali stare stabilne motory ako slavia a pod. ale aj tak, hluk, palivo, vyfukove plyny, olej... to radsej kontajner bateriek a opanelovat aj susedov dom
[5x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, rashberyy pi3, ICC
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
matobabetak
 
Příspěvky: 449
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am

Re: Zajímavosti v inzerátech

Příspěvekod kodl69 » pát říj 30, 2020 8:10 am

ano, ty starý stabiláky vydrží hodně nepíšu vydržely, protože jsem ještě neviděl žádnej, kterej by musel absolvovat GO. Sice už v mým okolí je jenom jeden v traktoru Svoboda, a už nejezdí denně, ale 50let každodenní služby vydržel, a pořád funguje, a jeden Lorenz, kterej je někdy z 20-tých let, ale dnes už jede jenom párkrát za rok. Spotřeba maziva ve ztrátovým mazání lorenze je fakt obludná, je to srovnatelný s dvoutaktem.
Traktor vypadá dost podobně tomuto: https://www.bazos.cz/img/1/637/126704637.jpg
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 5099
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm

Re: Zajímavosti v inzerátech

Příspěvekod fugas » pát říj 30, 2020 9:42 am

tomas píše:
unicast píše:Zvážil bych jetý Rotax 912 nebo jiný vodou chlazený letecký motor, ty jsou stavěny na trvalý výkon.

A co rovnou letecké turbínky? ;) Při 40kWel, to má do 50 kg a myslím si že to bude snad i levnější než ta bazarová KGJ. Bylo by tam nutno doplnit výměník tepla pro ohřev vody, účinnost sice nic moc je to stavěné do letadel, kde účinnost nehraje roli.
https://www.pbs.cz/cz/produkty/letectvi ... ir-5k-g-z8
Co může stát takový 200W, 3,8kg drobek?
https://www.pbs.cz/cz/produkty/letectvi ... bs-tj40-g2

Teoreticky je možné ve spalovací turbíně spalovat jakékoliv plynné nebo kapalné palivo. Nejlepší mikroturbínové KGJ jsou asi Capstone, mají vzduchová ložiska, a není potřeba olejové hospodářství
http://ggcenergy.cz/produkty
Několik kusů je v ČR a jsou prý s nimi spokojeni. Žádného strojníka k tomu nepotřebují.

Je to sice OT.Ale využití APU, tedy pomocného palubního zdroje je scifi.Tyhle věci jsou tak konstruovány, aby bylo možné je použít ve vysokých nadmořských výškách a hlavně z jejich kompresoru odebírat vzduch pro klimatizaci (vytápění) a přetlakování kabiny.Schválně se podívám, kolik elektrického výkonu dodá generátor APU, použitý pro B737.Ale jedno je jisté, že i při minimální zátěži schlamstne 300kg kerosinu/hod a nadělá spoustu hluku.
Ten malý Safír je na tom lépe se spotřebou, ale s kraválem srovnatelně :D Pro pozemní využití maximálně jako turbostartér.Tatrovácký diesel nadělá lepší práci a poběží na kde co.
Systém 24V ,Epsolar ET6415 MPPT ,zatím 1360Wp poly ,500Ah OpZs ,DC/DC beze jména ,ale s větráčkem 24V/12V/30A ,Power Jack 5000LF.
Uživatelský avatar
fugas
 
Příspěvky: 1302
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Zajímavosti v inzerátech

Příspěvekod huron » pát říj 30, 2020 12:07 pm

fugas píše:
tomas píše:
unicast píše:Zvážil bych jetý Rotax 912 nebo jiný vodou chlazený letecký motor, ty jsou stavěny na trvalý výkon.

A co rovnou letecké turbínky? ;) Při 40kWel, to má do 50 kg a myslím si že to bude snad i levnější než ta bazarová KGJ. Bylo by tam nutno doplnit výměník tepla pro ohřev vody, účinnost sice nic moc je to stavěné do letadel, kde účinnost nehraje roli.
https://www.pbs.cz/cz/produkty/letectvi ... ir-5k-g-z8
Co může stát takový 200W, 3,8kg drobek?
https://www.pbs.cz/cz/produkty/letectvi ... bs-tj40-g2

Teoreticky je možné ve spalovací turbíně spalovat jakékoliv plynné nebo kapalné palivo. Nejlepší mikroturbínové KGJ jsou asi Capstone, mají vzduchová ložiska, a není potřeba olejové hospodářství
http://ggcenergy.cz/produkty
Několik kusů je v ČR a jsou prý s nimi spokojeni. Žádného strojníka k tomu nepotřebují.

