Stránka 1 z 6

Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: stř pro 14, 2011 6:19 pm
od mypower.cz
Začal jsem měřit tuto centrálu:

Obrázek

Podmínky jsou podobné jako u předchozího měření. Měřím za jak dlouho dojde 10L benzínu při běžném provozu pro dobíjení baterií, dobíječ je opět 12V 30A, centrála je dvoutakt, max 1kW, ale utáhne v pohodě i 1200W čerpadlo samostatně bez dobíječe. S dobíječem dohromady jsem to ještě nezkoušel.

první dobíjení: 0.8kWh, benzín samozřejmě stále je (to by byl mazec kdyby ne :eek2: ).

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: stř pro 14, 2011 8:51 pm
od vmax2
Pekna ulozenka!!

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: stř pro 14, 2011 10:44 pm
od abrams
Zdravím ,

hmmmm vojenský dvoutakt , to bude zajímavý výsledek . Nedivil bych se kdyby přežila přímej zásah minometem ;) ,
ale spotřeba vzhledem k "vojenskýmu myšlení" : je jedno kolik to žere , hlavně že se to dovede na bojišti hejbat :roll: .
Jednou strýc vyrávěl o přesunu celý roty z kasáren na cvyčiště kam dorazily jen 2/3 aut a zbytek nedojel protože nezbyl
nikdo kdo by je odtáhnul :lol: .

Můj tip je 6,3kWh / 10L benálu .

Pro dobíjení baterek bych doporučoval rovnou alternátor z čmouda = vyší účinnost :repair: .

Elektronům zdar

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: stř pro 14, 2011 11:01 pm
od JiříK
Já tipuju 7,5kWh na 10l. A čtouce doporučení viz výše, doporučuju i já: Buď turbodynamo z parní lokomotivy, nebo rovnou trakční dynamo, pro změnu z lokomotivy motorové. To má jen 1100kW a váží 12900kg :-).

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: čtv pro 15, 2011 6:41 am
od avatar
jakej to ma obsah ? ja bych rek ze to tak 6-7kW da ale zalezi na tom obsahu valce typuji ze karburator je JIKOV ze. Pokud bude dobre serizenej sel by i uskrtit ale to by mohla zase chcipat pri velkem odberu radej na nej nesahej pokud jede )))) ale tak i tak casem se vycisteni nevyhnesje to jako Jawa tam taky obcas musim karbos seridit

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: čtv pro 15, 2011 7:40 pm
od mypower.cz
druhe dobijeni, 0.9kWh, benzin jeste je, pri dobijeni jsem precerpal 300L vody ze studny 1200W cerpadlem, coz na meraku ukazovalo 940VA-935VA.

Zatim tedy v souctu 1.7kWh

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: čtv pro 15, 2011 7:51 pm
od mypower.cz
co myslite, nedalo by se u tehle centraly pouvazovat o rozsireni v podobe elektrickeho startovani ? Ten alternator, teoreticky ... kdyz se do neho pusti proud by to neroztocil? Co tak k tomu jeste pripojit starter treba z auta a vlastni baterii urcenou ke startovani .. ? Pravda je potreba jeste ovladat sytic, po startu prenastavit, nicmene to samotne roztoceni by nemuselo byt od veci ... hejblatka (sytic, atd..) se daji resit uz ruzne - servomotorama :) a cele by to mohlo byt rizene arduinem, s monitoringem proudu a napeti, ethernet shield .. Prvni centrala s vlastni IP ..

Kód: Vybrat vše
[root@ntb]# slogin -l root centrala.chata
Password: ******
[root@centrala]# /etc/init.d/motor start
Wait please ....
Done. Checking ...
AC220V OK.
[root@centrala]# _

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: čtv pro 15, 2011 7:58 pm
od avatar
takze do altiku nic nepoustej spalis ho altik neni motor . Se startovani by to urcite slo ale. Mussi pouzit starer staci nejakej malej . musis to zprevodovat na klikovku a starter musi dostatecne otocit motorem aby to dokazalo udelat jiskru. Dale musi byt zajisteno to aby po nastartovani starter odpad a nezustal v zaberu to resi vecinou ten magnetickej bazmecht ale vim ze muze sustat zaseklej

co se tyce sitice tak lze ho ovladat servo motorkem jak se ovladaji treba klapky v modelarskem modelu.

