Stránka 37 z 37

Re: Správné zacházení s LIFePO4

PříspěvekNapsal: ned úno 21, 2021 1:36 pm
od Lui
shuty píše:iba rozmyslam ako by sa to dalo zapojit aby to malo jednu bms. ale neviem ci to ma vyznam. asi bude s kazdou novo kupenou bateriou treba kupit aj bms pre nu...


presne toto sa snažím aj ja nejako doriešiť,ale už som to tu niekde spomínal...
Ako by ste zapojily pack ktorý ma 4S 1P 25Ah ? a na 48V ? (podotýkam,že ten pack 4S,nie je možno rozobrať,a nanovo zapojiť ináč)
prvá časť je lahká len prepojiť 3 packy 4S do seria a vznikne 12S 1P pack 25Ah...ale...kvoly tomuto maličkému packu dávať na každé BMS ???
Tých 4S packov je asi 150 kusov ....takže stojí zato nad tým rozmýšlať....ale tiež musím uznať,že nezdá sa mi to poistkové prepojenie správné,z dlhodobého používania...
Ono nejaký ten rok to pojde určite ...otázka je čo to spraví ked sa začne v packu zvyšovať odpor v jednom článku,až nakoniec prepály jednu poistku...ale nabíjanie tým neodpojí celý pack,ale len ten jeden článok od ostatných čo sú paralelne pripojené,ale zároveň je už bez kontroly ...ak by šiel do skratu,tak sa odpojí celý poškodený pack...ale treba brať ohlad na všetky možné priebehy...

Re: Správné zacházení s LIFePO4

PříspěvekNapsal: ned úno 21, 2021 1:45 pm
od redcrown
já jsem to u 40Ah článků 18S14P řešil takhle: download/file.php?id=17628&mode=view
víc úvah k zapojení S/P je zde: viewtopic.php?f=23&t=5562#p109667
Pak samozřejmě záleží na fyzickém rozměru článku, ale je potřeba se rozhodnout pro nějakou topologii a pak jen "zadrátovat"

Re: Správné zacházení s LIFePO4

PříspěvekNapsal: ned úno 21, 2021 1:50 pm
od Lui
redcrown píše:já jsem to u 40Ah článků 18S14P řešil takhle: download/file.php?id=17628&mode=view


áno...takto je to super,pekne každý jeden článok samostatne istený,v tomto zapojení nevidím absolutne žiadný bezpečnostný problém,a takto by to mal mať každý zapojené.
Ale ak mám pack ktorý je továrenský 4S,a nieje možné ho rozdeliť,tak odpadá možnosť takéhoto zapojenia,ako na tom obrazku v prvom odkaze.

Re: Správné zacházení s LIFePO4

PříspěvekNapsal: ned úno 21, 2021 2:02 pm
od redcrown
jasně, to komplikuje situaci. To ale není případ shutyho.

Re: Správné zacházení s LIFePO4

PříspěvekNapsal: ned úno 21, 2021 2:15 pm
od Lui
redcrown píše:jasně, to komplikuje situaci. To ale není případ shutyho.

to je pravda...
Na jeho vyriešenie je presne to čo si poslal v tom prvom odkaze,tam nie je čo vymýšlať,a je to bezpečné ;)

Re: Správné zacházení s LIFePO4

PříspěvekNapsal: ned úno 21, 2021 3:52 pm
od shuty
Lui píše:
redcrown píše:jasně, to komplikuje situaci. To ale není případ shutyho.

to je pravda...
Na jeho vyriešenie je presne to čo si poslal v tom prvom odkaze,tam nie je čo vymýšlať,a je to bezpečné ;)


nie je nahodou to zapojenie take iste ako to co som nakreslil ja? akurat zbernica plus polu na ktoru sa jednotlive clanky pripajaju cez poistky je v mojom navrhu zlucena so zbernicou minus polov - to je ta zelena ciara na tom mojom nacrte.

Re: Správné zacházení s LIFePO4

PříspěvekNapsal: ned úno 21, 2021 4:07 pm
od Lui
nie je také isté...

Re: Správné zacházení s LIFePO4

PříspěvekNapsal: ned úno 21, 2021 4:30 pm
od shuty
Lui píše:nie je také isté...


podla mna to je to iste.
ak sa ti to zda ine, napis prosim v com je to ine. mozno nieco prehliadam

Re: Správné zacházení s LIFePO4

PříspěvekNapsal: ned bře 14, 2021 3:37 pm
od LAMA
reksohc píše:
IMAG5735[2].jpg
Mám síce Li-ion, všetko 60Ah SDI články z dvoch bavorákov , ale každý zo 14-tich paketov po 14 článkov má svoju BMS.
Každy paket je cez poistky spripojený na DC zbernice.