Je to sice OT.Ale využití APU, tedy pomocného palubního zdroje je scifi.Tyhle věci jsou tak konstruovány, aby bylo možné je použít ve vysokých nadmořských výškách a hlavně z jejich kompresoru odebírat vzduch pro klimatizaci (vytápění) a přetlakování kabiny.Schválně se podívám, kolik elektrického výkonu dodá generátor APU, použitý pro B737.Ale jedno je jisté, že i při minimální zátěži schlamstne 300kg kerosinu/hod a nadělá spoustu hluku.
Ten malý Safír je na tom lépe se spotřebou, ale s kraválem srovnatelně :D Pro pozemní využití maximálně jako turbostartér.Tatrovácký diesel nadělá lepší práci a poběží na kde co.


V divokých snech se mi objevoval generátor se spalovací turbínou slepenou z turba z auta. Pár bláznů se o tu pracující část už docela úspěsně pokusilo, viz. https://www.youtube.com/watch?v=6w8Sd_EStzA, nebo videa Colina Furze např. https://www.youtube.com/watch?v=EorMrpM6q9Q. Musím přiznat, že takovej hluk bych teda doma v garáži fakt nechtěl. Ani na zahradě.
6kwp hooodně starých mono, tuna šrotových louhovek, 3 x XTM 4000-48, vše zatím na hromadě
huron
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř led 08, 2020 12:56 pm

Re: Zajímavosti v inzerátech

Příspěvekod goodbie » pát říj 30, 2020 12:15 pm

fugas píše:
tomas píše:
unicast píše:Zvážil bych jetý Rotax 912 nebo jiný vodou chlazený letecký motor, ty jsou stavěny na trvalý výkon.

A co rovnou letecké turbínky? ;) Při 40kWel, to má do 50 kg a myslím si že to bude snad i levnější než ta bazarová KGJ. Bylo by tam nutno doplnit výměník tepla pro ohřev vody, účinnost sice nic moc je to stavěné do letadel, kde účinnost nehraje roli.
https://www.pbs.cz/cz/produkty/letectvi ... ir-5k-g-z8
Co může stát takový 200W, 3,8kg drobek?
https://www.pbs.cz/cz/produkty/letectvi ... bs-tj40-g2

Teoreticky je možné ve spalovací turbíně spalovat jakékoliv plynné nebo kapalné palivo. Nejlepší mikroturbínové KGJ jsou asi Capstone, mají vzduchová ložiska, a není potřeba olejové hospodářství
http://ggcenergy.cz/produkty
Několik kusů je v ČR a jsou prý s nimi spokojeni. Žádného strojníka k tomu nepotřebují.

Je to sice OT.Ale využití APU, tedy pomocného palubního zdroje je scifi.Tyhle věci jsou tak konstruovány, aby bylo možné je použít ve vysokých nadmořských výškách a hlavně z jejich kompresoru odebírat vzduch pro klimatizaci (vytápění) a přetlakování kabiny.Schválně se podívám, kolik elektrického výkonu dodá generátor APU, použitý pro B737.Ale jedno je jisté, že i při minimální zátěži schlamstne 300kg kerosinu/hod a nadělá spoustu hluku.
Ten malý Safír je na tom lépe se spotřebou, ale s kraválem srovnatelně :D Pro pozemní využití maximálně jako turbostartér.Tatrovácký diesel nadělá lepší práci a poběží na kde co.

na ropných plošinách se na výrobu elektřiny plynové turbíny používají běžně,ale tam je asi jedno kolik to sežere na to co vyrobí,plynu mají dost
goodbie
 
Příspěvky: 1271
Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
Bydliště:

Re: Zajímavosti v inzerátech

Příspěvekod tomas » pát říj 30, 2020 1:09 pm

unicast píše:Ty malé turbínky z Bíteše začínaly před lety cenově někde kolem milionu korun. Právě kvůli šíleně drahým tepelně odolným materiálům. Kolik stojí ta turbínka pro APU, to nevím, ta by možná mohla být levnější...