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: čtv pro 15, 2011 8:48 pm
od JiříK
Mypower, avatar: PROČ????????????????? Jak jsem viděl, startuje na škaredý pohled. Nezesložiťovat!

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: pát pro 16, 2011 5:52 am
od avatar
myslim ze mu jde o automatizaci klesne napeti automaticky se nastartuje centrála. Ono preci jen chodit kazdej den dolů to nahodit hlidat a pak zase stopnout neni nic moc. Takto si nato udela programek a je zavodou nemusi se starat.

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: úte pro 20, 2011 10:37 am
od mypower.cz
opožděně pridavam treti dobijeni, 0.7kWh = 2.4kWh celkem, benzin jeste je.

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: stř pro 21, 2011 12:16 pm
od OTi
Táto hračka má 350 cm3 motůrek kolem 10 -12KW když vono je hodně protežitelný motor má na sobě sitič regulátor i všechny vymoženosti a dvoupolovou svíčku Generátor nepoznám bo jsem to vlastnil bez generátora, jsem to používal jako čerpadlo a to je uplne jiný provoz než generátor, *batt* mně to sežralo za den(8hod) 25-20l benzínu ale prečerpané množstvý vody za tú dobu bylo 220 m3

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: stř pro 21, 2011 4:46 pm
od mypower.cz
ctvrte dobijeni + dopousteni vody 1200W cerpadlem, 1kWh, celkem tedy 3.4 kwh, benzin jeste je.

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: čtv pro 22, 2011 10:23 am
od mypower.cz
pate dobijeni, 0.7kWh, celkem 4.1kWh, benzin jeste je.

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: pát pro 23, 2011 1:05 pm
od mypower.cz
seste dobijeni, 0.5kWh, celkem 4.6kWh, benzin dosel. Tzn dvoutaktem se oproti 4taktu usetrit na benzinu moc neda.

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: pát pro 23, 2011 1:25 pm
od jose
To je ještě horší výsledek než se čtyřtaktem. Co ten rotoped?

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: pát pro 23, 2011 1:36 pm
od tomas
Takže (35⋅10)/4,6 = 76Kč/kWh :? Kolik měla ta druhá centrála? Už jsem to našel, vyrobila 5.1kwh. Při této ceně energie by se ti FVE 1kW (ne ostrovní) bez dotací (provozovaná na černo) zaplatila za cca 9 měsíců ;)

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: pát pro 23, 2011 1:36 pm
od avatar
jedine jeste zkusit postolovat kraburator :))) trosku mu ubrat na benzinu beztoho ho tam jde az moc )). ale jak rikam nevim jak jsi zrucnej ja mam doma jawu takze vim co a jak

mzu jet za 6 litru na 100 ale muzu jet taky jen za 3 litry zalezi na postolovani karburatoru vuci vykonu

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: pát pro 23, 2011 2:00 pm
od mypower.cz
No je to otazka .. jak pokryt zimni provoz ciste ostrovni FVE..
a) predimenzovat kapacitu baterii a preklenout tak dny kdy nesviti rychlym dobitim kdyz sviti, ale baterie jsou drahe a maji omezenou zivotnost (nektere obzvlaste).
b) predimenzovat vykon panelu a v zimnim obdobi jet v uspornem rezimu, ale zase nastanou obrovske prebytky pres leto a system bude hodne drahy.
c) vyuzit energii, ktera leti kominem ven premenit teplo na paru a tu prohnat pistem ktery bude tocit alternatorem.

Ja to proste v pripade ciste ostrovni FVE jinak nevidim nez na tu paru.. To je asi nejlevnejsi mozne, nic lepsiho me nenapada.

V karburatorech se bohuzel nevyznam :(

Furt topim. Vcera mi ulitlo trosku vice polinek do kamen nez by bylo zahodno a bylo tu tak pretopeno, ze v tom okamziku kdyby jel nejaky parni strojek, natocil by tu jednu kwh asi taky .. :idea: :?:

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: pát pro 23, 2011 2:35 pm
od tomas
Osobně bych volil raději předimenzovat výkon v panelech a menší, ale kvalitnější (LiFePo4) akumulátor se zálohou tak 2-4 dny úsporného provozu. A případnými přebytky ohřívat vodu a topit. Když svítí slunce tak prát, vařit elektřinou a když nesvítí tak vařit propan-butanem (dřevem) a s praním počkat na sluníčko.