Stránka 5 z 6

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: stř pro 05, 2012 8:45 pm
od Pan Taum
Když se vezme v úvahu, že 1litr benzinu obsahuje 9kWh energie, tak potom ta celková účinnost vychází vcelku nízká :(

To máme 10litrů = 90kWh, úč. spalování 20%, nabíječka 85%, aku 80% a ve výsledku máme 5,5kWh. Celkové ztráty 94% - Dost tristní.

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: stř pro 05, 2012 9:20 pm
od abrams
Zdravím vespolek ,

1. v duchu jsem tipoval 6,2 kWh z 10l benálu , ale 5,5 je bída jak loni :uh: .
2. Pane Taume , účinnost 2-taktu nedosahuje 20% , chybí účinnost generátoru ... používat centrálu je opravdu nouzové
řešení , nevím ja vy , já v zimě pravidelně přiberu tak čtyři kyla :hell: , :arrow: :idea: :repair: :idea: :arrow: bycykl + generátor = čtyři v jednom :yes: (člověk schodí , zahřeje se , každý den udělá nový rekord a večer si může svítít z *batt* ) .

Add k účinnisti klechtaček ... víte jaký má reálný výkon váš "miláček" ? Já to docela tuším ... :sm1: :wall: :arrow: další celosvětová lež jako hrom :hell: .

Elektronům zdar *cloud*

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: stř pro 05, 2012 10:42 pm
od lwq
abrams: ten bycykl a generator zni skvele ... Mas najaky navod na stavdu a fotky trebas ? Zkus zalozit vlastni tema ;-)

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: čtv pro 06, 2012 9:23 am
od drama
V muzeu energie http://www.muzeumenergie.cz/ mají kolo, kde je jednoduše sundaný plášť ze zadního kola, na ráfku je řemen, který kolo spojuje s obyčejným alternátorem z auta. Ovšem účinnost nic moc. Člověk šlape jako blázen a dvě tak 15W žárovky svítí ani ne na plno...

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: čtv pro 06, 2012 4:12 pm
od atom
Člověk na kole ušlape dlouhodobě 100 wattů, trénovaní jedinci i násobky výkonu po kratší dobu.
Účinnost alternátoru tak 60-80%, teď jsem četl, že bosh dělá nějaké nové typy EL - Efficienty Line a maj úžasných 77% a uspoří 0,5% paliva nebo co....
Takže nějakých 70W by měl být každej schopen ušlapat (mínus teda ještě ztráta převodama a řetězem)

Pořiďte si koně, ten dá 10xtolik co člověk - 750w :lol: :-)

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: čtv pro 06, 2012 5:58 pm
od 007ToMMaS
ale zase veľa zožere :D

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: čtv črc 18, 2013 7:36 am
od Tomas Hochel
Ahojte. Ono to nieje obsahom tohto fóra, ale čo použiť ako zdroj energie, HHO . Určite to poznáte, ak nie je to vodíkový plyn. Princíp je overený, zariadenie funguje a na napájanie 4 taktnej elektrocentrály by to bolo ako stvorené. Funkčnosť v automobile je sporná, ale pre napájanie centrály, prečo nie. Len to chce ladiť a tak. Účinnosť el.lýzy je malinká, ale záleží na tom, ak mám energiu zdarma ? Možno vyrobiť aj pretlakový zásobník s povedzme 100mbar, na úvodné naštartovanie centrály. Ak potrebujem iba dobiť batérie s 300w nabíjačom, nezáleží mi na tom, že 750w spálim pri el.lýze .

Tomáš

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: čtv črc 18, 2013 7:46 am
od drama
Já bych si taky rád v létě vyrobil vodík a v zimě použil v centrále, ale ono to neni tak jednoduche... Vodík rád bouchá a cpát ho rovnou do motoru nevypadá moc rozumně. Nicméně budu rád, když se podělíte o nějaké praktické zkušenosti...