Hmm, jsou to drahé hračky, pár kg a chtějí za to jak za zlato, 12758 euro tedy skoro 350 tisíc Kč.
http://rcmodelturbines.com/index.php?id ... &id_lang=1
Ale asi bych se s tím chvíli vyhrál :)
https://www.youtube.com/watch?v=DdBnpDOddnM
Na youtube se s tím sousta Rusů hraje, jak kdyby to u nich bylo za pár korun.
Nemají to náhodu na Ali? :D
A ta Capstone C30 kolem 2 mil. Kč, protože mají na vše patent a ty ostatní stojí za prd, takže není konkurence. Spaliny z toho jdou tak časté, že je s tím možno přímo sušit prádlo nebo potraviny.
Uživatelský avatar
tomas
 
Příspěvky: 2034
Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
Bydliště: Třinec

Re: Zajímavosti v inzerátech

Příspěvekod abrams » pát říj 30, 2020 1:41 pm

Zdravím ,

s turbama sem si docela pěkně pohrál a nic kloudnýho se mi nepovedlo .
Co třeba toto :
Turbina_02.png

Je to turbo-vrtulová modelářská turbína s převodovkou určená k pohonu letadýlka s vrtulí :idea: . Místo vrtule prdnout vhodný elektrogenerátor , vylaborovat plynovou dietu a jeto :yes: .

Elektronům zdar *cloud*
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
abrams
 
Příspěvky: 2748
Registrován: ned črc 17, 2011 11:19 am
Bydliště: Brno

Re: Zajímavosti v inzerátech

Příspěvekod tomas » pát říj 30, 2020 1:58 pm

Převodovku netřeba, ty turbínky už generátor mají, je tam startér-generátor. V té PBS TJ 40 G2 je 200W nebo 900W. Takže pouze výměník tepla na ohřev vody, případně to foukat rovnou do kotle podobně jako jsou hořáky na LTO nebo plyn.
Jen ta PBS TJ 40 G2 je opravdu jen drahá hračka pro modely, v palivu musí být olej kvůli mazání. Není to asi ani stavěné na dlouhodobý chod.

Tak se to dělá z automobilového turba
https://www.youtube.com/watch?v=Gh34A0b8MrE
přidat tam ještě rekuperaci tepla před spalovací komoru pro zvýšení účinnosti a na hřídel doplnit startér-generátor
https://www.pbs.cz/cz/produkty/letectvi ... -generator
a mohlo by to fungovat ne?
Uživatelský avatar
tomas
 
Příspěvky: 2034
Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
Bydliště: Třinec

Re: Zajímavosti v inzerátech

Příspěvekod unicast » pát říj 30, 2020 2:45 pm

To by nejspíš šlo, otázkou zůstává životnost a účinnost. Zkus to :-)
unicast
 
Příspěvky: 521
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am

Re: Zajímavosti v inzerátech

Příspěvekod josse » pát říj 30, 2020 3:42 pm

matobabetak píše:na kongeneracnu jednotku by bol asi lepsi nejaky japonec videl som toyoty aj v cz aj sk co mali cez milion kilometrov, to neda favorit ani omylom. ale cesta je skor cez nejaky pomalobezny vsezrut... zaujmalo by ma kolko mth vydrzali stare stabilne motory ako slavia a pod. ale aj tak, hluk, palivo, vyfukove plyny, olej... to radsej kontajner bateriek a opanelovat aj susedov dom
Toyota, Ford, Yanmar, ... Všichni dělají speciální motory pro CHP, všechny se dost liší od automobilových...
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
josse
 
Příspěvky: 1065
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Zajímavosti v inzerátech

Příspěvekod tomas » pát říj 30, 2020 3:45 pm

Japonci to v elektrickém výkonu 2,6kW sériově vyráběli jako přenosný generátor s názvem Dynajet za 190 tisíc Kč
http://www.gasturbineworld.co.uk/dynaje ... rbine.html
Pro ostrovy by stačilo i něco ještě menšího.
Uživatelský avatar
tomas
 
Příspěvky: 2034
Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
Bydliště: Třinec

Re: Zajímavosti v inzerátech

Příspěvekod diablo007 » sob říj 31, 2020 8:05 am

https://ostatni.bazos.cz/inzerat/127324 ... zapper.php
Velice mne zaujala tovární předvolba 43 a když vidím co vše to dál umí tak s tím covid bude malina
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 3156
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

PředchozíDalší

Zpět na Prodám

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot] a 1 návštěvník

Reputation System ©'