Nemáte strach ze zahoření u těchto bateií?

Re: Správné zacházení s LIFePO4

PříspěvekNapsal: ned bře 14, 2021 3:46 pm
od pavelsiman
Ma mam tiež okrem Lifepo4 cca 25kwv samsung sdi 60ah a nemám strach. Skúšali sme prebijanie a batéria vyfucala ale ne nehorela. Je to automotive tak si myslím ze je to iná kvalita. Ale nemám to v blokoch a to co mam v blokoch idem deliť a medzi články dávam cemvit.

Re: Správné zacházení s LIFePO4

PříspěvekNapsal: ned bře 14, 2021 3:50 pm
od fukuši
No já bych strach měl hlavně u tech starejch článků 60Ah vytaženejch z BMW 125kW.Podle mě by to mělo být za symbolickou cenu ale když vidím kolik je za to schopen někdo dát.Tady máš automotive.

https://www.youtube.com/watch?v=XOi1ung4IlQ

Ale je to jen můj názor

Re: Správné zacházení s LIFePO4

PříspěvekNapsal: ned bře 14, 2021 3:59 pm
od pavelsiman
Áno ale prečo? Je tam v podstate 96 článkov na kope. Minimálne tých 12 ks sú oddelené len dvoma fóliami a sú takmer na 100 percent tepelne vodivo spojené takže pri poruche jedného článku sa teplo automaticky presúva do ďalšieho článku. Preto to ja doma oddelím na max 2 články a potom ich oddelujem cevmitom

Re: Správné zacházení s LIFePO4

PříspěvekNapsal: ned bře 14, 2021 5:15 pm
od antoni_sk
dal som do googlu CEVMIT, ale nič rozumné mi to nenašlo

Re: Správné zacházení s LIFePO4

PříspěvekNapsal: ned bře 14, 2021 5:22 pm
od mopadzi
antoni_sk píše:dal som do googlu CEVMIT, ale nič rozumné mi to nenašlo

taky se přimlouvám za upřesnění izolantu

Re: Správné zacházení s LIFePO4

PříspěvekNapsal: ned bře 14, 2021 5:26 pm
od pavelsiman
Pardon CEVMIN

Re: Správné zacházení s LIFePO4

PříspěvekNapsal: ned bře 14, 2021 5:34 pm
od reksohc

Re: Správné zacházení s LIFePO4

PříspěvekNapsal: ned bře 14, 2021 6:29 pm
od kodl69
a nebo jinak CETRIS, bude to všecko na jedné louce pasený.

Re: Správné zacházení s LIFePO4/Li-ion

PříspěvekNapsal: úte dub 20, 2021 8:39 am
od xmasin
Včera se ke mně dostala následující informace:
Obracíme se na vás s důležitým technickým upozorněním. Při použití lithiových baterií BMZ (BMZ ESS 7.0, 9.0, X, Z) a BYD (LVS premium 4.0, případně další typy) je bez výjimky nutno v nastavení zařízení GX (Cerbo GX, Color Control GX, Venus GX, Octo GX, MultiPlus II GX, EasySolar) aktivovat funkci DVCC.
Dále je nutno v měničích/nabíječích (MultiPlus, Quattro atd.) a MPPT solárních regulátorech nastavit hodnotu absorpčního napětí na 60,75 V a udržovacího napětí na 60,0V při použití BMZ baterií a 55,2V, resp. 50,0V při použití BYD baterií. Maximální délka trvání absorpce 1 hodina.
Beru to tak, že BMZ snižuje napětí na bateriích z 4,1V na 4,05V, jen je otázka, jaké používají články. Totéž dělá BYD pro svoje baterie, kdy snižuje napětí na článek na 3,45V a udržovací napětí na 3,125V.

Re: Správné zacházení s LIFePO4

PříspěvekNapsal: úte dub 20, 2021 11:33 am
od kodl69
3.125V na lifepo4 udržovací napětí? to je trochu málo, mělo by to být někde k 3.3V na článek, není to překlep, a nemá tam být třeba 53V?

Re: Správné zacházení s LIFePO4

PříspěvekNapsal: úte dub 20, 2021 11:45 am
od mopadzi
taky se mi nezdá...já jedu od 3,4 do 3,2V