Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: stř čer 07, 2023 4:14 pm
rottenkiwi píše:Lenže ono to može dopadnúť aj takto:
https://www.youtube.com/watch?v=FDKdSXLprD8
A pretože mám ebike doma, tak sa skor ako svoje baterky, bojím nechať doma tu z ebiku,
lebo predpokladám, že to len nabodovali s Ni pásikmi bez poistiek.
kodl69 píše:Taky bych řekl. A myslíte, že tohle není zrovna baterka z tesly?
Jozef51 píše:el_salvadore píše:@Jozef51 ako spajas clanky a na co budes pouzivat aku pack? Aky mas nazor na riesenia s PCB pre velke aku packy (napr. od Jehu), a co BMS?
Jednoduche a kratke otazky ale odpovedat nie je jednoduche a nie na jednu stranu textu. Tak aspon nieco.
Robim bateriu pre fotovoltaiku. Maximalna kapacita 48V/350-380Ah. V prvej etape bude osadena kapacita zhruba polovicna. Bateria bude zlozena z jednotlivo demontovatelnych modulov 4.2V/30Ah(priblizne).
Podobne a demontovatelne moduly budu aj z prizmatickych clankov. Samotna bateria nebude obsahovat ziadne silove vodice s jedinou vynimkou. Samotne clanky. Silove vodice budu iba na privodoch k baterii. System montaze modulov - nulovaci mostik. Nasledujuce foto ukazuje ako asi bude vypadat v realite.
Umiestnenie vo vanicke z nevodiveho materialu s protipoziarnym naterom a pocitam s moznostou zaliatia vodou. Ale definitivna verzia konstrukcie este neexistuje (stale zberam informacie a skusenosti z fora a internetu). Pri konstrukcii tejto experimentalnej baterie budu zatial pouzite styri typy modulov. ModulPrizma prizmaticke clanky 4.2V/30Ah/5A, modul40A 4.2V/30Ah/40A, modul70A 4.2V/30Ah/70A a modul80A 4.2V/30Ah/80A. Posledny prudovy udaj zodpoveda maximalnemu spickovemu prudu clankov pouzitych v module. Kompletne osadena bateria by mala vediet trvale dodat az 100-120A/48V a kratkodoba spicka 300A by nemal byt problem. Nabijacie prudy spolahlivo 60A ale znesie aj 100A spickovo a kratkodobe snad 120A. Istenie baterie bude na 300A.
Z elektroniky mam odskusany pasivny balancer (vzorom bol balancer Studer). Definitivne zapojenie este neexistuje ale tu je odskusana pracovna verzia - nastavenie balancovania 3.3 az 20V s hystereziou 10mV, odskusany spinac na scheme 8A, v reale bude pouzity asi jednotranzistorovy jednoduchy a velmi lacny spinac s MOSFETom pracujucim v rozsahu 2.5 az 20V.
Tu opat zdoraznim, ze sa jedna sice o fungujuce zapojenie odskusane s clankami LiFePO4, Li4.2V a akumulatorom Pb 12V ale stale iba o pracovnu verziu.
Teplotne snimace budu asi realizovane monolitickymi termostatmi na fixnu teplotu. Spodnu hranicu napatia clankov bude sledovat BMS ktora ale este neexistuje. BMS bude zatazovat svojim napajanim vsetky clanky rovnako. Nie ako je dnes bezne spodne 3-4 clanky. Meranie a sledovanie napatia jednotlivych clankov bude realizovane tak aby zatazovaci prud clanku bol cca desiatky uA. Ale to je zatial nerealizovana buducnost.
Tema nie je zatial vycerpane na rozdiel odo mna:)
Viktor X píše:Požár skladu s bateriemi u Prahy se nedaří zkrotit, hoří i pole.
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/pozar-haly-tursko-u-prahy-zemedelske-haly-sklady-baterie.A190716_110248_praha-zpravy_klu
Nechci tu nikoho vytáčet OT, mám rozkuchaných pár baterií z NBK a chci si zkusit něco poskládat, ale pro větší instalace by se mi z hlediska požární ochrany líbilo něco jako:
https://www.heureka.cz/?h%5Bfraze%5D=Proteng
Při testech to uhasilo to i požár autobusu.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/genialni-hadicka-vynalez-ceskoslovensko-haseni-pozar.A160719_162100_tec_technika_rja
„Pomocí ,elektrochemické továrny‘ nikdy nelze dosáhnout výkonnosti a bezpečnosti spalovacího motoru.“
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot] a 1 návštěvník