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: čtv črc 18, 2013 8:23 am
od mypower.cz
Presne jak pise drama, kazda uspora je vitana, ale napriklad ja ani nemam dostatecne technicke znalosti na to abych to vyzkousel, overil, porovnal atd... Pokud mi tu nekdo flakne centralu s HHO, vyzkousim, zmerim, prakticky proverim, napisu i recenzi, ale to muze udelat v podstate kdokoliv. Dalsi moznosti je centrala na plyn, ovsem jeji cena je markantne vetsi nez napriklad byla cena me soucasne vojenske dvoutaktni centraly.

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: čtv črc 18, 2013 9:01 am
od PavelR
Tomas Hochel píše:Ahojte. Ono to nieje obsahom tohto fóra, ale čo použiť ako zdroj energie, HHO . Určite to poznáte, ak nie je to vodíkový plyn. Princíp je overený, zariadenie funguje a na napájanie 4 taktnej elektrocentrály by to bolo ako stvorené. Funkčnosť v automobile je sporná, ale pre napájanie centrály, prečo nie. Len to chce ladiť a tak. Účinnosť el.lýzy je malinká, ale záleží na tom, ak mám energiu zdarma ? Možno vyrobiť aj pretlakový zásobník s povedzme 100mbar, na úvodné naštartovanie centrály. Ak potrebujem iba dobiť batérie s 300w nabíjačom, nezáleží mi na tom, že 750w spálim pri el.lýze .

Tomáš


Podle me vytvaret vodik elektrinou z centraly je nevyhodne pac pokud odebiram z 1kw centraly 300W tak ma mensi spotrebu nez kdyz odebiram 1kw. Stejne tak v aute pri jizde do kopce a po rovince pri stejnych otackach je spotreba rozdilna.
Lepsim resenim by byla kogenerace kdyz dobijim centralou tak teplo pouzivam na topeni ale to uz je slozitejsi system.

Stejne tak snizovat spotrebu pomoci vodiku je podle me zavisle na druhu motoru. Je k tomu potreba 4takt se vstrikovanim a lambda sondou aby jednotka poznala ze ma ubrat bohatost smesi a tim setrit palivo. U dvoutaktu by to bylo asi slozitejsi se stelovanim smesi.

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: čtv črc 18, 2013 9:32 am
od Tomas Hochel
PavelR píše:
Tomas Hochel píše:Ahojte. Ono to nieje obsahom tohto fóra, ale čo použiť ako zdroj energie, HHO . Určite to poznáte, ak nie je to vodíkový plyn. Princíp je overený, zariadenie funguje a na napájanie 4 taktnej elektrocentrály by to bolo ako stvorené. Funkčnosť v automobile je sporná, ale pre napájanie centrály, prečo nie. Len to chce ladiť a tak. Účinnosť el.lýzy je malinká, ale záleží na tom, ak mám energiu zdarma ? Možno vyrobiť aj pretlakový zásobník s povedzme 100mbar, na úvodné naštartovanie centrály. Ak potrebujem iba dobiť batérie s 300w nabíjačom, nezáleží mi na tom, že 750w spálim pri el.lýze .

Tomáš


Podle me vytvaret vodik elektrinou z centraly je nevyhodne pac pokud odebiram z 1kw centraly 300W tak ma mensi spotrebu nez kdyz odebiram 1kw. Stejne tak v aute pri jizde do kopce a po rovince pri stejnych otackach je spotreba rozdilna.
Lepsim resenim by byla kogenerace kdyz dobijim centralou tak teplo pouzivam na topeni ale to uz je slozitejsi system.

Stejne tak snizovat spotrebu pomoci vodiku je podle me zavisle na druhu motoru. Je k tomu potreba 4takt se vstrikovanim a lambda sondou aby jednotka poznala ze ma ubrat bohatost smesi a tim setrit palivo. U dvoutaktu by to bylo asi slozitejsi se stelovanim smesi.


Skôr som mal na mysli, centrálou vyrábať vodík, ale aj ju napájať vyrobeným plynom. Vynechať iné palivá. Vynechajme polemiky o účinnosti premeny energií. Každý si to musí vyskúšať. Auto na to dlhodobo nejazdí a aj na voľnobeh je to s problémami, ale centrála v ustálenom režime alebo stabilák, to zvládne. Len tie štarty by sa museli vyriešiť.
Tá kogenerácia je samozrejme účinnejšia. Ale on používa centrálu iba na dobíjanie batérií + napájanie čerpadla, naviac pri kogenerácii by nabehala veľa motohodín a bola by rýchlo na odpis.

