Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: čtv bře 04, 2021 7:36 pm


Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Benzinové, naftové, LPG a jiné elektrocentrály, alternátory poháněné parou, stirglingův motor, atd.
PředchozíDalší

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod vanous » čtv pro 29, 2011 8:42 pm

čím dobíjíš teď? těmi atx zdroji?
vanous
 
Příspěvky: 116
Registrován: sob říj 15, 2011 6:28 pm


Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod avatar » pát pro 30, 2011 7:12 am

ja kdyz sem to pocital tak prumerne nabijes za hodinu kolem 30 amper mas dve baterie to znamena na kazdou baterku 15-20 amper maximalne. Ten nabíjec se vypne pri plnem nabití baterek ? nebo to pak nejak omezuje ?? Nebo jak zjistits ze je nabito ? podle voltů ?

Pride mi totiz ze tu centrálu vyuzivas strasne málo co se týce výkonu co dáva a co zní beres. CO me napadlo je ze ty baterky jsou do kytek a ze ucinost tech baterii je ted na 30% cca
avatar
 
Příspěvky: 471
Registrován: ned kvě 08, 2011 9:16 am

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod abrams » pát pro 30, 2011 9:17 am

Zdravím ,

koukám že je ta druhá centrála jako skok "z bláta do louže" :eek2: .
Filipe , jaké mají parametry ti zahradní čmoudi v kůlně ? Výkon (kW , PS nebo HP) ot/min :?: .
Furt mě vrtá hlavou fláknout k tomu altík z favoritu a tak tlačit rovnou do baterek DC .
Zkoušel jsem nějakej altík na soustruhu :
1.000ot/min = neudržel vybuzené mag. pole
1.200ot/min = už udržel mag. pole a dával cca 2A
1.600ot/min = dával cca 10A

Takže regulací otáček spalováku se dá regulovat proud :yes: :yes: :yes: .

Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
abrams
 
Příspěvky: 2755
Registrován: ned črc 17, 2011 11:19 am
Bydliště: Brno

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod JiříK » pát pro 30, 2011 6:00 pm

Ne, není to z bláta do louže. Běžná, drobná závada v rámci běhu záruky. Kdyby se všechno kazilo tak, jak tato centrála, tak obchody zkrachují, bo nemají komu prodávat. S tím sekačkovým čmoudem to se spotřebou vyjde na stejno. Sekačka 0,7-1,3kW. Spotřeba tak 0,5-0,6 za hodinu. Altík to utáhne, pro jistotu s rezervou, tak 40-45A. Aby to nabilo tolik, co je třeba, budou nutné 2h provozu. Proč? Protože alternátor má charakteristiku U, ke konci tam bude nabíjecí proud už dost malý. Takže 2 krát 0,6l.....
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
JiříK
 
Příspěvky: 927
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod mypower.cz » pát pro 30, 2011 7:39 pm

abrams píše:Filipe , jaké mají parametry ti zahradní čmoudi v kůlně ? Výkon (kW , PS nebo HP) ot/min :?: .


Zkusim pozjistovat...
Uživatelský avatar
mypower.cz
Site Admin
 
Příspěvky: 4570
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod bSir » úte dub 10, 2012 7:47 pm

abrams píše:Zdravím ,

mypowere ,
4,6kWh / 10L benálu :uh: ......................................................... :!:
Psal Jsi že máš starej křoviňák v kůlně harampádím sasypanej , je-li motor provozu schopnej tak ho flákni na fošnu
spolu s aternátorem a vualá je z toho málá centrála , né ? Malá spotřeba , dostačující výkon .............. :yes: :yes: .
Řekl bych že za (další) pokus by to stálo :repair: :repair: :arrow: *batt* *batt* *cloud* .

Elektronům zdar


Tento tyden by mi snad mel dorazit jeden 50ccm bzucacek a ja si rikam, dynamo nebo alternator?
Uz jsme s eprokousal k tomu, ze k tomu musi byt nejaky regulator a ze alternator se reguluje snadneji, pac s epry na rozdil od dynama reguluje jen napeti, ale ze se nouzove da regulovat i otackama...
bSir
 
Příspěvky: 100
Registrován: sob bře 12, 2011 9:26 pm

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod bSir » úte dub 10, 2012 7:54 pm

btw: a co palit lih?
Uz s emi podrilo vygooglit, ze je nejaky olej od shellu pro zavodni dvoutakty co se neseparuje od E85. Pac klasicky olej do dvoutaktu se s E85 proste nespoji. Akorat pri provozu ciste na E85 by s emusel asi nejak postelovat karburator - zas tak moc tomu nerozumim...
bSir
 
Příspěvky: 100
Registrován: sob bře 12, 2011 9:26 pm

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod bSir » pon dub 16, 2012 2:08 pm

Tak motor uz dorazil

https://plus.google.com/photos/10502367 ... 1932177729

tak ted jeste nekoho, kdo mi poradi kam co zapojit. Privod paliva jsme idetifikoval, kam se dava svicka a kde je vyfuk taky...
Pak je tam nejaka packa o ktere bych typoval ze je sytic... ale kam pripojit tahlo plynu nevim :-/
bSir
 
Příspěvky: 100
Registrován: sob bře 12, 2011 9:26 pm

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod Martin » pon dub 16, 2012 3:15 pm

