Tak vážení solárníci, po nějaké době se dostávám k alktualizaci. Jako vždy, SNAD to někomu v budoucnosti pomůže při optimalizaci jeho valstních návrhů.
Nabíječka baterií když dojde sluničko

Nabíječka baterií MeanWell (kterou jsme řešili v předchozích příspěvcích) šla nakonec zpět do obchodu. Vzhledem k tomu, že jsme se o výsledku řešení bavili od prosince 2021, tak tedy nebudu dělat negativní reklamu. Každopádně na jejich WEBu (ale ani jiném) pořád ta informace - že to není nabíječka do komplexního zapojení baterií LiFePo4, ale pouze pro "inicializační nabíjení" není

. No nabíječka je u nich zpět na skladě, u mě přistály zpět peníze. A souběžně s tím jsem nakonec zvolil nabíječku přes ALI -
48V 20A LiFePO4 Battery Fast Charger 1200W 58.4V 10A 15A 30A LFP For 16S Iron Phosphate Golf Cart Forklift Ebike Touring Car v provedení 48V, 15A. -
https://www.aliexpress.com/item/4000086609860.html
Dodám, že jsem zvolil tuto, protože byla skladem v Polsku, přitom ale DPD odesílací adresa byla v Německu, což je oboje EU, takže clo ani DPH jsem nemusel řešit. Doba dodání 10 dní...

- 48V 15A LiFePO4 Battery Fast Charger 58.4V
I když kvalitou, možná i parametry to asi není totéž, ale na daný účel - tedy pohotovostní dobíjení baterií z generátoru to bude zcela jistě stačit. Nabíječka nemá vypínač, zapne se připojením do zásuvky, nastavení 15A také není úplně 100%ní, při testování mi to ukázalo 16,2A, ale to je také poplatné kvalitě testera. Dodává se v nastavení 58,4V Umax, což je nad mým maximem. Vzhledem k výše uvedenému mi ale nečinilo větších problémů nabíječku rozebrat a najít víceotáčkový potenciometr, kterým se to maximální napětí nastavuje. Takže už je přenastaveno na 46,0V a zapojeno.

(ta malá modrá věc schovaná za slabým červeným drátkem vpravo nahoře u chladiče).
A už je zapojeno, otestováno i s generátorem, vše je jak má být