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: čtv črc 18, 2013 9:35 am
od Lui
Tomas Hochel píše:Skôr som mal na mysli, centrálou vyrábať vodík, ale aj ju napájať vyrobeným plynom.



.... ::facepalm::

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: čtv črc 18, 2013 9:57 am
od mypower.cz
Tomas Hochel píše:Skôr som mal na mysli, centrálou vyrábať vodík, ale aj ju napájať vyrobeným plynom. Vynechať iné palivá. Vynechajme polemiky o účinnosti premeny energií. Každý si to musí vyskúšať. Auto na to dlhodobo nejazdí a aj na voľnobeh je to s problémami, ale centrála v ustálenom režime alebo stabilák, to zvládne. Len tie štarty by sa museli vyriešiť.
Tá kogenerácia je samozrejme účinnejšia. Ale on používa centrálu iba na dobíjanie batérií + napájanie čerpadla, naviac pri kogenerácii by nabehala veľa motohodín a bola by rýchlo na odpis.


Zdravim, pokud tim "on", byla rec o me, tak to cerpadlo uz se davno nekona, 1.2kW cerpadlo lezi ve sklepe a je nahrazeno 300W cerpadlem. Navic centrala slouzi pouze pro skutecne nouzove dobijeni baterii. Letosni zimu pouze 4x, to znamena uplne minimalne. Myslim, ze vyrabet centralou vodik a ten spalovat, neni moc rozumne a energeticky absolutne nevyhodne. Vstup = benzin, vystup = kupa tepla, trocha elektriky, otacky. To mozna skutecne je lepsi tu energii celou v takovem pripade zuzitkovat na dobiti baterii, nez obetovat na elektrolyzu a vyrobu vodiku, ktery se v centrale premeni na kupu tepla, ktere utece a jeste mensi mnozstvi elektriky. Spis tedy lepsi cestu vidim ve vyuziti letnich prebytku na vyrobu vodiku a pote jeho vyuziti misto benzinu, nebo uplne jinak. To uz by smysl melo. Ovsem problemem je jak ho bezpecne skladovat a jak s nim bezpecne zachazet.

Mimochodem doba se trosku posunula, kdybych potreboval napajet 1.2kW cerpadlo, tak zapnu menic a napajim ho uplne stejne jako ted napajim treba elektricky varic. Nicmene ono to 1,2kW cerpadlo fakt neni potreba, protoze 300W cerpadlo udela v mych podminkach uplne stejnou praci a to 1.2kW byl "zbytecny preplesk".

Docela dobre by bylo vyuzit spise to obrovske mnozstvi unikajiciho tepla => vodni chlazeni a to teplo privest do baraku. Ovsem zase jsme u toho jestli to ma smysl v momente kdy centrala jede za celou zimu (3-4 mesice) 4x.

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: čtv črc 18, 2013 10:46 am
od Tomas Hochel
Páni, nechcem zahajovať flame. Bol to len návrh alternatívy.
Za oslovenie "On" sa ospravedlňujem, skúsim sa to odnaučiť. Viacmenej, článkov o vodíku je kopa, aj pokusov omylov. Keďže princíp elektrolýzy je jednoduchý a overený, neveril som všetkým, čo vraveli, že to nejde. Tak som si jeden elektrolyzér postavil (cca 100€) a robil pokusy. Búchalo to, hrialo to a motor sa na to točil. Aj keď ma každý odhováral a usmieval sa ja teraz viem, že to naozaj funguje. Časom to chcem rozvíjať ďalej, ale teraz som rád, keď si večer nájdem čas na 5 minút sadnúť k arduinu a niečomu sa priučiť.