Přívod paliva je ten hliníkový nátrubek, co vede k bílému kohoutku a hned vedle je černá gumová koncovka a tam přijde zapojit lanko plynu s bovdenem, ale musíte to rozebrat - povolit tu hliníkovou matici (takový prstýnek) co je pod tím, je tam šoupátko a jehla, ta se i se šoupátkem pomocí plynového lanka nadzvedává a pouští do karburátoru vzduch (šoupátkem) a přisává z hlavní trysky, která je pod jehlou palivo.
Ten olej - myslím, že do modelářských motorů a závodních motorů s vysokooktanovým palivem se používal ricinový olej.
Edit: to, co držíte na předposlední fotce v prstech, pod tou pružinou by mělo být šoupátko s jehlou, na poslední fotce je seřizovací koncovka pro uložení bovdenu.
Uživatelský avatar
Martin
 
Příspěvky: 99
Registrován: stř srp 17, 2011 10:25 am

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod bSir » pát dub 20, 2012 10:35 am

Kam prijde zapojit ten dratek co couha u dratu vedouciho ke svicce?
bSir
 
Příspěvky: 100
Registrován: sob bře 12, 2011 9:26 pm

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod avatar » pát dub 20, 2012 4:03 pm

to bude chcipak
avatar
 
Příspěvky: 471
Registrován: ned kvě 08, 2011 9:16 am

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod Martin » pát dub 20, 2012 7:04 pm

taky s myslím, že to bude chcípák, takže přes nějaký vypínač na kostru toho motoru.
Uživatelský avatar
Martin
 
Příspěvky: 99
Registrován: stř srp 17, 2011 10:25 am

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod bSir » ned dub 22, 2012 6:57 pm

A chcipnuti se provadi spojenim s kostrou nebo odpojenim od kostry?
bSir
 
Příspěvky: 100
Registrován: sob bře 12, 2011 9:26 pm

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod luge » ned dub 22, 2012 7:25 pm

Spojenie s kostrou - chcípne
luge
 
Příspěvky: 702
Registrován: ned lis 13, 2011 5:52 pm
Bydliště: SK

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod mypower.cz » ned říj 28, 2012 9:55 pm

mno .. jelikoz tu mame dalsi zimu a ja jsem na 24V a mam dobijec prekonfigurovany z 12V 30A na 24V 30A, tak asi zkusim casem co to udela se spotrebou. Dle meho nazoru by melo byti 2x rychleji dobito, protoze dobijec si vezme z centraly 2x vice energie. Otazka co na to spotreba. Asi lehce vzroste, ale myslim ze rozhodne ne 2x. Jak to tipuji ostatni?
Uživatelský avatar
mypower.cz
Site Admin
 
Příspěvky: 4570
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod joseff » ned říj 28, 2012 11:13 pm

pri jakem napeti na baterkach budes centralu startovat?
joseff
 
Příspěvky: 800
Registrován: pon srp 08, 2011 8:55 am

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod mypower.cz » ned říj 28, 2012 11:20 pm

mam pocit ze zitra k tomu dojde .. ma byt totalne zatazeno, maji padat tragace (snezit), takze zitra pokud se dostanu lehce pod 23.9 behem dne pri bezne zatezi (NTB + nejake slabe serepeticky), tak to zapnu ... Tedka mam 24.1 ale asi jak pujdu spat a zhasnu, tak to jeste vyleze na 24.2 mozna - tak tipuju... tak uvidim co bude zitra...
Uživatelský avatar
mypower.cz
Site Admin
 
Příspěvky: 4570
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod mypower.cz » úte pro 04, 2012 11:16 pm

a toš mám tu výsledky z nového měření se stejnou centrálou ale dobíječ (stejný jako minule) je místo 12V 30A (360W) překonfigurován na 24V 20A (480W). Bohužel při 24V 30A mi vylítával občas jistič na centrále, možná už je vychozený a má kdo ví jaké parametry po těch letech co tam je.

takže :

1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 20A dobíjení na 24V

19.11.2012 16:25 - 18:18 - 0.8kWh - 24.0V -> 25.234V
25.11.2012 16:25 - 21:06 - 2.6kWh - 24.1V -> 25.9V
04.12.2012 19:00 - 22:54 - 2.1kWh - 23.8V -> 25.485V

Na plnou nádrž nejsem schopen doplna nabít baterky :( Možná ještě vymyslet jak protlačit těch zbylých 10A DC na 24V (+240W DC). Centrála na to myslím má, ale jistič, který teď v ní je, říká že ne. Možná můžu ještě zkusit konfiguraci dobíječe na 25A. On se dá takhle parádně nastavovat. 0 - 30A po 5A krocích a umí jak 12V, tak 24V. Vůbec jsem to o něm nevěděl, až postupem času přicházím na to co mám doma vlastně za "dělo". :repair:
Uživatelský avatar
mypower.cz
Site Admin
 
Příspěvky: 4570
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod SJM » stř pro 05, 2012 9:22 am

Příliš velký rozdíl v efektivitě oproti provozu na 12V to není.
SJM
 
Příspěvky: 607
Registrován: pon dub 23, 2012 1:51 pm

PředchozíDalší

Zpět na Elektrocentrály, agregáty, alternátory, záložní zdroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot] a 1 návštěvník

Reputation System ©'