No a k tej energetickej bilancii. Z môjho pokusu mi vyšiel príkon 12,5Vx 18A a motor v nebohej škode 105 šiel hlboko pod voľnobehom, nestabilne ale šiel. To vychádza 225W a na výstupe pod voľnobehom mohlo byť tak 500w použiteľných. Zaťažovať sme ho neskúšali a vyzeral že je rád, že aspoň svoje odpory prekoná. Naviac často strielal do sania, keďže mal malý podtlak a nebolo to moc bezpečné. No a ako píšu všetci "bádatelia v tomto obore" ani ja som sa už nikam nepohol. Overil som si funkčnosť a zatiaľ mi to stačí.Zmenili sa životné priority, škodovka šla do šrotu (kam mala aj namierené), elektrolyzér do pivnice, ja trávim dni v práci ktorá ma síce nebavý, ale živý. Nad namontovaním do svojho vozidla stále len uvažujem, ale tam to nemá význam. Na spotrebu má väčší vplyv šofér, ako malá nenápadná bunka vyvíjača. Pre potreby 100kw vozidla by to muselo zaberať korbu nákladiaku, a to už by nebolo nenápadné.

Viem, že každý porovnáva výhrevnosť palív, možno je to proti všelijakým zákonom, ale funguje to. Nenabádam nikoho, aby si to staval, naopak odhováram od kúpy už hotových zariadení (sú predražené a nemajú prínos v automobile).
Chcel som len navrhnúť alternatívu k benzínu do elektrocentrály. Pre stabilný beh to chce laborovať, ale výsledky sú.
Tak isto je to aj s drevoplynom. Vieme, že to funguje, ale jazdíme na benzín, či naftu.

Tomáš

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: čtv črc 18, 2013 11:05 am
od dracekvo
Tak to gratuluju, vynalezl jsi perpetum mobile.

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: čtv črc 18, 2013 11:07 am
od mypower.cz
Tomas Hochel píše:Páni, nechcem zahajovať flame. Bol to len návrh alternatívy.
Za oslovenie "On" sa ospravedlňujem, skúsim sa to odnaučiť.


Za me: vubec to nevnimam jako flame, naopak .. kdo vi na co zajimaveho muzeme diky diskuzi prijit. AKA brainstorming. Osloveni ON mi vubec nevadi :) netreba se omlouvat ;)

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: čtv črc 18, 2013 11:29 am
od Tomas Hochel
dracekvo píše:Tak to gratuluju, vynalezl jsi perpetum mobile.


Nieje to perpetum mobile. Jedná sa o premenu energií ktoré vnímame inak.
Urán v prírode je len kameň a v elektrárni sa jeho energia zmení na teplo, teplo na elektrinu.
Ropa je len blato a predsa sme od nej závislý. Je totiž najvýhodnejšie ju premieňať na to čo potrebujeme.
Pri rozklade vody elektrinou, za pomoci elektriny, využijeme energiu, ktorá v tej vode je. Premeníme ju na palivo pre motor, ktorý beží s nejakou účinnosťou a jeho energiu premeníme na elektrinu zasa s nejakou účinnosťou. Nezískam viac energie, ako som vložil. Len využijem tú čo som predtým nevidel a premením si ju na takú formu ako potrebujem.

Elektrina zo slnka ? Nezmysel. Ale len v roku 1800. Dnes všetci vieme, že to ide. Nikoho nenapadne pochybovať.
Elektrina vyrobená zlučovaním atómov bez vzniku tepla ? toto hádam nie. A o 200 rokov si budú vravieť, šak je to úplne jednoduché, prečo vlastne používali tú ropu ?

Tomáš

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: čtv črc 18, 2013 11:51 am
od mypower.cz
Tomas Hochel píše:Pri rozklade vody elektrinou, za pomoci elektriny, využijeme energiu, ktorá v tej vode je.


Toto neni nezajimava myslenka. Spousta lidi ten zpusob elektrolyzy zavrhuje protoze prvni co prijde na mysl je ze energii vlastne do vody ukladame (pridavame a pote ji odcerpavame), nicmene my ji tam neukladame, ale pomoci energie vodu menime do jinak vyuzitelne formy. Neboli, kdyz vystavime notebook na slunko, tak nepojede, pricemz energie na neho dopada mnoho, ale kdyz ho pripojime na FV panel, a ten vystavime na slunko, tak to pojede. Tzn.: Vodu nezapalime (notebook na slunku nepojede), vodik zapalime (notebook na elektriku pojede).

Nejsem fyzik a nedokazu si predstavit kolik vodiku ziskame elektrolyzou vody. To znamena jake je mnozstvi energie potrebne pro ziskani vodiku z vody v pomeru k tomu jakou energii je vodik schopen pote spalenim vytvorit.

Alébrž protožeš aniž ... když to vezmeme kolem a kolem... vodu nezapalime. Nicmene když elektrolyzou naplnime sud vodikem a ten zapalime, vznikne takova rana, ktera znamena obrovske mnozstvi energie a i tepla. Ted otazka (jak pisu vyse) kolik energie jsme spotrebovali na naplneni sudu a kolik energie predstavuje onen vybuch po zapaleni.

Neco na tom bude.. ale chce si k tomu fakt pricuchnout a zkusit si to jak popisuje vyse Tomas. Teoretizovat bez praktickeho overeni umi ledaskdo (sem tam i ja :D ).

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: čtv črc 18, 2013 11:52 am
od dracekvo
Nechci se tu hádat nebo zakládat flame, ale neodpustím si reagovat.
Moc nechápu větu "Len využijem tú čo som predtým nevidel a premením si ju na takú formu ako potrebujem"
Ona se tam tam ta energie jen tak někde vzala? To odporuje základům fyziky. Žádná energie se někde nebere jen tak.

Když to vemu do důsledku. Tak spálením H2 + O získám 60% tepla a na 40% mechanické energie.
Z té mechanické energie musím roztočit alternátor, který opět z účínností cca 80% přemění mechanickou energii na elektrickou.
A z tohoto kolotoče mi má vzniknout dost energie, abych byl schopen roztrhat tolik vazeb H2O na H2 + O opět s nějakou účinností elektrolýzy 60% (zbytek bude teplo) aby mi vzniklo tolik plynu že mi zůstane motor běžet.

Na hodně fórech už jsem četl tento super postup který lidem tak krásně funguje. Ale už nikdy nikdo nebyl schopen to předvést v praxi.
Také je strašně zajímavé, že když je to tak super, tak to každý dává k ledu a nikdo se o to víc nezajímá. Hlavně automobilky dávají miliony do vývoje aby snížili emise, když tu mají před sebou tak jednoduché řešení.

Sorry, ale tohle je celkem seriózní praktické forum. S podobnejma nesmyslama chodí lidi na upramene.

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

PříspěvekNapsal: čtv črc 18, 2013 1:21 pm
od Tomas Hochel
Ako som vravel. Nikoho nepresviedčam, postavte si to. Len som pripomenul, že existuje aj táto možnosť, keď už sa tu bavíme o parnom stroji či plynových turbínach. Môžeme teoreticky počítať, alebo sadnúť a skúšať to, napriek tomu, že všetci vravia, že to nejde.
Odložil som to, lebo mi je to zbytočné. Ako vravím, naše a aj vaše policajné orgány, odmeňujú takéto nepovolené inštalácie pokutou a návštevou STK. A väčší vplyv na spotrebu vozidla má vodič samotný, ako také malé nenápadné zariadenie. Aby to malo zmysel muselo by to mať veľkosť drevoplynového generátora a ten už sa schovať nedá. A naviac tá obsluha. Nevyskúšal som aplikáciu pre elektrocentrálu. Len posúvam skúsenosti ktoré mám z pokusu na normálnom karburátorovom 4 takte. Ak by som si aj tú centrálu odladil, čo potom s ňou. Bude mi vrčať na balkóne v paneláku ? To by susedia neboli moc nadšený. A naviac koľko motohodín vydrí taká centrála ? 500, 1000, či 2000 ? Pochybujem že 4takt hobby centrála za 300€ vydrží dlhšie. Na občasné nabíjanie akumulátorov by to bolo fajn. Alebo ju mám po dokončení predať ? S tým, že pobeží síce zadarmo, ale naštartovať musíš na benzín, keď už beží ako má tak pripoj vyvíjač, keď žačne peniť, otvor ventil, zatvor benzín. pravidelne kontroluj vodu a olej + olej v prívode plynu. To asi nie. To nieje o komercii zatiaľ. Pre nadšenca, ktorý má na to čas sa s tým ladiť to má význam. Môžem postúpiť výkresy vyvíjača, ale takých je plný internet. Tiež som odtiaľ čerpal.